Edytujesz Tabor:Lw-00232

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
|Stan=Sprawna
 
|Producent=FAUR
 
 
|Typ=L45H
 
|Typ=L45H
 
|Numer=24332
 
|Numer=24332
 +
|Grafika=DSC07681am.JPG
 +
|Opis grafiki=Lxd2-374 po naprawie głównej na torach trakcyjnych przed Parowozownią Bytom Karb
 +
|Producent=FAUR
 
|Rok produkcji=1981
 
|Rok produkcji=1981
 +
|Stan=Sprawna
 
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-374
 
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-374
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
 +
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
 
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
 
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
+
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
 
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
 
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
 
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia
 
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
+
|Opis=Lokomotywa ta została odstawiona do rezerwy najprawdopodobniej w roku 1994 (aczkolwiek wg. relacji dawnych pracowników GKW była używana jeszcze w roku 2000). Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych została przekazana Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach. W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe, a następnie, dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytomia przetransportowana w dniu 21 listopada 2009 na terem WMD Bytom Karb.
|Opis=* Lokomotywa ta została odstawiona do rezerwy najprawdopodobniej w roku 1994 (aczkolwiek wg. relacji dawnych pracowników GKW była używana jeszcze w roku 2000). Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych została przekazana Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach. W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe, a następnie, dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytomia przetransportowana w dniu 21 listopada 2009 na terem WMD Bytom Karb.
+
 
*Dnia 11 czerwca 2013 lokomotywa została przewieziona do znajdującej się w Nowym Sączu firmy "Kol-Mag", gdzie została poddana naprawie głównej. Z Nowego Sącza powróciła do swojej macierzystej lokomotywowni dnia 8 sierpnia 2013. Naprawa, której koszt wyniósł 370 tysięcy złotych, została sfinansowana ze środków gmin, przez które przebiega do dziś linia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, tj. przez Bytom, Tarnowskie Góry i Miasteczko Śląskie.
+
Dnia 11 czerwca 2013 lokomotywa została przewieziona do znajdującej się w Nowym Sączu firmy "Kol-Mag", gdzie została poddana naprawie głównej. Z Nowego Sącza powróciła do swojej macierzystej lokomotywowni dnia 8 sierpnia 2013. Naprawa, której koszt wyniósł 370 tysięcy złotych, została sfinansowana ze środków gmin, przez które przebiega do dziś linia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, tj. przez Bytom, Tarnowskie Góry i Miasteczko Śląskie.
* Dnia 18 grudnia 1991 na szlaku Bytom Karb - Chorzów Przeładownia w km 3.100 (przejazd niestrzeżony w ciągu ulicy Bernardyńskiej) pociąg prowadzony tą lokomotywą najechał na samochód marki Fiat 125p. W wyniku najechania samochód został uszkodzony, a przerwa w ruchu trwała 100 minut. <ref>[[Biblioteka:A-04545]]</ref>
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Maciejkowice|1981|1989}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1989|1994}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1994|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-374|1981|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
 
|Grafika=DSC07681am.JPG
 
|Opis grafiki=Lxd2-374 po naprawie głównej na torach trakcyjnych przed Parowozownią Bytom Karb
 
 
|Foto1=Lxd2-374-karb.jpg
 
|Foto1=Lxd2-374-karb.jpg
 
|Opis1=Lxd2-374 jeszcze przed naprawą główną na terenie stacji Bytom Karb Wąskotorowy
 
|Opis1=Lxd2-374 jeszcze przed naprawą główną na terenie stacji Bytom Karb Wąskotorowy
Linia 26: Linia 23:
 
|Foto3=DSC07685am.JPG
 
|Foto3=DSC07685am.JPG
 
|Opis3=Lxd2-374 po NG na stacji Bytom Karb Wąskotorowy.
 
|Opis3=Lxd2-374 po NG na stacji Bytom Karb Wąskotorowy.
 +
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
 +
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-374|1981|nadal}}
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Maciejkowice|1981|1989}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1989|1994}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1994|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}}
 
}}
 
}}

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)