Edytujesz Tabor:Lw-00221
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 2: | Linia 2: | ||
|Typ=L45H | |Typ=L45H | ||
|Numer=24074 | |Numer=24074 | ||
− | | | + | |Grafika=31bm3.jpg |
+ | |Opis grafiki=Lxd2-372 manewruje na stacji Miasteczko Śląskie Wąskotorowe | ||
|Rok produkcji=1980 | |Rok produkcji=1980 | ||
− | |||
− | |||
|Stan=Złom | |Stan=Złom | ||
+ | |Rok odstawienia=2005 | ||
|Rok złomowania=2011 | |Rok złomowania=2011 | ||
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-372 | |Ostatnie oznaczenie=Lxd2-372 | ||
Linia 16: | Linia 16: | ||
W roku 2007 silnik z tej maszyny otrzymała Lxd2-352. | W roku 2007 silnik z tej maszyny otrzymała Lxd2-352. | ||
W lutym roku 2011 została zastąpiona znajdującą się w znacznie lepszym stanie technicznym (sprawna przekładnia nawrotna, sprawny silnik) zakupioną od firmy handlującej złomem i sprowadzoną z Piotrkowa Trybunalskiego lokomotywą Lxd2-322, która następnie otrzymała oznaczenie Lxd2-372'. | W lutym roku 2011 została zastąpiona znajdującą się w znacznie lepszym stanie technicznym (sprawna przekładnia nawrotna, sprawny silnik) zakupioną od firmy handlującej złomem i sprowadzoną z Piotrkowa Trybunalskiego lokomotywą Lxd2-322, która następnie otrzymała oznaczenie Lxd2-372'. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
|Foto1=Lxd2372-lyd1308-warsztaty.jpg | |Foto1=Lxd2372-lyd1308-warsztaty.jpg | ||
|Opis1=Lxd2-372 i Lyd1-308 na terenie Warsztatów Naprawczych GKW w Bytomiu-Rozbarku. Foto: Jakub Halor, maj 1999 | |Opis1=Lxd2-372 i Lyd1-308 na terenie Warsztatów Naprawczych GKW w Bytomiu-Rozbarku. Foto: Jakub Halor, maj 1999 | ||
|Foto2=DSC01360am3.JPG | |Foto2=DSC01360am3.JPG | ||
|Opis2=Lxd2-372 odstawiona na terenie stacji Bytom Karb Wąskotorowy | |Opis2=Lxd2-372 odstawiona na terenie stacji Bytom Karb Wąskotorowy | ||
− | | | + | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1980|2011}} |
− | | | + | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-372|1980|2011}} |
+ | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Maciejkowice|1980|1989}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1989|2011}} | ||
+ | }} | ||
+ | {{Przebieg służby Infobox | ||
+ | |typ_fabryczny_pojazdu = [[L45H]] | ||
+ | |numer_seryjny_pojazdu = 24074 | ||
+ | |grafika = [[Plik:31bm3.jpg|290px]] | ||
+ | |rok_produkcji = 1980 | ||
+ | |stan = złom | ||
+ | |rok_odstawienia = | ||
+ | |rok_złomowania = luty 2011 | ||
+ | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-372 | ||
+ | |obecne_stacjonowanie = | ||
+ | |typ_silnika = Maybach | ||
+ | |1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | ||
+ | |2_rozstaw = | ||
+ | |2_rozstaw_rok = | ||
+ | |3_rozstaw = | ||
+ | |3_rozstaw_rok = | ||
+ | |4_rozstaw = | ||
+ | |4_rozstaw_rok = | ||
+ | |5_rozstaw = | ||
+ | |5_rozstaw_rok = | ||
+ | |1_stacjonowanie = Maciejkowice | ||
+ | |1_okres_stacjonowania = 1980 - 1989 | ||
+ | |2_stacjonowanie = Bytom Karb Wąskotorowy | ||
+ | |2_okres_stacjonowania = 1989 - 2011<ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref><ref>Dane SGKW</ref> | ||
+ | |3_stacjonowanie = | ||
+ | |3_okres_stacjonowania = | ||
+ | |4_stacjonowanie = | ||
+ | |4_okres_stacjonowania = | ||
+ | |5_stacjonowanie = | ||
+ | |5_okres_stacjonowania = | ||
+ | |6_stacjonowanie = | ||
+ | |6_okres_stacjonowania = | ||
+ | |7_stacjonowanie = | ||
+ | |7_okres_stacjonowania = | ||
+ | |8_stacjonowanie = | ||
+ | |8_okres_stacjonowania = | ||
+ | |9_stacjonowanie = | ||
+ | |9_okres_stacjonowania = | ||
+ | |10_stacjonowanie = | ||
+ | |10_okres_stacjonowania = | ||
+ | |1_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-372 | ||
+ | |1_rok = 1980 | ||
+ | |2_oznaczenie = | ||
+ | |2_rok = | ||
+ | |3_oznaczenie = | ||
+ | |3_rok = | ||
+ | |4_oznaczenie = | ||
+ | |4_rok = | ||
+ | |5_oznaczenie = | ||
+ | |5_rok = | ||
+ | |6_oznaczenie = | ||
+ | |6_rok = | ||
+ | |7_oznaczenie = | ||
+ | |7_rok = | ||
+ | |8_oznaczenie = | ||
+ | |8_rok = | ||
+ | |9_oznaczenie = | ||
+ | |9_rok = | ||
+ | |10_oznaczenie = | ||
+ | |10_rok = | ||
+ | |uwagi = | ||
}} | }} | ||
+ | |||
+ | W roku 2002 lokomotywa została przekazana przez [[Dyrekcja Kolei Dojazdowych|Dyrekcję Kolei Dojazdowych]] miastu Bytom na własność. <br> | ||
+ | W latach 2002 - 2005 prowadziła znaczną część pociągów rozkładowych i dodatkowych uruchamianych przez SGKW. W roku 2005 w wyniku nieumiejętnej obsługi (zmiana położenia nawrotnika przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu) doznała poważnej usterki przekładni nawrotnej i w wyniku braku możliwości technicznych i finansowych niezbędnych do dokonania koniecznej naprawy została odstawiona. <br> | ||
+ | W roku 2007 silnik z tej maszyny otrzymała [[L45H/20567|Lxd2-352]]. <br> | ||
+ | W roku 2011 została zastąpiona znajdującą się w znacznie lepszym stanie technicznym (sprawna przekładnia nawrotna, sprawny silnik) zakupioną od firmy handlującej złomem i sprowadzoną z Piotrkowa Trybunalskiego lokomotywą [[L45H/23115|Lxd2-322]], która następnie otrzymała oznaczenie Lxd2-372'. | ||
+ | [[Plik:Lxd2372-lyd1308-warsztaty.jpg|thumb|left|290px|Lxd2-372 i Lyd1-308 na terenie Warsztatów Naprawczych GKW w Bytomiu-Rozbarku. Foto: Jakub Halor, maj 1999]] | ||
+ | [[Plik:DSC01360am3.JPG|thumb|left|290px|Bytom Karb Wąskotorowy - odstawiona Lxd2-372.]] | ||
+ | |||
+ | {{Clear}} | ||
+ | <br><br><br> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | {{Przypisy}} | ||
+ | [[Kategoria:L45H]] | ||
+ | [[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] |