Edytujesz WLs180

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lokomotywa spalinowa infobox
 
{{Lokomotywa spalinowa infobox
  |typ_lokomotywy        = WLs180, 803D
+
  |typ_lokomotywy        = Wls180, 803D
 
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[przemysł]]
 
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[przemysł]]
  |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]], w przemyśle WLs180
+
  |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd1|Lyd1]], w przemyśle Wls180
 
  |grafika                = [[Plik:DSC07420bm.JPG|290px]]
 
  |grafika                = [[Plik:DSC07420bm.JPG|290px]]
  |opis_zdjęcia          = WLs180-36 na stacji w Rudach
+
  |opis_zdjęcia          =  
 
  |producent              = [[Zastal]]
 
  |producent              = [[Zastal]]
 
  |lata_budowy            = 1969-1972
 
  |lata_budowy            = 1969-1972
Linia 24: Linia 24:
 
  |system_hamulca        = Westinghouse
 
  |system_hamulca        = Westinghouse
 
  |sterowanie_wielokrotne = brak
 
  |sterowanie_wielokrotne = brak
  |system_ogrzewania      = Ogrzewanie kabiny wodne.
+
  |system_ogrzewania      = Ogrzewanie kabiny od przewodu wydechowego silnika
 
  |uwagi                  =  
 
  |uwagi                  =  
[[Plik:DSC02780bm2.JPG|290px]]
 
 
}}
 
}}
  
'''WLs180''' (występujące także jako typ fabryczny 803D) - [[kolej wąskotorowa|'''W'''''ąskotorowa'']] [[spalinowóz|'''L'''''okomotywa''  '''s'''''palinowa'']] o mocy '''180''' [[KM]], produkowana w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach [[Zastal]]. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu [[WLs150]], zasadniczą różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika produkowanego w zakładach "Wola" na licencji firmy Henschel - typu [[6R1416]] o mocy 180 KM. Ponadto modyfikacji uległ układ elektryczny, zmieniono system ogrzewania na wodny, zastosowano nowocześniejszą sprężarkę oraz zastosowano elektryczne ogrzewanie szyb.
+
'''Wls180''' (występujące także jako typ fabryczny 803D) - Wąskotorowa lokomotywa spalinowe produkowana w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach [[Zastal]]. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu [[WLs150]] - w zasadzie jedyną różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika typu [[6R1416]] o mocy 180 KM.
Lokomotywy budowane dla PKP oraz dla kolei KWK Janina oraz KWK Kazimierz-Juliusz w trakcie eksploatacji wyposażono w instalację hamulca zespolonego.
 
  
 
== Lista lokomotyw ==
 
== Lista lokomotyw ==
  
''Szczegółowy opis każdego egzemplarza dostępny po kliknięciu na jego nr fabryczny.''
+
{| class="wikitable sortable"
 +
|-
 +
! Obecne/ostatnie oznaczenie
 +
! Nr fabr.
 +
! Obecny/ostatni prześwit
 +
! Rok produkcji
 +
! Stan
 +
! Stacjonowanie
  
<!--- wywołanie kwerendy generującej listę lokomotyw -->
+
|-
{{Lw kwerenda wszystkie|WLs180}}
+
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-01
 
+
| [[WLs180/1|1]]
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
+
| 785 mm
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe PKP]]
+
| 1969
[[Kategoria:Wąskotorowe lokomotywy spalinowe]]
+
| style="background-color:#FF8080;" | złom
[[Kategoria:Typy wąskotorowych pojazdów trakcyjnych]]
+
|
 
+
__NOCACHE__
+
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-02
 +
| [[WLs180/2|2]]
 +
| 785 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-03
 +
| [[WLs180/3|3]]
 +
| 785 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-04
 +
| [[WLs180/4|4]]
 +
| 785 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-4
 +
| [[WLs180/5|5]]
 +
| 750 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| KWK Kazimierz-Juliusz
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-6
 +
| [[WLs180/6|6]]
 +
| 750 mm
 +
| 1970
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| KWK Kazimierz-Juliusz
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-07
 +
| [[WLs180/7|7]]
 +
| 785 mm
 +
| 1970
 +
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 +
| Strzybnica
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-08
 +
| [[WLs180/8|8]]
 +
| 785 mm
 +
| 1970
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-09
 +
| [[WLs180/9|9]]
 +
| 785 mm
 +
| 1970
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-10
 +
| [[WLs180/10|10]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-11
 +
| [[WLs180/11|11]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 +
| Firma TABOR
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-12
 +
| [[WLs180/12|12]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-13
 +
| [[WLs180/13|13]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-14
 +
| [[WLs180/14|14]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-15
 +
| [[WLs180/15|15]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Rudy
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-16
 +
| [[WLs180/16|16]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-17
 +
| [[WLs180/17|17]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-251
 +
| [[WLs180/18|18]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Iłża
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-252
 +
| [[WLs180/19|19]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Starachowice Wsch. Wąsk.
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-20
 +
| [[WLs180/20|20]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-253
 +
| [[WLs180/21|21]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Pleszew Wąsk.
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-254
 +
| [[WLs180/22|22]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-255
 +
| [[WLs180/23|23]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Pleszew Wąsk.
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-24
 +
| [[WLs180/24|24]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-25
 +
| [[WLs180/25|25]]
 +
| 900 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-26
 +
| [[WLs180/26|26]]
 +
| 900 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-27
 +
| [[WLs180/27|27]]
 +
| 900 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-28
 +
| [[WLs180/28|28]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-29
 +
| [[WLs180/29|29]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 +
| Strzybnica
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-30
 +
| [[WLs180/30|30]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-31
 +
| [[WLs180/31|31]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-32
 +
| [[WLs180/32|32]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-33
 +
| [[WLs180/33|33]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-34
 +
| [[WLs180/34|34]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-35
 +
| [[WLs180/35|35]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-36
 +
| [[WLs180/36|36]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Rudy
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-37
 +
| [[WLs180/37|37]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-38
 +
| [[WLs180/38|38]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-39
 +
| [[WLs180/39|39]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-1
 +
| [[WLs180/40|40]]
 +
| 750 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| KWK Kazimierz-Juliusz
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-41
 +
| [[WLs180/41|41]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-42
 +
| [[WLs180/42|42]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 +
| Firma TABOR
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-43
 +
| [[WLs180/43|43]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-44
 +
| [[WLs180/44|44]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-45
 +
| [[WLs180/45|45]]
 +
| 750 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-46
 +
| [[WLs180/46|46]]
 +
| 750 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| BKL Cisna
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-256
 +
| [[WLs180/47|47]]
 +
| 750 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
|}

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)
Źródło: „https://enkol.pl/WLs180