Edytujesz WLp50

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 20: Linia 20:
 
  |prędkość_konstrukcyjna = 16,9 km/h
 
  |prędkość_konstrukcyjna = 16,9 km/h
 
  |nacisk_osi            = b/d
 
  |nacisk_osi            = b/d
  |system_hamulca        = powietrzny dodatkowy i ręczny postojowy, zespolony (tylko WLp50-031)
+
  |system_hamulca        = powietrzny dodatkowy i ręczny postojowy, zespolony (wersja pasażerska)
 
  |system_ogrzewania      = brak
 
  |system_ogrzewania      = brak
 
  |sterowanie_wielokrotne = nie ma
 
  |sterowanie_wielokrotne = nie ma
Linia 28: Linia 28:
 
}}
 
}}
  
'''WLp50''' - polska lokomotywa wąskotorowa przeznaczona dla przemysłu. Jest produkowana od 1989r. Jeden egzemplarz przystosowano do ruchu pasażerskiego (został wyposażony w hamulec zespolony).
+
'''WLp50''' - polska lokomotywa wąskotorowa przeznaczona dla przemysłu. Jest produkowana od 1989r. Jeden egzemplarz przystosowano do ruchu pasażerskiego.
  
==Historia==
 
  
W latach 1987-1988 Komag zaprojektował nową lokomotywę z rozwiązaniami od spalinowozu [[Lds100]]. W nowej lokomotywie zastosowano silnik SW266L/1 o mocy 76KM. Jest to czterocylindrowa jednostka wysokoprężna. Użyto również zmiennik momentu ZM-120N i zmniejszono średnicę kół napędowych do 560mm. Pierwszy prototyp WLp50 powstawał od października 1988 do marca następnego roku. Jego eksploatację rozpoczęto w KWK Kurpiński. Dwa miesiące później gotowy był drugi pojazd, który wyeksponowano na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Jego eksploatację rozpoczęto w KWK Staszic.
+
{| class="wikitable sortable"
 +
!Numer fabryczny
 +
!Prześwit [mm]
 +
!Stan
 +
!Właściciel
 +
!Uwagi
  
W 2003  roku wyprodukowano lokomotywę dla Huty Miedzi "Głogów", w której zastosowano zmienioną skrzynię biegów. Odbiorcy zależało na większej sile pociągowej.
+
|-
 
+
|[[Tabor:Lw-01382|001]]
{{Lw kwerenda wszystkie|WLp50}}
+
|750 mm
 
+
|style="background-color:grey;"|Nieznany
__NOCACHE__
+
|K.W.K. Krupiński
 +
|Pierwszy egzemplarz WLp50
 +
|-

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)
Źródło: „https://enkol.pl/WLp50