Edytujesz Wózek motorowy Wmc
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Wózek motorowy]] zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt pojazdu był zaawansowaną przebudową wózków motorowych [[Wózek motorowy WWM5|Ws]], jednak faktycznie stanowił odrębną konstrukcję. Jest to najpowszechniejszy i niemal jedyny typ wózka motorowego używany obecnie na kolejach wąskotorowych w Polsce. | [[Wózek motorowy]] zwany powszechnie drezyna motorową, produkcji warsztatów kolejowych w Koronowie, budowany dla kolei dojazdowych PKP. Z przyczyn formalnych projekt pojazdu był zaawansowaną przebudową wózków motorowych [[Wózek motorowy WWM5|Ws]], jednak faktycznie stanowił odrębną konstrukcję. Jest to najpowszechniejszy i niemal jedyny typ wózka motorowego używany obecnie na kolejach wąskotorowych w Polsce. | ||
− | W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Wmc" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Wyjątkiem jest tu [[Wmc 017]], któremu pomimo przekucia z 750mm na 600mm zachowano stary numer inwentarzowy. Wózki motorowe były budowane na wszystkie prześwity kolei dojazdowych w Polsce - 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Zbudowano ogółem ok 60 egzemplarzy. Jeden pojazd - Wmc 203 - został sprzedany w latach '90 do Niemiec ( na kolei w Weisswasser | + | W czasie służby na PKP pojazdy te nosiły oznaczenie "Wmc" oraz numer z przedziału numerów przydzielonych dla każdego z prześwitu torów kolei dojazdowych. Wyjątkiem jest tu [[Wmc 017]], któremu pomimo przekucia z 750mm na 600mm zachowano stary numer inwentarzowy. Wózki motorowe były budowane na wszystkie prześwity kolei dojazdowych w Polsce - 600mm, 750mm, 785mm oraz 1000mm. Zbudowano ogółem ok 60 egzemplarzy. Jeden pojazd - Wmc 203 - został sprzedany w latach '90 do Niemiec ( na kolei w Weisswasser [Mużakowska Kolej Leśna|Waldeisenbahn Muskau] ) |
== Spis wózków motorowych Wmc produkcji warsztatów w Koronowie (niepełna) == | == Spis wózków motorowych Wmc produkcji warsztatów w Koronowie (niepełna) == |