Edytujesz Wózek motorowy Wmc

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
[[Wózek motorowy]] zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt pojazdu był zaawansowaną przebudową wózków motorowych [[Wózek motorowy WWM5|Ws]], jednak faktycznie stanowił odrębną konstrukcję. Jest to najpowszechniejszy i niemal jedyny typ wózka motorowego używany obecnie na kolejach wąskotorowych w Polsce.
 
[[Wózek motorowy]] zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt pojazdu był zaawansowaną przebudową wózków motorowych [[Wózek motorowy WWM5|Ws]], jednak faktycznie stanowił odrębną konstrukcję. Jest to najpowszechniejszy i niemal jedyny typ wózka motorowego używany obecnie na kolejach wąskotorowych w Polsce.
W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Wmc" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Wyjątkiem jest tu [[Wmc 017]], któremu pomimo przekucia z 750mm na 600mm zachowano stary numer inwentarzowy. Wózki motorowe były budowane na wszystkie prześwity kolei dojazdowych w Polsce - 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Zbudowano ogółem ok 60 egzemplarzy. Jeden pojazd - Wmc 203 - został sprzedany w latach '90 do Niemiec ( na kolei w Weisswasser - [[Mużakowska Kolej Leśna|Waldeisenbahn Muskau]] )
+
W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Wmc" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Wyjątkiem jest tu [[Wmc 017]], któremu pomimo przekucia z 750mm na 600mm zachowano stary numer inwentarzowy. Wózki motorowe były budowane na wszystkie prześwity kolei dojazdowych w Polsce - 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Zbudowano ogółem ok 60 egzemplarzy. Jeden pojazd - Wmc 203 - został sprzedany w latach '90 do Niemiec ( na kolei w Weisswasser [Mużakowska Kolej Leśna|Waldeisenbahn Muskau] )
  
 
== Spis wózków motorowych Wmc produkcji warsztatów w Koronowie (niepełna) ==
 
== Spis wózków motorowych Wmc produkcji warsztatów w Koronowie (niepełna) ==

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)