Skrajnia budowli: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(kategoria)
m (Poprawa błędu)
 
Linia 1: Linia 1:
'''Skrajnia budowli''' - linia graniczna wyznaczająca dopuszczalne odległości budowli i urządzeń od osi toru i od górnej powierzchni główki szyny. Żadna część budowli i urządzeń nie powinna przekraczać granic skrajni budowli. Wujątek moga stanowić tylko urządzenia przeznaczone do bezpośredniego współdziałania z taborem jak np. [[hamulec torowy|hamulce torowe]] w stanie roboczym, czy [[przewód jezdny|przewody jezdne]]<ref>§5 - ''Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET}'', Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956</ref>.
+
'''Skrajnia budowli''' - linia graniczna wyznaczająca dopuszczalne odległości budowli i urządzeń od osi toru i od górnej powierzchni główki szyny. Żadna część budowli i urządzeń nie powinna przekraczać granic skrajni budowli. Wyjątek mogą stanowić tylko urządzenia przeznaczone do bezpośredniego współdziałania z taborem jak np. [[hamulec torowy|hamulce torowe]] w stanie roboczym, czy [[przewód jezdny|przewody jezdne]]<ref>§5 - ''Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET}'', Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956</ref>.
  
  

Aktualna wersja na dzień 22:55, 22 gru 2014

Skrajnia budowli - linia graniczna wyznaczająca dopuszczalne odległości budowli i urządzeń od osi toru i od górnej powierzchni główki szyny. Żadna część budowli i urządzeń nie powinna przekraczać granic skrajni budowli. Wyjątek mogą stanowić tylko urządzenia przeznaczone do bezpośredniego współdziałania z taborem jak np. hamulce torowe w stanie roboczym, czy przewody jezdne[1].


Przypisy

  1. §5 - Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET}, Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956