Edytujesz Wykaz parowozów Brigadelokomotive eksploatowanych w Polsce

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów ''[[Brigadelokomotive]]'' eksploatowanych w Polsce. Ze względu na ich liczebność oraz ilość użytkowników (w tym firm nie związanych bezpośrednio z transportem kolejowym) pełen wykaz jest niemożliwy do stworzenia.
+
Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów ''Brigadelokomotive'' eksploatowanych w Polsce. Ze względu na ich liczebność oraz ilość użytkowników (w tym firm nie związanych bezpośrednio z transportem kolejowym) pełen wykaz jest niemożliwy do stworzenia.
  
 +
== Koleje użytku publicznego ==
 +
 +
=== Jędrzejowska ===
 
{| class="wikitable sortable"
 
{| class="wikitable sortable"
 
|-
 
|-
 
! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> do 1939 r. !! Oznaczenie<br /> 1940-45 r. !! Oznaczenie<br /> po 1945 r. !! Uwagi
 
! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> do 1939 r. !! Oznaczenie<br /> 1940-45 r. !! Oznaczenie<br /> po 1945 r. !! Uwagi
 
|-
 
|-
| 1 || 210 || Henschel || 8092 || 1907 || OKlb: 1 || DRG: 99 1564 || || ''Ortelsburger Kleinbahn'', par. Rozogi (po str. niemieckiej)
+
| 1 || 258 || Henschel || 12560 || 1914 || PKPa: D1-334 || DRB: 99 1549 || PKPb: Tx1-314 || W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> W 1951 r. do PRN Lublin.
 
|-
 
|-
| 2 || 216 || Henschel || 8133 || 1907 || PKPa: D1-331 || DRG: 99 1567 || || ''Feldbahn Pupy - Grabowo''<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
+
| 2 || 322 || Orenstein & Koppel || 7008 || 1914 || Lit.: K4-402 || DRB: 99 1631 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.
 
|-
 
|-
| 3 || 217 || Henschel || 8095 || 1907 || OKlb: 2 || DRG: 99 1565 || || ''Ortelsburger Kleinbahn'', par. Rozogi (po str. niemieckiej)
+
| 3 || 339 || Borsig || 9234 || 1915 || PKPa: D1-321 || DRB: 99 1547 || PKPb: Tx1-313 || W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> Złomowany w 1948 r.
 
|-
 
|-
| 4 || 233 || Orenstein & Koppel || 7014 || 1914 || PKPa: D1-304 || DRG: 99 1541 || || ''Feldbahndepot Hanau/Main,''<br /> 1942: z Janowa Poleskiego na Kujawskie KD,<br /> 1944: ewakuowany przez Niemców.
+
| 4 || 360 || Orenstein & Koppel || 7974 || 1914 || || || || W wykazie Pińczowskich Kolei Dojazdowych z 1926 r.
 
|-
 
|-
| 5 || 234 || Orenstein & Koppel || 7015 || 1914 || PKPa: D1-305 || || || ''Feldbahndepot Hanau/Main,''<br /> Kujawskie KD (?)
+
| 5 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || || DRB: 99 1576 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.
 
|-
 
|-
| 6 || 235 || Orenstein & Koppel || 7016 || 1914 || PKPa: D1-306 || DRG: 99 1542 || PKPb: Tx1-332 || ''Feldbahndepot Hanau/Main'',<br /> 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1950: z Sompolna do Rogowa,<br /> 1954: z Rogowa do Mławy,<br /> 1955: do ZKL Hajnówka.
+
| 6 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || PKPa: D1-375 || DRB: 99 1558 || PKPb: Tx1-316 || W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> W 1950 r. do Mławy
 
|-
 
|-
| 7 || 255 || Henschel || 12557 || 1914 || PKPa: D1-332 || DRG: 99 1548 || PKPb: Tx1-328 || 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1950: z Kujaw do Rogowa,<br /> 1954: z Rogowa do Mławy, 1955: skasowany.
+
| 7 || 1562 || Maffei || 4840 || 1917 || || || || W wykazie Pińczowskich Kolei Dojazdowych z 1926 r.
 
|-
 
|-
| 8 || 256 || Henschel || 12558 || 1913 || PKPa: D1-333 || DRG: 99 1568 || || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym),<br /> 1944: do Jędrzejowa.
+
| 8 || 1707 || Linke-Hofmann || 1507 || 1917 || PKPa: D1-301 || DRB: 99 1540 || PKPb: Tx1-312 || Sprowadzony w latach 1940 - 1943.<br /> Złomowany w 1952 r.
 
|-
 
|-
| 9 || 258 || Henschel || 12560 || 1914 || PKPa: D1-334 || DRG: 99 1549 || PKPb: Tx1-314 || 1919: w Krośniewicach,<br /> 1940-43 r. z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> Po 1945 r. w Zwierzyńcu,<br /> 1951 r. do PRN Lublin.
+
| 9 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || DRB: 99 1577 || PKPb: Tx1-308 || Sprowadzony w latach 1940 - 1943<br />Skreślony w 1952 r. (przekazany do Zarządu Dróg?)
 
|-
 
|-
| 10 || 260 || Henschel || 12562 || 1913 || PKPa: D1-335 || DRG: 99 1569 || || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
+
| 10 || 2209 || Jung || 2818 || 1918 || ? || || || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.
 
|-
 
|-
| 11 || 264 || Henschel || 12566 || ? || || || || Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż.<ref>Producent i nr fabryczny jedynie prawdopodobne.</ref>
+
| 11 || 2501 || Krauss || 7580 || 1919 || PKPa: D3-1271 || DRB: 99 1578 || || Sprowadzony w latach 1940 - 1943
 
|-
 
|-
| 12 || 271 || Henschel || 12573 || 1914 || PKPa: D1-336 || DRG: 99 1550 || PKPb: Tx1-329 || 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1950: z Kujaw do Rogowa,<br /> 1954: do Mławy,<br /> 1955: skasowany.
+
| 12 || 2814 || Krauss || 7672 || 1919 || PKPa: D1-365 || DRB: 99 1554 || PKPb: Tx1-315 || W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> W 1950 r. do Mławy.
 
|-
 
|-
| 13 || 280 || Henschel || 12582 || 1914 || PKPa: D1-342 || DRG: 99 1551 || || 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1944: ewakuowany przez Niemców.
+
| 13 || 2816 || Krauss || 7674 || 1919 || PKPa: D3-367 || DRB: 99 1536 || || Sprowadzony w latach 1940 - 1943
 
|-
 
|-
| 14 || 282 || Borsig || 8808 || 1914 || PKPa: D1-313 || DRG: 99 1543 || PKPb: Tx1-325 || 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1950: z Sompolna do Rogowa,<br /> 1954: z Rogowa do Mławy,<br /> 1959 r. skasowany.
+
| 14 || ? || Henschel || 12558 || 1913 || PKPa: D1-333 || DRB: 99 1568 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.
 
|-
 
|-
| 15 || 284 || Borsig || 8810 || 1914 || PKPa: D1-314 || DRG: 99 1544 || PKPb: Tx1-338 || 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1944: ewakuowany przez Niemców.
+
| 15 || ? || Borsig || 8831 || 1914 || PKPa: D1-318 || DRB: 99 1603 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.
 
|-
 
|-
| 16 || 298 || Borsig || 8824 || 1914 || PKPa: D1-315 || DRG: 99 1602 || PKPb: Tx1-341<br /> CKlem: Nr 11 || przed 1942: do Rogowa,<br />  Po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1953: do Cukr. Klemensów<ref>Według ŚK 5/04: 1954 z Rogowa.</ref>,<br /> 1974: przekazany do Muz. Kol.,<br /> 1981: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
+
| 16 || ? || Orenstein & Koppel || 8163 || 1916 || || || || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.<ref>Dane błędne (O&K 8163/16 to parowóz na 800 mm dla kolejek warszawskich). W 1916 r. O&K wyprodukował parowozy HF 582 - 586 (8146 - 8150), z których jeden (HF 586, O&K 8150/16) znalazł się na kolejach łotewskich LVD: ML 628.</ref>  
 
|-
 
|-
| 17 || 299 || Borsig || 8825 || 1914 || PKPa: D1-316 || DRG: 99 1545 || PKPb: Tx1-327 || 1919: w Krośniewicach,<br /> 1954: z Konina do Gniezna,<br /> 1957: kasacja.
+
| 17 || ? || ? || ? || 1916 || Lit. K4-476<br /> PKPa: D1-4216 || || PKPb: Tx1-309 || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.<br /> W 1953 r. do Min. Górnictwa.
 
|-
 
|-
| 18 || 304 || Borsig || 8826<ref>Według niektórych źródeł: 8828</ref> || 1914 || PKPa: D1-317 || DRG: 99 1546 || || 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1944: ewakuowany przez Niemców.
+
| 18 || ? || Henschel || 15136 || 1917 || || DRB: 99 1578* || PKPb: Tx1-317 || Na terenie JKD w styczniu 1945 r.<br /> W 1948 r. do Mławy.
 
|-
 
|-
| 19 || 307 || Borsig || 8831 || 1914 || PKPa: D1-318 || DRG: 99 1603 || PKPb: Tx1-335 || przed 1942: do Rogowa<ref>Według ŚK 5/04</ref>,<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> ok 1950: z Rogowa do Mławy<br /> 1954: z Mławy do Gniezna,<br /> 1957: kasacja.
+
| 19 || ? || Henschel || 15962 || 1918 || || DRB: 99 1580 || PKPb: Tx1-318 || Na terenie JKD w styczniu 1945 r.<br /> W 1949 r. do Mławy.
 
|-
 
|-
| 20 || 322 || Orenstein & Koppel || 7008 || 1914 || Lit.: K4-402 || DRG: 99 1631 || PKPb: Tx1-346 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1953: kasacja.
+
| 20 || ? || Linke-Hofmann || 1337 || 1918 || Lett. M1-622 || || PKPb: Tx1-310 || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.<br /> W 1950 r. do CZ PRK
 
|-
 
|-
| 21 || 339 || Borsig || 9234 || 1915 || PKPa: D1-321 || DRG: 99 1547 || PKPb: Tx1-313 || ''Feld. Dep. Hanau/Main''<br /> 1919: w Krośniewicach,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1955: do Myszyńca,<br /> 1956: do Fabr. Lakt. Łyszkowice.<ref>Według niektórych źródeł: Tx1-339, 1948: kasacja</ref>
+
| 21 || ? || Schwartzkopf || 6722 || 1918 || PKPa: D1-4252 || || PKPb: Tx1-320 || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.<br /> W 1950 r. do Mławy.
 
|-
 
|-
| 22 || 341 || Borsig || 9236 || 1916 || PKPa: ? || GKP: Nr 7 || PKPb: Px1-772<br /> Px2-761<br /> Tx2-359 || ok. 1939: z PKP do Gniezna,<br /> 1957: do Zwierzyńca,<br /> 1961: zmiana oznaczenia,<br /> 1962: kasacja.
+
| 22 || ? || Krauss || 7664 || 1919 || PKPa: D1-357 || DRB: 99 1605 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.
 
|-
 
|-
| 23 || 347 || Henschel || 13310 || 1914 || PKPa: D1-347 || DRG: 99 1522 || PKPb: Tx1-291 || Na Kujawskich KD,<br /> 1951: do Mławy,<br /> 1959: do Cukr. Żnin.
+
| 23 || ? || Hartmann || ? || 1919 || PKPa: D1-376 || DRB: 99 1606 || PKPb: Tx1-319 || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.<br /> W 1950 r. do Mławy.
 
|-
 
|-
| 24 || 349 || Henschel || 13312 || 1914 || PKPa: D1-345 || DRG: 99 1553 || || 1919: w Krośniewicach,<br /> Na Kujawskich KD,<br /> 1944: ewakuowany przez Niemców.
+
| 24 || ? || Hartmann || ? || 1919 || || DRB: 99 1538 || PKPb: Tx1-311 || W 1952 r. do KZN Skalbmierzyce.
 
|-
 
|-
| 25 || 354 || Henschel || 13317 || 1914 || PKPa: D1-348 || DRG: 99 1570 || || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
+
| 25 || ? || Orenstein & Koppel || ? || ? || || DRB: 99 1561 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.
 +
|}
 +
 
 +
== Koleje przemysłowe ==
 +
 +
=== Koleje leśne<ref>Na podstawie wykazu opracowanego przez Krzysztofa Zintla: (Leśnie kolejki wąskotorowe...)</ref> ===
 +
{| class="wikitable sortable"
 
|-
 
|-
| 26 || 355 || Henschel || 13318 || 1915 || PKPa: D1-349 || DRG: 99 1604 ||  || Przed 1942-45: w Rogowie.
+
! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> polskie !! Stacjonowanie !! Uwagi
 
|-
 
|-
| 27 || 356 || Henschel || 13319 || 1914 || PKPa: D1-350 || DRG: 99 1571 || || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
+
| 1 || 365 || Henschel || 13306 || 1914 || ? || ? ||  
 
|-
 
|-
| 28 || 360 || Orenstein & Koppel || 7974 || 1914 || || || || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> 1926: w wykazie Pińczowskich KD.
+
| 2 || 522 || Henschel || 14015 || 1916 || Tx 232 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do HF 588 (Tx 227), następnie do Tx 242 <br /> 2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461 / 1919<br /> 3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094 / 1918
 
|-
 
|-
| 29 || 365 || Henschel || 13306 || 1914 || CGos: Nr 3 || CGos: Nr 3 || CGos: Nr 3<br /> LP: ? || Cukr. Gosławice, 1954: odstawiony,<br /> Po 1954: sprzedany Cukr. Zbiersk (do Cielc),<br /> Również w wykazie LP (kocioł?).
+
| 3 || 580 || Jung || 2449 || 1916 || Tx 206 || Hajnówka || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377 / 1919<br /> 2. kocioł do HF 1095 (Tx 207)<br /> 3. kocioł z HF 2630 (Tx 203), Maffei 5080 / 1918<br /> 3. kocioł do HF 1958 (Tx 1958)
 
|-
 
|-
| 30 || 374 || Henschel || ? || ? || || || || Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż
+
| 4 || 588 || Esslingen || 3777 || 1916 || Tx 227 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 522 (Tx 232), Henschel 14015 / 1916<br /> 2. kocioł do Tx 242 (zachowany)<br /> 3. kocioł z ?<br />EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
|-
| 31 || 379 || ? || ? || ? || || || || Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż
+
| 5 || 840 || Maffei || 4752 || 1916 || Tx 1125 || Zagnańsk || oryginalny kocioł do Tx 208<br /> 2. kocioł z HF 2808, Krauss 7666 / 1919
 
|-
 
|-
| 32 || 389 || ? || ? || ? || || ||  || Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż
+
| 6 || 977 || Borsig || 9840 || 1917 || ? || ? ||
 
|-
 
|-
| 33 || 483 || Orenstein & Koppel || 7999 || 1914 || PKPa: 4232 || || Łot.: ML-631 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> w okresie międzywojennym na PKP,<br /> po 1945: Łoterskie Koleje Państwowe,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY (Ventspils)
+
| 7 || 1082 || Henschel || 15959 || 1918 || ? || ? || oryginalny kocioł do Tx 200
 
|-
 
|-
| 34 || 385 || Henschel || 13580 || 1915 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || Cukr. Klemensów,<br /> 1929: zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
+
| 8 || 1095 || Henschel || 15972 || 1918 || Tx 207 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł od HF 2497, Borsig 10377 / 1919 z HF 580 (Tx 206)
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-01273|35]] || 522 || Henschel || 14015 || 1916 || || || LP: Tx 232 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do HF 588 (Tx-227), następnie do Tx-242,<br /> 2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461/19,<br /> 3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18.
+
| 9 || 1096 || Henschel || 15973 || 1918 || Tx 1117 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 1920 (Tx 201), Borsig 10312 / 1918
 
|-
 
|-
| 36 || 580 || Jung || 2449 || 1914 || || || LP: Tx-206 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377/19,<br /> 2. kocioł do HF 1095 (Tx-207),<br /> 3. kocioł z HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18.<br /> 3. kocioł do HF 1958 (Tx-1958).
+
| 10 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || Tx 1115 || Czarna Biał. ||  
 
|-
 
|-
| 37 || ? || Orenstein & Koppel || 8163 || 1916 || || || || 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa<ref>Numer fabryczny bęłdny - (O&K 8163/16 to parowóz na 800 mm dla kolejek warszawskich). W 1916 r. O&K wyprodukował parowozy HF 582-586 (8146-50), z których jeden (HF 586, O&K 8150/16) znalazł się na kolejach łotewskich LVD: ML-628</ref>
+
| 11 || 1113 || Henschel || 15990 || 1918 || Tx 204 || Hajnówka ||  
 
|-
 
|-
| 38 || 588 || Esslingen || 3777 || 1916 || ||  || LP: Tx-227 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 522 (Tx-232), Henschel 14015/16<br /> 2. kocioł do Tx-242 (zachowany)<br /> 3. kocioł z ?, EGZEMPLARZ ZACHOWANY
+
| 12 || 1609 || Hohenzollern || 3738 || 1917 || Tx 1123 || Hajnówka || EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
|-
| 39 || 840 || Maffei || 4752 || 1916 || || || LP: Tx-1125 || ZKL Zagnańsk,<br /> kocioł do Tx-208,<br /> 2. kocioł z HF-2808, Krauss 7666/19.
+
| 13 || 1876 || Jung || 2764 || 1918 || Tx 1110 || Zagnańsk ||
 +
|-
 +
| 14 || 1920 || Borsig || 10312 || 1918 || Tx 201 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do HF 1096 (Tx 1117)<br /> 2. kocioł z HF 2103, Borsig 10334 / 1918<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
|-
| 40 || 977 || Borsig || 9840 || 1917 || || || || W wylazie Lasów Państwowych (kocioł?)
+
| 15 || 1958 || Orenstein & Koppel || 8575 || 1918 || Tx 1958 || Hajnówka || oryginalny kocioł do HF 2500 (Tx 209)<br /> 2. kocioł od HF 2630 (Tx 203), Maffei 5080 / 1918 z HF 580 (Tx 206)<br /> 2. kocioł do ?<br /> 3. kocioł z HF 2277 (Tx 233), Hartmann 4121 / 1918<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 16 || 1973 || Orenstein & Koppel || 8590 || 1918 || Tx 1113 || Hajnówka || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 2415, Linke-Hofmann 1759 / 1918<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 17 || 2066 || Henschel || 15920 || 1918 || ? || ? ||
 +
|-
 +
| 18 || 1876 || Borsig || 10334 || 1918 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 1920 (Tx 201)
 +
|-
 +
| 19 || 2187 || Orenstein & Koppel || 8615 || 1918 || Tx 1114 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 2277 (Tx 233), Hartmann 4121 / 1918<br /> 2. kocioł do HF 1958 (Tx 1958)<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 20 || 2277 || Hartmann || 4121 || 1918 || Tx 233 || Hajnówka || oryginalny kocioł do HF 2187 (Tx 1114)
 +
|-
 +
| 21 || 2289 || Hanomag || 8690 || 1918 || Tx 1124 || Czarna Biał. ||
 +
|-
 +
| 22 || 2296 || Borsig || 10359 || 1918 || Tx 226 || ? || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 2344, Henschel 16094 / 1918<br /> 2. kocioł do HF 522 (Tx 232)
 +
|-
 +
| 23 || 2299 || Borsig || 10362 || 1918 || Tx 552 || Hajnówka ||
 +
|-
 +
| 24 || 2309 || Hartmann || 4141 || 1918 || ? || ? ||
 +
|-
 +
| 25 || 2344 || Henschel || 16094 || 1918 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 2296 (Tx 226)
 +
|-
 +
| 26 || 2353 || Henschel || 16103 || 1918 || Tx 1116 || Czarna Białostocka || oryginalny kocioł do Tx 1111<br /> 2. kocioł z HF 2744, Hartmann 4306 / 1919<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 27 || 2391 || Krauss || 7545 || 1918 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 2490 (Tx 1112)
 +
|-
 +
| 28 || 2415 || Linke-Hofmann || 1759 || 1918 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 1973 (Tx 1113)
 +
|-
 +
| 29 || 2490 || Borsig || 10370 || 1919 || Tx 1112 || Zagnańsk<br /> Czarna Biał.<br /> Hajnówka || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 2392, Krauss 7545 / 1919<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 30 || 2497 || Borsig || 10377 || 1919 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 580 (Tx 206), następnie do HF 1095 (Tx 207)
 +
|-
 +
| 31 || 2500 || Borsig || 10380 || 1919 || Tx 209 || Hajnówka || oryginalny kocioł do HF 2630 (Tx 203)<br /> 2. kocioł z HF 1958 (Tx 1958), Orenstein & Koppel 8575 / 1918
 +
|-
 +
| 32 || 2501 || Borsig || 10381 || 1919 || Tx 231 || Czarna Biał. ||
 +
|-
 +
| 33 || 2510 || Borsig || 10390 || 1919 || Tx 205 || Hajnówka ||
 +
|-
 +
| 34 || 2630 || Maffei || 5080 || 1918 || Tx 203 || Hajnówka<br /> Czarna Biał. || oryginalny kocioł do HF 580 (Tx 206), następnie do HF 1958 (Tx 1958)<br /> 2. kocioł z HF 2500 (Tx 209), Borsig 10380 / 1919
 +
|-
 +
| 35 || 2689 || Borsig || 10461 || 1919 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 522 (Tx 232)
 +
|-
 +
| 36 || 2744 || Hartmann || 4306 || 1919 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 2353 (Tx 1116)
 +
|-
 +
| 37 || 2745 || Hartmann || 4307 || 1919 || ? || ? ||
 +
|-
 +
| 38 || 2808 || Krauss || 7666 || 1919 || ? || ? || oryginalny kocioł do HF 840 (Tx 1125)
 +
|-
 +
| 39 || ? || ? || ? || ? || Tx 242 || Płociczno<br /> Zagnańsk<br /> ZKL Czarna Biał. || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 522 (Tx 232), Henschel 14015 / 1916<br />EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
|-
| 41 || 988 || Borsig || 9851 || 1917 || CGos: Nr 4 || CGos: Nr 4 || CGos: Nr 4 || Cukr. Gosławice,<br /> 1954: odstawiony,<br /> po 1954: sprzedany<ref>do Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.</ref>.
+
| 40 || ? || ? || ? || ? || Tx 208 || Zagnańsk || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 840 (Tx 1125), Maffei 4752 / 1916
 
|-
 
|-
| 42 || 1004 || Henschel || 14252 || 1915 || CKlem: Nr 10 || CKlem: Nr 10 || CKlem: Nr 10 || Cukr. Klemensów,<br /> 1936: zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY  
+
| 41 || ? || ? || ? || ? || Tx 200 || Hajnówka || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 1082, Henschel 15959 / 1918<br />EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
|-
| 43 || 1082 || Henschel || 15959 || 1918 || || || || W wylazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do Tx-200.
+
| 42 || ? || ? || ? || ? || Tx 1111 || Czarna Biał. || oryginalny kocioł do ?<br /> 2. kocioł z HF 2353 (Tx 1116), Henschel 16103 / 1918
 +
|}
 +
 
 +
=== Cukrownia Gosławice<ref>Maciej Matuszewski: ''Koleje żelazne Cukrowni Gosławice 1912 - 1992'', Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, Poznań, 1993.</ref> ===
 +
{| class="wikitable sortable"
 
|-
 
|-
| 44 || 1085 || Henschel || 15962 || 1918 || || DRG: 99 1580 || PKPb: Tx1-318 || 1945: Jędrzejów<br /> 1949: do Mławy.
+
! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> polskie !! Uwagi
 
|-
 
|-
| 45 || 1090 || Henschel || 15967 || 1917 || ||  || CGuz: Nr 4 || po 1945: (z Cukr. Ciechanów?) do Cukr. Guzów.
+
| 1 || 365 || Henschel || 13306 || 1914 || 1926-39: Nr 3, 1940-54: Nr 3 || W 1954 r. odstawiony<br /> Po 1954 r. sprzedany Cukr. Zbiersk (do Cielc).
 
|-
 
|-
| 46 || 1095 || Henschel || 15972 || 1918 || ||  || LP: Tx-207 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> oryginalny kocioł do ?,<br /> 2. kocioł od HF 2497, Borsig 10377/19 z HF 580 (Tx-206).
+
| 2 || 988 || Borsig || 9851 || 1917 || 1926-39: Nr 4, 1940-54: Nr 4 || W 1954 r. odstawiony<br /> Po 1954 r. sprzedany Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.
 
|-
 
|-
| 47 || 1096 || Henschel || 15973 || 1918 || ||  || LP: Tx-1117 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> oryginalny kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 1920 (Tx-201), Borsig 10312/18,<br /> 1985: do Francji - kolej turysytczna Rille<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY - SPRAWNY "Polska"
+
| 3 || 2284 || Hartmann || 4128 || 1918 || 1926-39: Nr 2, 1940-54: Nr 6 || W 1954 r. odstawiony<br /> W 1956 r. sprzedany Cukr. Zbiersk (do Cielc).
 
|-
 
|-
| 48 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || PKPa: 1241 || DRG: 99 1576 || LP: Tx-1115 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> ZKL Czarna Białostocka.
+
| 4 || 2300 (?) || Borsig || 10363<ref>Numer prawdopodobny. W dokumentach podano 10353.</ref> || 1918 || 1926-39: Nr 5, 1940-54: Nr 5 || W 1954 r. odstawiony<br /> Po 1954 r. sprzedany Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.
 +
|}
 +
Jeden parowóz (przedwojenny nr 2?) zakupiono w 1919 roku, dwa kolejne (nr 3, 4?) w 1922/23 w firmie Wolwis.
 +
 
 +
=== [[Kolej Cukrowni Guzów|Cukrownia Guzów]]<ref>Maciej Kucharski, Zbigniew Tucholski: Kolej Cukrowni Guzów, "Stalowe Szlaki" 2/2000</ref> ===
 +
{| class="wikitable sortable"
 
|-
 
|-
| 49 || 1113 || Henschel || 15990 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-204 || ZKL Hajnówka.
+
! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> polskie !! Uwagi
 
|-
 
|-
| 50 || 1324 || Borsig || 9903 || 1917 || PKPa: D1-325 || DRG: 99 1566 || || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
+
| 1 || 1436 || Schwartzkopf || 6337 || 1917 || 1946: Nr 2, 1951: Nr 3, 1965: Nr 3||  
 
|-
 
|-
| 51 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || PKPa: D1-375 || DRG: 99 1558 || PKPb: Tx1-316<br /> CKlem: Nr 12 || 1919: w Krośniewicach,<br /> Na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: zakupiony przez Cukr. Klemensów,<br /> 1971: złomowany w Klemensowie.
+
| 2 || 1762 || Henschel || 15561 || 1917 || 1946: Nr 3, 1951: Nr 2, 1965: Nr 2 ||  
 
|-
 
|-
| 52 || 1436 || Schwartzkopff || 6337 || 1917 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2<br /> CGuz: Nr 3 || 1923-71: Cukr. Guzów.
+
| 3 || 2111 || Schwartzkopf || 6753 || 1918 || 1946: Nr 4, 1951: Nr 1, 1965: Nr 1 || Kocioł Hartmann 4158 / 1918
 
|-
 
|-
| 53 || 1514 || Henschel || 15253 || 1917 || Lit.: K4-434<br /> PKPa: 4257 || DRG: 99 1601 || PKPb: Tx1-321 || 1942: w Zwierzyńcu.
+
| 4 || 1090 || Henschel || 15967 || 1918 || 1946: -, 1951: Nr 4, 1965: Nr 4 || Najprawdopodobniej z Cukrowni Ciechanów.
|-
+
|}
| 54 || 1562 || Maffei || 4840 || 1917 || || || || 1926: w wykazie Pińczowskich KD.
+
 
|-
+
=== [[Kolej Cukrowni Klemensów|Cukrownia Klemensów]]<ref>Hubert Chwedyk: ''Koleje wąskotorowe...''</ref> ===
| 55 || 1609 || Hohenzollern || 3738 || 1917 || || || LP: Tx-1123 || ZKL Hajnówka,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
+
{| class="wikitable sortable"
|-
 
| 56 || 1707 || Linke-Hofmann || 1507 || 1917 || PKPa: D1-301 || DRG: 99 1540 || PKPb: Tx1-312 || 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: kasacja.
 
|-
 
| 57 || 1737 || Henschel || 15536 || 1917 ||  ||  || PKPb: Tx1-342 || Po 1945: w Gnieźnie,<br /> 1953: kasacja.
 
|-
 
| 58 || 1762 || Henschel || 15561 || 1917 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3<br /> CGuz: Nr 2 || 1923-71: Cukr. Guzów.
 
|-
 
| 59 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || DRG: 99 1577 || PKPb: Tx1-308 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1942-43: do Jędrzejowa,<br /> 1952: kasacja (przekazany do Zarządu Dróg?).
 
|-
 
| 60 || 1876 || Jung || 2764 || 1918 || ||  || LP: Tx-1110 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> ZKL Zagnańsk.
 
|-
 
| 61 || 1920 || Borsig || 10312 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-201 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do HF 1096 (Tx-1117),<br /> 2. kocioł z HF 2103, Borsig 10334/18,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
| 62 || 1958 || Orenstein & Koppel || 8575 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1958 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do HF 2500 (Tx-209),<br /> 2. kocioł od HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18 z HF 580 (Tx-206),<br /> 2. kocioł do ?,<br /> 3. kocioł z HF 2277 (Tx-233), Hartmann 4121/18,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
| 63 || 1967 || Orenstein & Koppel || 8584 || 1918 || PKPa: 4228 ||  ||  || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> W okresie międzywojennym na PKP,<br /> 1942: w Janowie Podlaskim.
 
|-
 
| 64 || 1973 || Orenstein & Koppel || 8590 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1113 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2415, Linke-Hofmann 1759/18,<br /> 1987: do Muz. Kol. (Sochaczew),<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
| 65 || 1984 || Schwartzkopff || 6722 || 1918 || PKPa: D1-4252 || || PKPb: Tx1-320<br /> CKlem: Nr 10 || 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa,<br /> 1950 r. do Mławy<br /> 1952: do Cukr. Klemensów<br /> Złomowany w Klemensowie<ref>Według ŚK 5/04: Lit.: K4-454, 1944 ze Zwierzyńca do Rogowa, 1948 do Jędrzejowa.</ref>
 
|-
 
| 66 || 2041<ref>Na podstawie zakresów numeracji HF.</ref> || Henschel || 15895 || 1918 || Lit.: K4-449 ||  || LP: Tx1-324 || W okresie międzywojennym na kolejach litewskich,<br /> 1953: z Konina do Gniezna,<br /> 1956: do Mławy
 
|-
 
| 67 || 2066 || Henschel || 15920 || 1918 ||  ||  ||  || W wylazie Lasów Państwowych (kocioł?).
 
|-
 
| 68 || 2092 || Borsig || 10323 || 1918 || CKlem: Nr 2 || CKlem: Nr 2 || CKlem: Nr 2 || 1921: z Cukr. Garbów do Cukr. Klemensów<br /> 1974: do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
| 69 || 2103 || Borsig || 10334 || 1918 ||  ||  ||  || W wylazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 1920 (Tx-201).
 
|-
 
| 70 || 2111 || Schwartzkopff || 6753 || 1918 || CGuz: Nr 4 || CGuz: Nr 1 || CGuz: Nr 1 || 1923-71: Cukr. Guzów,<br /> kocioł Hartmann 4158/18.
 
|-
 
| 71 || 2182 || Orenstein & Koppel || 8610 || 1918 ||  ||  || CMWie: Nr 7 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> Cukr. Mała Wieś nr 7,<br /> 1973: zdjęcie T. Wach.
 
|-
 
| 72 || 2187 || Orenstein & Koppel || 8615 || 1918 ||  || || LP: Tx-1114 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> ZKL Czarna Białostocka,<br /> oryginalny kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2277 (Tx-233), Hartmann 4121/18,<br /> 2. kocioł do HF 1958 (Tx-1958),<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY (pomnik Czarna Biał. )
 
|-
 
| 73 || 2195 || Orenstein & Koppel || 8623 || 1918 || CCie: Nr 3 ||  || PKPb: Tx1-352 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> Cukr. Ciechanów nr 3,<br /> po 1945: na PKP do Zwierzyńca,<br /> 1958: złomowany.
 
|-
 
| 74 || 2209 || Jung || 2818 || 1918 ||  ||  ||  || 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa.
 
|-
 
| 75 || 2226 || Esslingen || 3864 || 1918 || Lit.: K4-474 ||  || PKPb: Tx1-331 || Ok. 1944: z Litwy do Rogowa,<br /> 1948: kasacja.
 
|-
 
| 76 || 2239 || Linke-Hofmann || 1721 || 1918 ||  ||  ||  || Cukr. Leśmierz nr 3,<br /> 1977: zdjęcie T. Wach<ref>Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.</ref>.
 
|-
 
| 77 || 2255 || Linke-Hofmann || 1737 || 1918 || Łot: ML-622 ||  || PKPb: Tx1-310 || W okresie międzywojennym na kolejach łoteweskich,<br /> 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1950: do CZ PRK.
 
|-
 
| 78 || 2277 || Hartmann || 4121 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-233 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do HF 2187 (Tx-1114).
 
|-
 
| 79 || 2284 || Hartmann || 4128 || 1918 || CGos: Nr 2 || CGos: Nr 6 || CGos: Nr 6 || Cukr. Gosławice,<br /> 1954: odstawiony,<br /> 1956: do Cukr. Zbiersk (Cielce).
 
|-
 
| 80 || 2289 || Hanomag || 8690 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1124 || ZKL Czarna Białostocka.
 
|-
 
| 81 || 2294 || Borsig || 10357 || 1918 ||  ||  ||  || Cukr. Leśmierz nr 10,<br />1979-80: zdjęcie T. Wach<ref>Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.</ref>.
 
|-
 
| 82 || 2296 || Borsig || 10359 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-226 || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18,<br /> 2. kocioł do HF 522 (Tx-232).
 
|-
 
| 83 || 2299 || Borsig || 10362 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-552 || ZKL Hajnówka.
 
|-
 
| 84 || 2300 || Borsig || 10363<ref>Numer najbardziej prawdopodobny (na podstawie zakresów numeracji). W dokumentach podano 10353.</ref> || 1918 || CGos: Nr 5 || CGos: Nr 5 || CGos: Nr 5 || Cukr. Gosławice,<br /> 1954: odstawiony,<br /> po 1954: sprzedany<ref>do Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.</ref>.
 
|-
 
| 85 || 2309 || Hartmann || 4141 || 1918 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych (kocioł?).
 
|-
 
| 86 || 2325 || Hartmann || 4157 || 1918 || Łot.: ML-658 ||  || PKPb: Tx1-298<br /> Tx2-298 || W okresie międzywojennym na kolejach łotewskich,<br /> podczas wojny do Gniezna,<br /> ? do Ciechanowa,<br /> 1961: zmiana oznaczenia.
 
|-
 
| 87 || 2344 || Henschel || 16094 || 1918 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 2296 (Tx-226).
 
|-
 
| 88 || 2351 || Henschel || 16101 || 1918 || Łot.: ML-650 ||  || PKPb: Tx1-295<br /> Tx2-295 || Po 1945: na Ostrołęckiej KD,<br /> 1965: kasacja.
 
|-
 
| 89 || 2353 || Henschel || 16103 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1116 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do Tx-1111,<br /> 2. kocioł z HF 2744, Hartmann 4306/19,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
| 90 || 2391 || Krauss || 7545 || 1918 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 2490 (Tx-1112).
 
|-
 
| 91 || 2415 || Linke-Hofmann || 1759 || 1918 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 1973 (Tx-1113).
 
|-
 
| 92 || 2450 || Orenstein & Koppel || 8686 || 1918 || CWit: Nr 4<br /> CCie: Nr 1 ||  || PKPb: Tx1-348 || ''Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia'',<br /> 192?: Ceg. Witaszyce nr 4,<br /> 1937: Cukr. Ciechanów nr 1,<br /> 1949: PKP (Mława?).
 
|-
 
| 93 || 2452 || Orenstein & Koppel || 8688 || 1918 ||  ||  || PKPb: Tx1-350 || ''Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia'',<br /> 192?: Cukr. Ciechanów nr 4 (lub Krasiniec),<br /> 1945: na PKP,<br /> 1950: CZC - Cukr. Dobrzelin nr 15.
 
|-
 
| 94 || 2455 || Orenstein & Koppel || 8691 || 1918 ||  ||  || CDob: Nr 4 || ''Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia'',<br /> Cukr. Dobrzelin nr 4,<br /> po 1972: kasacja.
 
|-
 
| 95 || 2456 || Orenstein & Koppel || 8692 || 1918 ||  ||  || CLeś: Nr 11 || ''Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia'',<br /> Cukr. Leśmierz nr 11.
 
|-
 
| 96 || 2463 || Orenstein & Koppel || 8699 || 1918 ||  ||  || CIza: Nr 4<br /> CIza: Nr 12 || ''Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia'',<br /> Cukr. Izabelin nr 4, nr 12 (1972 a).
 
|-
 
| 97 || 2490 || Borsig || 10370 || 1919 ||  ||  || LP: Tx-1112 || ZKL Zagnańsk, ZKL Czarna Białostocka, ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2392, Krauss 7545/19,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
| 98 || 2497 || Borsig || 10377 || 1919 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 580 (Tx-206), następnie do HF 1095 (Tx-207).
 
|-
 
| 99 || 2500 || Borsig || 10380 || 1919 ||  ||  || LP: Tx-209 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do HF 2630 (Tx-203),<br /> 2. kocioł z HF 1958 (Tx-1958), Orenstein & Koppel 8575/18.
 
|-
 
| 100 || 2501 || Borsig || 10381 || 1919 ||  ||  || LP: Tx-231 || ZKL Czarna Białostocka.
 
|-
 
| 101 || 2505 || Borsig || 10385 || 1919 || CKlem: Nr 5 || CKlem: Nr 5 || CKlem: Nr 5 || Cukr. Klemensów,<br /> 1929: zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: do Muz. Kol.,<br /> 1978: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
 
|-
 
| 102 || 2510 || Borsig || 10390 || 1919 ||  ||  || LP: Tx-205 || ZKL Hajnówka.
 
|-
 
| 103 || 2555 || Henschel || 16160 || 1919 ||  ||  || CMWie: Nr 5 || Cukr Mała wieś nr 5,<br /> 1973: zdjęcie T. Wach<ref>Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.</ref>.
 
|-
 
| 104 || 2558 || Henschel || 16163 || 1918 ||  ||  || CKlem: Nr 9 || 1952: z Cukr. Włostów do Cukr. Klemensów,<br /> 1974: do Muz. Kol.,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
| 105 || 2592 || Krauss || 7571 || 1918 || Lit.: K4-420 ||  || PKPb: Tx1-323 || W okresie międzywojennym na kolejach litewskich,<br /> 1939-45: do Gniezna,<br /> 1953: kasacja.
 
|-
 
| 106 || 2601 || Krauss || 7580 || 1919 || PKPa: D3-1271 || DRG: 99 1578 || PKPb: Tx1-317 || ''Demolag Parchim'',<br /> 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1942-43: do Jędrzejowa,<br /> 1948: do Mławy, kasacja.
 
|-
 
| 107 || 2604 || Linke-Hofmann || 1763 || 1918 || CKlem: Nr 3 || CKlem: Nr 3 || CKlem: Nr 3 || 1923: Cukr. Klemensów,<br /> zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: do Muz. Kol.,<br /> 1978: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
 
|-
 
| 108 || 2630 || Maffei || 5080 || 1918 ||  ||  || Tx-203 || ZKL Hajnówka, ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do HF 580 (Tx-206), następnie do HF 1958 (Tx-1958),<br /> 2. kocioł z HF 2500 (Tx-209), Borsig 10380/19.
 
|-
 
| 109 || 2689 || Borsig || 10461 || 1919 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 522 (Tx-232).
 
|-
 
| 110 || 2718 || Kauss || 7675 || 1919 || PKPa: D1-368<ref>Według niektórych źródeł D3-368</ref> || DRG: 99 1573 || PKPb: Tx1-358<br /> Tx2-428 || 1919-23: dla kolei ostrołęckiej (z magazynów nieużywany),<br /> 1940-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym),<br /> 1956: do Fabr. Lakt. Łyszkowice.
 
|-
 
| 111 || 2722 || Hartmann || 4284 || 1919 ||  ||  || CKlem: Nr 8 || 1952: z Cukr. Włostów do Cukr. Klemensów,<br /> 1974: do Muz. Kol.,<br /> 1981: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
 
|-
 
| 112 || 2744 || Hartmann || 4306 || 1919 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 2353 (Tx-1116).
 
|-
 
| 113 || 2745 || Hartmann || 4307 || 1919 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych (kocioł?).
 
|-
 
| 114 || 2806 || Krauss || 7664 || 1919 || PKPa: D1-357 || DRG: 99 1605 || PKPb: Tx1-336 || Przed 1942: do Rogowa,<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> 1954: z Rogowa do Mławy.
 
|-
 
| 115 || 2808 || Krauss || 7666 || 1919 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 840 (Tx-1125).
 
|-
 
| 116 || 2811 || Krauss || 7669 || 1919 || PKPa: D1-362 || DRG: 99 1572 ||  || 1919-23: dla kolei ostrołęckiej (z magazynów nieużywany),<br /> 1940: w Grabowie (tender doczepny),<br /> 1940-42: na kolejce ostrołęckiej.
 
|-
 
| 117 || 2812 || Krauss || 7670 || 1919 || PKPa: D1-363 || DRG: 99 1562 ||  || 1940-42: na kolejce ostrołęckiej.
 
|-
 
| 118 || 2814 || Krauss || 7672 || 1919 || PKPa: D1-365 || DRG: 99 1554 || PKPb: Tx1-315 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: kasacja.
 
|-
 
| 119 || 2816 || Krauss || 7674 || 1919 || PKPa: D3-367 || DRG: 99 1536 || PKPb: Tx1-311 || 1940-43: (z Ciechanowa?) do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: do WD Nowe Skalmierzyce.
 
|-
 
| 120 || 2818 || Krauss || 7676 || 1919 || PKPa: D3-369 || DRG: 99 1555 || PKPb: Tx1-330 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1954: do Cukr. Borowiczki.
 
|-
 
| 121 || 2819 || Krauss || 7677 || 1919 || PKPa: D3-370 || DRG: 99 1556 || PKPb: Tx1-333 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> ok. 1946: z Kujaw do Rogowa,<br /> 1948: do Mławy,<br /> 1961: zmiana oznaczenia.
 
|-
 
| 122 || 2821 || Krauss || 7679 || 1919 || PKPa: D3-372 || DRG: 99 1557 || PKPb: Tx1-340 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> Koniec lat '30 z Krośniewic do Grabowa,<br /> 1939-40: do Grabowa,<br /> 1940: z Grabowa do Krośniewic,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1955: do Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń
 
|-
 
| 123 || ? || ? || ? || 1915 || Lit.: K4-441 ||  || PKPb: Tx1-326 || Ok. 1944: z Litwy do Rogowa<br /> ok. 1950: z Rogowa do Mławy<br /> po 1945: z Mławy do Wrześni<br /> 1953: kasacja.
 
|-
 
| 124 || ? || ? || ? || 1916 || Lit. K4-476<br /> PKPa: D1-4216 || || PKPb: Tx1-309 || 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1953: do Min. Górnictwa.
 
|-
 
| 125 || ? || ? || ? || 1916 || BKP: Nr 1 || BKP: Nr 1 || PKPb: Tx1-356 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1951: kasacja.
 
 
|-
 
|-
| 126 || ? || Henschel || 15136 || 1917 || || DRG: 99 1578<ref>Numery DRB i PKPb zdublowane z HF 2601.</ref> || PKPb: Tx1-317 || 1945: w Jędrzejowie.
+
! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> polskie !! Uwagi
 
|-
 
|-
| 127 || ? || Borsig || ? || 1918 || BKP: Nr 5 || BKP: Nr 5 || PKPb: Tx1-357 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1955: kasacja.
+
| 1 || 298 || Borsig || 8824 || 1914 || Nr 11 || W 1953 r. zakupiony z PKP (ex. D 315, Tx1 341)<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> W 1981 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej.
 
|-
 
|-
| 128 || ? || Krauss || 10195<ref>Numer będny - w 1919 r. Krauss wyprodukował trzy serie lokomotyw o numerach 7532-7543, 7567-7581, 7664-7681.</ref> || 1919 || PKPa: 1276 || DRG 1600 || PKPb: Tx1-334 || ''Demolag Parchim'',<br /> 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1944: ze Zwierzyńca do Rogowa,<br /> 1948: z Rogowa do Mławy,<br /> 1956: do przemysłu.
+
| 2 || 485 || Henschel || 13580 || 1915 || Nr 4 || W 1929 r. zakupiony w firmie Wolwis<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
|-
| 129 || ? || Hartmann || ? || 1919 || PKPa: D1-376 || DRG: 99 1606 || PKPb: Tx1-319 || 1944: do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy.  
+
| 3 || 1004 || Henschel || 14252 || 1915 || Nr 10 || W 1936 r. zakupiony w firmie Wolwis<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
|-
| 130 || ? || Hartmann || ? || 1919 || || DRG: 99 1538 || PKPb: Tx1-311 || 1945: w Jędrzejowie<ref>Numer PKPb zdublowany z HF 2816.</ref>.
+
| 4 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || Nr 12 || W 1955 r. zakupiony z PKP (ex. D 375, Tx1 316)<br /> W 1971 r. złomowany w Klemensowie.
 
|-
 
|-
| 131 || ? || Hartmann || ? || 1919 || || || PKPb: Tx1-347 || 1945(?): do Rogowa,<br /> ok. 1950: z Rogowa do Mławy.
+
| 5 || 1984 || Schwartzkopf || 6722 || 1918 || Nr 10 || W 1952 r. zakupiony (przekazany z innej cukrowni?)<br /> Złomowany w Klemensowie
 
|-
 
|-
| 132 || ? || Orenstein & Koppel || ? || ? || || DRG: 99 1561 ||  || 1944: do Jędrzejowa.
+
| 6 || 2092 || Borsig || 10323 || 1918 || Nr 2 || W 1921 r. zakupiony z Cukr. Garbów<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
|-
| 133 || ? || ? || ? || ? || || || LP: Tx-242 || ZKL Płociczno, ZKL Zagnańsk, ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 522 (Tx-232), Henschel 14015/16,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
+
| 7 || 2505 || Borsig || 10385 || 1919 || Nr 5 || W 1929 r. zakupiony w firmie Wolwis<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> W 1978 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej.
 
|-
 
|-
| 134 || ? || ? || ? || ? || || || LP: Tx-208 || ZKL Zagnańsk,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 840 (Tx-1125), Maffei 4752/16.
+
| 8 || 2558 || Henschel || 16163 || 1918 || Nr 9 || W 1952 r. przekazany z Cukr. Włostów<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
|-
| 135 || ? || ? || ? || ? || || || LP: Tx-200 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 1082, Henschel 15959/18,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
+
| 9 || 2604 || Linke-Hofmann || 1763 || 1918 || Nr 3 || W 1923 r. zakupiony w firmie Wolwis<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> W 1978 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej.
 
|-
 
|-
| 136 || ? || ? || ? || ? || || || LP: Tx-1111 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2353 (Tx-1116), Henschel 16103/18.
+
| 10 || 2722 || Hartmann || 4284 || 1919 || Nr 8 || W 1952 r. przekazany z Cukr. Włostów<br /> W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.<br /> W 1981 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej.
 
|}
 
|}
  
 
== Przypisy ==
 
== Przypisy ==
 
<References/>
 
<References/>

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)