Edytujesz Tabor:Lw-00250
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 14: | Linia 14: | ||
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | |Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | ||
|Opis=* W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji [[Dyrekcja Kolei Dojazdowych|Dyrekcji Kolei Dojazdowych]] maszyna pozostała własnością [[Polskie Koleje Państwowe|Polskich Kolei Państwowych]]. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania. | |Opis=* W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji [[Dyrekcja Kolei Dojazdowych|Dyrekcji Kolei Dojazdowych]] maszyna pozostała własnością [[Polskie Koleje Państwowe|Polskich Kolei Państwowych]]. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania. | ||
− | * Wg informacji zawartych w "Stalowych Szlakach" nr 1/1991 w roku 1991 tabliczkę fabryczną z numerem | + | * Wg informacji zawartych w "Stalowych Szlakach" nr 1/1991 w roku 1991 tabliczkę fabryczną z tym numerem można było znaleźć też na lokomotywie Lxd2-252 stacjonującej wówczas w Sompolnie. Podmiana tablicy miała miejsce, jak można przypuszczać, podczas naprawy lokomotywy w ZNTK<ref>[[Biblioteka:A-04479]]</ref> |
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1982|1995}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1995|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1982|1995}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1995|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-375|1982|nadal}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-375|1982|nadal}} |