Edytujesz Tabor:Lw-00403
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
− | |||
− | |||
|Typ=WLs150 | |Typ=WLs150 | ||
|Numer=7633 | |Numer=7633 | ||
|Rok produkcji=1967 | |Rok produkcji=1967 | ||
+ | |Grafika=AI036Acm.jpg | ||
+ | |Stan=Odstawiona | ||
|Rok odstawienia=2004 | |Rok odstawienia=2004 | ||
|Ostatnie oznaczenie=Lyd1-211 | |Ostatnie oznaczenie=Lyd1-211 | ||
|Ostatni rozstaw=750 mm | |Ostatni rozstaw=750 mm | ||
− | |||
|Ostatnie stacjonowanie=Rogów Towarowy Wąskotorowy | |Ostatnie stacjonowanie=Rogów Towarowy Wąskotorowy | ||
+ | |Ostatni typ silnika=Wola 5DSR150 | ||
+ | |Kolej=Rogowska Kolej Dojazdowa | ||
|Użytkownik=Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych | |Użytkownik=Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych | ||
− | |||
|Opis=Lokomotywa ta została wyprodukowana w 1967 roku dla PKP, gdzie otrzymała oznaczenie Lyd1-211. Pierwszym przydziałem była lokomotywownia w Karczmiskach, gdzie pracowała do 1972 roku. W latach 1972-1986 przydzielona była do lokomotywowni w Pleszewie. Następnie odsprzedana do Cukrowni "Dobre", gdzie jej oznaczenie zostało zmienione na WLs150-7633. Po zakończeniu służby w cukrowni została odkupiona przez Fundację Polskich Kolei Wąskotorowych. W 2002 roku lokomotywa została sprowadzona do Rogowa, gdzie w przez 2 lata była sporadycznie używana do lekkich prac. Coraz większy stopień wyeksploatowania wymusił wyłączenie jej z ruchu. | |Opis=Lokomotywa ta została wyprodukowana w 1967 roku dla PKP, gdzie otrzymała oznaczenie Lyd1-211. Pierwszym przydziałem była lokomotywownia w Karczmiskach, gdzie pracowała do 1972 roku. W latach 1972-1986 przydzielona była do lokomotywowni w Pleszewie. Następnie odsprzedana do Cukrowni "Dobre", gdzie jej oznaczenie zostało zmienione na WLs150-7633. Po zakończeniu służby w cukrowni została odkupiona przez Fundację Polskich Kolei Wąskotorowych. W 2002 roku lokomotywa została sprowadzona do Rogowa, gdzie w przez 2 lata była sporadycznie używana do lekkich prac. Coraz większy stopień wyeksploatowania wymusił wyłączenie jej z ruchu. | ||
+ | |Rozstaw={{Lw rozstaw|750 mm|1967|nadal}} | ||
+ | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lyd1-211|1967|1986}}{{Lw oznaczenie|WLs150-7633|1986|2002}}{{Lw oznaczenie|Lyd1-211|2002|nadal}} | ||
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Karczmiska|1967|1972}}{{Lw stacjonowanie|Pleszew Wąskotorowy|1972|1986}}{{Lw stacjonowanie|Cukrownia Dobre|1986|2002}}{{Lw stacjonowanie|Rogów Towarowy Wąskotorowy|2002|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Karczmiska|1967|1972}}{{Lw stacjonowanie|Pleszew Wąskotorowy|1972|1986}}{{Lw stacjonowanie|Cukrownia Dobre|1986|2002}}{{Lw stacjonowanie|Rogów Towarowy Wąskotorowy|2002|nadal}} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
+ | {{Przebieg służby Infobox | ||
+ | |typ_fabryczny_pojazdu = [[WLs150]] | ||
+ | |numer_seryjny_pojazdu = 7633 | ||
+ | |grafika = [[Plik:AI036Acm.jpg|290px]] | ||
+ | |rok_produkcji = 1967 | ||
+ | |stan = w trakcie NG | ||
+ | |rok_odstawienia = | ||
+ | |rok_złomowania = | ||
+ | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-211 | ||
+ | |obecne_stacjonowanie = [[Rogów Towarowy Wąskotorowy]] | ||
+ | |typ_silnika = [[5DSR150 Wola]] | ||
+ | |1_rozstaw_fabryczny = 750mm | ||
+ | |2_rozstaw = | ||
+ | |2_rozstaw_rok = | ||
+ | |3_rozstaw = | ||
+ | |3_rozstaw_rok = | ||
+ | |4_rozstaw = | ||
+ | |4_rozstaw_rok = | ||
+ | |5_rozstaw = | ||
+ | |5_rozstaw_rok = | ||
+ | |1_stacjonowanie = Karczmiska | ||
+ | |1_okres_stacjonowania = 1967-1972 | ||
+ | |2_stacjonowanie = Pleszew | ||
+ | |2_okres_stacjonowania = 1972-1986 | ||
+ | |3_stacjonowanie = Cukrowna "Dobre" | ||
+ | |3_okres_stacjonowania = 1986-2002 | ||
+ | |4_stacjonowanie = Rogów Towarowy Wąskotorowy | ||
+ | |4_okres_stacjonowania = od 2002 | ||
+ | |5_stacjonowanie = | ||
+ | |5_okres_stacjonowania = | ||
+ | |6_stacjonowanie = | ||
+ | |6_okres_stacjonowania = | ||
+ | |7_stacjonowanie = | ||
+ | |7_okres_stacjonowania = | ||
+ | |8_stacjonowanie = | ||
+ | |8_okres_stacjonowania = | ||
+ | |9_stacjonowanie = | ||
+ | |9_okres_stacjonowania = | ||
+ | |10_stacjonowanie = | ||
+ | |10_okres_stacjonowania = | ||
+ | |1_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-211 | ||
+ | |1_rok = 1967-1986 | ||
+ | |2_oznaczenie = WLs150-7633 | ||
+ | |2_rok = 1986-2002 | ||
+ | |3_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-211 | ||
+ | |3_rok = od 2002 | ||
+ | |4_oznaczenie = | ||
+ | |4_rok = | ||
+ | |5_oznaczenie = | ||
+ | |5_rok = | ||
+ | |6_oznaczenie = | ||
+ | |6_rok = | ||
+ | |7_oznaczenie = | ||
+ | |7_rok = | ||
+ | |8_oznaczenie = | ||
+ | |8_rok = | ||
+ | |9_oznaczenie = | ||
+ | |9_rok = | ||
+ | |10_oznaczenie = | ||
+ | |10_rok = | ||
+ | |uwagi = | ||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Lokomotywa ta została wyprodukowana w 1967 roku dla PKP, gdzie otrzymała oznaczenie [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-211. Pierwszym przydziałem była lokomotywownia w Karczmiskach, gdzie pracowała do 1972 roku. W latach 1972-1986 przydzielona była do lokomotywowni w Pleszewie. Następnie odsprzedana do Cukrowni "Dobre", gdzie jej oznaczenie zostało zmienione na WLs150-7633. Po zakończeniu służby w cukrowni została odkupiona przez [[FPKW|Fundację Polskich Kolei Wąskotorowych]]. W 2002 roku lokomotywa została sprowadzona do Rogowa, gdzie w przez 2 lata była sporadycznie używana do lekkich prac. Coraz większy stopień wyeksploatowania wymusił wyłączenie jej z ruchu. | ||
+ | |||
+ | Obecnie od 2008 roku lokomotywa jest w trakcie [[Naprawa Główna|naprawy głównej]]. | ||
+ | |||
+ | ==Linki zewnętrzne== | ||
+ | * [http://www.youtube.com/watch?v=t4hVslwD_Ss Film przedstawiający pracę tej lokomotywy w Cukrowni "Dobre" w 1998 roku] | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:WLs150]] | ||
+ | [[Kategoria:Spalinowe pojazdy trakcyjne KWRRB]] |