Wykaz parowozów Brigadelokomotive eksploatowanych w Polsce: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów ''Brigadelokomotive'' eksploatowanych w Polsce. Ze względu na ich liczebność oraz ilość użytkowników (w tym firm nie związanych bezpośrednio z transportem kolejowym) pełen wykaz jest niemożliwy do stworzenia.
+
Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów ''[[Brigadelokomotive]]'' eksploatowanych w Polsce. Ze względu na ich liczebność oraz ilość użytkowników (w tym firm nie związanych bezpośrednio z transportem kolejowym) pełen wykaz jest niemożliwy do stworzenia.
 
 
== Koleje użytku publicznego ==
 
  
 
{| class="wikitable sortable"
 
{| class="wikitable sortable"
Linia 75: Linia 73:
 
| 34 || 385 || Henschel || 13580 || 1915 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || Cukr. Klemensów,<br /> 1929: zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY  
 
| 34 || 385 || Henschel || 13580 || 1915 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || Cukr. Klemensów,<br /> 1929: zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY  
 
|-
 
|-
| 35 || 522 || Henschel || 14015 || 1916 ||  ||  || LP: Tx 232 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do HF 588 (Tx-227), następnie do Tx-242,<br /> 2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461/19,<br /> 3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18.
+
| [[Tabor:Lw-01273|35]] || 522 || Henschel || 14015 || 1916 ||  ||  || LP: Tx 232 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do HF 588 (Tx-227), następnie do Tx-242,<br /> 2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461/19,<br /> 3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18.
 
|-
 
|-
 
| 36 || 580 || Jung || 2449 || 1914 ||  ||  || LP: Tx-206 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377/19,<br /> 2. kocioł do HF 1095 (Tx-207),<br /> 3. kocioł z HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18.<br /> 3. kocioł do HF 1958 (Tx-1958).
 
| 36 || 580 || Jung || 2449 || 1914 ||  ||  || LP: Tx-206 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377/19,<br /> 2. kocioł do HF 1095 (Tx-207),<br /> 3. kocioł z HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18.<br /> 3. kocioł do HF 1958 (Tx-1958).
Linia 93: Linia 91:
 
| 43 || 1082 || Henschel || 15959 || 1918 || ||  ||  || W wylazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do Tx-200.
 
| 43 || 1082 || Henschel || 15959 || 1918 || ||  ||  || W wylazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do Tx-200.
 
|-
 
|-
| 44 || 1085 || Henschel || 15962 || 1918 || || DRB: 99 1580 || PKPb: Tx1-318 || 1945: Jędrzejów<br /> 1949: do Mławy.
+
| 44 || 1085 || Henschel || 15962 || 1918 || || DRG: 99 1580 || PKPb: Tx1-318 || 1945: Jędrzejów<br /> 1949: do Mławy.
 
|-
 
|-
 
| 45 || 1090 || Henschel || 15967 || 1917 || ||  || CGuz: Nr 4 || po 1945: (z Cukr. Ciechanów?) do Cukr. Guzów.
 
| 45 || 1090 || Henschel || 15967 || 1917 || ||  || CGuz: Nr 4 || po 1945: (z Cukr. Ciechanów?) do Cukr. Guzów.
Linia 101: Linia 99:
 
| 47 || 1096 || Henschel || 15973 || 1918 || ||  || LP: Tx-1117 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> oryginalny kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 1920 (Tx-201), Borsig 10312/18,<br /> 1985: do Francji - kolej turysytczna Rille<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY - SPRAWNY "Polska"
 
| 47 || 1096 || Henschel || 15973 || 1918 || ||  || LP: Tx-1117 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> oryginalny kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 1920 (Tx-201), Borsig 10312/18,<br /> 1985: do Francji - kolej turysytczna Rille<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY - SPRAWNY "Polska"
 
|-
 
|-
| 48 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || PKPa: 1241 || DRB: 99 1576 || LP: Tx-1115 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> ZKL Czarna Białostocka.
+
| 48 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || PKPa: 1241 || DRG: 99 1576 || LP: Tx-1115 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> ZKL Czarna Białostocka.
 
|-
 
|-
 
| 49 || 1113 || Henschel || 15990 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-204 || ZKL Hajnówka.
 
| 49 || 1113 || Henschel || 15990 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-204 || ZKL Hajnówka.
Linia 107: Linia 105:
 
| 50 || 1324 || Borsig || 9903 || 1917 || PKPa: D1-325 || DRG: 99 1566 ||  || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
 
| 50 || 1324 || Borsig || 9903 || 1917 || PKPa: D1-325 || DRG: 99 1566 ||  || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
 
|-
 
|-
| 51 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || PKPa: D1-375 || DRB: 99 1558 || PKPb: Tx1-316<br /> CKlem: Nr 12 || 1919: w Krośniewicach,<br /> Na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: zakupiony przez Cukr. Klemensów,<br /> 1971: złomowany w Klemensowie.
+
| 51 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || PKPa: D1-375 || DRG: 99 1558 || PKPb: Tx1-316<br /> CKlem: Nr 12 || 1919: w Krośniewicach,<br /> Na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: zakupiony przez Cukr. Klemensów,<br /> 1971: złomowany w Klemensowie.
 
|-
 
|-
 
| 52 || 1436 || Schwartzkopff || 6337 || 1917 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2<br /> CGuz: Nr 3 || 1923-71: Cukr. Guzów.
 
| 52 || 1436 || Schwartzkopff || 6337 || 1917 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2<br /> CGuz: Nr 3 || 1923-71: Cukr. Guzów.
Linia 117: Linia 115:
 
| 55 || 1609 || Hohenzollern || 3738 || 1917 || || || LP: Tx-1123 || ZKL Hajnówka,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
| 55 || 1609 || Hohenzollern || 3738 || 1917 || || || LP: Tx-1123 || ZKL Hajnówka,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
|-
| 56 || 1707 || Linke-Hofmann || 1507 || 1917 || PKPa: D1-301 || DRB: 99 1540 || PKPb: Tx1-312 || 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: kasacja.
+
| 56 || 1707 || Linke-Hofmann || 1507 || 1917 || PKPa: D1-301 || DRG: 99 1540 || PKPb: Tx1-312 || 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: kasacja.
 
|-
 
|-
 
| 57 || 1737 || Henschel || 15536 || 1917 ||  ||  || PKPb: Tx1-342 || Po 1945: w Gnieźnie,<br /> 1953: kasacja.
 
| 57 || 1737 || Henschel || 15536 || 1917 ||  ||  || PKPb: Tx1-342 || Po 1945: w Gnieźnie,<br /> 1953: kasacja.
Linia 123: Linia 121:
 
| 58 || 1762 || Henschel || 15561 || 1917 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3<br /> CGuz: Nr 2 || 1923-71: Cukr. Guzów.
 
| 58 || 1762 || Henschel || 15561 || 1917 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3<br /> CGuz: Nr 2 || 1923-71: Cukr. Guzów.
 
|-
 
|-
| 59 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || DRB: 99 1577 || PKPb: Tx1-308 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1942-43: do Jędrzejowa,<br /> 1952: kasacja (przekazany do Zarządu Dróg?).
+
| 59 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || DRG: 99 1577 || PKPb: Tx1-308 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1942-43: do Jędrzejowa,<br /> 1952: kasacja (przekazany do Zarządu Dróg?).
 
|-
 
|-
 
| 60 || 1876 || Jung || 2764 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1110 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> ZKL Zagnańsk.
 
| 60 || 1876 || Jung || 2764 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1110 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> ZKL Zagnańsk.
Linia 243: Linia 241:
 
| 118 || 2814 || Krauss || 7672 || 1919 || PKPa: D1-365 || DRG: 99 1554 || PKPb: Tx1-315 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: kasacja.
 
| 118 || 2814 || Krauss || 7672 || 1919 || PKPa: D1-365 || DRG: 99 1554 || PKPb: Tx1-315 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: kasacja.
 
|-
 
|-
| 119 || 2816 || Krauss || 7674 || 1919 || PKPa: D3-367 || DRB: 99 1536 || PKPb: Tx1-311 || 1940-43: (z Ciechanowa?) do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: do WD Nowe Skalmierzyce.
+
| 119 || 2816 || Krauss || 7674 || 1919 || PKPa: D3-367 || DRG: 99 1536 || PKPb: Tx1-311 || 1940-43: (z Ciechanowa?) do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: do WD Nowe Skalmierzyce.
 
|-
 
|-
| 120 || 2818 || Krauss || 7676 || 1919 || PKPa: D3-369 || DRB: 99 1555 || PKPb: Tx1-330 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1954: do Cukr. Borowiczki.
+
| 120 || 2818 || Krauss || 7676 || 1919 || PKPa: D3-369 || DRG: 99 1555 || PKPb: Tx1-330 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1954: do Cukr. Borowiczki.
 
|-
 
|-
| 121 || 2819 || Krauss || 7677 || 1919 || PKPa: D3-370 || DRB: 99 1556 || PKPb: Tx1-333 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> ok. 1946: z Kujaw do Rogowa,<br /> 1948: do Mławy,<br /> 1961: zmiana oznaczenia.
+
| 121 || 2819 || Krauss || 7677 || 1919 || PKPa: D3-370 || DRG: 99 1556 || PKPb: Tx1-333 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> ok. 1946: z Kujaw do Rogowa,<br /> 1948: do Mławy,<br /> 1961: zmiana oznaczenia.
 
|-
 
|-
| 122 || 2821 || Krauss || 7679 || 1919 || PKPa: D3-372 || DRB: 99 1557 || PKPb: Tx1-340 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> Koniec lat '30 z Krośniewic do Grabowa,<br /> 1939-40: do Grabowa,<br /> 1940: z Grabowa do Krośniewic,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1955: do Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń
+
| 122 || 2821 || Krauss || 7679 || 1919 || PKPa: D3-372 || DRG: 99 1557 || PKPb: Tx1-340 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> Koniec lat '30 z Krośniewic do Grabowa,<br /> 1939-40: do Grabowa,<br /> 1940: z Grabowa do Krośniewic,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1955: do Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń
 
|-
 
|-
 
| 123 || ? || ? || ? || 1915 || Lit.: K4-441 ||  || PKPb: Tx1-326 || Ok. 1944: z Litwy do Rogowa<br /> ok. 1950: z Rogowa do Mławy<br /> po 1945: z Mławy do Wrześni<br /> 1953: kasacja.
 
| 123 || ? || ? || ? || 1915 || Lit.: K4-441 ||  || PKPb: Tx1-326 || Ok. 1944: z Litwy do Rogowa<br /> ok. 1950: z Rogowa do Mławy<br /> po 1945: z Mławy do Wrześni<br /> 1953: kasacja.
Linia 257: Linia 255:
 
| 125 || ? || ? || ? || 1916 || BKP: Nr 1 || BKP: Nr 1 || PKPb: Tx1-356 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1951: kasacja.
 
| 125 || ? || ? || ? || 1916 || BKP: Nr 1 || BKP: Nr 1 || PKPb: Tx1-356 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1951: kasacja.
 
|-
 
|-
| 126 || ? || Borsig || ? || 1918 || BKP: Nr 5 || BKP: Nr 5 || PKPb: Tx1-357 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1955: kasacja.
+
| 126 || ? || Henschel || 15136 || 1917 || || DRG: 99 1578<ref>Numery DRB i PKPb zdublowane z HF 2601.</ref> || PKPb: Tx1-317 || 1945: w Jędrzejowie.
 +
|-
 +
| 127 || ? || Borsig || ? || 1918 || BKP: Nr 5 || BKP: Nr 5 || PKPb: Tx1-357 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1955: kasacja.
 +
|-
 +
| 128 || ? || Krauss || 10195<ref>Numer będny - w 1919 r. Krauss wyprodukował trzy serie lokomotyw o numerach 7532-7543, 7567-7581, 7664-7681.</ref> || 1919 || PKPa: 1276 || DRG 1600 || PKPb: Tx1-334 || ''Demolag Parchim'',<br /> 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1944: ze Zwierzyńca do Rogowa,<br /> 1948: z Rogowa do Mławy,<br /> 1956: do przemysłu.
 +
|-
 +
| 129 || ? || Hartmann || ? || 1919 || PKPa: D1-376 || DRG: 99 1606 || PKPb: Tx1-319 || 1944: do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy.
 +
|-
 +
| 130 || ? || Hartmann || ? || 1919 ||  || DRG: 99 1538 || PKPb: Tx1-311 || 1945: w Jędrzejowie<ref>Numer PKPb zdublowany z HF 2816.</ref>.
 +
|-
 +
| 131 || ? || Hartmann || ? || 1919 ||  ||  || PKPb: Tx1-347 || 1945(?): do Rogowa,<br /> ok. 1950: z Rogowa do Mławy.
 +
|-
 +
| 132 || ? || Orenstein & Koppel || ? || ? ||  || DRG: 99 1561 ||  || 1944: do Jędrzejowa.
 +
|-
 +
| 133 || ? || ? || ? || ? ||  ||  || LP: Tx-242 || ZKL Płociczno, ZKL Zagnańsk, ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 522 (Tx-232), Henschel 14015/16,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 134 || ? || ? || ? || ? ||  ||  || LP: Tx-208 || ZKL Zagnańsk,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 840 (Tx-1125), Maffei 4752/16.
 +
|-
 +
| 135 || ? || ? || ? || ? ||  ||  || LP: Tx-200 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 1082, Henschel 15959/18,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 136 || ? || ? || ? || ? ||  ||  || LP: Tx-1111 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2353 (Tx-1116), Henschel 16103/18.
 
|}
 
|}
  
 
== Przypisy ==
 
== Przypisy ==
 
<References/>
 
<References/>

Aktualna wersja na dzień 18:03, 23 gru 2018

Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów Brigadelokomotive eksploatowanych w Polsce. Ze względu na ich liczebność oraz ilość użytkowników (w tym firm nie związanych bezpośrednio z transportem kolejowym) pełen wykaz jest niemożliwy do stworzenia.

Lp. Nr HF Producent Nr fabryczny rok budowy Oznaczenie
do 1939 r.
Oznaczenie
1940-45 r.
Oznaczenie
po 1945 r.
Uwagi
1 210 Henschel 8092 1907 OKlb: 1 DRG: 99 1564 Ortelsburger Kleinbahn, par. Rozogi (po str. niemieckiej)
2 216 Henschel 8133 1907 PKPa: D1-331 DRG: 99 1567 Feldbahn Pupy - Grabowo
1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
3 217 Henschel 8095 1907 OKlb: 2 DRG: 99 1565 Ortelsburger Kleinbahn, par. Rozogi (po str. niemieckiej)
4 233 Orenstein & Koppel 7014 1914 PKPa: D1-304 DRG: 99 1541 Feldbahndepot Hanau/Main,
1942: z Janowa Poleskiego na Kujawskie KD,
1944: ewakuowany przez Niemców.
5 234 Orenstein & Koppel 7015 1914 PKPa: D1-305 Feldbahndepot Hanau/Main,
Kujawskie KD (?)
6 235 Orenstein & Koppel 7016 1914 PKPa: D1-306 DRG: 99 1542 PKPb: Tx1-332 Feldbahndepot Hanau/Main,
1919: w Krośniewicach,
ok. 1950: z Sompolna do Rogowa,
1954: z Rogowa do Mławy,
1955: do ZKL Hajnówka.
7 255 Henschel 12557 1914 PKPa: D1-332 DRG: 99 1548 PKPb: Tx1-328 1919: w Krośniewicach,
ok. 1950: z Kujaw do Rogowa,
1954: z Rogowa do Mławy, 1955: skasowany.
8 256 Henschel 12558 1913 PKPa: D1-333 DRG: 99 1568 Feldbahn Pupy - Grabowo,
1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym),
1944: do Jędrzejowa.
9 258 Henschel 12560 1914 PKPa: D1-334 DRG: 99 1549 PKPb: Tx1-314 1919: w Krośniewicach,
1940-43 r. z Kujawskich KD do Jędrzejowa,
Po 1945 r. w Zwierzyńcu,
1951 r. do PRN Lublin.
10 260 Henschel 12562 1913 PKPa: D1-335 DRG: 99 1569 Feldbahn Pupy - Grabowo,
1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
11 264 Henschel 12566 ? Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż.[1]
12 271 Henschel 12573 1914 PKPa: D1-336 DRG: 99 1550 PKPb: Tx1-329 1919: w Krośniewicach,
ok. 1950: z Kujaw do Rogowa,
1954: do Mławy,
1955: skasowany.
13 280 Henschel 12582 1914 PKPa: D1-342 DRG: 99 1551 1919: w Krośniewicach,
ok. 1944: ewakuowany przez Niemców.
14 282 Borsig 8808 1914 PKPa: D1-313 DRG: 99 1543 PKPb: Tx1-325 1919: w Krośniewicach,
ok. 1950: z Sompolna do Rogowa,
1954: z Rogowa do Mławy,
1959 r. skasowany.
15 284 Borsig 8810 1914 PKPa: D1-314 DRG: 99 1544 PKPb: Tx1-338 1919: w Krośniewicach,
ok. 1944: ewakuowany przez Niemców.
16 298 Borsig 8824 1914 PKPa: D1-315 DRG: 99 1602 PKPb: Tx1-341
CKlem: Nr 11
przed 1942: do Rogowa,
Po 1945: z Krośniewic do Gniezna,
1953: do Cukr. Klemensów[2],
1974: przekazany do Muz. Kol.,
1981: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
17 299 Borsig 8825 1914 PKPa: D1-316 DRG: 99 1545 PKPb: Tx1-327 1919: w Krośniewicach,
1954: z Konina do Gniezna,
1957: kasacja.
18 304 Borsig 8826[3] 1914 PKPa: D1-317 DRG: 99 1546 1919: w Krośniewicach,
ok. 1944: ewakuowany przez Niemców.
19 307 Borsig 8831 1914 PKPa: D1-318 DRG: 99 1603 PKPb: Tx1-335 przed 1942: do Rogowa[4],
1944: do Jędrzejowa,
ok 1950: z Rogowa do Mławy
1954: z Mławy do Gniezna,
1957: kasacja.
20 322 Orenstein & Koppel 7008 1914 Lit.: K4-402 DRG: 99 1631 PKPb: Tx1-346 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
1944: do Jędrzejowa,
po 1945: w Zwierzyńcu,
1953: kasacja.
21 339 Borsig 9234 1915 PKPa: D1-321 DRG: 99 1547 PKPb: Tx1-313 Feld. Dep. Hanau/Main
1919: w Krośniewicach,
1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,
po 1945: w Zwierzyńcu,
1955: do Myszyńca,
1956: do Fabr. Lakt. Łyszkowice.[5]
22 341 Borsig 9236 1916 PKPa: ? GKP: Nr 7 PKPb: Px1-772
Px2-761
Tx2-359
ok. 1939: z PKP do Gniezna,
1957: do Zwierzyńca,
1961: zmiana oznaczenia,
1962: kasacja.
23 347 Henschel 13310 1914 PKPa: D1-347 DRG: 99 1522 PKPb: Tx1-291 Na Kujawskich KD,
1951: do Mławy,
1959: do Cukr. Żnin.
24 349 Henschel 13312 1914 PKPa: D1-345 DRG: 99 1553 1919: w Krośniewicach,
Na Kujawskich KD,
1944: ewakuowany przez Niemców.
25 354 Henschel 13317 1914 PKPa: D1-348 DRG: 99 1570 Feldbahn Pupy - Grabowo,
1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
26 355 Henschel 13318 1915 PKPa: D1-349 DRG: 99 1604 Przed 1942-45: w Rogowie.
27 356 Henschel 13319 1914 PKPa: D1-350 DRG: 99 1571 Feldbahn Pupy - Grabowo,
1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
28 360 Orenstein & Koppel 7974 1914 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
1926: w wykazie Pińczowskich KD.
29 365 Henschel 13306 1914 CGos: Nr 3 CGos: Nr 3 CGos: Nr 3
LP: ?
Cukr. Gosławice, 1954: odstawiony,
Po 1954: sprzedany Cukr. Zbiersk (do Cielc),
Również w wykazie LP (kocioł?).
30 374 Henschel ? ? Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż
31 379 ? ? ? Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż
32 389 ? ? ? Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż
33 483 Orenstein & Koppel 7999 1914 PKPa: 4232 Łot.: ML-631 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
w okresie międzywojennym na PKP,
po 1945: Łoterskie Koleje Państwowe,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY (Ventspils)
34 385 Henschel 13580 1915 CKlem: Nr 4 CKlem: Nr 4 CKlem: Nr 4 Cukr. Klemensów,
1929: zakupiony w firmie Wolwis,
1974: przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
35 522 Henschel 14015 1916 LP: Tx 232 ZKL Czarna Białostocka,
kocioł do HF 588 (Tx-227), następnie do Tx-242,
2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461/19,
3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18.
36 580 Jung 2449 1914 LP: Tx-206 ZKL Hajnówka,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377/19,
2. kocioł do HF 1095 (Tx-207),
3. kocioł z HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18.
3. kocioł do HF 1958 (Tx-1958).
37 ? Orenstein & Koppel 8163 1916 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa[6]
38 588 Esslingen 3777 1916 LP: Tx-227 ZKL Czarna Białostocka,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 522 (Tx-232), Henschel 14015/16
2. kocioł do Tx-242 (zachowany)
3. kocioł z ?, EGZEMPLARZ ZACHOWANY
39 840 Maffei 4752 1916 LP: Tx-1125 ZKL Zagnańsk,
kocioł do Tx-208,
2. kocioł z HF-2808, Krauss 7666/19.
40 977 Borsig 9840 1917 W wylazie Lasów Państwowych (kocioł?)
41 988 Borsig 9851 1917 CGos: Nr 4 CGos: Nr 4 CGos: Nr 4 Cukr. Gosławice,
1954: odstawiony,
po 1954: sprzedany[7].
42 1004 Henschel 14252 1915 CKlem: Nr 10 CKlem: Nr 10 CKlem: Nr 10 Cukr. Klemensów,
1936: zakupiony w firmie Wolwis,
1974: przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
43 1082 Henschel 15959 1918 W wylazie Lasów Państwowych,
kocioł do Tx-200.
44 1085 Henschel 15962 1918 DRG: 99 1580 PKPb: Tx1-318 1945: Jędrzejów
1949: do Mławy.
45 1090 Henschel 15967 1917 CGuz: Nr 4 po 1945: (z Cukr. Ciechanów?) do Cukr. Guzów.
46 1095 Henschel 15972 1918 LP: Tx-207 ZKL Czarna Białostocka,
oryginalny kocioł do ?,
2. kocioł od HF 2497, Borsig 10377/19 z HF 580 (Tx-206).
47 1096 Henschel 15973 1918 LP: Tx-1117 ZKL Czarna Białostocka,
oryginalny kocioł do ?,
2. kocioł z HF 1920 (Tx-201), Borsig 10312/18,
1985: do Francji - kolej turysytczna Rille
EGZEMPLARZ ZACHOWANY - SPRAWNY "Polska"
48 1103 Henschel 15980 1918 PKPa: 1241 DRG: 99 1576 LP: Tx-1115 1942: w Zwierzyńcu,
1944: do Jędrzejowa,
ZKL Czarna Białostocka.
49 1113 Henschel 15990 1918 LP: Tx-204 ZKL Hajnówka.
50 1324 Borsig 9903 1917 PKPa: D1-325 DRG: 99 1566 Feldbahn Pupy - Grabowo,
1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
51 1405 Borsig 9984 1917 PKPa: D1-375 DRG: 99 1558 PKPb: Tx1-316
CKlem: Nr 12
1919: w Krośniewicach,
Na Kujawskich KD,
1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,
1950: do Mławy,
1955: zakupiony przez Cukr. Klemensów,
1971: złomowany w Klemensowie.
52 1436 Schwartzkopff 6337 1917 CGuz: Nr 2 CGuz: Nr 2 CGuz: Nr 2
CGuz: Nr 3
1923-71: Cukr. Guzów.
53 1514 Henschel 15253 1917 Lit.: K4-434
PKPa: 4257
DRG: 99 1601 PKPb: Tx1-321 1942: w Zwierzyńcu.
54 1562 Maffei 4840 1917 1926: w wykazie Pińczowskich KD.
55 1609 Hohenzollern 3738 1917 LP: Tx-1123 ZKL Hajnówka,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
56 1707 Linke-Hofmann 1507 1917 PKPa: D1-301 DRG: 99 1540 PKPb: Tx1-312 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,
po 1945: w Zwierzyńcu,
1952: kasacja.
57 1737 Henschel 15536 1917 PKPb: Tx1-342 Po 1945: w Gnieźnie,
1953: kasacja.
58 1762 Henschel 15561 1917 CGuz: Nr 3 CGuz: Nr 3 CGuz: Nr 3
CGuz: Nr 2
1923-71: Cukr. Guzów.
59 1872 Orenstein & Koppel 8402 1917 PKPa: D1-1029 DRG: 99 1577 PKPb: Tx1-308 1942: w Zwierzyńcu,
1942-43: do Jędrzejowa,
1952: kasacja (przekazany do Zarządu Dróg?).
60 1876 Jung 2764 1918 LP: Tx-1110 1942: w Zwierzyńcu,
ZKL Zagnańsk.
61 1920 Borsig 10312 1918 LP: Tx-201 ZKL Czarna Białostocka,
kocioł do HF 1096 (Tx-1117),
2. kocioł z HF 2103, Borsig 10334/18,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
62 1958 Orenstein & Koppel 8575 1918 LP: Tx-1958 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
ZKL Hajnówka,
kocioł do HF 2500 (Tx-209),
2. kocioł od HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18 z HF 580 (Tx-206),
2. kocioł do ?,
3. kocioł z HF 2277 (Tx-233), Hartmann 4121/18,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
63 1967 Orenstein & Koppel 8584 1918 PKPa: 4228 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
W okresie międzywojennym na PKP,
1942: w Janowie Podlaskim.
64 1973 Orenstein & Koppel 8590 1918 LP: Tx-1113 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
ZKL Hajnówka,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 2415, Linke-Hofmann 1759/18,
1987: do Muz. Kol. (Sochaczew),
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
65 1984 Schwartzkopff 6722 1918 PKPa: D1-4252 PKPb: Tx1-320
CKlem: Nr 10
1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa,
1950 r. do Mławy
1952: do Cukr. Klemensów
Złomowany w Klemensowie[8]
66 2041[9] Henschel 15895 1918 Lit.: K4-449 LP: Tx1-324 W okresie międzywojennym na kolejach litewskich,
1953: z Konina do Gniezna,
1956: do Mławy
67 2066 Henschel 15920 1918 W wylazie Lasów Państwowych (kocioł?).
68 2092 Borsig 10323 1918 CKlem: Nr 2 CKlem: Nr 2 CKlem: Nr 2 1921: z Cukr. Garbów do Cukr. Klemensów
1974: do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
69 2103 Borsig 10334 1918 W wylazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 1920 (Tx-201).
70 2111 Schwartzkopff 6753 1918 CGuz: Nr 4 CGuz: Nr 1 CGuz: Nr 1 1923-71: Cukr. Guzów,
kocioł Hartmann 4158/18.
71 2182 Orenstein & Koppel 8610 1918 CMWie: Nr 7 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
Cukr. Mała Wieś nr 7,
1973: zdjęcie T. Wach.
72 2187 Orenstein & Koppel 8615 1918 LP: Tx-1114 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
ZKL Czarna Białostocka,
oryginalny kocioł do ?,
2. kocioł z HF 2277 (Tx-233), Hartmann 4121/18,
2. kocioł do HF 1958 (Tx-1958),
EGZEMPLARZ ZACHOWANY (pomnik Czarna Biał. )
73 2195 Orenstein & Koppel 8623 1918 CCie: Nr 3 PKPb: Tx1-352 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
Cukr. Ciechanów nr 3,
po 1945: na PKP do Zwierzyńca,
1958: złomowany.
74 2209 Jung 2818 1918 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa.
75 2226 Esslingen 3864 1918 Lit.: K4-474 PKPb: Tx1-331 Ok. 1944: z Litwy do Rogowa,
1948: kasacja.
76 2239 Linke-Hofmann 1721 1918 Cukr. Leśmierz nr 3,
1977: zdjęcie T. Wach[10].
77 2255 Linke-Hofmann 1737 1918 Łot: ML-622 PKPb: Tx1-310 W okresie międzywojennym na kolejach łoteweskich,
1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa,
po 1945: w Zwierzyńcu,
1950: do CZ PRK.
78 2277 Hartmann 4121 1918 LP: Tx-233 ZKL Hajnówka,
kocioł do HF 2187 (Tx-1114).
79 2284 Hartmann 4128 1918 CGos: Nr 2 CGos: Nr 6 CGos: Nr 6 Cukr. Gosławice,
1954: odstawiony,
1956: do Cukr. Zbiersk (Cielce).
80 2289 Hanomag 8690 1918 LP: Tx-1124 ZKL Czarna Białostocka.
81 2294 Borsig 10357 1918 Cukr. Leśmierz nr 10,
1979-80: zdjęcie T. Wach[11].
82 2296 Borsig 10359 1918 LP: Tx-226 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18,
2. kocioł do HF 522 (Tx-232).
83 2299 Borsig 10362 1918 LP: Tx-552 ZKL Hajnówka.
84 2300 Borsig 10363[12] 1918 CGos: Nr 5 CGos: Nr 5 CGos: Nr 5 Cukr. Gosławice,
1954: odstawiony,
po 1954: sprzedany[13].
85 2309 Hartmann 4141 1918 W wykazie Lasów Państwowych (kocioł?).
86 2325 Hartmann 4157 1918 Łot.: ML-658 PKPb: Tx1-298
Tx2-298
W okresie międzywojennym na kolejach łotewskich,
podczas wojny do Gniezna,
 ? do Ciechanowa,
1961: zmiana oznaczenia.
87 2344 Henschel 16094 1918 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 2296 (Tx-226).
88 2351 Henschel 16101 1918 Łot.: ML-650 PKPb: Tx1-295
Tx2-295
Po 1945: na Ostrołęckiej KD,
1965: kasacja.
89 2353 Henschel 16103 1918 LP: Tx-1116 ZKL Czarna Białostocka,
kocioł do Tx-1111,
2. kocioł z HF 2744, Hartmann 4306/19,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
90 2391 Krauss 7545 1918 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 2490 (Tx-1112).
91 2415 Linke-Hofmann 1759 1918 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 1973 (Tx-1113).
92 2450 Orenstein & Koppel 8686 1918 CWit: Nr 4
CCie: Nr 1
PKPb: Tx1-348 Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia,
192?: Ceg. Witaszyce nr 4,
1937: Cukr. Ciechanów nr 1,
1949: PKP (Mława?).
93 2452 Orenstein & Koppel 8688 1918 PKPb: Tx1-350 Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia,
192?: Cukr. Ciechanów nr 4 (lub Krasiniec),
1945: na PKP,
1950: CZC - Cukr. Dobrzelin nr 15.
94 2455 Orenstein & Koppel 8691 1918 CDob: Nr 4 Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia,
Cukr. Dobrzelin nr 4,
po 1972: kasacja.
95 2456 Orenstein & Koppel 8692 1918 CLeś: Nr 11 Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia,
Cukr. Leśmierz nr 11.
96 2463 Orenstein & Koppel 8699 1918 CIza: Nr 4
CIza: Nr 12
Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia,
Cukr. Izabelin nr 4, nr 12 (1972 a).
97 2490 Borsig 10370 1919 LP: Tx-1112 ZKL Zagnańsk, ZKL Czarna Białostocka, ZKL Hajnówka,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 2392, Krauss 7545/19,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
98 2497 Borsig 10377 1919 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 580 (Tx-206), następnie do HF 1095 (Tx-207).
99 2500 Borsig 10380 1919 LP: Tx-209 ZKL Hajnówka,
kocioł do HF 2630 (Tx-203),
2. kocioł z HF 1958 (Tx-1958), Orenstein & Koppel 8575/18.
100 2501 Borsig 10381 1919 LP: Tx-231 ZKL Czarna Białostocka.
101 2505 Borsig 10385 1919 CKlem: Nr 5 CKlem: Nr 5 CKlem: Nr 5 Cukr. Klemensów,
1929: zakupiony w firmie Wolwis,
1974: do Muz. Kol.,
1978: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
102 2510 Borsig 10390 1919 LP: Tx-205 ZKL Hajnówka.
103 2555 Henschel 16160 1919 CMWie: Nr 5 Cukr Mała wieś nr 5,
1973: zdjęcie T. Wach[14].
104 2558 Henschel 16163 1918 CKlem: Nr 9 1952: z Cukr. Włostów do Cukr. Klemensów,
1974: do Muz. Kol.,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
105 2592 Krauss 7571 1918 Lit.: K4-420 PKPb: Tx1-323 W okresie międzywojennym na kolejach litewskich,
1939-45: do Gniezna,
1953: kasacja.
106 2601 Krauss 7580 1919 PKPa: D3-1271 DRG: 99 1578 PKPb: Tx1-317 Demolag Parchim,
1942: w Zwierzyńcu,
1942-43: do Jędrzejowa,
1948: do Mławy, kasacja.
107 2604 Linke-Hofmann 1763 1918 CKlem: Nr 3 CKlem: Nr 3 CKlem: Nr 3 1923: Cukr. Klemensów,
zakupiony w firmie Wolwis,
1974: do Muz. Kol.,
1978: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
108 2630 Maffei 5080 1918 Tx-203 ZKL Hajnówka, ZKL Czarna Białostocka,
kocioł do HF 580 (Tx-206), następnie do HF 1958 (Tx-1958),
2. kocioł z HF 2500 (Tx-209), Borsig 10380/19.
109 2689 Borsig 10461 1919 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 522 (Tx-232).
110 2718 Kauss 7675 1919 PKPa: D1-368[15] DRG: 99 1573 PKPb: Tx1-358
Tx2-428
1919-23: dla kolei ostrołęckiej (z magazynów nieużywany),
1940-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym),
1956: do Fabr. Lakt. Łyszkowice.
111 2722 Hartmann 4284 1919 CKlem: Nr 8 1952: z Cukr. Włostów do Cukr. Klemensów,
1974: do Muz. Kol.,
1981: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
112 2744 Hartmann 4306 1919 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 2353 (Tx-1116).
113 2745 Hartmann 4307 1919 W wykazie Lasów Państwowych (kocioł?).
114 2806 Krauss 7664 1919 PKPa: D1-357 DRG: 99 1605 PKPb: Tx1-336 Przed 1942: do Rogowa,
1944: do Jędrzejowa,
1954: z Rogowa do Mławy.
115 2808 Krauss 7666 1919 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 840 (Tx-1125).
116 2811 Krauss 7669 1919 PKPa: D1-362 DRG: 99 1572 1919-23: dla kolei ostrołęckiej (z magazynów nieużywany),
1940: w Grabowie (tender doczepny),
1940-42: na kolejce ostrołęckiej.
117 2812 Krauss 7670 1919 PKPa: D1-363 DRG: 99 1562 1940-42: na kolejce ostrołęckiej.
118 2814 Krauss 7672 1919 PKPa: D1-365 DRG: 99 1554 PKPb: Tx1-315 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),
na Kujawskich KD,
1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,
1950: do Mławy,
1955: kasacja.
119 2816 Krauss 7674 1919 PKPa: D3-367 DRG: 99 1536 PKPb: Tx1-311 1940-43: (z Ciechanowa?) do Jędrzejowa,
po 1945: w Zwierzyńcu,
1952: do WD Nowe Skalmierzyce.
120 2818 Krauss 7676 1919 PKPa: D3-369 DRG: 99 1555 PKPb: Tx1-330 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),
na Kujawskich KD,
po 1945: z Krośniewic do Gniezna,
1954: do Cukr. Borowiczki.
121 2819 Krauss 7677 1919 PKPa: D3-370 DRG: 99 1556 PKPb: Tx1-333 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),
na Kujawskich KD,
ok. 1946: z Kujaw do Rogowa,
1948: do Mławy,
1961: zmiana oznaczenia.
122 2821 Krauss 7679 1919 PKPa: D3-372 DRG: 99 1557 PKPb: Tx1-340 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),
na Kujawskich KD,
Koniec lat '30 z Krośniewic do Grabowa,
1939-40: do Grabowa,
1940: z Grabowa do Krośniewic,
po 1945: z Krośniewic do Gniezna,
1955: do Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń
123 ? ? ? 1915 Lit.: K4-441 PKPb: Tx1-326 Ok. 1944: z Litwy do Rogowa
ok. 1950: z Rogowa do Mławy
po 1945: z Mławy do Wrześni
1953: kasacja.
124 ? ? ? 1916 Lit. K4-476
PKPa: D1-4216
PKPb: Tx1-309 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa,
po 1945: w Zwierzyńcu,
1953: do Min. Górnictwa.
125 ? ? ? 1916 BKP: Nr 1 BKP: Nr 1 PKPb: Tx1-356 Od 1920: Bydgoska KP,
1951: kasacja.
126 ? Henschel 15136 1917 DRG: 99 1578[16] PKPb: Tx1-317 1945: w Jędrzejowie.
127 ? Borsig ? 1918 BKP: Nr 5 BKP: Nr 5 PKPb: Tx1-357 Od 1920: Bydgoska KP,
1955: kasacja.
128 ? Krauss 10195[17] 1919 PKPa: 1276 DRG 1600 PKPb: Tx1-334 Demolag Parchim,
1942: w Zwierzyńcu,
1944: ze Zwierzyńca do Rogowa,
1948: z Rogowa do Mławy,
1956: do przemysłu.
129 ? Hartmann ? 1919 PKPa: D1-376 DRG: 99 1606 PKPb: Tx1-319 1944: do Jędrzejowa,
1950: do Mławy.
130 ? Hartmann ? 1919 DRG: 99 1538 PKPb: Tx1-311 1945: w Jędrzejowie[18].
131 ? Hartmann ? 1919 PKPb: Tx1-347 1945(?): do Rogowa,
ok. 1950: z Rogowa do Mławy.
132 ? Orenstein & Koppel ? ? DRG: 99 1561 1944: do Jędrzejowa.
133 ? ? ? ? LP: Tx-242 ZKL Płociczno, ZKL Zagnańsk, ZKL Czarna Białostocka,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 522 (Tx-232), Henschel 14015/16,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
134 ? ? ? ? LP: Tx-208 ZKL Zagnańsk,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 840 (Tx-1125), Maffei 4752/16.
135 ? ? ? ? LP: Tx-200 ZKL Hajnówka,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 1082, Henschel 15959/18,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
136 ? ? ? ? LP: Tx-1111 ZKL Czarna Białostocka,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 2353 (Tx-1116), Henschel 16103/18.

Przypisy[edytuj]

  1. Producent i nr fabryczny jedynie prawdopodobne.
  2. Według ŚK 5/04: 1954 z Rogowa.
  3. Według niektórych źródeł: 8828
  4. Według ŚK 5/04
  5. Według niektórych źródeł: Tx1-339, 1948: kasacja
  6. Numer fabryczny bęłdny - (O&K 8163/16 to parowóz na 800 mm dla kolejek warszawskich). W 1916 r. O&K wyprodukował parowozy HF 582-586 (8146-50), z których jeden (HF 586, O&K 8150/16) znalazł się na kolejach łotewskich LVD: ML-628
  7. do Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.
  8. Według ŚK 5/04: Lit.: K4-454, 1944 ze Zwierzyńca do Rogowa, 1948 do Jędrzejowa.
  9. Na podstawie zakresów numeracji HF.
  10. Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.
  11. Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.
  12. Numer najbardziej prawdopodobny (na podstawie zakresów numeracji). W dokumentach podano 10353.
  13. do Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.
  14. Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.
  15. Według niektórych źródeł D3-368
  16. Numery DRB i PKPb zdublowane z HF 2601.
  17. Numer będny - w 1919 r. Krauss wyprodukował trzy serie lokomotyw o numerach 7532-7543, 7567-7581, 7664-7681.
  18. Numer PKPb zdublowany z HF 2816.