Edytujesz Tw53

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 +
{{W edycji|Tw53-2566}}
 +
 +
 
{{Lokomotywa parowa infobox
 
{{Lokomotywa parowa infobox
 
|grafika                    = [[Plik:DSC02027am.JPG|290px]]
 
|grafika                    = [[Plik:DSC02027am.JPG|290px]]
Linia 38: Linia 41:
  
  
'''Tw53''' – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic<ref>{{cytuj pismo|nazwisko=Pokropiński|imię=Bogdan|tytuł=Parowóz wąskotorowy Tw53|czasopismo=Świat Kolei |wydawca=Emi-Press|wolumin=3/2010|strony=36-39|issn=1234-5962}}</ref>.
+
Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.
 +
 
  
 
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:
 
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:
  
*Tw53-2561
+
•Tw53-2561
*Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA.
 
*Tw53-2565
 
*Tw53-2566 Oczekuje na naprawę główną
 
*Tw53-2570
 
*Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
 
  
== Zachowane egzemplarze ==
+
•Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA.
 +
 
 +
•Tw53-2565
 +
 
 +
•Tw53-2566 Oczekuje na naprawę główną
 +
 
 +
•Tw53-2570
 +
 
 +
•Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
 +
 
 +
'''Zachowane Egzemplarze:'''
  
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
Linia 61: Linia 70:
 
{{clear}}
 
{{clear}}
  
== Lista lokomotyw Tw53 produkcji Fabloku w Chrzanowie ==
+
'''Wszystkie Egzemplarze:'''
 
 
{{#ask:[[Lw typ fabryczny::Tw53]] | limit = 250
 
|?Lw numer seryjny
 
|?Lw rok produkcji
 
|?Lw stan
 
|?Lw ostatni rozstaw
 
|?Lw ostatni typ silnika
 
|?Lw ostatnie oznaczenie
 
|?Lw ostatnie stacjonowanie
 
|?Lw uwagi
 
|?Lw numer seryjny
 
|?Lw strona
 
|?Lw typ fabryczny
 
|sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny
 
|format=template
 
|template=Lw tabela
 
|introtemplate=Lw tabela nagłówek
 
| outrotemplate=Lw tabela stop
 
|link=all
 
|headers=show
 
|searchlabel=&hellip; dalsze wyniki
 
|class=sortable wikitable smwtable
 
}}
 
 
 
== Lista wszystkich egezemplarzy serii Tw53 - tabela do przerzucenia do bazy danych ==
 
 
{| class="wikitable sortable"
 
{| class="wikitable sortable"
 
! Nr fabr.  
 
! Nr fabr.  
Linia 100: Linia 84:
 
|13963/54
 
|13963/54
 
| 1954
 
| 1954
| style="background-color:#80FFFF;" | eksponat
+
| style="background-color:#80FFFF;" | eksponat/oczekuje NG
 
| 785
 
| 785
 
| Tw53-2566
 
| Tw53-2566
| Bytom Karb Wąsk.
+
| Rudy
| 05.03.2020 przetransportowany do Bytomia Karbia
+
| kolor żółty
 
|-
 
|-
 
|[[Tw53/3996|3996]]
 
|[[Tw53/3996|3996]]
Linia 118: Linia 102:
 
|13969/54
 
|13969/54
 
|1955
 
|1955
|style="background-color:#228b22;" | pomnik
+
|style="background-color:#80FFFF;" | w trakcie renowacji
 
|785
 
|785
 
|Tw53-2570
 
|Tw53-2570
Linia 279: Linia 263:
 
|}
 
|}
  
*Kotły zbudowane w Sosnowieckich Zakładach Budowy Kotłów
 
  
{{Przypisy}}
 
  
== Bibliografia ==
 
  
* {{cytuj pismo|nazwisko=Pokropiński|imię=Bogdan|tytuł=Parowóz wąskotorowy Tw53|czasopismo=Świat Kolei |wydawca=Emi-Press|wolumin=3/2010|strony=36-39|issn=1234-5962}}
+
 
* {{cytuj książkę |nazwisko = Pokropiński| imię = Bogdan|tytuł = Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej| wydawca = Wydawnictwa Komunikacji i Łączności| miejsce = Warszawa| rok = 2016| isbn = 9788320619638}}
+
 
 +
'''ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA'''
  
 
{{Wikipedia|Tw53}}
 
{{Wikipedia|Tw53}}

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)
Źródło: „https://enkol.pl/Tw53