Edytujesz WLs40

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 42: Linia 42:
  
 
== Eksploatacja ==
 
== Eksploatacja ==
Lokomotywy rodziny WLs40 używane były głównie na kolejach przemysłowych i leśnych. Nieliczne ( 3 sztuki ) były używane na kolejach wąskotorowych PK Pgdzie otrzymały kolejne numery w serii Ld1, oznaczającej dwuosiowe lokomotywy z silnikiem diesla i [[przekładnia mechaniczna|przekładnią mechaniczną]]. Dodatkowo pewna ilość lokomotyw była używana przez jednostki i zakłady PKP, w większości przypadków nie otrzymały one oznaczenia Ld1. Informacja o 20 sztukach na PKP podawana przez B.Pokropińskiego (10 WLs40 i 10 WLs50) <ref name=pokr/> wymaga zweryfikowania.  Na eksport zbudowano dwanaście egzemplarzy WLs40 dla Korei Północnej, trzy WLs50 dla Egiptu oraz dwie WLs50 dla jakiegoś kraju socjalistycznego. Obecnie lokomotywy tego typu stanowią podstawowy środek transportu na większości polskich kolei wąskotorowych o szerokości toru 600mm.
+
Lokomotywy rodziny WLs40 używane były głównie na kolejach przemysłowych i leśnych. Nieliczne (10 WLs40 i 10 WLs50) używane były przez [[PKP]]<ref name=pokr/>, gdzie otrzymały numery w serii Ld1, oznaczającej dwuosiowe lokomotywy z silnikiem diesla i [[przekładnia mechaniczna|przekładnią mechaniczną]]. Na eksport zbudowano dwanaście egzemplarzy WLs40 dla Korei Północnej, trzy WLs50 dla Egiptu oraz dwie WLs50 dla jakiegoś kraju socjalistycznego. Obecnie lokomotywy tego typu stanowią podstawowy środek transportu na większości polskich kolei wąskotorowych o szerokości toru 600mm.
  
 
== Modernizacja ==
 
== Modernizacja ==
 
W 1989 roku ZNTSiS w Brzesku opracowało trzy warianty modernizacji M1, M2 i M3. Zmodernizowana wersja posiada nową, bardziej kanciastą obudowę z zamkniętą budką maszynisty. Zastosowano nowy silnik SW266/L1 (o mocy 50 KM). W wersji M3 zastosowano ponadto nową hydrokinetyczną przekładnię PH1-330.1.
 
W 1989 roku ZNTSiS w Brzesku opracowało trzy warianty modernizacji M1, M2 i M3. Zmodernizowana wersja posiada nową, bardziej kanciastą obudowę z zamkniętą budką maszynisty. Zastosowano nowy silnik SW266/L1 (o mocy 50 KM). W wersji M3 zastosowano ponadto nową hydrokinetyczną przekładnię PH1-330.1.
 +
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 +
Plik:WLs50M1-4.jpg|Lokomotywa WLs50M1-6.
 +
</gallery>
 
{{clear}}
 
{{clear}}
  
== Zestawienia wyprodukowanych lokomotyw ==
+
== Lista lokomotyw (niepełna) ==
  
[[Lista lokomotyw rodziny WLs40/50|Zbiorcza lista wyprodukowanych lokomotyw rodziny WLs40/50 wszystkich podtypów i na wszystkie prześwity torów]]
+
{{#ask:[[Lw typ fabryczny::WLs40]] OR [[Lw typ fabryczny::WLs50]] OR [[Lw typ fabryczny::2WLs50]]| limit = 700
 
+
|?Lw numer seryjny
[[Lista lokomotyw typu 2WLs40/2WLs50]]
+
|?Lw rok produkcji
 
+
|?Lw stan
[[Lista lokomotyw typu 2WLs40/2WLs50 na tor o prześwicie 750mm]]
+
|?Lw ostatni rozstaw
 
+
|?Lw ostatni typ silnika
[[Lista lokomotyw typu 2WLs40/2WLs50 na tor o prześwicie 785mm]]
+
|?Lw ostatnie oznaczenie
 
+
|?Lw ostatnie stacjonowanie
[[Lista lokomotyw typu 2WLs40/2WLs50 na tor o prześwicie 900mm]]
+
|?Lw uwagi
 
+
|?Lw numer seryjny
[[Lista lokomotyw typu 3WLs50]]
+
|?Lw strona
 
+
|?Lw typ fabryczny
[[Lista lokomotyw typu 4WLs50 na tor o prześwicie 1040mm]]
+
|sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny
 
+
|format=template
[[Lista lokomotyw typu WLs50M1]]
+
|template=Lw tabela
 
+
|introtemplate=Lw tabela nagłówek
[[Lista lokomotyw typu WLs50M2]]
+
| outrotemplate=Lw tabela stop
 
+
|link=all
[[Lista lokomotyw typu WLs50M3]]
+
|headers=show
 +
|searchlabel=&hellip; dalsze wyniki
 +
|class=sortable wikitable smwtable
 +
}}
 +
{{#ask:[[Lw typ fabryczny::WLs50M1]] | limit = 251
 +
|?Lw numer seryjny
 +
|?Lw rok produkcji
 +
|?Lw stan
 +
|?Lw ostatni rozstaw
 +
|?Lw ostatni typ silnika
 +
|?Lw ostatnie oznaczenie
 +
|?Lw ostatnie stacjonowanie
 +
|?Lw uwagi
 +
|?Lw numer seryjny
 +
|?Lw strona
 +
|?Lw typ fabryczny
 +
|sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny
 +
|format=template
 +
|template=Lw tabela
 +
|introtemplate=Lw tabela nagłówek
 +
| outrotemplate=Lw tabela stop
 +
|link=all
 +
|headers=show
 +
|searchlabel=&hellip; dalsze wyniki
 +
|class=sortable wikitable smwtable
 +
}}
 +
{{#ask:[[Lw typ fabryczny::WLs50M2]] | limit = 251
 +
|?Lw numer seryjny
 +
|?Lw rok produkcji
 +
|?Lw stan
 +
|?Lw ostatni rozstaw
 +
|?Lw ostatni typ silnika
 +
|?Lw ostatnie oznaczenie
 +
|?Lw ostatnie stacjonowanie
 +
|?Lw uwagi
 +
|?Lw numer seryjny
 +
|?Lw strona
 +
|?Lw typ fabryczny
 +
|sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny
 +
|format=template
 +
|template=Lw tabela
 +
|introtemplate=Lw tabela nagłówek
 +
| outrotemplate=Lw tabela stop
 +
|link=all
 +
|headers=show
 +
|searchlabel=&hellip; dalsze wyniki
 +
|class=sortable wikitable smwtable
 +
}}
 +
{{#ask:[[Lw typ fabryczny::WLs50M3]] | limit = 251
 +
|?Lw numer seryjny
 +
|?Lw rok produkcji
 +
|?Lw stan
 +
|?Lw ostatni rozstaw
 +
|?Lw ostatni typ silnika
 +
|?Lw ostatnie oznaczenie
 +
|?Lw ostatnie stacjonowanie
 +
|?Lw uwagi
 +
|?Lw numer seryjny
 +
|?Lw strona
 +
|?Lw typ fabryczny
 +
|sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny
 +
|format=template
 +
|template=Lw tabela
 +
|introtemplate=Lw tabela nagłówek
 +
| outrotemplate=Lw tabela stop
 +
|link=all
 +
|headers=show
 +
|searchlabel=&hellip; dalsze wyniki
 +
|class=sortable wikitable smwtable
 +
}}
  
 
== Przypisy ==
 
== Przypisy ==

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)
Źródło: „https://enkol.pl/WLs40