Zestawienie wąskotorowych lokomotyw spalinowych GLs25, GLs30: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 68: Linia 68:
 
|600
 
|600
 
|style="background-color: lightgreen;"|Sprawna
 
|style="background-color: lightgreen;"|Sprawna
|Własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa / Cegielnia "Chotyłów" k. Białej Podlaskiej
+
|Własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa
|→ Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły, lokomotywka sprawna, odstawiona w zakładzie, obecnie już jako własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa
+
|→ Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły
 +
własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30

Wersja z 19:10, 2 lut 2014

Lokomotywa Nr fabr. Rok prod. Prześwit [mm] Stan Ostatni użytkownik /

miejsce postoju

Historia lokomotywy /

uwagi

GLs30 1952 600 Sprawna Własność prywatna / Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Białośliwie → Cegielnia "Rzucewo" k. Pucka, kolor granatowy

→ własność prywatna, od 12.2006r. depozyt w Muzeum Obrony Wybrzeża w Helu, wyremontowana, kolor zielony z żółtym paskiem, od 09.2012r. remontowana w firmie INTERLOK - Piła z przeznaczeniem na kolejkę na posesji prywatnej, po remoncie od 11.2013r. przechodzi próby trakcyjne na Wyrzyskiej Kolejce Powiatowej w Białośliwiu, kolor ciemnooliwkowy, na zamontowanym sterowanym elektrycznie dzwonku napis "IMELDA"

GLs30 1954 600 Sprawna Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno → Cegielnia "Pisanica" k. Ełku

→ 2007r. - Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno, wyremontowana, kolor żółty

GLs30 600 Sprawna Własność prywatne / Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy → Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje

→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa

→ własność prywatna, Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy, wyremontowana, kolor zielony

GLs30 600 Sprawna Własność prywatna / Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie → Cegielnia "Woźniki" k. Miasteczka Śląskiego, kolor zielony

→ własność prywatna, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie

GLs30 600 Sprawna Własność prywatna / ??? → Cegielnia "Mirków" k. Lubska, zakład nie pracuje

→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor zielony z pomarańczowymi dodatkami

→ własność prywatna, p. Florian Maier, lokomotywka była przez kilka lat na terenie Schaubergwerk "Volle Rose" w Ilmenau (p. Peter Erk), później zabrana stamtąd i odstawiona w Monachium, ostatnio sprzedana, najprawdopodobniej do Austrii, miejsce do ustalenia

→ własność prywatna, ???

GLs30 600 Sprawna Własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa → Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły

→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa

GLs30 600 Sprawna Własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa → Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy

→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa

GLs25 600 Remont Własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa → cegielnia pod Grodziskiem Mazowieckim

→ Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka

→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa, kolor szary, obecnie remontowana

GLs30 14128 1961 600 Odstawiona MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany → MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; zamówienie z 21.11.1960r., ksiązka maszyny z 07.11.1961r., silnik Andrychów S322 nr 3145/1961, kolor brązowy
GLs30 13196 600 Do remontu Własność prywatna, p. Peter Erk / Schaubergwerk "Volle Rose",

Ilmenau, Schortestraße 57, Niemcy

→ Cegielnia "Niezabyszewo" k. Bytowa

→ od 10.2009r. własność prywatna, p. Philipp Kurasch, Historische Feldbahn - Dresden, Niemcy

→ od 2013r. własność prywatna, p. Peter Erk / Schaubergwerk "Volle Rose", Ilmenau, Schortestraße 57, Niemcy

GLs30 600 Do remontu Własność firmy INTERLOK - Piła → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa

→ własność firmy INTERLOK - Piła, przeznaczona na sprzedaż, podwozie z budką bez silnika

GLs30 600 Do remontu Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie → ???

→ 27.08.2010r. - Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie

GLs30 600 Wrak Cegielnia "Kotla" k. Głogowa → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor rdzy
GLs30 600 Eksponat Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze → KWK "Zabrze Zachód"

→ Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze; eksponat, kolor zielony

GLs30 19216 600 ??? Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku → Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor szary
GLs30 19220 600 ??? Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku → Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor czerwony
GLs30 600 ??? Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r.
GLs30 600 ??? Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r.
GLs30 600 ??? Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r., lokomotywka rozebrana
GLs30 600 ??? Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej → Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej, kolor czarny
GLs30 600 Złomowana Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny → Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, kolor granatowy, złom. około 2003r.
GLs30 600 Złomowana Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny → Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, złom. dawno temu, pod koniec lat 90-tych istniały tylko niektóre podzespoły
GLs30 600 Złomowana Cegielnia "Niemodlin" → Cegielnia "Niemodlin", złom. około 2002r.
GLs30 600 Złomowana Cegielnia "Gołkowice" k.Kluczborka → Cegielnia "Gołkowice" k. Kluczborka, złom. przed 1995r.
GLs30 600 Złomowana Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna → Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna, pozostała tylko górna część kabiny u byłego maszynisty z cegielni
GLs30 600 Złomowana Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna → Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna, złom. przed 1990r.

Źródła

  • informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego zawarte w artykule „Lokomotywy spalinowe GLs30 dla przemysłu” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 12/2002 oraz serii artykułów poświęconych kolejkom cegielnianym;
  • informacje zawarte w monografiach oraz na stronach internetowych poszczególnych kolei wąskotorowych;
  • informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
  • własne badania i analizy.