Wykaz parowozów Brigadelokomotive eksploatowanych w Polsce: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 3: Linia 3:
 
== Koleje użytku publicznego ==
 
== Koleje użytku publicznego ==
  
=== Jędrzejowska ===
 
 
{| class="wikitable sortable"
 
{| class="wikitable sortable"
 
|-
 
|-
 
! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> do 1939 r. !! Oznaczenie<br /> 1940-45 r. !! Oznaczenie<br /> po 1945 r. !! Uwagi
 
! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> do 1939 r. !! Oznaczenie<br /> 1940-45 r. !! Oznaczenie<br /> po 1945 r. !! Uwagi
 
|-
 
|-
| 1 || 256<br />  (?) || Henschel || 12558 || 1913 || PKPa: D1-333 || DRB: 99 1568 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.
+
| 1 || 210 || Henschel || 8092 || 1907 || OKlb: 1 || DRG: 99 1564 || || ''Ortelsburger Kleinbahn'', par. Rozogi (po str. niemieckiej)
 
|-
 
|-
| 2 || 258 || Henschel || 12560 || 1914 || PKPa: D1-334 || DRB: 99 1549 || PKPb: Tx1-314 || W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> W 1951 r. do PRN Lublin.
+
| 2 || 216 || Henschel || 8133 || 1907 || PKPa: D1-331 || DRG: 99 1567 || || ''Feldbahn Pupy - Grabowo''<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
 
|-
 
|-
| 3 || 322 || Orenstein & Koppel || 7008 || 1914 || Lit.: K4-402 || DRB: 99 1631 || Tx1-346 || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.<br /> Po 1945 r. w Zwierzyńcu.<br /> Złomowany w 1953 r.
+
| 3 || 217 || Henschel || 8095 || 1907 || OKlb: 2 || DRG: 99 1565 || || ''Ortelsburger Kleinbahn'', par. Rozogi (po str. niemieckiej)
 
|-
 
|-
| 4 || 339 || Borsig || 9234 || 1915 || PKPa: D1-321 || DRB: 99 1547 || PKPb: Tx1-313 || Feld. Dep. Hanau<br /> W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> Po 1945 r. w Zwierzyńcu.<br /> Złomowany w 1948 r.
+
| 4 || 233 || Orenstein & Koppel || 7014 || 1914 || PKPa: D1-304 || DRG: 99 1541 || || ''Feldbahndepot Hanau/Main,''<br /> 1942: z Janowa Poleskiego na Kujawskie KD,<br /> 1944: ewakuowany przez Niemców.
 
|-
 
|-
| 5 || 360 || Orenstein & Koppel || 7974 || 1914 || || || || W wykazie Pińczowskich Kolei Dojazdowych z 1926 r.
+
| 5 || 234 || Orenstein & Koppel || 7015 || 1914 || PKPa: D1-305 || || || ''Feldbahndepot Hanau/Main,''<br /> Kujawskie KD (?)
 
|-
 
|-
| 6 || 1085<br /> (?) || Henschel || 15962 || 1918 || || DRB: 99 1580 || PKPb: Tx1-318 || Na terenie JKD w styczniu 1945 r.<br /> W 1949 r. do Mławy.
+
| 6 || 235 || Orenstein & Koppel || 7016 || 1914 || PKPa: D1-306 || DRG: 99 1542 || PKPb: Tx1-332 || ''Feldbahndepot Hanau/Main'',<br /> 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1950: z Sompolna do Rogowa,<br /> 1954: z Rogowa do Mławy,<br /> 1955: do ZKL Hajnówka.
 
|-
 
|-
| 7 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || PKPa: 1241 || DRB: 99 1576 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r. ze Zwierzyńca.
+
| 7 || 255 || Henschel || 12557 || 1914 || PKPa: D1-332 || DRG: 99 1548 || PKPb: Tx1-328 || 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1950: z Kujaw do Rogowa,<br /> 1954: z Rogowa do Mławy, 1955: skasowany.
 
|-
 
|-
| 8 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || PKPa: D1-375 || DRB: 99 1558 || PKPb: Tx1-316 || W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> W 1950 r. do Mławy
+
| 8 || 256 || Henschel || 12558 || 1913 || PKPa: D1-333 || DRG: 99 1568 || || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym),<br /> 1944: do Jędrzejowa.
 
|-
 
|-
| 9 || 1562 || Maffei || 4840 || 1917 || || || || W wykazie Pińczowskich Kolei Dojazdowych z 1926 r.
+
| 9 || 258 || Henschel || 12560 || 1914 || PKPa: D1-334 || DRG: 99 1549 || PKPb: Tx1-314 || 1919: w Krośniewicach,<br /> 1940-43 r. z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> Po 1945 r. w Zwierzyńcu,<br /> 1951 r. do PRN Lublin.
 
|-
 
|-
| 10 || 1707 || Linke-Hofmann || 1507 || 1917 || PKPa: D1-301 || DRB: 99 1540 || PKPb: Tx1-312 || W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> Po 1945 r. w Zwierzyńcu.<br /> Złomowany w 1952 r.
+
| 10 || 260 || Henschel || 12562 || 1913 || PKPa: D1-335 || DRG: 99 1569 || || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
 
|-
 
|-
| 11 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || DRB: 99 1577 || PKPb: Tx1-308 || Sprowadzony w latach 1942 - 1943 ze Zwierzyńca.<br />Skreślony w 1952 r. (przekazany do Zarządu Dróg?)
+
| 11 || 264 || Henschel || 12566 || ? || || || || Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż.<ref>Producent i nr fabryczny jedynie prawdopodobne.</ref>
 
|-
 
|-
| 12 || 1984 || Schwartzkopf || 6722 || 1918 || PKPa: D1-4252 || || PKPb: Tx1-320 || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.<br /> W 1950 r. do Mławy.<br /> W 1952 r. do Cukr. Klemensów<br /> Złomowany w Klemensowie.
+
| 12 || 271 || Henschel || 12573 || 1914 || PKPa: D1-336 || DRG: 99 1550 || PKPb: Tx1-329 || 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1950: z Kujaw do Rogowa,<br /> 1954: do Mławy,<br /> 1955: skasowany.
 
|-
 
|-
| 13 || 2209 || Jung || 2818 || 1918 || ? || || || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.
+
| 13 || 280 || Henschel || 12582 || 1914 || PKPa: D1-342 || DRG: 99 1551 || || 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1944: ewakuowany przez Niemców.
 
|-
 
|-
| 14 || 2601 || Krauss || 7580 || 1919 || PKPa: D3-1271 || DRB: 99 1578 || Tx-317 || Demolag Parchim<br /> Sprowadzony w latach 1942 - 1943 ze Zwierzyńca.<br /> W 1948 r. złomowany w Mławie.
+
| 14 || 282 || Borsig || 8808 || 1914 || PKPa: D1-313 || DRG: 99 1543 || PKPb: Tx1-325 || 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1950: z Sompolna do Rogowa,<br /> 1954: z Rogowa do Mławy,<br /> 1959 r. skasowany.
 
|-
 
|-
| 15 || 2806<br /> (?) || Krauss || 7664 || 1919 || PKPa: D1-357 || DRB: 99 1605 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.
+
| 15 || 284 || Borsig || 8810 || 1914 || PKPa: D1-314 || DRG: 99 1544 || PKPb: Tx1-338 || 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1944: ewakuowany przez Niemców.
 
|-
 
|-
| 16 || 2814 || Krauss || 7672 || 1919 || PKPa: D1-365 || DRB: 99 1554 || PKPb: Tx1-315 || W latach 1940-43 sprowadzony z Kujawskich KD.<br /> W 1950 r. do Mławy.
+
| 16 || 298 || Borsig || 8824 || 1914 || PKPa: D1-315 || DRG: 99 1602 || PKPb: Tx1-341<br /> CKlem: Nr 11 || przed 1942: do Rogowa,<br />  Po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1953: do Cukr. Klemensów<ref>Według ŚK 5/04: 1954 z Rogowa.</ref>,<br /> 1974: przekazany do Muz. Kol.,<br />  1981: złomowany w Chróścinie Nyskiej.  
 
|-
 
|-
| 17 || 2816 || Krauss || 7674 || 1919 || PKPa: D3-367 || DRB: 99 1536 || PKPb: Tx1-311 || Sprowadzony w latach 1940 - 1943 (z Ciechanowa?)<br /> Po 1945 r. w Zwierzyńcu.<br /> W 1952 do War. Drog. Nowe Skalmierzyce.
+
| 17 || 299 || Borsig || 8825 || 1914 || PKPa: D1-316 || DRG: 99 1545 || PKPb: Tx1-327 || 1919: w Krośniewicach,<br /> 1954: z Konina do Gniezna,<br /> 1957: kasacja.
 
|-
 
|-
| 18 || ? || Borsig || 8831 || 1914 || PKPa: D1-318 || DRB: 99 1603 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.
+
| 18 || 304 || Borsig || 8826<ref>Według niektórych źródeł: 8828</ref> || 1914 || PKPa: D1-317 || DRG: 99 1546 || || 1919: w Krośniewicach,<br /> ok. 1944: ewakuowany przez Niemców.
 
|-
 
|-
| 19 || ? || Orenstein & Koppel || 8163 || 1916 || || || || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.<ref>Dane błędne (O&K 8163/16 to parowóz na 800 mm dla kolejek warszawskich). W 1916 r. O&K wyprodukował parowozy HF 582 - 586 (8146 - 8150), z których jeden (HF 586, O&K 8150/16) znalazł się na kolejach łotewskich LVD: ML 628.</ref>  
+
| 19 || 307 || Borsig || 8831 || 1914 || PKPa: D1-318 || DRG: 99 1603 || PKPb: Tx1-335 || przed 1942: do Rogowa<ref>Według ŚK 5/04</ref>,<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> ok 1950: z Rogowa do Mławy<br /> 1954: z Mławy do Gniezna,<br /> 1957: kasacja.
 
|-
 
|-
| 20 || ? || ? || ? || 1916 || Lit. K4-476<br /> PKPa: D1-4216 || || PKPb: Tx1-309 || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.<br /> Po 1945 r. w Zwierzyńcu<br /> W 1953 r. do Min. Górnictwa.
+
| 20 || 322 || Orenstein & Koppel || 7008 || 1914 || Lit.: K4-402 || DRG: 99 1631 || PKPb: Tx1-346 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1953: kasacja.
 
|-
 
|-
| 21 || ? || Henschel || 15136 || 1917 || || DRB: 99 1578* || PKPb: Tx1-317 || Na terenie JKD w styczniu 1945 r.<br /> W 1948 r. do Mławy.
+
| 21 || 339 || Borsig || 9234 || 1915 || PKPa: D1-321 || DRG: 99 1547 || PKPb: Tx1-313 || ''Feld. Dep. Hanau/Main''<br /> 1919: w Krośniewicach,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1955: do Myszyńca,<br /> 1956: do Fabr. Lakt. Łyszkowice.<ref>Według niektórych źródeł: Tx1-339, 1948: kasacja</ref>
 
|-
 
|-
| 22 || ? || Linke-Hofmann || 1337 || 1918 || Lett. M1-622 || || PKPb: Tx1-310 || Sprowadzony maj - listopad 1944 r. z Wileńszczyzny.<br /> Po 1945 r. w Zwierzyńcu<br /> W 1950 r. do CZ PRK
+
| 22 || 341 || Borsig || 9236 || 1916 || PKPa: ? || GKP: Nr 7 || PKPb: Px1-772<br /> Px2-761<br /> Tx2-359 || ok. 1939: z PKP do Gniezna,<br /> 1957: do Zwierzyńca,<br /> 1961: zmiana oznaczenia,<br /> 1962: kasacja.
 
|-
 
|-
| 23 || ? || Hartmann || ? || 1919 || PKPa: D1-376 || DRB: 99 1606 || PKPb: Tx1-319 || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.<br /> W 1950 r. do Mławy.
+
| 23 || 347 || Henschel || 13310 || 1914 || PKPa: D1-347 || DRG: 99 1522 || PKPb: Tx1-291 || Na Kujawskich KD,<br /> 1951: do Mławy,<br /> 1959: do Cukr. Żnin.
 
|-
 
|-
| 24 || ? || Hartmann || ? || 1919 || || DRB: 99 1538 || PKPb: Tx1-311 || Na terenie JKD w styczniu 1945 r.<br /> W 1952 r. do KZN Skalbmierzyce.
+
| 24 || 349 || Henschel || 13312 || 1914 || PKPa: D1-345 || DRG: 99 1553 || || 1919: w Krośniewicach,<br /> Na Kujawskich KD,<br /> 1944: ewakuowany przez Niemców.
 
|-
 
|-
| 25 || ? || Orenstein & Koppel || ? || ? || || DRB: 99 1561 || || Sprowadzony lipiec - listopad 1944 r.
+
| 25 || 354 || Henschel || 13317 || 1914 || PKPa: D1-348 || DRG: 99 1570 ||  || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
|}
+
|-
 
+
| 26 || 355 || Henschel || 13318 || 1915 || PKPa: D1-349 || DRG: 99 1604 ||  || Przed 1942-45: w Rogowie.
=== Zwierzyniecka ===
+
|-
{| class="wikitable sortable"
+
| 27 || 356 || Henschel || 13319 || 1914 || PKPa: D1-350 || DRG: 99 1571 ||  || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
 +
|-
 +
| 28 || 360 || Orenstein & Koppel || 7974 || 1914 || || || || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> 1926: w wykazie Pińczowskich KD.
 +
|-
 +
| 29 || 365 || Henschel || 13306 || 1914 || CGos: Nr 3 || CGos: Nr 3 || CGos: Nr 3<br /> LP: ? || Cukr. Gosławice, 1954: odstawiony,<br /> Po 1954: sprzedany Cukr. Zbiersk (do Cielc),<br /> Również w wykazie LP (kocioł?).
 +
|-
 +
| 30 || 374 || Henschel || ? || ? ||  ||  ||  || Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż
 +
|-
 +
| 31 || 379 || ? || ? || ? ||  ||  ||  || Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż
 +
|-
 +
| 32 || 389 || ? || ? || ? ||  ||  ||  || Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż
 +
|-
 +
| 33 || 483 || Orenstein & Koppel || 7999 || 1914 || PKPa: 4232 ||  || Łot.: ML-631 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> w okresie międzywojennym na PKP,<br /> po 1945: Łoterskie Koleje Państwowe,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY (Ventspils)
 +
|-
 +
| 34 || 385 || Henschel || 13580 || 1915 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || Cukr. Klemensów,<br /> 1929: zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 35 || 522 || Henschel || 14015 || 1916 ||  ||  || LP: Tx 232 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do HF 588 (Tx-227), następnie do Tx-242,<br /> 2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461/19,<br /> 3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18.
 +
|-
 +
| 36 || 580 || Jung || 2449 || 1914 ||  ||  || LP: Tx-206 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377/19,<br /> 2. kocioł do HF 1095 (Tx-207),<br /> 3. kocioł z HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18.<br /> 3. kocioł do HF 1958 (Tx-1958).
 +
|-
 +
| 37 || ? || Orenstein & Koppel || 8163 || 1916 ||  ||  ||  || 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa<ref>Numer fabryczny bęłdny - (O&K 8163/16 to parowóz na 800 mm dla kolejek warszawskich). W 1916 r. O&K wyprodukował parowozy HF 582-586 (8146-50), z których jeden (HF 586, O&K 8150/16) znalazł się na kolejach łotewskich LVD: ML-628</ref>
 +
|-
 +
| 38 || 588 || Esslingen || 3777 || 1916 ||  ||  || LP: Tx-227 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 522 (Tx-232), Henschel 14015/16<br /> 2. kocioł do Tx-242 (zachowany)<br /> 3. kocioł z ?, EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 39 || 840 || Maffei || 4752 || 1916 ||  ||  || LP: Tx-1125 || ZKL Zagnańsk,<br /> kocioł do Tx-208,<br /> 2. kocioł z HF-2808, Krauss 7666/19.
 +
|-
 +
| 40 || 977 || Borsig || 9840 || 1917 ||  ||  || || W wylazie Lasów Państwowych (kocioł?)
 +
|-
 +
| 41 || 988 || Borsig || 9851 || 1917 || CGos: Nr 4 || CGos: Nr 4 || CGos: Nr 4 || Cukr. Gosławice,<br /> 1954: odstawiony,<br /> po 1954: sprzedany<ref>do Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.</ref>.
 +
|-
 +
| 42 || 1004 || Henschel || 14252 || 1915 || CKlem: Nr 10 || CKlem: Nr 10 || CKlem: Nr 10 || Cukr. Klemensów,<br /> 1936: zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 43 || 1082 || Henschel || 15959 || 1918 || ||  ||  || W wylazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do Tx-200.
 +
|-
 +
| 44 || 1085 || Henschel || 15962 || 1918 || || DRB: 99 1580 || PKPb: Tx1-318 || 1945: Jędrzejów<br /> 1949: do Mławy.
 +
|-
 +
| 45 || 1090 || Henschel || 15967 || 1917 || ||  || CGuz: Nr 4 || po 1945: (z Cukr. Ciechanów?) do Cukr. Guzów.
 +
|-
 +
| 46 || 1095 || Henschel || 15972 || 1918 || ||  || LP: Tx-207 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> oryginalny kocioł do ?,<br /> 2. kocioł od HF 2497, Borsig 10377/19 z HF 580 (Tx-206).
 +
|-
 +
| 47 || 1096 || Henschel || 15973 || 1918 || ||  || LP: Tx-1117 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> oryginalny kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 1920 (Tx-201), Borsig 10312/18,<br /> 1985: do Francji - kolej turysytczna Rille<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY - SPRAWNY "Polska"
 +
|-
 +
| 48 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || PKPa: 1241 || DRB: 99 1576 || LP: Tx-1115 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> ZKL Czarna Białostocka.
 +
|-
 +
| 49 || 1113 || Henschel || 15990 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-204 || ZKL Hajnówka.
 +
|-
 +
| 50 || 1324 || Borsig || 9903 || 1917 || PKPa: D1-325 || DRG: 99 1566 ||  || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
 +
|-
 +
| 51 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || PKPa: D1-375 || DRB: 99 1558 || PKPb: Tx1-316<br /> CKlem: Nr 12 || 1919: w Krośniewicach,<br /> Na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: zakupiony przez Cukr. Klemensów,<br /> 1971: złomowany w Klemensowie.
 +
|-
 +
| 52 || 1436 || Schwartzkopff || 6337 || 1917 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2<br /> CGuz: Nr 3 || 1923-71: Cukr. Guzów.
 +
|-
 +
| 53 || 1514 || Henschel || 15253 || 1917 || Lit.: K4-434<br /> PKPa: 4257 || DRG: 99 1601 || PKPb: Tx1-321 || 1942: w Zwierzyńcu.
 +
|-
 +
| 54 || 1562 || Maffei || 4840 || 1917 || || || || 1926: w wykazie Pińczowskich KD.
 +
|-
 +
| 55 || 1609 || Hohenzollern || 3738 || 1917 || || || LP: Tx-1123 || ZKL Hajnówka,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 56 || 1707 || Linke-Hofmann || 1507 || 1917 || PKPa: D1-301 || DRB: 99 1540 || PKPb: Tx1-312 || 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: kasacja.
 +
|-
 +
| 57 || 1737 || Henschel || 15536 || 1917 ||  ||  || PKPb: Tx1-342 || Po 1945: w Gnieźnie,<br /> 1953: kasacja.
 +
|-
 +
| 58 || 1762 || Henschel || 15561 || 1917 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3<br /> CGuz: Nr 2 || 1923-71: Cukr. Guzów.
 +
|-
 +
| 59 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || DRB: 99 1577 || PKPb: Tx1-308 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1942-43: do Jędrzejowa,<br /> 1952: kasacja (przekazany do Zarządu Dróg?).
 +
|-
 +
| 60 || 1876 || Jung || 2764 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1110 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> ZKL Zagnańsk.
 +
|-
 +
| 61 || 1920 || Borsig || 10312 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-201 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do HF 1096 (Tx-1117),<br /> 2. kocioł z HF 2103, Borsig 10334/18,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 62 || 1958 || Orenstein & Koppel || 8575 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1958 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do HF 2500 (Tx-209),<br /> 2. kocioł od HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18 z HF 580 (Tx-206),<br /> 2. kocioł do ?,<br /> 3. kocioł z HF 2277 (Tx-233), Hartmann 4121/18,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 63 || 1967 || Orenstein & Koppel || 8584 || 1918 || PKPa: 4228 ||  ||  || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> W okresie międzywojennym na PKP,<br /> 1942: w Janowie Podlaskim.
 +
|-
 +
| 64 || 1973 || Orenstein & Koppel || 8590 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1113 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2415, Linke-Hofmann 1759/18,<br /> 1987: do Muz. Kol. (Sochaczew),<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 65 || 1984 || Schwartzkopff || 6722 || 1918 || PKPa: D1-4252 || || PKPb: Tx1-320<br /> CKlem: Nr 10 || 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa,<br /> 1950 r. do Mławy<br /> 1952: do Cukr. Klemensów<br /> Złomowany w Klemensowie<ref>Według ŚK 5/04: Lit.: K4-454, 1944 ze Zwierzyńca do Rogowa, 1948 do Jędrzejowa.</ref>
 +
|-
 +
| 66 || 2041<ref>Na podstawie zakresów numeracji HF.</ref> || Henschel || 15895 || 1918 || Lit.: K4-449 ||  || LP: Tx1-324 || W okresie międzywojennym na kolejach litewskich,<br /> 1953: z Konina do Gniezna,<br /> 1956: do Mławy
 +
|-
 +
| 67 || 2066 || Henschel || 15920 || 1918 ||  ||  ||  || W wylazie Lasów Państwowych (kocioł?).
 +
|-
 +
| 68 || 2092 || Borsig || 10323 || 1918 || CKlem: Nr 2 || CKlem: Nr 2 || CKlem: Nr 2 || 1921: z Cukr. Garbów do Cukr. Klemensów<br /> 1974: do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 69 || 2103 || Borsig || 10334 || 1918 ||  ||  ||  || W wylazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 1920 (Tx-201).
 +
|-
 +
| 70 || 2111 || Schwartzkopff || 6753 || 1918 || CGuz: Nr 4 || CGuz: Nr 1 || CGuz: Nr 1 || 1923-71: Cukr. Guzów,<br /> kocioł Hartmann 4158/18.
 +
|-
 +
| 71 || 2182 || Orenstein & Koppel || 8610 || 1918 ||  ||  || CMWie: Nr 7 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> Cukr. Mała Wieś nr 7,<br /> 1973: zdjęcie T. Wach.
 +
|-
 +
| 72 || 2187 || Orenstein & Koppel || 8615 || 1918 ||  || || LP: Tx-1114 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> ZKL Czarna Białostocka,<br /> oryginalny kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2277 (Tx-233), Hartmann 4121/18,<br /> 2. kocioł do HF 1958 (Tx-1958),<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY (pomnik Czarna Biał. )
 +
|-
 +
| 73 || 2195 || Orenstein & Koppel || 8623 || 1918 || CCie: Nr 3 ||  || PKPb: Tx1-352 || ''Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf'',<br /> Cukr. Ciechanów nr 3,<br /> po 1945: na PKP do Zwierzyńca,<br /> 1958: złomowany.
 +
|-
 +
| 74 || 2209 || Jung || 2818 || 1918 ||  ||  ||  || 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa.
 +
|-
 +
| 75 || 2226 || Esslingen || 3864 || 1918 || Lit.: K4-474 ||  || PKPb: Tx1-331 || Ok. 1944: z Litwy do Rogowa,<br /> 1948: kasacja.
 +
|-
 +
| 76 || 2239 || Linke-Hofmann || 1721 || 1918 ||  ||  ||  || Cukr. Leśmierz nr 3,<br /> 1977: zdjęcie T. Wach<ref>Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.</ref>.
 +
|-
 +
| 77 || 2255 || Linke-Hofmann || 1737 || 1918 || Łot: ML-622 ||  || PKPb: Tx1-310 || W okresie międzywojennym na kolejach łoteweskich,<br /> 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1950: do CZ PRK.
 +
|-
 +
| 78 || 2277 || Hartmann || 4121 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-233 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do HF 2187 (Tx-1114).
 +
|-
 +
| 79 || 2284 || Hartmann || 4128 || 1918 || CGos: Nr 2 || CGos: Nr 6 || CGos: Nr 6 || Cukr. Gosławice,<br /> 1954: odstawiony,<br /> 1956: do Cukr. Zbiersk (Cielce).
 +
|-
 +
| 80 || 2289 || Hanomag || 8690 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1124 || ZKL Czarna Białostocka.
 +
|-
 +
| 81 || 2294 || Borsig || 10357 || 1918 ||  ||  ||  || Cukr. Leśmierz nr 10,<br />1979-80: zdjęcie T. Wach<ref>Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.</ref>.
 +
|-
 +
| 82 || 2296 || Borsig || 10359 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-226 || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18,<br /> 2. kocioł do HF 522 (Tx-232).
 +
|-
 +
| 83 || 2299 || Borsig || 10362 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-552 || ZKL Hajnówka.
 +
|-
 +
| 84 || 2300 || Borsig || 10363<ref>Numer najbardziej prawdopodobny (na podstawie zakresów numeracji). W dokumentach podano 10353.</ref> || 1918 || CGos: Nr 5 || CGos: Nr 5 || CGos: Nr 5 || Cukr. Gosławice,<br /> 1954: odstawiony,<br /> po 1954: sprzedany<ref>do Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.</ref>.
 +
|-
 +
| 85 || 2309 || Hartmann || 4141 || 1918 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych (kocioł?).
 +
|-
 +
| 86 || 2325 || Hartmann || 4157 || 1918 || Łot.: ML-658 ||  || PKPb: Tx1-298<br /> Tx2-298 || W okresie międzywojennym na kolejach łotewskich,<br /> podczas wojny do Gniezna,<br /> ? do Ciechanowa,<br /> 1961: zmiana oznaczenia.
 +
|-
 +
| 87 || 2344 || Henschel || 16094 || 1918 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 2296 (Tx-226).
 +
|-
 +
| 88 || 2351 || Henschel || 16101 || 1918 || Łot.: ML-650 ||  || PKPb: Tx1-295<br /> Tx2-295 || Po 1945: na Ostrołęckiej KD,<br /> 1965: kasacja.
 +
|-
 +
| 89 || 2353 || Henschel || 16103 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1116 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do Tx-1111,<br /> 2. kocioł z HF 2744, Hartmann 4306/19,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 90 || 2391 || Krauss || 7545 || 1918 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 2490 (Tx-1112).
 +
|-
 +
| 91 || 2415 || Linke-Hofmann || 1759 || 1918 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 1973 (Tx-1113).
 +
|-
 +
| 92 || 2450 || Orenstein & Koppel || 8686 || 1918 || CWit: Nr 4<br /> CCie: Nr 1 ||  || PKPb: Tx1-348 || ''Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia'',<br /> 192?: Ceg. Witaszyce nr 4,<br /> 1937: Cukr. Ciechanów nr 1,<br /> 1949: PKP (Mława?).
 +
|-
 +
| 93 || 2452 || Orenstein & Koppel || 8688 || 1918 ||  ||  || PKPb: Tx1-350 || ''Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia'',<br /> 192?: Cukr. Ciechanów nr 4 (lub Krasiniec),<br /> 1945: na PKP,<br /> 1950: CZC - Cukr. Dobrzelin nr 15.
 +
|-
 +
| 94 || 2455 || Orenstein & Koppel || 8691 || 1918 ||  ||  || CDob: Nr 4 || ''Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia'',<br /> Cukr. Dobrzelin nr 4,<br /> po 1972: kasacja.
 +
|-
 +
| 95 || 2456 || Orenstein & Koppel || 8692 || 1918 ||  ||  || CLeś: Nr 11 || ''Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia'',<br /> Cukr. Leśmierz nr 11.
 +
|-
 +
| 96 || 2463 || Orenstein & Koppel || 8699 || 1918 ||  ||  || CIza: Nr 4<br /> CIza: Nr 12 || ''Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia'',<br /> Cukr. Izabelin nr 4, nr 12 (1972 a).
 +
|-
 +
| 97 || 2490 || Borsig || 10370 || 1919 ||  ||  || LP: Tx-1112 || ZKL Zagnańsk, ZKL Czarna Białostocka, ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2392, Krauss 7545/19,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 98 || 2497 || Borsig || 10377 || 1919 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 580 (Tx-206), następnie do HF 1095 (Tx-207).
 +
|-
 +
| 99 || 2500 || Borsig || 10380 || 1919 ||  ||  || LP: Tx-209 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do HF 2630 (Tx-203),<br /> 2. kocioł z HF 1958 (Tx-1958), Orenstein & Koppel 8575/18.
 +
|-
 +
| 100 || 2501 || Borsig || 10381 || 1919 ||  ||  || LP: Tx-231 || ZKL Czarna Białostocka.
 +
|-
 +
| 101 || 2505 || Borsig || 10385 || 1919 || CKlem: Nr 5 || CKlem: Nr 5 || CKlem: Nr 5 || Cukr. Klemensów,<br /> 1929: zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: do Muz. Kol.,<br /> 1978: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
 +
|-
 +
| 102 || 2510 || Borsig || 10390 || 1919 ||  ||  || LP: Tx-205 || ZKL Hajnówka.
 +
|-
 +
| 103 || 2555 || Henschel || 16160 || 1919 ||  ||  || CMWie: Nr 5 || Cukr Mała wieś nr 5,<br /> 1973: zdjęcie T. Wach<ref>Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.</ref>.
 +
|-
 +
| 104 || 2558 || Henschel || 16163 || 1918 ||  ||  || CKlem: Nr 9 || 1952: z Cukr. Włostów do Cukr. Klemensów,<br /> 1974: do Muz. Kol.,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 +
|-
 +
| 105 || 2592 || Krauss || 7571 || 1918 || Lit.: K4-420 ||  || PKPb: Tx1-323 || W okresie międzywojennym na kolejach litewskich,<br /> 1939-45: do Gniezna,<br /> 1953: kasacja.
 +
|-
 +
| 106 || 2601 || Krauss || 7580 || 1919 || PKPa: D3-1271 || DRG: 99 1578 || PKPb: Tx1-317 || ''Demolag Parchim'',<br /> 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1942-43: do Jędrzejowa,<br /> 1948: do Mławy, kasacja.
 +
|-
 +
| 107 || 2604 || Linke-Hofmann || 1763 || 1918 || CKlem: Nr 3 || CKlem: Nr 3 || CKlem: Nr 3 || 1923: Cukr. Klemensów,<br /> zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: do Muz. Kol.,<br /> 1978: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
 +
|-
 +
| 108 || 2630 || Maffei || 5080 || 1918 ||  ||  || Tx-203 || ZKL Hajnówka, ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do HF 580 (Tx-206), następnie do HF 1958 (Tx-1958),<br /> 2. kocioł z HF 2500 (Tx-209), Borsig 10380/19.
 +
|-
 +
| 109 || 2689 || Borsig || 10461 || 1919 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 522 (Tx-232).
 +
|-
 +
| 110 || 2718 || Kauss || 7675 || 1919 || PKPa: D1-368<ref>Według niektórych źródeł D3-368</ref> || DRG: 99 1573 || PKPb: Tx1-358<br /> Tx2-428 || 1919-23: dla kolei ostrołęckiej (z magazynów nieużywany),<br /> 1940-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym),<br /> 1956: do Fabr. Lakt. Łyszkowice.
 +
|-
 +
| 111 || 2722 || Hartmann || 4284 || 1919 ||  ||  || CKlem: Nr 8 || 1952: z Cukr. Włostów do Cukr. Klemensów,<br /> 1974: do Muz. Kol.,<br /> 1981: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
 +
|-
 +
| 112 || 2744 || Hartmann || 4306 || 1919 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 2353 (Tx-1116).
 +
|-
 +
| 113 || 2745 || Hartmann || 4307 || 1919 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych (kocioł?).
 +
|-
 +
| 114 || 2806 || Krauss || 7664 || 1919 || PKPa: D1-357 || DRG: 99 1605 || PKPb: Tx1-336 || Przed 1942: do Rogowa,<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> 1954: z Rogowa do Mławy.
 +
|-
 +
| 115 || 2808 || Krauss || 7666 || 1919 ||  ||  ||  || W wykazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do HF 840 (Tx-1125).
 +
|-
 +
| 116 || 2811 || Krauss || 7669 || 1919 || PKPa: D1-362 || DRG: 99 1572 ||  || 1919-23: dla kolei ostrołęckiej (z magazynów nieużywany),<br /> 1940: w Grabowie (tender doczepny),<br /> 1940-42: na kolejce ostrołęckiej.
 +
|-
 +
| 117 || 2812 || Krauss || 7670 || 1919 || PKPa: D1-363 || DRG: 99 1562 ||  || 1940-42: na kolejce ostrołęckiej.
 +
|-
 +
| 118 || 2814 || Krauss || 7672 || 1919 || PKPa: D1-365 || DRG: 99 1554 || PKPb: Tx1-315 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: kasacja.
 +
|-
 +
| 119 || 2816 || Krauss || 7674 || 1919 || PKPa: D3-367 || DRB: 99 1536 || PKPb: Tx1-311 || 1940-43: (z Ciechanowa?) do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: do WD Nowe Skalmierzyce.
 +
|-
 +
| 120 || 2818 || Krauss || 7676 || 1919 || PKPa: D3-369 || DRB: 99 1555 || PKPb: Tx1-330 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1954: do Cukr. Borowiczki.
 
|-
 
|-
! Lp. !! Nr HF !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> do 1939 r. !! Oznaczenie<br /> 1940-45 r. !! Oznaczenie<br /> po 1945 r. !! Uwagi
+
| 121 || 2819 || Krauss || 7677 || 1919 || PKPa: D3-370 || DRB: 99 1556 || PKPb: Tx1-333 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> ok. 1946: z Kujaw do Rogowa,<br /> 1948: do Mławy,<br /> 1961: zmiana oznaczenia.
 
|-
 
|-
| 1 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || PKPa: 1241 || DRB: 99 1576 || || Luty 1942 r. w Zwierzyńcu<br /> Lipiec - listopad 1944 r. wysłany do Jędrzejowa.
+
| 122 || 2821 || Krauss || 7679 || 1919 || PKPa: D3-372 || DRB: 99 1557 || PKPb: Tx1-340 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> Koniec lat '30 z Krośniewic do Grabowa,<br /> 1939-40: do Grabowa,<br /> 1940: z Grabowa do Krośniewic,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1955: do Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń
 
|-
 
|-
| 2 || 1514 || Henschel || 15253 || 1917 || Lit.: K4-434<br /> PKPa: 4257 || DRB: 99 1601 || PKPb: Tx1-321 || Luty 1942 r. w Zwierzyńcu.
+
| 123 || ? || ? || ? || 1915 || Lit.: K4-441 || || PKPb: Tx1-326 || Ok. 1944: z Litwy do Rogowa<br /> ok. 1950: z Rogowa do Mławy<br /> po 1945: z Mławy do Wrześni<br /> 1953: kasacja.
 
|-
 
|-
| 3 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || DRB: 99 1577 || PKPb: Tx1-308 || Eisenbahnpark Rehagen-Klausdorf<br /> Luty 1942 r. w Zwierzyńcu.<br /> 1942 - 1943 wysłany do Jędrzejowa.<br />1952 r. skreślony (przekazany do Zarządu Dróg?).
+
| 124 || ? || ? || ? || 1916 || Lit. K4-476<br /> PKPa: D1-4216 || || PKPb: Tx1-309 || 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1953: do Min. Górnictwa.  
 
|-
 
|-
| 4 || 2601 || Krauss || 7580 || 1919 || PKPa: D3-1271 || DRB: 99 1578 || PKPb: Tx1-317 || Demolag Parchim<br /> Luty 1942 r. w Zwierzyńcu.<br /> 1942 - 1943 wysłany do Jędrzejowa.<br /> 1948 r. złomowany w Mławie.
+
| 125 || ? || ? || ? || 1916 || BKP: Nr 1 || BKP: Nr 1 || PKPb: Tx1-356 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1951: kasacja.
 
|-
 
|-
| 5 || ? || Krauss || 10195 || 1919 || PKPa: 1276 || DRB: 99 1600 || PKPb: Tx1-334 || Demolag Parchim<br /> Luty 1942 r. w Zwierzyńcu.<br /> 1948 r. wysłany do Mławy<br /> 1956 r. przekazany do przemysłu.
+
| 126 || ? || Borsig || ? || 1918 || BKP: Nr 5 || BKP: Nr 5 || PKPb: Tx1-357 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1955: kasacja.
 
|}
 
|}
  

Wersja z 00:34, 28 cze 2014

Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów Brigadelokomotive eksploatowanych w Polsce. Ze względu na ich liczebność oraz ilość użytkowników (w tym firm nie związanych bezpośrednio z transportem kolejowym) pełen wykaz jest niemożliwy do stworzenia.

Koleje użytku publicznego

Lp. Nr HF Producent Nr fabryczny rok budowy Oznaczenie
do 1939 r.
Oznaczenie
1940-45 r.
Oznaczenie
po 1945 r.
Uwagi
1 210 Henschel 8092 1907 OKlb: 1 DRG: 99 1564 Ortelsburger Kleinbahn, par. Rozogi (po str. niemieckiej)
2 216 Henschel 8133 1907 PKPa: D1-331 DRG: 99 1567 Feldbahn Pupy - Grabowo
1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
3 217 Henschel 8095 1907 OKlb: 2 DRG: 99 1565 Ortelsburger Kleinbahn, par. Rozogi (po str. niemieckiej)
4 233 Orenstein & Koppel 7014 1914 PKPa: D1-304 DRG: 99 1541 Feldbahndepot Hanau/Main,
1942: z Janowa Poleskiego na Kujawskie KD,
1944: ewakuowany przez Niemców.
5 234 Orenstein & Koppel 7015 1914 PKPa: D1-305 Feldbahndepot Hanau/Main,
Kujawskie KD (?)
6 235 Orenstein & Koppel 7016 1914 PKPa: D1-306 DRG: 99 1542 PKPb: Tx1-332 Feldbahndepot Hanau/Main,
1919: w Krośniewicach,
ok. 1950: z Sompolna do Rogowa,
1954: z Rogowa do Mławy,
1955: do ZKL Hajnówka.
7 255 Henschel 12557 1914 PKPa: D1-332 DRG: 99 1548 PKPb: Tx1-328 1919: w Krośniewicach,
ok. 1950: z Kujaw do Rogowa,
1954: z Rogowa do Mławy, 1955: skasowany.
8 256 Henschel 12558 1913 PKPa: D1-333 DRG: 99 1568 Feldbahn Pupy - Grabowo,
1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym),
1944: do Jędrzejowa.
9 258 Henschel 12560 1914 PKPa: D1-334 DRG: 99 1549 PKPb: Tx1-314 1919: w Krośniewicach,
1940-43 r. z Kujawskich KD do Jędrzejowa,
Po 1945 r. w Zwierzyńcu,
1951 r. do PRN Lublin.
10 260 Henschel 12562 1913 PKPa: D1-335 DRG: 99 1569 Feldbahn Pupy - Grabowo,
1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
11 264 Henschel 12566 ? Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż.[1]
12 271 Henschel 12573 1914 PKPa: D1-336 DRG: 99 1550 PKPb: Tx1-329 1919: w Krośniewicach,
ok. 1950: z Kujaw do Rogowa,
1954: do Mławy,
1955: skasowany.
13 280 Henschel 12582 1914 PKPa: D1-342 DRG: 99 1551 1919: w Krośniewicach,
ok. 1944: ewakuowany przez Niemców.
14 282 Borsig 8808 1914 PKPa: D1-313 DRG: 99 1543 PKPb: Tx1-325 1919: w Krośniewicach,
ok. 1950: z Sompolna do Rogowa,
1954: z Rogowa do Mławy,
1959 r. skasowany.
15 284 Borsig 8810 1914 PKPa: D1-314 DRG: 99 1544 PKPb: Tx1-338 1919: w Krośniewicach,
ok. 1944: ewakuowany przez Niemców.
16 298 Borsig 8824 1914 PKPa: D1-315 DRG: 99 1602 PKPb: Tx1-341
CKlem: Nr 11
przed 1942: do Rogowa,
Po 1945: z Krośniewic do Gniezna,
1953: do Cukr. Klemensów[2],
1974: przekazany do Muz. Kol.,
1981: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
17 299 Borsig 8825 1914 PKPa: D1-316 DRG: 99 1545 PKPb: Tx1-327 1919: w Krośniewicach,
1954: z Konina do Gniezna,
1957: kasacja.
18 304 Borsig 8826[3] 1914 PKPa: D1-317 DRG: 99 1546 1919: w Krośniewicach,
ok. 1944: ewakuowany przez Niemców.
19 307 Borsig 8831 1914 PKPa: D1-318 DRG: 99 1603 PKPb: Tx1-335 przed 1942: do Rogowa[4],
1944: do Jędrzejowa,
ok 1950: z Rogowa do Mławy
1954: z Mławy do Gniezna,
1957: kasacja.
20 322 Orenstein & Koppel 7008 1914 Lit.: K4-402 DRG: 99 1631 PKPb: Tx1-346 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
1944: do Jędrzejowa,
po 1945: w Zwierzyńcu,
1953: kasacja.
21 339 Borsig 9234 1915 PKPa: D1-321 DRG: 99 1547 PKPb: Tx1-313 Feld. Dep. Hanau/Main
1919: w Krośniewicach,
1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,
po 1945: w Zwierzyńcu,
1955: do Myszyńca,
1956: do Fabr. Lakt. Łyszkowice.[5]
22 341 Borsig 9236 1916 PKPa: ? GKP: Nr 7 PKPb: Px1-772
Px2-761
Tx2-359
ok. 1939: z PKP do Gniezna,
1957: do Zwierzyńca,
1961: zmiana oznaczenia,
1962: kasacja.
23 347 Henschel 13310 1914 PKPa: D1-347 DRG: 99 1522 PKPb: Tx1-291 Na Kujawskich KD,
1951: do Mławy,
1959: do Cukr. Żnin.
24 349 Henschel 13312 1914 PKPa: D1-345 DRG: 99 1553 1919: w Krośniewicach,
Na Kujawskich KD,
1944: ewakuowany przez Niemców.
25 354 Henschel 13317 1914 PKPa: D1-348 DRG: 99 1570 Feldbahn Pupy - Grabowo,
1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
26 355 Henschel 13318 1915 PKPa: D1-349 DRG: 99 1604 Przed 1942-45: w Rogowie.
27 356 Henschel 13319 1914 PKPa: D1-350 DRG: 99 1571 Feldbahn Pupy - Grabowo,
1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
28 360 Orenstein & Koppel 7974 1914 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
1926: w wykazie Pińczowskich KD.
29 365 Henschel 13306 1914 CGos: Nr 3 CGos: Nr 3 CGos: Nr 3
LP: ?
Cukr. Gosławice, 1954: odstawiony,
Po 1954: sprzedany Cukr. Zbiersk (do Cielc),
Również w wykazie LP (kocioł?).
30 374 Henschel ? ? Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż
31 379 ? ? ? Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż
32 389 ? ? ? Kolejka Toruń Mokre - Lubicz - Lipno - Raciąż
33 483 Orenstein & Koppel 7999 1914 PKPa: 4232 Łot.: ML-631 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
w okresie międzywojennym na PKP,
po 1945: Łoterskie Koleje Państwowe,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY (Ventspils)
34 385 Henschel 13580 1915 CKlem: Nr 4 CKlem: Nr 4 CKlem: Nr 4 Cukr. Klemensów,
1929: zakupiony w firmie Wolwis,
1974: przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
35 522 Henschel 14015 1916 LP: Tx 232 ZKL Czarna Białostocka,
kocioł do HF 588 (Tx-227), następnie do Tx-242,
2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461/19,
3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18.
36 580 Jung 2449 1914 LP: Tx-206 ZKL Hajnówka,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377/19,
2. kocioł do HF 1095 (Tx-207),
3. kocioł z HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18.
3. kocioł do HF 1958 (Tx-1958).
37 ? Orenstein & Koppel 8163 1916 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa[6]
38 588 Esslingen 3777 1916 LP: Tx-227 ZKL Czarna Białostocka,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 522 (Tx-232), Henschel 14015/16
2. kocioł do Tx-242 (zachowany)
3. kocioł z ?, EGZEMPLARZ ZACHOWANY
39 840 Maffei 4752 1916 LP: Tx-1125 ZKL Zagnańsk,
kocioł do Tx-208,
2. kocioł z HF-2808, Krauss 7666/19.
40 977 Borsig 9840 1917 W wylazie Lasów Państwowych (kocioł?)
41 988 Borsig 9851 1917 CGos: Nr 4 CGos: Nr 4 CGos: Nr 4 Cukr. Gosławice,
1954: odstawiony,
po 1954: sprzedany[7].
42 1004 Henschel 14252 1915 CKlem: Nr 10 CKlem: Nr 10 CKlem: Nr 10 Cukr. Klemensów,
1936: zakupiony w firmie Wolwis,
1974: przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
43 1082 Henschel 15959 1918 W wylazie Lasów Państwowych,
kocioł do Tx-200.
44 1085 Henschel 15962 1918 DRB: 99 1580 PKPb: Tx1-318 1945: Jędrzejów
1949: do Mławy.
45 1090 Henschel 15967 1917 CGuz: Nr 4 po 1945: (z Cukr. Ciechanów?) do Cukr. Guzów.
46 1095 Henschel 15972 1918 LP: Tx-207 ZKL Czarna Białostocka,
oryginalny kocioł do ?,
2. kocioł od HF 2497, Borsig 10377/19 z HF 580 (Tx-206).
47 1096 Henschel 15973 1918 LP: Tx-1117 ZKL Czarna Białostocka,
oryginalny kocioł do ?,
2. kocioł z HF 1920 (Tx-201), Borsig 10312/18,
1985: do Francji - kolej turysytczna Rille
EGZEMPLARZ ZACHOWANY - SPRAWNY "Polska"
48 1103 Henschel 15980 1918 PKPa: 1241 DRB: 99 1576 LP: Tx-1115 1942: w Zwierzyńcu,
1944: do Jędrzejowa,
ZKL Czarna Białostocka.
49 1113 Henschel 15990 1918 LP: Tx-204 ZKL Hajnówka.
50 1324 Borsig 9903 1917 PKPa: D1-325 DRG: 99 1566 Feldbahn Pupy - Grabowo,
1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
51 1405 Borsig 9984 1917 PKPa: D1-375 DRB: 99 1558 PKPb: Tx1-316
CKlem: Nr 12
1919: w Krośniewicach,
Na Kujawskich KD,
1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,
1950: do Mławy,
1955: zakupiony przez Cukr. Klemensów,
1971: złomowany w Klemensowie.
52 1436 Schwartzkopff 6337 1917 CGuz: Nr 2 CGuz: Nr 2 CGuz: Nr 2
CGuz: Nr 3
1923-71: Cukr. Guzów.
53 1514 Henschel 15253 1917 Lit.: K4-434
PKPa: 4257
DRG: 99 1601 PKPb: Tx1-321 1942: w Zwierzyńcu.
54 1562 Maffei 4840 1917 1926: w wykazie Pińczowskich KD.
55 1609 Hohenzollern 3738 1917 LP: Tx-1123 ZKL Hajnówka,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
56 1707 Linke-Hofmann 1507 1917 PKPa: D1-301 DRB: 99 1540 PKPb: Tx1-312 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,
po 1945: w Zwierzyńcu,
1952: kasacja.
57 1737 Henschel 15536 1917 PKPb: Tx1-342 Po 1945: w Gnieźnie,
1953: kasacja.
58 1762 Henschel 15561 1917 CGuz: Nr 3 CGuz: Nr 3 CGuz: Nr 3
CGuz: Nr 2
1923-71: Cukr. Guzów.
59 1872 Orenstein & Koppel 8402 1917 PKPa: D1-1029 DRB: 99 1577 PKPb: Tx1-308 1942: w Zwierzyńcu,
1942-43: do Jędrzejowa,
1952: kasacja (przekazany do Zarządu Dróg?).
60 1876 Jung 2764 1918 LP: Tx-1110 1942: w Zwierzyńcu,
ZKL Zagnańsk.
61 1920 Borsig 10312 1918 LP: Tx-201 ZKL Czarna Białostocka,
kocioł do HF 1096 (Tx-1117),
2. kocioł z HF 2103, Borsig 10334/18,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
62 1958 Orenstein & Koppel 8575 1918 LP: Tx-1958 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
ZKL Hajnówka,
kocioł do HF 2500 (Tx-209),
2. kocioł od HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18 z HF 580 (Tx-206),
2. kocioł do ?,
3. kocioł z HF 2277 (Tx-233), Hartmann 4121/18,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
63 1967 Orenstein & Koppel 8584 1918 PKPa: 4228 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
W okresie międzywojennym na PKP,
1942: w Janowie Podlaskim.
64 1973 Orenstein & Koppel 8590 1918 LP: Tx-1113 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
ZKL Hajnówka,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 2415, Linke-Hofmann 1759/18,
1987: do Muz. Kol. (Sochaczew),
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
65 1984 Schwartzkopff 6722 1918 PKPa: D1-4252 PKPb: Tx1-320
CKlem: Nr 10
1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa,
1950 r. do Mławy
1952: do Cukr. Klemensów
Złomowany w Klemensowie[8]
66 2041[9] Henschel 15895 1918 Lit.: K4-449 LP: Tx1-324 W okresie międzywojennym na kolejach litewskich,
1953: z Konina do Gniezna,
1956: do Mławy
67 2066 Henschel 15920 1918 W wylazie Lasów Państwowych (kocioł?).
68 2092 Borsig 10323 1918 CKlem: Nr 2 CKlem: Nr 2 CKlem: Nr 2 1921: z Cukr. Garbów do Cukr. Klemensów
1974: do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
69 2103 Borsig 10334 1918 W wylazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 1920 (Tx-201).
70 2111 Schwartzkopff 6753 1918 CGuz: Nr 4 CGuz: Nr 1 CGuz: Nr 1 1923-71: Cukr. Guzów,
kocioł Hartmann 4158/18.
71 2182 Orenstein & Koppel 8610 1918 CMWie: Nr 7 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
Cukr. Mała Wieś nr 7,
1973: zdjęcie T. Wach.
72 2187 Orenstein & Koppel 8615 1918 LP: Tx-1114 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
ZKL Czarna Białostocka,
oryginalny kocioł do ?,
2. kocioł z HF 2277 (Tx-233), Hartmann 4121/18,
2. kocioł do HF 1958 (Tx-1958),
EGZEMPLARZ ZACHOWANY (pomnik Czarna Biał. )
73 2195 Orenstein & Koppel 8623 1918 CCie: Nr 3 PKPb: Tx1-352 Feldbahndepot Rehagen-Klausdorf,
Cukr. Ciechanów nr 3,
po 1945: na PKP do Zwierzyńca,
1958: złomowany.
74 2209 Jung 2818 1918 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa.
75 2226 Esslingen 3864 1918 Lit.: K4-474 PKPb: Tx1-331 Ok. 1944: z Litwy do Rogowa,
1948: kasacja.
76 2239 Linke-Hofmann 1721 1918 Cukr. Leśmierz nr 3,
1977: zdjęcie T. Wach[10].
77 2255 Linke-Hofmann 1737 1918 Łot: ML-622 PKPb: Tx1-310 W okresie międzywojennym na kolejach łoteweskich,
1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa,
po 1945: w Zwierzyńcu,
1950: do CZ PRK.
78 2277 Hartmann 4121 1918 LP: Tx-233 ZKL Hajnówka,
kocioł do HF 2187 (Tx-1114).
79 2284 Hartmann 4128 1918 CGos: Nr 2 CGos: Nr 6 CGos: Nr 6 Cukr. Gosławice,
1954: odstawiony,
1956: do Cukr. Zbiersk (Cielce).
80 2289 Hanomag 8690 1918 LP: Tx-1124 ZKL Czarna Białostocka.
81 2294 Borsig 10357 1918 Cukr. Leśmierz nr 10,
1979-80: zdjęcie T. Wach[11].
82 2296 Borsig 10359 1918 LP: Tx-226 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18,
2. kocioł do HF 522 (Tx-232).
83 2299 Borsig 10362 1918 LP: Tx-552 ZKL Hajnówka.
84 2300 Borsig 10363[12] 1918 CGos: Nr 5 CGos: Nr 5 CGos: Nr 5 Cukr. Gosławice,
1954: odstawiony,
po 1954: sprzedany[13].
85 2309 Hartmann 4141 1918 W wykazie Lasów Państwowych (kocioł?).
86 2325 Hartmann 4157 1918 Łot.: ML-658 PKPb: Tx1-298
Tx2-298
W okresie międzywojennym na kolejach łotewskich,
podczas wojny do Gniezna,
 ? do Ciechanowa,
1961: zmiana oznaczenia.
87 2344 Henschel 16094 1918 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 2296 (Tx-226).
88 2351 Henschel 16101 1918 Łot.: ML-650 PKPb: Tx1-295
Tx2-295
Po 1945: na Ostrołęckiej KD,
1965: kasacja.
89 2353 Henschel 16103 1918 LP: Tx-1116 ZKL Czarna Białostocka,
kocioł do Tx-1111,
2. kocioł z HF 2744, Hartmann 4306/19,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
90 2391 Krauss 7545 1918 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 2490 (Tx-1112).
91 2415 Linke-Hofmann 1759 1918 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 1973 (Tx-1113).
92 2450 Orenstein & Koppel 8686 1918 CWit: Nr 4
CCie: Nr 1
PKPb: Tx1-348 Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia,
192?: Ceg. Witaszyce nr 4,
1937: Cukr. Ciechanów nr 1,
1949: PKP (Mława?).
93 2452 Orenstein & Koppel 8688 1918 PKPb: Tx1-350 Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia,
192?: Cukr. Ciechanów nr 4 (lub Krasiniec),
1945: na PKP,
1950: CZC - Cukr. Dobrzelin nr 15.
94 2455 Orenstein & Koppel 8691 1918 CDob: Nr 4 Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia,
Cukr. Dobrzelin nr 4,
po 1972: kasacja.
95 2456 Orenstein & Koppel 8692 1918 CLeś: Nr 11 Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia,
Cukr. Leśmierz nr 11.
96 2463 Orenstein & Koppel 8699 1918 CIza: Nr 4
CIza: Nr 12
Eisenbahn-Ersatz-Park, Abt. Ia,
Cukr. Izabelin nr 4, nr 12 (1972 a).
97 2490 Borsig 10370 1919 LP: Tx-1112 ZKL Zagnańsk, ZKL Czarna Białostocka, ZKL Hajnówka,
kocioł do ?,
2. kocioł z HF 2392, Krauss 7545/19,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
98 2497 Borsig 10377 1919 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 580 (Tx-206), następnie do HF 1095 (Tx-207).
99 2500 Borsig 10380 1919 LP: Tx-209 ZKL Hajnówka,
kocioł do HF 2630 (Tx-203),
2. kocioł z HF 1958 (Tx-1958), Orenstein & Koppel 8575/18.
100 2501 Borsig 10381 1919 LP: Tx-231 ZKL Czarna Białostocka.
101 2505 Borsig 10385 1919 CKlem: Nr 5 CKlem: Nr 5 CKlem: Nr 5 Cukr. Klemensów,
1929: zakupiony w firmie Wolwis,
1974: do Muz. Kol.,
1978: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
102 2510 Borsig 10390 1919 LP: Tx-205 ZKL Hajnówka.
103 2555 Henschel 16160 1919 CMWie: Nr 5 Cukr Mała wieś nr 5,
1973: zdjęcie T. Wach[14].
104 2558 Henschel 16163 1918 CKlem: Nr 9 1952: z Cukr. Włostów do Cukr. Klemensów,
1974: do Muz. Kol.,
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
105 2592 Krauss 7571 1918 Lit.: K4-420 PKPb: Tx1-323 W okresie międzywojennym na kolejach litewskich,
1939-45: do Gniezna,
1953: kasacja.
106 2601 Krauss 7580 1919 PKPa: D3-1271 DRG: 99 1578 PKPb: Tx1-317 Demolag Parchim,
1942: w Zwierzyńcu,
1942-43: do Jędrzejowa,
1948: do Mławy, kasacja.
107 2604 Linke-Hofmann 1763 1918 CKlem: Nr 3 CKlem: Nr 3 CKlem: Nr 3 1923: Cukr. Klemensów,
zakupiony w firmie Wolwis,
1974: do Muz. Kol.,
1978: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
108 2630 Maffei 5080 1918 Tx-203 ZKL Hajnówka, ZKL Czarna Białostocka,
kocioł do HF 580 (Tx-206), następnie do HF 1958 (Tx-1958),
2. kocioł z HF 2500 (Tx-209), Borsig 10380/19.
109 2689 Borsig 10461 1919 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 522 (Tx-232).
110 2718 Kauss 7675 1919 PKPa: D1-368[15] DRG: 99 1573 PKPb: Tx1-358
Tx2-428
1919-23: dla kolei ostrołęckiej (z magazynów nieużywany),
1940-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym),
1956: do Fabr. Lakt. Łyszkowice.
111 2722 Hartmann 4284 1919 CKlem: Nr 8 1952: z Cukr. Włostów do Cukr. Klemensów,
1974: do Muz. Kol.,
1981: złomowany w Chróścinie Nyskiej.
112 2744 Hartmann 4306 1919 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 2353 (Tx-1116).
113 2745 Hartmann 4307 1919 W wykazie Lasów Państwowych (kocioł?).
114 2806 Krauss 7664 1919 PKPa: D1-357 DRG: 99 1605 PKPb: Tx1-336 Przed 1942: do Rogowa,
1944: do Jędrzejowa,
1954: z Rogowa do Mławy.
115 2808 Krauss 7666 1919 W wykazie Lasów Państwowych,
kocioł do HF 840 (Tx-1125).
116 2811 Krauss 7669 1919 PKPa: D1-362 DRG: 99 1572 1919-23: dla kolei ostrołęckiej (z magazynów nieużywany),
1940: w Grabowie (tender doczepny),
1940-42: na kolejce ostrołęckiej.
117 2812 Krauss 7670 1919 PKPa: D1-363 DRG: 99 1562 1940-42: na kolejce ostrołęckiej.
118 2814 Krauss 7672 1919 PKPa: D1-365 DRG: 99 1554 PKPb: Tx1-315 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),
na Kujawskich KD,
1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,
1950: do Mławy,
1955: kasacja.
119 2816 Krauss 7674 1919 PKPa: D3-367 DRB: 99 1536 PKPb: Tx1-311 1940-43: (z Ciechanowa?) do Jędrzejowa,
po 1945: w Zwierzyńcu,
1952: do WD Nowe Skalmierzyce.
120 2818 Krauss 7676 1919 PKPa: D3-369 DRB: 99 1555 PKPb: Tx1-330 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),
na Kujawskich KD,
po 1945: z Krośniewic do Gniezna,
1954: do Cukr. Borowiczki.
121 2819 Krauss 7677 1919 PKPa: D3-370 DRB: 99 1556 PKPb: Tx1-333 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),
na Kujawskich KD,
ok. 1946: z Kujaw do Rogowa,
1948: do Mławy,
1961: zmiana oznaczenia.
122 2821 Krauss 7679 1919 PKPa: D3-372 DRB: 99 1557 PKPb: Tx1-340 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),
na Kujawskich KD,
Koniec lat '30 z Krośniewic do Grabowa,
1939-40: do Grabowa,
1940: z Grabowa do Krośniewic,
po 1945: z Krośniewic do Gniezna,
1955: do Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń
123 ? ? ? 1915 Lit.: K4-441 PKPb: Tx1-326 Ok. 1944: z Litwy do Rogowa
ok. 1950: z Rogowa do Mławy
po 1945: z Mławy do Wrześni
1953: kasacja.
124 ? ? ? 1916 Lit. K4-476
PKPa: D1-4216
PKPb: Tx1-309 1944: z Wileńszczyzny do Jędrzejowa,
po 1945: w Zwierzyńcu,
1953: do Min. Górnictwa.
125 ? ? ? 1916 BKP: Nr 1 BKP: Nr 1 PKPb: Tx1-356 Od 1920: Bydgoska KP,
1951: kasacja.
126 ? Borsig ? 1918 BKP: Nr 5 BKP: Nr 5 PKPb: Tx1-357 Od 1920: Bydgoska KP,
1955: kasacja.

Koleje przemysłowe

Koleje leśne[16]

Lp. Nr HF Producent Nr fabryczny rok budowy Oznaczenie
polskie
Stacjonowanie Uwagi
1 365 Henschel 13306 1914 ? ?
2 522 Henschel 14015 1916 Tx 232 Czarna Biał. oryginalny kocioł do HF 588 (Tx 227), następnie do Tx 242
2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461 / 1919
3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094 / 1918
3 580 Jung 2449 1916 Tx 206 Hajnówka oryginalny kocioł do ?
2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377 / 1919
2. kocioł do HF 1095 (Tx 207)
3. kocioł z HF 2630 (Tx 203), Maffei 5080 / 1918
3. kocioł do HF 1958 (Tx 1958)
4 588 Esslingen 3777 1916 Tx 227 Czarna Biał. oryginalny kocioł do ?
2. kocioł z HF 522 (Tx 232), Henschel 14015 / 1916
2. kocioł do Tx 242 (zachowany)
3. kocioł z ?
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
5 840 Maffei 4752 1916 Tx 1125 Zagnańsk oryginalny kocioł do Tx 208
2. kocioł z HF 2808, Krauss 7666 / 1919
6 977 Borsig 9840 1917 ? ?
7 1082 Henschel 15959 1918 ? ? oryginalny kocioł do Tx 200
8 1095 Henschel 15972 1918 Tx 207 Czarna Biał. oryginalny kocioł do ?
2. kocioł od HF 2497, Borsig 10377 / 1919 z HF 580 (Tx 206)
9 1096 Henschel 15973 1918 Tx 1117 Czarna Biał. oryginalny kocioł do ?
2. kocioł z HF 1920 (Tx 201), Borsig 10312 / 1918
10 1103 Henschel 15980 1918 Tx 1115 Czarna Biał.
11 1113 Henschel 15990 1918 Tx 204 Hajnówka
12 1609 Hohenzollern 3738 1917 Tx 1123 Hajnówka EGZEMPLARZ ZACHOWANY
13 1876 Jung 2764 1918 Tx 1110 Zagnańsk
14 1920 Borsig 10312 1918 Tx 201 Czarna Biał. oryginalny kocioł do HF 1096 (Tx 1117)
2. kocioł z HF 2103, Borsig 10334 / 1918
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
15 1958 Orenstein & Koppel 8575 1918 Tx 1958 Hajnówka oryginalny kocioł do HF 2500 (Tx 209)
2. kocioł od HF 2630 (Tx 203), Maffei 5080 / 1918 z HF 580 (Tx 206)
2. kocioł do ?
3. kocioł z HF 2277 (Tx 233), Hartmann 4121 / 1918
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
16 1973 Orenstein & Koppel 8590 1918 Tx 1113 Hajnówka oryginalny kocioł do ?
2. kocioł z HF 2415, Linke-Hofmann 1759 / 1918
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
17 2066 Henschel 15920 1918 ? ?
18 2103 Borsig 10334 1918 ? ? oryginalny kocioł do HF 1920 (Tx 201)
19 2187 Orenstein & Koppel 8615 1918 Tx 1114 Czarna Biał. oryginalny kocioł do ?
2. kocioł z HF 2277 (Tx 233), Hartmann 4121 / 1918
2. kocioł do HF 1958 (Tx 1958)
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
20 2277 Hartmann 4121 1918 Tx 233 Hajnówka oryginalny kocioł do HF 2187 (Tx 1114)
21 2289 Hanomag 8690 1918 Tx 1124 Czarna Biał.
22 2296 Borsig 10359 1918 Tx 226 ? oryginalny kocioł do ?
2. kocioł z HF 2344, Henschel 16094 / 1918
2. kocioł do HF 522 (Tx 232)
23 2299 Borsig 10362 1918 Tx 552 Hajnówka
24 2309 Hartmann 4141 1918 ? ?
25 2344 Henschel 16094 1918 ? ? oryginalny kocioł do HF 2296 (Tx 226)
26 2353 Henschel 16103 1918 Tx 1116 Czarna Białostocka oryginalny kocioł do Tx 1111
2. kocioł z HF 2744, Hartmann 4306 / 1919
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
27 2391 Krauss 7545 1918 ? ? oryginalny kocioł do HF 2490 (Tx 1112)
28 2415 Linke-Hofmann 1759 1918 ? ? oryginalny kocioł do HF 1973 (Tx 1113)
29 2490 Borsig 10370 1919 Tx 1112 Zagnańsk
Czarna Biał.
Hajnówka
oryginalny kocioł do ?
2. kocioł z HF 2392, Krauss 7545 / 1919
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
30 2497 Borsig 10377 1919 ? ? oryginalny kocioł do HF 580 (Tx 206), następnie do HF 1095 (Tx 207)
31 2500 Borsig 10380 1919 Tx 209 Hajnówka oryginalny kocioł do HF 2630 (Tx 203)
2. kocioł z HF 1958 (Tx 1958), Orenstein & Koppel 8575 / 1918
32 2501 Borsig 10381 1919 Tx 231 Czarna Biał.
33 2510 Borsig 10390 1919 Tx 205 Hajnówka
34 2630 Maffei 5080 1918 Tx 203 Hajnówka
Czarna Biał.
oryginalny kocioł do HF 580 (Tx 206), następnie do HF 1958 (Tx 1958)
2. kocioł z HF 2500 (Tx 209), Borsig 10380 / 1919
35 2689 Borsig 10461 1919 ? ? oryginalny kocioł do HF 522 (Tx 232)
36 2744 Hartmann 4306 1919 ? ? oryginalny kocioł do HF 2353 (Tx 1116)
37 2745 Hartmann 4307 1919 ? ?
38 2808 Krauss 7666 1919 ? ? oryginalny kocioł do HF 840 (Tx 1125)
39 ? ? ? ? Tx 242 Płociczno
Zagnańsk
ZKL Czarna Biał.
oryginalny kocioł do ?
2. kocioł z HF 522 (Tx 232), Henschel 14015 / 1916
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
40 ? ? ? ? Tx 208 Zagnańsk oryginalny kocioł do ?
2. kocioł z HF 840 (Tx 1125), Maffei 4752 / 1916
41 ? ? ? ? Tx 200 Hajnówka oryginalny kocioł do ?
2. kocioł z HF 1082, Henschel 15959 / 1918
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
42 ? ? ? ? Tx 1111 Czarna Biał. oryginalny kocioł do ?
2. kocioł z HF 2353 (Tx 1116), Henschel 16103 / 1918

Cukrownia Gosławice[17]

Lp. Nr HF Producent Nr fabryczny rok budowy Oznaczenie
polskie
Uwagi
1 365 Henschel 13306 1914 1926-39: Nr 3, 1940-54: Nr 3 W 1954 r. odstawiony
Po 1954 r. sprzedany Cukr. Zbiersk (do Cielc).
2 988 Borsig 9851 1917 1926-39: Nr 4, 1940-54: Nr 4 W 1954 r. odstawiony
Po 1954 r. sprzedany Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.
3 2284 Hartmann 4128 1918 1926-39: Nr 2, 1940-54: Nr 6 W 1954 r. odstawiony
W 1956 r. sprzedany Cukr. Zbiersk (do Cielc).
4 2300 (?) Borsig 10363[18] 1918 1926-39: Nr 5, 1940-54: Nr 5 W 1954 r. odstawiony
Po 1954 r. sprzedany Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.

Jeden parowóz (przedwojenny nr 2?) zakupiono w 1919 roku, dwa kolejne (nr 3, 4?) w 1922/23 w firmie Wolwis.

Cukrownia Guzów[19]

Lp. Nr HF Producent Nr fabryczny rok budowy Oznaczenie
polskie
Uwagi
1 1436 Schwartzkopf 6337 1917 1946: Nr 2, 1951: Nr 3, 1965: Nr 3
2 1762 Henschel 15561 1917 1946: Nr 3, 1951: Nr 2, 1965: Nr 2
3 2111 Schwartzkopf 6753 1918 1946: Nr 4, 1951: Nr 1, 1965: Nr 1 Kocioł Hartmann 4158 / 1918
4 1090 Henschel 15967 1918 1946: -, 1951: Nr 4, 1965: Nr 4 Najprawdopodobniej z Cukrowni Ciechanów.

Cukrownia Klemensów[20]

Lp. Nr HF Producent Nr fabryczny rok budowy Oznaczenie
polskie
Uwagi
1 298 Borsig 8824 1914 Nr 11 W 1953 r. zakupiony z PKP (ex. D 315, Tx1 341)
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
W 1981 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej.
2 485 Henschel 13580 1915 Nr 4 W 1929 r. zakupiony w firmie Wolwis
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
3 1004 Henschel 14252 1915 Nr 10 W 1936 r. zakupiony w firmie Wolwis
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
4 1405 Borsig 9984 1917 Nr 12 W 1955 r. zakupiony z PKP (ex. D 375, Tx1 316)
W 1971 r. złomowany w Klemensowie.
5 1984 Schwartzkopf 6722 1918 Nr 10 W 1952 r. zakupiony (przekazany z innej cukrowni?)
Złomowany w Klemensowie
6 2092 Borsig 10323 1918 Nr 2 W 1921 r. zakupiony z Cukr. Garbów
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
7 2505 Borsig 10385 1919 Nr 5 W 1929 r. zakupiony w firmie Wolwis
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
W 1978 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej.
8 2558 Henschel 16163 1918 Nr 9 W 1952 r. przekazany z Cukr. Włostów
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
9 2604 Linke-Hofmann 1763 1918 Nr 3 W 1923 r. zakupiony w firmie Wolwis
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
W 1978 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej.
10 2722 Hartmann 4284 1919 Nr 8 W 1952 r. przekazany z Cukr. Włostów
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
W 1981 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej.

Przypisy

  1. Producent i nr fabryczny jedynie prawdopodobne.
  2. Według ŚK 5/04: 1954 z Rogowa.
  3. Według niektórych źródeł: 8828
  4. Według ŚK 5/04
  5. Według niektórych źródeł: Tx1-339, 1948: kasacja
  6. Numer fabryczny bęłdny - (O&K 8163/16 to parowóz na 800 mm dla kolejek warszawskich). W 1916 r. O&K wyprodukował parowozy HF 582-586 (8146-50), z których jeden (HF 586, O&K 8150/16) znalazł się na kolejach łotewskich LVD: ML-628
  7. do Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.
  8. Według ŚK 5/04: Lit.: K4-454, 1944 ze Zwierzyńca do Rogowa, 1948 do Jędrzejowa.
  9. Na podstawie zakresów numeracji HF.
  10. Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.
  11. Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.
  12. Numer najbardziej prawdopodobny (na podstawie zakresów numeracji). W dokumentach podano 10353.
  13. do Cukr. Leśmierz, Mała Wieś, Żnin lub innej cukrowni na Kujawach.
  14. Numer HF, fabryczny, rok produkcji i producent na podstawie widocznego na zdjęciu numeru na budce.
  15. Według niektórych źródeł D3-368
  16. Na podstawie wykazu opracowanego przez Krzysztofa Zintla: (Leśnie kolejki wąskotorowe...)
  17. Maciej Matuszewski: Koleje żelazne Cukrowni Gosławice 1912 - 1992, Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, Poznań, 1993.
  18. Numer prawdopodobny. W dokumentach podano 10353.
  19. Maciej Kucharski, Zbigniew Tucholski: Kolej Cukrowni Guzów, "Stalowe Szlaki" 2/2000
  20. Hubert Chwedyk: Koleje wąskotorowe...