Instrukcja
DANE PODSTAWOWE
Stan *
SprawnaOdstawionaWrakZłomPomnikEksponatW trakcie remontuPrzebudowanaNieznany
Producent
ZNTK Poznań
Typ *
WLs50
Numer fabryczny *
2230
Rok produkcji *
1973
Rok odstawienia
Rok złomowania
Ostatnie oznaczenie *
WKW 4
Ostatni rozstaw *
600 mm
Ostatni typ silnika
S324E1
Ostatnie stacjonowanie *
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno
Kraj *
Polska
Użytkownik
Właściciel
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Kolej
Zwięzłe uwagi dot. np. nietypowych rozwiązań technicznych, malowania
Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658.
Szczegółowy opis
Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 164</ref>. Numer 2230/73 wg tabliczek<ref name=dołubizno/>. Numer bywa też odczytywany jako 2280 lub 2290.<br><br> Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym<ref name=dołubizno>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003, s. 6]]</ref>. Jeszcze przed 2009 przerobiona na napęd łańcuchowy. Od 2012 koła zasłonięte fartuchami bocznymi. Budka z tabliczkami po remoncie pochodziła z lokomotywy [[Tabor:Lw-01195|nr 1658]] (odczytywana także jako 1053), stąd lokomotywa była też tak identyfikowana<ref>http://rail.phototrans.eu/14,100478,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1053.html</ref><ref>http://rail.phototrans.eu/14,119043,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1658.html</ref>. Wewnątrz tabliczka z numerem 2230 (2290?). Budka z tabliczkami zewnętrznymi od 2230 jest natomiast na lokomotywie [[Tabor:Lw-01195|1658]].<br><br> Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V (od 2012). Czoło w formie blachy ze szczelinami. Wcześniej cała w kolorze zielonym z żółtym czołem, detalami i żółtym zgrubieniem na kominie. Lokomotywa określana na kolei jako "żółta".<br> Nietypowy wysoki komin ze stożkiem na szczycie i zgrubieniem nieregularnego kształtu pośrodku. Od 2012 dodane pomosty z przodu i tyłu i prawe lusterko, potem lewe. Między 2017 a 2019 dodany kogut na dachu. Numer taborowy WKW 4 namalowany między 2015 a 2017. Silnik wymieniony na S324E1 nr 15172/1978 o mocy 75 KM (przed 2024)
HISTORIA EKSPLOATACJI
ILUSTRACJE (nieobowiązkowe)
Główne zdjęcie w artykule
Prześlij plik
2019 rok
ZDJĘCIA DODATKOWE
Zdjęcie 1
Płociczno, 2009 rok
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Płociczno, 2012 rok
Zdjęcie 4
Tabliczka WLs50-2230 na budce na lokomotywie [[Tabor:Lw-01195|WLs50-1658]]
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6
Zdjęcie 7
Zdjęcie 8
Zdjęcie 9