Edytujesz Tabor:Lw-00232

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
{{Lw metryka pojazdu
+
{{Przebieg służby Infobox
|Stan=Sprawna
+
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[L45H]]
|Producent=FAUR
+
|numer_seryjny_pojazdu    = 24332
|Typ=L45H
+
|grafika                  = [[Plik:Lxd2-374-karb.jpg|290px]]
|Numer=24332
+
|rok_produkcji            = 1981
|Rok produkcji=1981
+
|stan                    = w trakcie naprawy głównej
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-374
+
|rok_odstawienia          = prawdopodobnie 1994
|Ostatni rozstaw=785 mm
+
|rok_złomowania          =
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
+
|obecne_oznaczenie        = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-374
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
+
|obecne_stacjonowanie    = [[Bytom Karb Wąskotorowy]]
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
+
|typ_silnika              = Henschel
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia
+
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
+
|2_rozstaw                =
|Opis=* Lokomotywa ta została odstawiona do rezerwy najprawdopodobniej w roku 1994 (aczkolwiek wg. relacji dawnych pracowników GKW była używana jeszcze w roku 2000). Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych została przekazana Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach. W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe, a następnie, dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytomia przetransportowana w dniu 21 listopada 2009 na terem WMD Bytom Karb.
+
|2_rozstaw_rok            =
*Dnia 11 czerwca 2013 lokomotywa została przewieziona do znajdującej się w Nowym Sączu firmy "Kol-Mag", gdzie została poddana naprawie głównej. Z Nowego Sącza powróciła do swojej macierzystej lokomotywowni dnia 8 sierpnia 2013. Naprawa, której koszt wyniósł 370 tysięcy złotych, została sfinansowana ze środków gmin, przez które przebiega do dziś linia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, tj. przez Bytom, Tarnowskie Góry i Miasteczko Śląskie.
+
|3_rozstaw                =
* Dnia 18 grudnia 1991 na szlaku Bytom Karb - Chorzów Przeładownia w km 3.100 (przejazd niestrzeżony w ciągu ulicy Bernardyńskiej) pociąg prowadzony tą lokomotywą najechał na samochód marki Fiat 125p. W wyniku najechania samochód został uszkodzony, a przerwa w ruchu trwała 100 minut. <ref>[[Biblioteka:A-04545]]</ref>
+
|3_rozstaw_rok            =
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Maciejkowice|1981|1989}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1989|1994}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1994|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}}
+
|4_rozstaw                =
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-374|1981|nadal}}
+
|4_rozstaw_rok            =
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
+
|5_rozstaw                =
|Grafika=DSC07681am.JPG
+
|5_rozstaw_rok            =
|Opis grafiki=Lxd2-374 po naprawie głównej na torach trakcyjnych przed Parowozownią Bytom Karb
+
|1_stacjonowanie          = Maciejkowice
|Foto1=Lxd2-374-karb.jpg
+
|1_okres_stacjonowania    = 1981 - 1989
|Opis1=Lxd2-374 jeszcze przed naprawą główną na terenie stacji Bytom Karb Wąskotorowy
+
|2_stacjonowanie          = Bytom Karb Wąskotorowy
|Foto2=Lxd2-374-karb1.jpg
+
|2_okres_stacjonowania    = 1989 - 1994
|Opis2=Lxd2-374 jeszcze przed naprawą główną na terenie stacji Bytom Karb Wąskotorowy
+
|3_stacjonowanie          = Bytom Rozbark
|Foto3=DSC07685am.JPG
+
|3_okres_stacjonowania    = 1994 - 2009 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref>
|Opis3=Lxd2-374 po NG na stacji Bytom Karb Wąskotorowy.
+
|4_stacjonowanie          = Bytom Karb Wąskotorowy
 +
|4_okres_stacjonowania    = od 21.11.2009
 +
|5_stacjonowanie          =
 +
|5_okres_stacjonowania    =
 +
|6_stacjonowanie          =
 +
|6_okres_stacjonowania    =
 +
|7_stacjonowanie          =
 +
|7_okres_stacjonowania    =
 +
|8_stacjonowanie          =
 +
|8_okres_stacjonowania    =
 +
|9_stacjonowanie          =
 +
|9_okres_stacjonowania    =
 +
|10_stacjonowanie        =
 +
|10_okres_stacjonowania  =
 +
|1_oznaczenie            = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-374
 +
|1_rok                    = 1981  
 +
|2_oznaczenie            =
 +
|2_rok                    =
 +
|3_oznaczenie            =
 +
|3_rok                    =
 +
|4_oznaczenie            =
 +
|4_rok                    =
 +
|5_oznaczenie            =
 +
|5_rok                    =
 +
|6_oznaczenie            =
 +
|6_rok                    =
 +
|7_oznaczenie            =
 +
|7_rok                    =
 +
|8_oznaczenie            =
 +
|8_rok                    =
 +
|9_oznaczenie            =
 +
|9_rok                    =
 +
|10_oznaczenie            =
 +
|10_rok                  =
 +
|uwagi                    =
 
}}
 
}}
 +
 +
Lokomotywa ta została odstawiona do rezerwy najprawdopodobniej w roku 1994. Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych została przekazana Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach. W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe, a następnie, dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytomia przetransportowana w dniu 21 listopada 2009 na terem WMD Bytom Karb.
 +
 +
Dnia 11 czerwca 2013 lokomotywa została przewieziona do znajdującej się w Nowym Sączu firmy "Kol-Mag", gdzie zostanie poddana naprawie głównej. Zgodnie z umową naprawa ma zostać zakończona najpóźniej 30 lipca 2013. Naprawa została sfinansowana ze środków gmin, przez które przebiega do dziś linia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, tj. przez Bytom, Tarnowskie Góry i Miasteczko Śląskie.
 +
 +
[[Plik:Lxd2-374-karb1.jpg|thumb|left|Lxd2-374 na stacji Bytom Karb Wąskotorowy]]
 +
 +
 +
{{Clear}}
 +
<br><br><br>
 +
{{Powrót}}
 +
==Przypisy==
 +
<references/>
 +
[[Kategoria:L45H]]
 +
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)