WWS 4: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
WWS 4, numery od 103 do 109 M (Oznaczenie powojenne  MBxd1) - Seria 6 wagonów motorowych zbudowanych w roku 1937 przez warszawskie zakłady Lilpop Rau i Lovenstein do obsługi ruchu pasażerskiego na  linii wąskotorowej do Wilanowa. Po przejęciu kolei przez PKP w roku 1949 wagonom nadano oznaczenie MBxd1. Kiedy na początku lat 70. rozebrano linię do Wilanowa, wagony używano na linii Piaseczno - Nowe Miasto nad Pilicą do roku  1985 kiedy na kolej grójecką sprowadzono 2 wagony motorowe MBxd2 z Rumunii. Do dziś zachował się tylko 1 wagon: MBxd1-344 poddawany renowacji w Czachówku i prawdopodobnie zostanie ustawiony jako pomnik koło dawnej stacji Wilanów.
+
WWS 4, numery od 103 do 109 M (Oznaczenie powojenne  MBxd1) - Seria 6 wagonów motorowych zbudowanych w roku 1937 przez warszawskie zakłady Lilpop Rau i Lovenstein do obsługi ruchu pasażerskiego na  linii wąskotorowej do Wilanowa. Po przejęciu kolei przez PKP w roku 1949 wagonom nadano oznaczenie Mx 341 do 344. W roku oznaczenie to zmieniono na MBxd1. Kiedy na początku lat 70. rozebrano linię do Wilanowa, wagony  
 +
o numerach 343 i 344 używano na linii Piaseczno - Nowe Miasto nad Pilicą do roku  1974 (MBxd1-343) i 1985 (MBxd1-344) kiedy na kolej grójecką sprowadzono 2 wagony motorowe MBxd2 z Rumunii. Do dziś zachował się tylko 1 wagon: MBxd1-344 poddawany renowacji w Czachówku i prawdopodobnie zostanie ustawiony jako pomnik koło dawnej stacji Wilanów.

Wersja z 15:46, 20 sty 2022

WWS 4, numery od 103 do 109 M (Oznaczenie powojenne MBxd1) - Seria 6 wagonów motorowych zbudowanych w roku 1937 przez warszawskie zakłady Lilpop Rau i Lovenstein do obsługi ruchu pasażerskiego na linii wąskotorowej do Wilanowa. Po przejęciu kolei przez PKP w roku 1949 wagonom nadano oznaczenie Mx 341 do 344. W roku oznaczenie to zmieniono na MBxd1. Kiedy na początku lat 70. rozebrano linię do Wilanowa, wagony o numerach 343 i 344 używano na linii Piaseczno - Nowe Miasto nad Pilicą do roku 1974 (MBxd1-343) i 1985 (MBxd1-344) kiedy na kolej grójecką sprowadzono 2 wagony motorowe MBxd2 z Rumunii. Do dziś zachował się tylko 1 wagon: MBxd1-344 poddawany renowacji w Czachówku i prawdopodobnie zostanie ustawiony jako pomnik koło dawnej stacji Wilanów.