Edytujesz Tabor:Lw-00221

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
{{Lw metryka pojazdu
+
{{Przebieg służby Infobox
|Typ=L45H
+
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[L45H]]
|Numer=24074
+
|numer_seryjny_pojazdu    = 24074
|Producent=FAUR
+
|grafika                  = [[Plik:31bm3.jpg|290px]]
|Rok produkcji=1980
+
|rok_produkcji            = 1980
|Grafika=Lxd2-372-siemianowicka.jpg
+
|stan                    = złom
|Opis grafiki=Lxd2-372 na wiadukcie nad ulicą Siemianowicką w roku 1999. Pod wiaduktem wagon tramwajowy typu 105Na na linii nr 8 zmierza w kierunku Dąbrówki Wielkiej - dzielnicy Piekar Śląskich. Obecnie ani wiadukt, ani linia tramwajowa, ani lokomotywa już nie istnieją.
+
|rok_odstawienia          =
|Stan=Złom
+
|rok_złomowania          = luty 2011
|Rok złomowania=2011
+
|obecne_oznaczenie        = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-372
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-372
+
|obecne_stacjonowanie    =
|Ostatni rozstaw=785 mm
+
|typ_silnika              = Maybach
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
+
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
|Ostatni typ silnika=Maybach MB 836 Bb
+
|2_rozstaw                =
|Opis=W roku 2002 lokomotywa została przekazana przez Dyrekcję Kolei Dojazdowych miastu Bytom na własność.
+
|2_rozstaw_rok            =
W latach 2002 - 2005 prowadziła znaczną część pociągów rozkładowych i dodatkowych uruchamianych przez SGKW. W roku 2005 w wyniku nieumiejętnej obsługi (zmiana położenia nawrotnika przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu) doznała poważnej usterki przekładni nawrotnej i w wyniku braku możliwości technicznych i finansowych niezbędnych do dokonania koniecznej naprawy została odstawiona.
+
|3_rozstaw                =
W roku 2007 silnik z tej maszyny otrzymała Lxd2-352.
+
|3_rozstaw_rok            =
W lutym roku 2011 została zastąpiona znajdującą się w znacznie lepszym stanie technicznym (sprawna przekładnia nawrotna, sprawny silnik) zakupioną od firmy handlującej złomem i sprowadzoną z Piotrkowa Trybunalskiego lokomotywą Lxd2-322, która następnie otrzymała oznaczenie Lxd2-372'.
+
|4_rozstaw                =
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1980|2011}}
+
|4_rozstaw_rok            =
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-372|1980|2011}}
+
|5_rozstaw                =
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Maciejkowice|1980|1989}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1989|2011}}
+
|5_rozstaw_rok            =
|Foto1=Lxd2372-lyd1308-warsztaty.jpg
+
|1_stacjonowanie          = Maciejkowice
|Opis1=Lxd2-372 i Lyd1-308 na terenie Warsztatów Naprawczych GKW w Bytomiu-Rozbarku. Foto: Jakub Halor, maj 1999
+
|1_okres_stacjonowania    = 1980 - 1989
|Foto2=DSC01360am3.JPG
+
|2_stacjonowanie          = Bytom Karb Wąskotorowy
|Opis2=Lxd2-372 odstawiona na terenie stacji Bytom Karb Wąskotorowy
+
|2_okres_stacjonowania    = 1989 - 2011<ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref><ref>Dane SGKW</ref>
|Foto3=31bm3.jpg
+
|3_stacjonowanie          =  
|Opis3=Lxd2-372 manewruje na stacji Miasteczko Śląskie Wąskotorowe
+
|3_okres_stacjonowania    =
 +
|4_stacjonowanie          =
 +
|4_okres_stacjonowania    =
 +
|5_stacjonowanie          =
 +
|5_okres_stacjonowania    =
 +
|6_stacjonowanie          =
 +
|6_okres_stacjonowania    =
 +
|7_stacjonowanie          =
 +
|7_okres_stacjonowania    =
 +
|8_stacjonowanie          =
 +
|8_okres_stacjonowania    =
 +
|9_stacjonowanie          =
 +
|9_okres_stacjonowania    =
 +
|10_stacjonowanie        =
 +
|10_okres_stacjonowania  =
 +
|1_oznaczenie            = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-372
 +
|1_rok                    = 1980
 +
|2_oznaczenie            =
 +
|2_rok                    =
 +
|3_oznaczenie            =
 +
|3_rok                    =
 +
|4_oznaczenie            =
 +
|4_rok                    =
 +
|5_oznaczenie            =
 +
|5_rok                    =
 +
|6_oznaczenie            =
 +
|6_rok                    =
 +
|7_oznaczenie            =
 +
|7_rok                    =
 +
|8_oznaczenie            =
 +
|8_rok                    =
 +
|9_oznaczenie            =
 +
|9_rok                    =
 +
|10_oznaczenie            =
 +
|10_rok                  =
 +
|uwagi                    =
 
}}
 
}}
 +
 +
W roku 2002 lokomotywa została przekazana przez [[Dyrekcja Kolei Dojazdowych|Dyrekcję Kolei Dojazdowych]] miastu Bytom na własność. <br>
 +
W latach 2002 - 2005 prowadziła znaczną część pociągów rozkładowych i dodatkowych uruchamianych przez SGKW. W roku 2005 w wyniku nieumiejętnej obsługi (zmiana położenia nawrotnika przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu) doznała poważnej usterki przekładni nawrotnej i w wyniku braku możliwości technicznych i finansowych niezbędnych do dokonania koniecznej naprawy została odstawiona. <br>
 +
W roku 2007 silnik z tej maszyny otrzymała [[L45H/20567|Lxd2-352]]. <br>
 +
W roku 2011 została zastąpiona znajdującą się w znacznie lepszym stanie technicznym (sprawna przekładnia nawrotna, sprawny silnik) zakupioną od firmy handlującej złomem i sprowadzoną z Piotrkowa Trybunalskiego lokomotywą [[L45H/23115|Lxd2-322]], która następnie otrzymała oznaczenie Lxd2-372'.
 +
[[Plik:DSC01360am3.JPG|thumb|left|290px|Bytom Karb Wąskotorowy - odstawiona Lxd2-372.]]
 +
 +
{{Clear}}
 +
<br><br><br>
 +
{{Powrót}}
 +
 +
 +
 +
{{Przypisy}}
 +
[[Kategoria:L45H]]
 +
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)