Edytujesz WLs180

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lokomotywa spalinowa infobox
 
{{Lokomotywa spalinowa infobox
  |typ_lokomotywy        = WLs180, 803D
+
  |typ_lokomotywy        = Wls180, 803D
 
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[przemysł]]
 
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[przemysł]]
  |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]], w przemyśle WLs180
+
  |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd1|Lyd1]], w przemyśle Wls180
 
  |grafika                = [[Plik:DSC07420bm.JPG|290px]]
 
  |grafika                = [[Plik:DSC07420bm.JPG|290px]]
  |opis_zdjęcia          = WLs180-36 na stacji w Rudach
+
  |opis_zdjęcia          =  
 
  |producent              = [[Zastal]]
 
  |producent              = [[Zastal]]
 
  |lata_budowy            = 1969-1972
 
  |lata_budowy            = 1969-1972
Linia 29: Linia 29:
 
}}
 
}}
  
'''WLs180''' (występujące także jako typ fabryczny 803D) - [[kolej wąskotorowa|'''W'''''ąskotorowa'']] [[spalinowóz|'''L'''''okomotywa''  '''s'''''palinowa'']] o mocy '''180''' [[KM]], produkowana w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach [[Zastal]]. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu [[WLs150]], zasadniczą różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika produkowanego w zakładach "Wola" na licencji firmy Henschel - typu [[6R1416]] o mocy 180 KM. Ponadto modyfikacji uległ układ elektryczny, zmieniono system ogrzewania na wodny, zastosowano nowocześniejszą sprężarkę oraz zastosowano elektryczne ogrzewanie szyb.
+
'''Wls180''' (występujące także jako typ fabryczny 803D) - Wąskotorowa lokomotywa spalinowe produkowana w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach [[Zastal]]. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu [[WLs150]], zasadniczą różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika typu produkcji zakładów "Wola" na licencji firmy Henschel typu [[6R1416]] o mocy 180 KM. Ponadto modyfikacji uległ układ elektryczny, zmieniono system ogrzewania na wodny, zastosowano nowocześniejszą sprężarkę oraz zastosowano elektryczne ogrzewanie szyb.
Lokomotywy budowane dla PKP oraz dla kolei KWK Janina oraz KWK Kazimierz-Juliusz w trakcie eksploatacji wyposażono w instalację hamulca zespolonego.
 
  
 
== Lista lokomotyw ==
 
== Lista lokomotyw ==
  
''Szczegółowy opis każdego egzemplarza dostępny po kliknięciu na jego nr fabryczny.''
+
{| class="wikitable sortable"
 +
|-
 +
! Obecne/ostatnie oznaczenie
 +
! Nr fabr.
 +
! Obecny/ostatni prześwit
 +
! Rok produkcji
 +
! Stan
 +
! Stacjonowanie
  
<!--- wywołanie kwerendy generującej listę lokomotyw -->
+
|-
{{Lw kwerenda wszystkie|WLs180}}
+
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-01
 
+
| [[WLs180/1|1]]
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
+
| 785 mm
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe PKP]]
+
| 1969
[[Kategoria:Wąskotorowe lokomotywy spalinowe]]
+
| style="background-color:#FF8080;" | złom
[[Kategoria:Typy wąskotorowych pojazdów trakcyjnych]]
+
|
 
+
__NOCACHE__
+
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-02
 +
| [[WLs180/2|2]]
 +
| 785 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-03
 +
| [[WLs180/3|3]]
 +
| 785 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-04
 +
| [[WLs180/4|4]]
 +
| 785 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-4
 +
| [[WLs180/5|5]]
 +
| 750 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| KWK Kazimierz-Juliusz
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-6
 +
| [[WLs180/6|6]]
 +
| 750 mm
 +
| 1970
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| KWK Kazimierz-Juliusz
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-07
 +
| [[WLs180/7|7]]
 +
| 785 mm
 +
| 1970
 +
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 +
| Strzybnica
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-08
 +
| [[WLs180/8|8]]
 +
| 785 mm
 +
| 1970
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-09
 +
| [[WLs180/9|9]]
 +
| 785 mm
 +
| 1970
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-10
 +
| [[WLs180/10|10]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-11
 +
| [[WLs180/11|11]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 +
| Firma TABOR
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-12
 +
| [[WLs180/12|12]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-13
 +
| [[WLs180/13|13]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-14
 +
| [[WLs180/14|14]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-15
 +
| [[WLs180/15|15]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Rudy
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-16
 +
| [[WLs180/16|16]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-17
 +
| [[WLs180/17|17]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-251
 +
| [[WLs180/18|18]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Iłża
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-252
 +
| [[WLs180/19|19]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Starachowice Wsch. Wąsk.
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-20
 +
| [[WLs180/20|20]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-253
 +
| [[WLs180/21|21]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Pleszew Wąsk.
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-254
 +
| [[WLs180/22|22]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-255
 +
| [[WLs180/23|23]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Pleszew Wąsk.
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-24
 +
| [[WLs180/24|24]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-25
 +
| [[WLs180/25|25]]
 +
| 900 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-26
 +
| [[WLs180/26|26]]
 +
| 900 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-27
 +
| [[WLs180/27|27]]
 +
| 900 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-28
 +
| [[WLs180/28|28]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-29
 +
| [[WLs180/29|29]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 +
| Strzybnica
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-30
 +
| [[WLs180/30|30]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-31
 +
| [[WLs180/31|31]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-32
 +
| [[WLs180/32|32]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-33
 +
| [[WLs180/33|33]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-34
 +
| [[WLs180/34|34]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-35
 +
| [[WLs180/35|35]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-36
 +
| [[WLs180/36|36]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Rudy
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-37
 +
| [[WLs180/37|37]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-38
 +
| [[WLs180/38|38]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-39
 +
| [[WLs180/39|39]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-1
 +
| [[WLs180/40|40]]
 +
| 750 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| KWK Kazimierz-Juliusz
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-41
 +
| [[WLs180/41|41]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-42
 +
| [[WLs180/42|42]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 +
| Firma TABOR
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-43
 +
| [[WLs180/43|43]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-44
 +
| [[WLs180/44|44]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-45
 +
| [[WLs180/45|45]]
 +
| 750 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-46
 +
| [[WLs180/46|46]]
 +
| 750 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| BKL Cisna
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-256
 +
| [[WLs180/47|47]]
 +
| 750 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
|}

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)
Źródło: „https://enkol.pl/WLs180