WLS25: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
'''WLs25''' - fikcyjne oznaczenie wąskotorowej lokomotywy spalinowej zbudowananej w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych. <br/>
 
'''WLs25''' - fikcyjne oznaczenie wąskotorowej lokomotywy spalinowej zbudowananej w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych. <br/>
 
W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]], dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm.  
 
W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]], dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm.  
 +
 +
 +
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 +
Plik:DSC02195am.JPG|30.07.2009 Lokomotywa CBK1 na terenie Muzeum Kolei Wąskotorowych w Sochaczewie..
 +
</gallery>
 +
{{clear}}
  
 
==Dane techniczne==
 
==Dane techniczne==

Wersja z 09:45, 2 kwi 2018

WLs25 - fikcyjne oznaczenie wąskotorowej lokomotywy spalinowej zbudowananej w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych.
W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm.




Dane techniczne

  • Masa: 4,2 tony
  • Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą o mocy 20/25 KM
  • Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów)
  • Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
  • Prędkość maksymalna: ok. 14 km/h.

Źródło