Edytujesz Tabor:Lw-00232
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
− | |||
− | |||
|Typ=L45H | |Typ=L45H | ||
|Numer=24332 | |Numer=24332 | ||
+ | |Grafika=DSC07681am.JPG | ||
+ | |Opis grafiki=Lxd2-374 po naprawie głównej na torach trakcyjnych przed Parowozownią Bytom Karb | ||
+ | |Producent=FAUR | ||
|Rok produkcji=1981 | |Rok produkcji=1981 | ||
+ | |Stan=Sprawna | ||
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-374 | |Ostatnie oznaczenie=Lxd2-374 | ||
|Ostatni rozstaw=785 mm | |Ostatni rozstaw=785 mm | ||
+ | |Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy | ||
|Ostatni typ silnika=Wola H12A | |Ostatni typ silnika=Wola H12A | ||
− | | | + | |Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe |
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych | |Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych | ||
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia | |Właściciel=Urząd Miasta Bytomia | ||
− | + | |Opis=Lokomotywa ta została odstawiona do rezerwy najprawdopodobniej w roku 1994 (aczkolwiek wg. relacji dawnych pracowników GKW była używana jeszcze w roku 2000). Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych została przekazana Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach. W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe, a następnie, dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytomia przetransportowana w dniu 21 listopada 2009 na terem WMD Bytom Karb. | |
− | |Opis= | + | |
− | + | Dnia 11 czerwca 2013 lokomotywa została przewieziona do znajdującej się w Nowym Sączu firmy "Kol-Mag", gdzie została poddana naprawie głównej. Z Nowego Sącza powróciła do swojej macierzystej lokomotywowni dnia 8 sierpnia 2013. Naprawa, której koszt wyniósł 370 tysięcy złotych, została sfinansowana ze środków gmin, przez które przebiega do dziś linia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, tj. przez Bytom, Tarnowskie Góry i Miasteczko Śląskie. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Foto1=Lxd2-374-karb.jpg | |Foto1=Lxd2-374-karb.jpg | ||
|Opis1=Lxd2-374 jeszcze przed naprawą główną na terenie stacji Bytom Karb Wąskotorowy | |Opis1=Lxd2-374 jeszcze przed naprawą główną na terenie stacji Bytom Karb Wąskotorowy | ||
Linia 26: | Linia 23: | ||
|Foto3=DSC07685am.JPG | |Foto3=DSC07685am.JPG | ||
|Opis3=Lxd2-374 po NG na stacji Bytom Karb Wąskotorowy. | |Opis3=Lxd2-374 po NG na stacji Bytom Karb Wąskotorowy. | ||
+ | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}} | ||
+ | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-374|1981|nadal}} | ||
+ | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Maciejkowice|1981|1989}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1989|1994}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1994|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}} | ||
}} | }} |