Edytujesz Tw53
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | {{W edycji|Tw53-2566}} | ||
+ | |||
+ | |||
{{Lokomotywa parowa infobox | {{Lokomotywa parowa infobox | ||
|grafika = [[Plik:DSC02027am.JPG|290px]] | |grafika = [[Plik:DSC02027am.JPG|290px]] | ||
Linia 38: | Linia 41: | ||
− | + | Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic. | |
+ | |||
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami: | Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami: | ||
− | + | •Tw53-2561 | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | •Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA. | |
+ | |||
+ | •Tw53-2565 | ||
+ | |||
+ | •Tw53-2566 Oczekuje na naprawę główną | ||
+ | |||
+ | •Tw53-2570 | ||
+ | |||
+ | •Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. | ||
+ | |||
+ | '''Zachowane Egzemplarze:''' | ||
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
Linia 61: | Linia 70: | ||
{{clear}} | {{clear}} | ||
− | + | '''Wszystkie Egzemplarze:''' | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
! Nr fabr. | ! Nr fabr. | ||
Linia 100: | Linia 84: | ||
|13963/54 | |13963/54 | ||
| 1954 | | 1954 | ||
− | | style="background-color:#80FFFF;" | eksponat | + | | style="background-color:#80FFFF;" | eksponat/oczekuje NG |
| 785 | | 785 | ||
| Tw53-2566 | | Tw53-2566 | ||
− | | | + | | Rudy |
− | | | + | | kolor żółty |
|- | |- | ||
|[[Tw53/3996|3996]] | |[[Tw53/3996|3996]] | ||
Linia 118: | Linia 102: | ||
|13969/54 | |13969/54 | ||
|1955 | |1955 | ||
− | |style="background-color:# | + | |style="background-color:#80FFFF;" | w trakcie renowacji |
|785 | |785 | ||
|Tw53-2570 | |Tw53-2570 | ||
Linia 279: | Linia 263: | ||
|} | |} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | ||
− | + | ||
+ | '''ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA''' | ||
{{Wikipedia|Tw53}} | {{Wikipedia|Tw53}} |