Tabor:Lw-00057: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 5: Linia 5:
 
|Numer=291
 
|Numer=291
 
|Rok produkcji=1955
 
|Rok produkcji=1955
|Ostatnie oznaczenie=WP-40-364
+
|Ostatnie oznaczenie=WLS-40 40 364
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni typ silnika=S324HL
 
|Ostatni typ silnika=S324HL
Linia 13: Linia 13:
 
|Właściciel=Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu
 
|Właściciel=Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu
 
|Kolej=Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu
 
|Kolej=Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu
|Opis=Lokomotywa należąca do [[Muzeum Obrony Wybrzeża]]. Rok produkcji 1955, numer fabryczny 291, numer wojskowy Wp&nbsp;–&nbsp;11&nbsp;-&nbsp;40 364. Lokomotywa do 2007 roku stacjonowała w Komedzie Portu Wojennego Hel. 15 listopada 2007 roku przekazana Muzeum Obrony Wybrzeża. Po dwuletnim postoju spowodowanym odbudową torowiska na terenie MOW w maju 2009 roku rozpoczęła regularne kursy miedzy stanowiskiem nr 2 (Bruno) a stanowiskiem numer 3 (Cezar) baterii „Schleswig Holstein”, w których to obiektach znajduje się Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu<ref>Informacje zebrane przez Artura Labuddę</ref>.
+
|Uwagi=Pomalowana na kolor ciemnozielony z czerwonymi czołownicami i żółtym paskiem
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu|2007|nadal}}{{Lw stacjonowanie|Komenda Portu Wojennego Hel|b/d|2007}}{{Lw stacjonowanie|Składy amunicji Gdynia oksywie|b/d|b/d}}
+
|Opis=Lokomotywa należąca obecnie do [[Muzeum Obrony Wybrzeża]]. W Wojsku Polskim nr ewidencyjny WP11-40364. 15 listopada 2007 roku przekazana Muzeum Obrony Wybrzeża. Po dwuletnim postoju spowodowanym odbudową torowiska na terenie MOW w maju 2009 roku rozpoczęła regularne kursy miedzy stanowiskiem nr 2 (Bruno) a stanowiskiem numer 3 (Cezar) baterii „Schleswig Holstein”, w których to obiektach znajduje się Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu<ref>Informacje zebrane przez Artura Labuddę</ref>.
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WP-11-40 364|1955|nadal}}{{Lw oznaczenie|WLs40-291|1955|nadal}}
+
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|17. Skład Amunicji (JW3643) Gdynia Oksywie (Wąwóz Ostrowski)|1955|1961}}{{Lw stacjonowanie|17. Składnica Amunicji MW (JW3643) Gdynia Oksywie (Wąwóz Ostrowski)|1961|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Komenda Portu Wojennego Hel|b/d|30.12.2007}}{{Lw stacjonowanie|Punkt Bazowania Hel|31.12.2007|14.11.2007}}{{Lw stacjonowanie|Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu|15.11.2007|obecnie}}
 +
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLS-40 40 364|1955|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1955|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1955|nadal}}
 
|Grafika=WLs40 291 5.jpeg
 
|Grafika=WLs40 291 5.jpeg
 
}}
 
}}

Wersja z 20:28, 19 sty 2021


<<< WLs40

WLs40 291

Stan: sprawna

WLs40 291 5.jpeg

Rok produkcji

1955

Producent

ZNTK Poznań

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

WLS-40 40 364

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

S324HL

Kolej

Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu

Użytkownik

Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu

Właściciel

Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu

Stacjonowanie

17. Skład Amunicji (JW3643) Gdynia Oksywie (Wąwóz Ostrowski) 1955 - 1961
17. Składnica Amunicji MW (JW3643) Gdynia Oksywie (Wąwóz Ostrowski) 1961 - b/d
Komenda Portu Wojennego Hel b/d - 30.12.2007
Punkt Bazowania Hel 31.12.2007 - 14.11.2007
Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu 15.11.2007 - obecnie

Rozstaw

600 mm 1955 - nadal

Oznaczenie

WLS-40 40 364 1955 - nadal

Dodatkowe informacje

Pomalowana na kolor ciemnozielony z czerwonymi czołownicami i żółtym paskiem

Szczegółowy opis i uwagi

Lokomotywa należąca obecnie do Muzeum Obrony Wybrzeża. W Wojsku Polskim nr ewidencyjny WP11-40364. 15 listopada 2007 roku przekazana Muzeum Obrony Wybrzeża. Po dwuletnim postoju spowodowanym odbudową torowiska na terenie MOW w maju 2009 roku rozpoczęła regularne kursy miedzy stanowiskiem nr 2 (Bruno) a stanowiskiem numer 3 (Cezar) baterii „Schleswig Holstein”, w których to obiektach znajduje się Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu[1].

Galeria

Źródła

  1. Informacje zebrane przez Artura Labuddę