Edytujesz Zestawienie kolei wąskotorowych wpisanych do rejestru zabytków
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Dane na podstawie wykazów ze strony [http://www.nid.pl/pl/Informacje_ogolne/Zabytki_w_Polsce/rejestr-zabytkow/zestawienia-zabytkow-nieruchomych/ Narodowego Instytutu Dziedzictwa] | + | Dane na podstawie wykazów ze strony [http://www.nid.pl/pl/Informacje_ogolne/Zabytki_w_Polsce/rejestr-zabytkow/zestawienia-zabytkow-nieruchomych/ Narodowego Instytutu Dziedzictwa]. |
− | |||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
!<br>L.p.<br> | !<br>L.p.<br> | ||
Linia 8: | Linia 7: | ||
!Tytuł<br>decyzji<br> | !Tytuł<br>decyzji<br> | ||
!Nr<br>decyzji<br> | !Nr<br>decyzji<br> | ||
− | !<br> | + | !<br>Zakres<br> |
|- | |- | ||
Linia 33: | Linia 32: | ||
'''Nałęczów:''' | '''Nałęczów:''' | ||
* torowisko z torami i dojazdami, mostami (10) i wiaduktami(2) oraz urządzenia (5 semaforów i 1 waga) | * torowisko z torami i dojazdami, mostami (10) i wiaduktami(2) oraz urządzenia (5 semaforów i 1 waga) | ||
− | + | * stacje kolejowe → | |
− | * | + | ** Karczmiska |
− | + | ** Opole Lubelskie | |
− | * | + | ** Rozalin |
− | + | ** Poniatowa | |
− | |||
|- | |- | ||
Linia 50: | Linia 48: | ||
* most stalowy na rzece Rawce, 1928 | * most stalowy na rzece Rawce, 1928 | ||
* budynek zarządu kolei, 1924 | * budynek zarządu kolei, 1924 | ||
− | * budynek elektrowni, 1915 | + | * budynek elektrowni, 1915<br> |
'''Rawa Mazowiecka:''' | '''Rawa Mazowiecka:''' | ||
* dworzec kolejki wąskotorowej, 1922 | * dworzec kolejki wąskotorowej, 1922 | ||
Linia 60: | Linia 58: | ||
|Krośniewicka Kolej Dojazdowa, przestrzenny układ komunikacyjny, 1910-15 | |Krośniewicka Kolej Dojazdowa, przestrzenny układ komunikacyjny, 1910-15 | ||
|nr rej.: A-31 z 28.12.1998 i z 10.10.2006 | |nr rej.: A-31 z 28.12.1998 i z 10.10.2006 | ||
− | |'''Krośniewice:''' | + | |'''Dąbrowice:''' |
+ | * układ komunikacyjny kolejki wąskotorowej | ||
+ | '''Krośniewice:''' | ||
* odcinek Ostrowy Wąsk. – Sierpów i odcinek Sierpów – Ozorków Wąsk. | * odcinek Ostrowy Wąsk. – Sierpów i odcinek Sierpów – Ozorków Wąsk. | ||
* most stalowy w Sierpowie | * most stalowy w Sierpowie | ||
+ | '''Ostrowy:''' | ||
+ | * przestrzenny układ komunikacyjny kolejki wąskotorowej | ||
+ | '''Daszyna:''' | ||
+ | * układ komunikacyjny kolejki wąskotorowej | ||
+ | '''Topola Królewska:''' | ||
+ | * układ komunikacyjny kolejki wąskotorowej | ||
+ | '''Łęczyca:''' | ||
+ | * przestrzenny układ komunikacyjny kolejki wąskotorowej | ||
+ | '''Sierpów:''' | ||
+ | * układ komunikacyjny kolejki wąskotorowej | ||
+ | * most kolejowy, stalowy, na rowie melioracyjnym | ||
+ | '''Ozorków:''' | ||
+ | * przestrzenny układ komunikacyjny kolejki wąskotorowej | ||
|- | |- | ||
|5 | |5 | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Mazowieckie | |Mazowieckie | ||
|<nowiki>-</nowiki> | |<nowiki>-</nowiki> | ||
− | |Mławska Kolej Dojazdowa, wąskotorowa, 1914 | + | |Mławska Kolej Dojazdowa, wąskotorowa, 1914 |
− | |nr rej.: A-273 z 25.03.1994 | + | |nr rej.: A-273 z 25.03.1994 |
|'''Grudusk:''' | |'''Grudusk:''' | ||
* zespół stacji kolejowej Grudusk Wąskotorowy, 1930: | * zespół stacji kolejowej Grudusk Wąskotorowy, 1930: | ||
Linia 97: | Linia 98: | ||
** stacja nawęglania | ** stacja nawęglania | ||
** maszt syreny i anteny radiowej | ** maszt syreny i anteny radiowej | ||
− | |||
− | |||
'''Krasne:''' | '''Krasne:''' | ||
* zespół stacji kolejowej Krasne Wąskotorowe, 1950: | * zespół stacji kolejowej Krasne Wąskotorowe, 1950: | ||
− | + | * dworzec | |
− | + | * noclegownia, ob. magazyn | |
− | + | * stacja nawadniania z ogrodzeniem | |
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
− | | | + | |6 |
|Mazowieckie | |Mazowieckie | ||
|Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa | |Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa | ||
Linia 115: | Linia 111: | ||
|nr rej.: 540/A/94 z 30.05.1994 oraz 1586-A z 17.05.1994 | |nr rej.: 540/A/94 z 30.05.1994 oraz 1586-A z 17.05.1994 | ||
|'''Grójec:''' | |'''Grójec:''' | ||
− | * torowisko z mostami (11) i przepustami (15) oraz dworce kolejowe(10) | + | * torowisko z mostami (11) i przepustami (15) oraz dworce kolejowe(10) : |
− | * | + | ** Grójec |
− | ** dworzec, 1914 | + | *** dworzec, 1914 |
− | ** wodociągowa wieża ciśnień, 1943 | + | *** wodociągowa wieża ciśnień, 1943 |
− | ** kuźnia, 1938 | + | *** kuźnia, 1938 |
− | ** perony przydworcowe | + | *** perony przydworcowe |
− | ** dom mieszkalny, 1937 | + | *** dom mieszkalny, 1937 |
− | + | ** Kozietuły | |
− | * | + | ** Stryków |
− | + | ** Brzostowiec | |
− | * | + | ** Mogielnica |
− | + | ** Nowe Miasto | |
− | * | + | ** Gołków |
− | + | ** Kopana | |
− | + | ** Tarczyn | |
− | + | ** Piaseczno | |
− | * | ||
− | * | ||
− | |||
− | * | ||
− | |||
− | * | ||
− | ** | ||
− | ** | ||
− | ** | ||
− | ** | ||
− | |||
− | |||
− | ** | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
− | | | + | |7 |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Podkarpackie | |Podkarpackie | ||
|Bieszczadzka Kolej Leśna | |Bieszczadzka Kolej Leśna | ||
Linia 182: | Linia 137: | ||
* stacja i parowozownia kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947, | * stacja i parowozownia kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947, | ||
'''Dołżyca:''' | '''Dołżyca:''' | ||
− | * stacja kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947 | + | * stacja kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947, |
'''Kalnica:''' | '''Kalnica:''' | ||
− | * stacja kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947 | + | * stacja kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947, |
'''Przysłup:''' | '''Przysłup:''' | ||
− | * stacja kolejki bieszczadzkiej | + | * stacja kolejki bieszczadzkiej, |
'''Wetlina:''' | '''Wetlina:''' | ||
− | * stacja kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947 | + | * stacja kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947, |
'''Żubracze:''' | '''Żubracze:''' | ||
− | * stacja kolejki bieszczadzkiej | + | * stacja kolejki bieszczadzkiej, |
'''Balnica:''' | '''Balnica:''' | ||
− | * stacja kolejki bieszczadzkiej | + | * stacja kolejki bieszczadzkiej, |
'''Mików:''' | '''Mików:''' | ||
− | * stacja kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947 | + | * stacja kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947, |
'''Nowy Łupków:''' | '''Nowy Łupków:''' | ||
− | * stacja i parowozowni kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947 | + | * stacja i parowozowni kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947, |
'''Rzepedź:''' | '''Rzepedź:''' | ||
− | * linia bieszczadzkiej kolejki leśnej, 1898-1947 | + | * linia bieszczadzkiej kolejki leśnej, 1898-1947, |
− | * stacja i parowozownia | + | * stacja i parowozownia, |
'''Smolnik:''' | '''Smolnik:''' | ||
− | * stacja kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947 | + | * stacja kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947, |
'''Wola Michowa:''' | '''Wola Michowa:''' | ||
− | * stacja kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947 | + | * stacja kolejki bieszczadzkiej, 1898-1947, |
|- | |- | ||
− | | | + | |8 |
|Podkarpackie | |Podkarpackie | ||
|Przeworska Kolej Dojazdowa | |Przeworska Kolej Dojazdowa | ||
Linia 213: | Linia 168: | ||
|nr rej.: A-463 z 30.09.1991 | |nr rej.: A-463 z 30.09.1991 | ||
|'''Hadle Szklarskie:''' | |'''Hadle Szklarskie:''' | ||
− | * dworzec kolejki wąskotorowej, drewn., XIX/XX | + | * dworzec kolejki wąskotorowej, drewn., XIX/XX, |
+ | * most stalowy na rzece Rawce, 1928 | ||
+ | * budynek zarządu kolei, 1924 | ||
+ | * budynek elektrowni, 1915<br> | ||
'''Jawornik Polski:''' | '''Jawornik Polski:''' | ||
− | * dworzec kolejki wąskotorowej, XIX/XX | + | * dworzec kolejki wąskotorowej, XIX/XX, |
− | * suszarnia piasku, XIX/XX | + | * suszarnia piasku, XIX/XX, |
'''Manasterz:''' | '''Manasterz:''' | ||
− | * dworzec kolejki wąskotorowej, XIX/XX | + | * dworzec kolejki wąskotorowej, XIX/XX, |
− | * magazyn, XIX/XX | + | * magazyn, XIX/XX, |
'''Zagórze:''' | '''Zagórze:''' | ||
− | * przystanek kolejki wąskotorowej, drewn., XIX/XX | + | * przystanek kolejki wąskotorowej, drewn., XIX/XX, |
'''Kańczuga:''' | '''Kańczuga:''' | ||
− | * dworzec kolejki wąskotorowej, XIX/XX | + | * dworzec kolejki wąskotorowej, XIX/XX, |
− | * wieża ciśnień, XIX/XX | + | * wieża ciśnień, XIX/XX, |
− | * magazyn, XIX/XX | + | * magazyn, XIX/XX, |
'''Krzeczowice:''' | '''Krzeczowice:''' | ||
− | * dworzec kolejki wąskotorowej, XIX/XX | + | * dworzec kolejki wąskotorowej, XIX/XX, |
'''Przeworsk:''' | '''Przeworsk:''' | ||
* zespół dworca kolei wąskotorowej Przeworsk Główny, XIX/XX: | * zespół dworca kolei wąskotorowej Przeworsk Główny, XIX/XX: | ||
− | ** lokomotywownia, szach. | + | ** lokomotywownia, szach., |
− | ** posterunek rewidentów, mur.-drewn. | + | ** posterunek rewidentów, mur.-drewn., |
− | ** magazyn, mur.-drewn. | + | ** magazyn, mur.-drewn., |
− | ** dom mieszkalny, ul. Dynowska 22 | + | ** dom mieszkalny, ul. Dynowska 22, |
− | * linia kolejki wąskotorowej Przeworsk-Dynów, 1890-1904 | + | * linia kolejki wąskotorowej Przeworsk-Dynów, 1890-1904, |
− | * 6 mostów | + | * 6 mostów, |
'''Bachórz:''' | '''Bachórz:''' | ||
− | * dworzec kolejki wąskotorowej, XIX/XX | + | * dworzec kolejki wąskotorowej, XIX/XX, |
'''Dynów:''' | '''Dynów:''' | ||
* zespół dworca kolejki wąskotorowej, XIX/XX: | * zespół dworca kolejki wąskotorowej, XIX/XX: | ||
− | ** dworzec | + | ** dworzec, |
− | ** budynek zarządu kolejki, ob. dom mieszkalny | + | ** budynek zarządu kolejki, ob. dom mieszkalny, |
'''Szklary:''' | '''Szklary:''' | ||
− | * schronisko kolejowe, drewn., XIX/XX | + | * schronisko kolejowe, drewn., XIX/XX, |
− | * tunel pod stacją Szklary, 1890-1904 | + | * tunel pod stacją Szklary, 1890-1904, |
|- | |- | ||
− | | | + | |9 |
|Podlaskie | |Podlaskie | ||
|Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
Linia 253: | Linia 211: | ||
|nr rej.: A-857 z 7.11.1991 | |nr rej.: A-857 z 7.11.1991 | ||
|'''Płociczno:''' | |'''Płociczno:''' | ||
− | * torowisko z mostami i przepustami (prześwit - 600 mm) | + | * zespół leśnej kolei wąskotorowej (od stacji Płociczno do szosy Sejny-Augustów), 1923-26: |
− | * parowozownia | + | ** torowisko z mostami i przepustami (prześwit - 600 mm) |
− | * zakłady naprawcze | + | ** parowozownia |
− | * dyspozytornia | + | ** zakłady naprawcze |
+ | ** dyspozytornia | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |10 |
|Śląskie | |Śląskie | ||
|[[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach]] | |[[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach]] | ||
Linia 270: | Linia 229: | ||
|'''Gliwice:''' | |'''Gliwice:''' | ||
* linia kolejki wąskotorowej, odcinek Gliwice-Nieborowice, XIX/XX: | * linia kolejki wąskotorowej, odcinek Gliwice-Nieborowice, XIX/XX: | ||
− | ** most na rzece Kłodnicy | + | ** most na rzece Kłodnicy, |
− | ** przepust, mur. | + | ** przepust, mur., |
− | ** wiadukt, żel. | + | ** wiadukt, żel., |
− | ** przepust, kam. | + | ** przepust, kam., |
'''Gliwice - Bojków:''' | '''Gliwice - Bojków:''' | ||
− | * dworzec kolejowy, XIX/XX | + | * dworzec kolejowy, XIX/XX, |
'''Gliwice - Trynek:''' | '''Gliwice - Trynek:''' | ||
− | * dworzec kolejowy, ul. Bojkowska, XIX/XX | + | * dworzec kolejowy, ul. Bojkowska, XIX/XX, |
− | * magazyn przesyłkowy, szach. | + | * magazyn przesyłkowy, szach., |
'''Nieborowice:''' | '''Nieborowice:''' | ||
− | * linia kolejki wąskotorowej, odcinek Nieborowice-Rudy, XIX/XX | + | * linia kolejki wąskotorowej, odcinek Nieborowice-Rudy, XIX/XX, |
− | ** torowisko z mostami i przepustami | + | ** torowisko z mostami i przepustami, |
− | ** dworzec | + | ** dworzec, |
− | ** magazyn przesyłkowy, szach. | + | ** magazyn przesyłkowy, szach., |
'''Pilchowice:''' | '''Pilchowice:''' | ||
* dworzec kolejowy, XIX/XX, | * dworzec kolejowy, XIX/XX, | ||
− | * magazyn przesyłkowy, szach. | + | * magazyn przesyłkowy, szach., |
'''Stanice:''' | '''Stanice:''' | ||
− | * dworzec kolejowy, XIX/XX | + | * dworzec kolejowy, XIX/XX, |
'''Rudy - Markowice:''' | '''Rudy - Markowice:''' | ||
* linia kolejki wąskotorowej Rudy-Markowice, XIX/XX, (układ torowy, 4 mosty, 12 przepustów) | * linia kolejki wąskotorowej Rudy-Markowice, XIX/XX, (układ torowy, 4 mosty, 12 przepustów) | ||
− | * zespół dworca kolejowego Rudy | + | * zespół dworca kolejowego Rudy, |
− | ** dworzec | + | ** dworzec, |
− | ** lokomotywownia z kuźnią i warsztatami | + | ** lokomotywownia z kuźnią i warsztatami, |
− | ** dyspozytornia | + | ** dyspozytornia, |
− | ** warsztaty, szach. | + | ** warsztaty, szach., |
'''Nędza:''' | '''Nędza:''' | ||
− | * dworzec kolejowy, XIX/XX | + | * dworzec kolejowy, XIX/XX, |
|- | |- | ||
− | | | + | |11 |
|Świętokrzyskie | |Świętokrzyskie | ||
|Świętokrzyska Kolej Dojazdowa | |Świętokrzyska Kolej Dojazdowa | ||
Linia 306: | Linia 265: | ||
|nr rej.: A-1185/1-5 z 20.02.1995<br> | |nr rej.: A-1185/1-5 z 20.02.1995<br> | ||
nr rej.: A-100 z 20.02.1995 | nr rej.: A-100 z 20.02.1995 | ||
− | | | + | |'''Jędrzejów:''' |
− | |||
− | '''Jędrzejów:''' | ||
* torowisko z obiektami inżynierskimi na odcinku Jędrzejów – Umianowice – Pińczów | * torowisko z obiektami inżynierskimi na odcinku Jędrzejów – Umianowice – Pińczów | ||
− | i Umianowice – Sędziejowice | + | i Umianowice – Sędziejowice |
− | * budynki zaplecza technicznego na stacji Jędrzejów Osob. Wąsk., 1920-1938 | + | * budynki stacyjne: |
+ | ** stacja, drewn, i wieża ciśnień w Umianowicach (gm. Kije, pow. Pińczów) | ||
+ | ** stacja, drewn,/mur., w Hajdaszku (gm. Kije, pow. Pińczów) | ||
+ | ** stacja, w Sędziejowicach (gm. Chmielnik, pow.Kielce) | ||
+ | ** stacja, w Pińczowie (pow. Pińczów) | ||
+ | ** stacja, drewn, w Koniecmostach (gm. Wiślica, pow. Busko) | ||
+ | * budynki zaplecza technicznego na stacji Jędrzejów Osob. Wąsk., 1920-1938, | ||
** 2 hale napraw wagonów | ** 2 hale napraw wagonów | ||
** kuźnia i odlewnia | ** kuźnia i odlewnia | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
− | | | + | |12 |
|Świętokrzyskie | |Świętokrzyskie | ||
|Starachowicka Kolej Wąskotorowa | |Starachowicka Kolej Wąskotorowa | ||
Linia 333: | Linia 287: | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |13 |
|Warmińsko-Mazurskie | |Warmińsko-Mazurskie | ||
|[[Ełcka Kolej Wąskotorowa]] | |[[Ełcka Kolej Wąskotorowa]] | ||
Linia 339: | Linia 293: | ||
|nr rej.: A-847 z 30.09.1991 | |nr rej.: A-847 z 30.09.1991 | ||
|'''Ełk:''' | |'''Ełk:''' | ||
− | * dworzec kolejowy Ełk Wąskotorowy, 1913, 1951 | + | * dworzec kolejowy Ełk Wąskotorowy, 1913, 1951 |
** budynek stacyjny - główny | ** budynek stacyjny - główny | ||
** budynek stacji przeładunkowej | ** budynek stacji przeładunkowej | ||
Linia 346: | Linia 300: | ||
* 2 wiadukty | * 2 wiadukty | ||
'''Grądzkie Ełckie:''' | '''Grądzkie Ełckie:''' | ||
− | * wiata na przystanku kolei wąskotorowej, 1939-1945 | + | * wiata na przystanku kolei wąskotorowej, 1939-1945, |
'''Kalinowo:''' | '''Kalinowo:''' | ||
− | * budynek pomocniczy, ob. mieszalny, przy nieistniejącym dworcu kolei wąskotorowej, 1913 | + | * budynek pomocniczy, ob. mieszalny, przy nieistniejącym dworcu kolei wąskotorowej, 1913, |
'''Turowo:''' | '''Turowo:''' | ||
− | * budynek stacyjny kolei wąskotorowej, 1913, 1950 | + | * budynek stacyjny kolei wąskotorowej, 1913, 1950, |
'''Zawady-Tworki:''' | '''Zawady-Tworki:''' | ||
− | * budynek stacyjny kolei wąskotorowej | + | * budynek stacyjny kolei wąskotorowej, |
|- | |- | ||
− | | | + | |14 |
|Wielkopolskie | |Wielkopolskie | ||
|Wyrzyska Kolej Powiatowa | |Wyrzyska Kolej Powiatowa | ||
− | | | + | |zespół stacji kolejowych (w Białośliwiu), ul. Dworcowa |
|nr rej.: 41/Wlkp/A z 24.01.2007 | |nr rej.: 41/Wlkp/A z 24.01.2007 | ||
|'''Białośliwie:''' | |'''Białośliwie:''' | ||
* stacja Wyrzyskiej Kolei Dojazdowej, wąskotorowej: | * stacja Wyrzyskiej Kolei Dojazdowej, wąskotorowej: | ||
− | + | * dworzec, ob. dom mieszk., 1895 | |
− | + | * parowozownia, 1921-23 | |
− | + | * hala napraw wagonów, po 1923 | |
− | + | * stolarnia, ob. świetlica, po 1923 | |
− | + | * budynek warsztatowo-garażowy, po 1923 | |
− | + | * kuźnia, po 1923 | |
− | + | * budynek zaplecza technicznego, 1921-23 | |
|- | |- | ||
− | | | + | |15 |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Wielkopolskie | |Wielkopolskie | ||
|Śmigielska Kolej Wąskotorowa | |Śmigielska Kolej Wąskotorowa | ||
− | | | + | |zespół Śmigielskiej Kolei Dojazdowej, ul. Dworcowa 3, pocz. XX |
|nr rej.: 1328/A z 14.07.1992 | |nr rej.: 1328/A z 14.07.1992 | ||
|'''Śmigiel:''' | |'''Śmigiel:''' | ||
Linia 398: | Linia 339: | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |16 |
|Zachodniopomorskie | |Zachodniopomorskie | ||
|Nadmorska Kolej Wąskotorowa | |Nadmorska Kolej Wąskotorowa | ||
Linia 407: | Linia 348: | ||
** dworzec | ** dworzec | ||
** magazyn, szach. | ** magazyn, szach. | ||
− | ** most nad kanałem jez. Liwia Łuża | + | ** most nad kanałem jez. Liwia Łuża, |
− | ** most nad rz. Regą, k. wsi Nowielice | + | ** most nad rz. Regą, k. wsi Nowielice, |
'''Paprotno:''' | '''Paprotno:''' | ||
− | * dworzec kolei wąskotorowej, XIX/XX | + | * dworzec kolei wąskotorowej, XIX/XX, |
'''Niechorze:''' | '''Niechorze:''' | ||
− | * dworzec kolei wąskotorowej, XIX/XX | + | * dworzec kolei wąskotorowej, XIX/XX, |
'''Pogorzelica:''' | '''Pogorzelica:''' | ||
− | * dworzec kolei wąskotorowej, XIX/XX | + | * dworzec kolei wąskotorowej, XIX/XX, |
'''Rewal:''' | '''Rewal:''' | ||
− | * dworzec kolei wąskotorowej, XIX/XX | + | * dworzec kolei wąskotorowej, XIX/XX, |
'''Rogozina:''' | '''Rogozina:''' | ||
− | * dworzec linii wąskotorowej, XIX/XX | + | * dworzec linii wąskotorowej, XIX/XX, |
'''Trzebiatów:''' | '''Trzebiatów:''' | ||
* zespół dworca kolei wąskotorowej, XIX/XX: | * zespół dworca kolei wąskotorowej, XIX/XX: | ||
− | ** dworzec | + | ** dworzec, |
− | ** budynek administracyjny, ob. mieszkalny | + | ** budynek administracyjny, ob. mieszkalny, |
− | ** lokomotywownia | + | ** lokomotywownia, |
|- | |- | ||
− | | | + | |17 |
|Zachodniopomorskie | |Zachodniopomorskie | ||
|[[Koszalińska Kolej Wąskotorowa]] | |[[Koszalińska Kolej Wąskotorowa]] | ||
− | |Zespół kolejki wąskotorowej (Koszalin Wąskotorowy - Świelino), 1898-1905 | + | |Zespół kolejki wąskotorowej (Koszalin Wąskotorowy - Świelino), 1898-1905, |
|nr rej.: A-50 z 27.07.2000 | |nr rej.: A-50 z 27.07.2000 | ||
|'''Koszalin:''' | |'''Koszalin:''' | ||
Linia 436: | Linia 377: | ||
* parowozownia | * parowozownia | ||
'''Krępa:''' | '''Krępa:''' | ||
− | * most kolejowy na rz. Bielica, 1905 | + | * most kolejowy na rz. Bielica, 1905, |
|- | |- | ||
− | | | + | |18 |
|Zachodniopomorskie | |Zachodniopomorskie | ||
|<nowiki>-</nowiki> | |<nowiki>-</nowiki> | ||
− | |Stargardzka Kolej Dojazdowa, XIX/XX | + | |Stargardzka Kolej Dojazdowa, XIX/XX, |
|A-111 z 21.12.2003 | |A-111 z 21.12.2003 | ||
|'''Dobra (Nowogardzka):''' | |'''Dobra (Nowogardzka):''' | ||
− | * stacja kolejki wąskotorowej, XIX/XX | + | * stacja kolejki wąskotorowej, XIX/XX, |
− | ** dworzec | + | ** dworzec, |
− | ** 2 magazyny towarowe, szach. | + | ** 2 magazyny towarowe, szach., |
'''Kania:''' | '''Kania:''' | ||
− | * most kolejowy wąskotorowy nad rz. Iną | + | * most kolejowy wąskotorowy nad rz. Iną, |
'''Ińsko:''' | '''Ińsko:''' | ||
− | * dworzec kolei wąskotorowej, XIX/XX | + | * dworzec kolei wąskotorowej, XIX/XX, |
'''Żarowo:''' | '''Żarowo:''' | ||
− | * most kolejowy wąskotorowy nad rz. Iną, stalowy | + | * most kolejowy wąskotorowy nad rz. Iną, stalowy, |
'''Stargard Szczeciński:''' | '''Stargard Szczeciński:''' | ||
− | * linia kolejki z mostami i przepustami | + | * linia kolejki z mostami i przepustami, |
− | * dworzec | + | * dworzec, |
|- | |- | ||
Linia 462: | Linia 403: | ||
<br> | <br> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<noinclude> | <noinclude> | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
+ | [[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]] | ||
</noinclude> | </noinclude> | ||
− | |||
− |