WLs25: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 10: Linia 10:
 
==Dane techniczne==
 
==Dane techniczne==
  
** Masa: 4,2 tony
+
* Masa: 4,2 tony
** Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą  o mocy 20/25 KM
+
* Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą  o mocy 20/25 KM
** Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów)
+
* Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów)
** Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
+
* Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
** Prędkość maksymalna: ok. 14 km/h.
+
* Prędkość maksymalna: ok. 14 km/h.
  
 
==Źródło==
 
==Źródło==
 
* {{cytuj stronę | url = https://e-sochaczew.pl/n/muzealne-konserwacje/51536/amp| tytuł = Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1| data dostępu = 19.01.2018|  data = 29.05.2016| rok = | miesiąc = | praca = | opublikowany = e-Sochaczew}}
 
* {{cytuj stronę | url = https://e-sochaczew.pl/n/muzealne-konserwacje/51536/amp| tytuł = Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1| data dostępu = 19.01.2018|  data = 29.05.2016| rok = | miesiąc = | praca = | opublikowany = e-Sochaczew}}

Wersja z 19:55, 18 kwi 2018

WLs25 - fikcyjne oznaczenie wąskotorowej lokomotywy spalinowej zbudowananej w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych.
W Polsce obecnie znajduje się jeden egzemplarz i należy do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowni lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowana do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm.




Dane techniczne

  • Masa: 4,2 tony
  • Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą o mocy 20/25 KM
  • Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów)
  • Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
  • Prędkość maksymalna: ok. 14 km/h.

Źródło