Sprawdź pojedyncze zmiany

Nawigacja po filtrze nadużyć (Główna | Ostatnie zmiany filtrów | Skontroluj dawniejsze edycje | Rejestr nadużyć)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Strona pozwala sprawdzić zmienne utworzone przez filtr nadużyć dla każdej zmiany oraz sprawdzić ją przy pomocy filtrów.

Zmienne utworzone dla tej zmiany

ZmiennaWartość
Czy edycja oznaczona jest jako drobna (ta funkcja została wyłączona z użycia) (minor_edit)
false
Nazwa konta użytkownika (user_name)
'Zgroza'
Grupy (w tym ukryte), do których należy użytkownik (user_groups)
[ 0 => 'sysop', 1 => '*', 2 => 'user', 3 => 'autoconfirmed' ]
Identyfikator strony (page_id)
16783
Przestrzeń nazw strony (page_namespace)
0
Tytuł strony (bez przestrzeni nazw) (page_title)
'Koleje cukrownicze lista'
Pełny tytuł strony (page_prefixedtitle)
'Koleje cukrownicze lista'
Akcja (action)
'edit'
Opis zmian (summary)
'Pruskie cukrownie nieuruchomione po 1921'
Stary model zawartości (old_content_model)
'wikitext'
Nowy model zawartości (new_content_model)
'wikitext'
Stary wikikod strony, przed modyfikacją (old_wikitext)
'W spisie jest zebrana lista cukrowni, ich własnych kolei i ich połączeń z koleją publiczną w dzisiejszych granicach Polski. Głównym opracowaniem tematu jest praca Ariela Ciechańskiego "Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010", IGiPZ PAN 2013. Długość toru - czyli całkowita długość wszystkich odcinków przez cały okres istnienia. {| class="wikitable sortable" |- ! Zakład ! Lokalizacja ! Czas działania ! Prześwit [mm] ! Długość toru ! Uwagi ! Połączenie z kolejami publicznymi |- |[[Cukrownia Baborów]] |OGL | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Baborów<ref>http://www.sbc.org.pl/dlibra/docmetadata?id=151304&from=latest</ref> |- |- |[[Cukrownia Bierutów]] |CWL |1910-1945 |600 |31 | |od stacji Bierutów |- |[[Kolej Cukrowni Borowiczki|Cukrownia Borowiczki]] |WP |1921-1971 |600 |101 | |W Płocku (od 1934) |- |- |[[Cukrownia Brześć Kujawski]] |CWL |1900-2008 |750 | |w ostatnim okresie tylko bocznica do stacji Brześć |na stacji Brześć Kujawski |- |[[Cukrownia Cedry Wielkie]] |GDA |1888-1916 |600 |25 | |stacja styczna z koleją normalną w Pszczółkach, wąska w Cedrach Wielkich (?) |- |[[Cukrownia Chełmica]] |CWL |1927-ok. 1970 |600<ref>http://750mm.pl/index.php?topic=2909.0</ref> |40 | |od 1947 w stacji Lipno |- |[[Cukrownia Chełmża]] |CTR |1908-1950 |600 |8 | |bocznica od stacji Chełmża<ref>http://www.sbc.org.pl/dlibra/docmetadata?id=151304&from=latest</ref> |- |[[Cukrownia Choceń]] |CRA |1916-1933 |750 |49 km (1928)<ref>Arkadiusz Ciechalski, Cukrownia w Choceniu</ref> |Po zamknięciu cukrowni sieć przeszła do Cukrowni Brześć Kujawski |połączenie z kolejami państwowymi na stacji Czerniewice |- |[[Cukrownia Chybie]] |SCI |1884-ok. 1918<ref>http://www.kolejcieszyn.pl/index.php?s=cukrownia</ref> |1000 |8 | |bocznica do normalnotorowej stacji Chybie |- |[[Cukrownia Ciechanów]] |WCI |1912-1915 i 1926-1955 |600<ref>http://750mm.pl/index.php?topic=4243.0</ref> |18 | |w stacji Ciechanów z torem normalnym i wąskim Mławskiej Kolei Dojazdowej |- |[[Cukrownia Cielce]] |ESI |1922-1982 |600 |29 |powiązana z cukrownią w Zbiersku i w Zdunach |stacja styczna z koleją normalnotorową w Błaszkach |- |[[Cukrownia Czersk]] |WGR | | | |dziś - część Jasińca |stacja Jasiniec Grójeckiej Kolei Dojazdowej, bocznica (?) |- |[[Cukrownia Częstocice]] |TOS | | | |brak kolei wąskotorowej |w stacji Ostrowiec Św. z torem normalnym |- |[[Cukrownia Dobre]] |CRA |1908-2002 |750 | | |połączenie z Kujawskimi Kolejami Dojazdowymi na stacji Dobre Kujawskie} |- |[[Cukrownia Dobrzelin]] |EKU |1922-1982 |600 |104<ref>https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_w%C4%85skotorowa_cukrowni_Dobrzelin</ref> | |bocznica normalnotorowa do stacji Żychlin, w Strzelcach Kujawskich (??) |- |[[Kolej Cukrowni Garbów|Cukrownia Garbów]] |LUB |1908-1974 |750 |34 | |na stacji Nałęczów |- |- |[[Cukrownia Glinojeck]] |WCI | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Raciąż |- |- |[[Cukrownia Głogów]] |DGL | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Krzepów |- |- |[[Cukrownia Gniezno]] |PGN |1883-1893 |600 |19 |w 1893 przejęta przez powiat witkowski<ref>Ariel Ciechański, Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010, IGiPZ PAN 2013</ref>, 2WLs50/1961 |Bocznica od stacji Gniezno i Gniezno Wąsk. |- |[[Cukrownia Gosławice]] |PKN |1912-1999 |600 -> 750 | | |na stacji Gosławice Wąskotorowe/normalnotorowa od stacji Konin |- |[[Cukrownia Gostyń]] |PGS | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Gostyń |- |[[Cukrownia Góra]] |DGR | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Góra |- |[[Cukrownia Gryfice]] |ZGR | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Gryfice i wąskotorowej Gryfice Cukrownia |- |[[Kolej Cukrowni Guzów|Cukrownia Guzów]] |WZY |1923-1973 |600 |14 | |Bocznica od stacji Teresin |- |[[Cukrownia Irena]] |ELC |1921-1949 |600 |55 |W Łyszkowicach, po zamknięciu cukrowni w 1949 sieć do cukrowni Leśmierz i Młynów |Stacja styczna z koleją normalnotorową w Domaniewicach |- |[[Cukrownia Izabelin]] |WCI |1922-1972 |600 |44 |W Glinojecku |Stacja styczna z koleją normalnotorową w Baboszewie |- |[[Cukrownia Janikowo]] |CIN |1888-1970 |600/1435<ref>Ariel Ciechański, Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010, IGiPZ PAN 2013</ref> |18+8 | |Bocznica od stacji Janikowo |- |- |[[Cukrownia Jawor]] |DJA | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Stary Jawor/Jawor |- |[[Cukrownia Józefów]] |WZ |1925-1947 |600 |20 |w Płochocinie |Bocznica od stacji Płochocin |- |[[Cukrownia Kętrzyn]] |NKR | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Kętrzyn i Kętrzyn Wąskotorowy |- |- |[[Cukrownia Klecina]] |DW |1907-1968 |750/800 |35 |od 1907 przejęta sieć cukrowni Krajków |bocznica od stacji Wrocław Klecina |- |- |[[Cukrownia Klemensów]] |LZA |1907-1970 |600 |52 |Z przerwą w działaniu po I wojnie |bocznica od stacji Klemensów |- |- |[[Cukrownia Kluczewo]] |ZST | | | |Kolei wąskotorowej nie było |bocznica od stacji (Stargard) Kluczewo |- |- |[[Cukrownia Kobierzyce]] |DWR |1890-1945(?) |600 |11 |już w 1938 na mapie topograficznej jako była cukrownia |bocznica od stacji Kobierzyce |- |- |[[Cukrownia Kondratowice]] |DST |1900-1945(1955) |600 |20 |linie przekazane w użytkowanie cukrowni Strzelin po 1945 |bocznica od stacji Kondratowice |- |- |[[Cukrownia Konstacja]] |EKU | | | |w Kutnie, własnej kolei wąskotorowej nie było |bocznica od stacji Kutno |- |- |[[Cukrownia Kościan]] |PKS |1906-1945 |600 |10 | |bocznica od stacji Kościan |- |- |[[Cukrownia Krajków]] |DWR |1883-1907 |800 |35 |od 1907 przejęta przez cukrownię Klecina |stacja styczna z koleją normalnotorową Żórawina |- |[[Cukrownia Krasiniec]] |WMA |1924-1980 |600/750 |10 |W ostatnim okresie tylko odcinek Krasne-Krasiniec |połączenie od stacji Krasne (czy bocznica?) |- |[[Cukrownia Krasnystaw]] |LKS | | | |Kolei wąskotorowej nie było |bocznica od stacji Krasnystaw |- |- |[[Cukrownia Kruszwica]] |CIN |1882-2003 |716/750 |~200 | |bocznica normalnotorowa od stacji Kruszwica, połączenie z kolejami kujawskim w ? |- |- |[[Cukrownia Leśmierz]] |EZG |1916-1986 |600 |114 |przejęcie linii cukrowni Młynów w ? <ref>https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_w%C4%85skotorowa_Cukrowni_Le%C5%9Bmierz</ref> |na stacji Sierpów, stacja styczna z koleją normalnotorową w Jackowicach |- |- |[[Cukrownia Lisewo]] |GMB |1894-1897 |750 |29 |Kolej wąskotorowa upubliczniona w 1897. |Bocznica od stacji Lisewo i Lisewo Wąskotorowe<ref>http://750mm.pl/index.php?topic=3847.0</ref> |- |- |[[Cukrownia Lublin]] |LU |1908-ok.1970 |600/750 |91 |przejęcie linii cukrowni Milejów, zbycie części linii na rzecz cukrowni Garbów w 1937, linie nie tworzyły jednej sieci |bocznica od stacji Lublin, także na stacji Sadurki i stacji Jaszczów |- |- |[[Cukrownia Łagiewniki]] |DDZ | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Łagiewniki Dzierżoniowskie |- |- |[[Cukrownia Łanięta]] |EKU |1922-? |600 | |Kolej wąskotorowa przejęta przez cukrownię Dobrzelin |Stacja styczna z koleją normalnotorową w Strzelcach Kujawskich |- |- |[[Cukrownia Łapy]] |BIA | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Łapy |- |- |[[Cukrownia Łubna]] |TKA | | | |w Kazimierzy Wlk, własnej kolei wąskotorowej nie było |bocznica od stacji Kazimierza Wlk. |- |- |[[Cukrownia Malbork]] |GMB | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Malbork i Malbork Wąskotorowy |- |- |[[Cukrownia Mała Wieś]] |WPL |1927-1980 |600 |63 | |stacja styczna z koleją normalnotorową w Płońsku |- |- |[[Cukrownia Małoszyn]] |DSR | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Malczyce |- |- |[[Cukrownia Maria]] |EKU | | | |W Sójkach, kolei wąskotorowej nie było |Bocznica szlakowa od linii kolejowej Kutno-Płock na mapie '44<ref>http://igrek.amzp.pl/5</ref> |- |- |[[Cukrownia Mątwy]] |CIN |1893-1945 |750 |?? |w 1945 przejęta przez cukrownię Kruszwica |bocznica od stacji normalnotorowej Mątwy |- |- |[[Cukrownia Mełno]] |CGR | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Mełno |- |- |[[Cukrownia Michałów]] |WZ |1922-1971 |750 |24 |w Lesznie |stacja styczna z koleją normalnotorową w Błoniu |- |- |[[Cukrownia Miejska Górka]] |PRA |1904-1955 |600 |16 | |bocznica od stacji Miejska Górka |- |- |[[Cukrownia Milejów]] |LLE |1908-1937 |600 |40 |Po 1937 do cukrowni Lublin |stacja styczna z koleją normalnotorową w Jaszczowie |- |- |[[Cukrownia Mircze]] |LHR |1902-1915 |? |25 |Po zamknięciu cukrowni do cukrowni Nieledew |stacja styczna z siecią Hrubieszowskiej Kolei Wąskotorowej |- |- |[[Cukrownia Młynów]] |ELE |1924-??? |600 | |Po zamknięciu cukrowni sieć przeszła do cukrowni Leśmierz/Dobrzelin |stacja styczna z koleją normalnotorową w Jackowicach |- |- |[[Cukrownia Model]] |WGS | |600 | |własna kolej fabryczna <ref>[http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccontent?id=17077&from=FBC] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"</ref> do Luszyna <ref> http://igrek.amzp.pl/4297 </ref>, część sieci cukrowni Dobrzelin <ref>Ciechański</ref> | |- |- |[[Cukrownia Nakło]] |CNA | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Nakło (normalna i wąska) |- |- |[[Cukrownia Nieledew]] |LHR |1905-1935 |600/750 |122 |Przejęła sieć cukrowni Mircze i Poturzyn, potem do cukrowni Strzyżów a następnie Werbkowice. |kilka stacji stycznych z siecią Hrubieszowskiej Kolei Wąskotorowej |- |- |[[Cukrownia Nowy Staw]] |GND |1893-1897 |750 |33 |Przejęcie przez Allgemeine Deutsche Kleinbahn-Gesellschaft |Bocznica od stacji Nowy Staw Wąsk. |- |- |[[Cukrownia Opalenica]] |PNT |1886-1896 |750 |18 |W 1896 kolejka przekazana Towarzystwu Kolejki Opalenickiej |Bocznica od stacji Opalenica (normalna i wąska) |- |- |[[Cukrownia Opole Lubelskie]] |LOP |1911-1970 |750 |78 |Część linii publiczna od 1918, przejęta linia cukrowni Zagłoba |Bocznica od stacji Opole Lubelskie |- |- |[[Cukrownia Ostrowite]] |CRY |1925-1992 |750 |36 |Rozebrana 2012 |Stacja styczna z koleją normalnotorową w Brodnicy |- |- |[[Cukrownia Ostrowy]] |EKU |1913-1918 |750 |49 |Upubliczniona 1918 |Bocznica od stacji Ostrowy i wąskotorowa od Ostrowy-Cukrownia |- |- |[[Cukrownia Otmuchów]] |ONY | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Otmuchów Cukrownia |- |- |[[Cukrownia Pakość]] |CIN |1880-???<ref>http://www.tpkkd.pl/historia-krosniewickiej-kolei-dojazdowej/</ref> | | |przejęta przez cukrownię w Tucznie |na stacji Pakość i na stacji Janikowo przez kolej cukrowni Janikowo??? |- |- |[[Cukrownia Pastuchów]] |DSW | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Jaworzyna Śl. |- |- |[[Cukrownia Pelplin]] |GTC |1895-1977 |750 |36 | |Bocznica od stacji Pelplin |- |- |[[Cukrownia Polska Cerekwiew]] |OK | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Polska Cerekiew |- |- |[[Cukrownia Poturzyn]] |LTM |1901-1922 |? |15 |Po 1922 do cukrowni Nieledew |port na Bugu w Kryłowie, po 1917 stacja Hrubieszowskiej Kolei Wąskotorowej w Poturzynie |- |- |[[Cukrownia Pruszcz]] |GDA |po 1920-1950 |750 |12 |Przejęta od cukrowni Sobowidz |Bocznica od stacji Pruszcz Gdański |- |- |[[Cukrownia Przeworsk]] |RPZ | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Przeworsk i Przeworsk Wąskotorowy |- |- |[[Cukrownia Pustków]] |DWR |1884-1970 |750 |27 | |Bocznica od stacji Pustków Żurawski |- |- |[[Cukrownia Racibórz]] |SRC | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Racibórz |- |- |[[Cukrownia Rejowiec]] |LCH |przed 1927 - po 1936 |600 |24<ref>https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=348344599265521&id=100022699520555</ref> |Kolej zakładowa do Kostunina wymieniona w lokalnym źródle wspominkowym <ref> Zdzisław Kalinowski Cukrownia Rejowiec wspomnienie http://kalinowski.weebly.com/artykuly.html </ref> oraz widoczna na mapie WIG z 1936<ref>http://igrek.amzp.pl/details.php?id=4543</ref> |Bocznica od stacji Rejowiec |- |- |[[Cukrownia Ropczyce]] |RRS | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Ropczyce |- |- |[[Cukrownia Rytwiany]] |TSZ | |600 |22,5<ref>[http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccontent?id=17077&from=FBC] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"</ref> | |Bocznica od stacji wąstkotorowej Rytwiany |- |- |[[Cukrownia Sokołów Podlaski]] |WSK | | | |Kolei wąskotorowej nie było. Dawniej Cukrownia Elżbietów |Bocznica od stacji Sokołów Podlaski |- |- |[[Cukrownia Stare Pole]] |GMB |1958-1967 |750 |30 |kolej przejęta od PKP |Bocznica od stacji Stare Pole, po przejęciu stacja styczna Malbork Kałdowo |- |- |[[Cukrownia Strzelin]] |DST | | | |Kolei wąskotorowej nie było, ale użytkowała sieć cukrowni Kondratowice w latach 1945-1955. |Bocznica szlakowa Strzelin Cukrownia |- |- |[[Cukrownia Strzelce]] |EKU | | | | |Bocznica od stacji Strzelce Kujawskie <ref>[http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccontent?id=17077&from=FBC] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"</ref>, połączenie z siecią cukrowni Dobrzelin |- |- |[[Cukrownia Strzyżów]] |LHR | | | |Kolei wąskotorowej nie było<ref>http://zamojskie.lubelskakolej.net/hkdhist.htm</ref> |Bocznica od stacji Strzyżów Hrubieszowski (wąskotorowej), bocznica od stacji Iżów <ref>http://fotopolska.eu/Cukrownia_Most_kolejowy</ref> |- |- |[[Cukrownia Szamotuły]] |PSZ | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |Bocznica od stacji Szamotuły |- |- |[[Cukrownia Szczecin]] |ZS | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |Bocznica od stacji Szczecin Gumieńce |- |- |Cukrownia Szreniawa |KPR | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |Brak połączenia z kolejami publicznymi<ref>http://maps.mapywig.org/m/Russian_and_Soviet_maps/series/084K/XXXI-7_IX.1914.jpg</ref> |- |- |[[Cukrownia Środa Wielkopolska]] |PSR | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było. |Bocznica od stacji Środa Wielkopolska i Środa Wielkopolska Wąskotorowa |- |- |[[Cukrownia Świdnica]] |DSW | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |Bocznica od stacji Pszenno |- |- |[[Cukrownia Świecie]] |CSW | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |Bocznica od stacji Świecie nad Wisłą |- |- |[[Cukrownia Tomczyn]] |EKU | |600 | | |połączenie z siecią cukrowni Dobrzelin |- |- |[[Cukrownia Trawniki]] |LSW | | | |własnej kolei wąskotorowej nie było |bocznica od stacji Trawniki (?) |- |- |[[Cukrownia Tuczno]] |CIN |1882-2003 |900/750 |140 | |bocznica normalnotorowa od stacji Jaksice |- |- |[[Cukrownia Unisław]] |CCH | | | |Artykuł z ŚK 10/2017 wspomina o 2 km kolejki, takoż Gazeta Cukrownicza <ref>[http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccontent?id=17077&from=FBC] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"</ref> |bocznica normalnotorowa od stacji Unisław |- |- |[[Cukrownia Werbkowice]] |LHR | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |bocznica normalnotorowa od stacji Werbkowice, bocznica od stacji Werbkowice Wąskotorowe |- |- |[[Cukrownia Wieluń]] |EWI | | | |Kolei wąskotorowej nie było |bocznica normalnotorowa od stacji Wieluń Dąbrowa |- |- |[[Cukrownia Wierzchosławice]] |CIN |?-? |750 | |Po zamknięciu przejęta przez cukrownię Tuczno |Bocznica normalnotorowa od stacji Wierzchosławice (?) |- |- |[[Cukrownia Witaszyce]] |PJA | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było. |bocznica od stacji Witaszyce i od stacji Witaszyce Wąskotorowe |- |- |[[Cukrownia Włostów]] |TOP |1916-1992 |600/750 |35 | |najpierw Iwaniska, potem Jachimowice - punkty styczne z koleją jędrzejowską |- |- |[[Cukrownia Wożuczyn]] |LTM |1913-~1919 |750 |12 |upubliczniona po I WŚ |po upublicznieniu bocznica od stacji Wożuczyn |- |- |[[Cukrownia Wrocław]] |DW | | | |kolei wąskotorowej brak |bocznica od stacji Wrocław Sołtysowice |- |- |[[Cukrownia Wróblin |OB | | | |kolei wąskotorowej brak |bocznica od stacji Lewin Brzeski |- |- |[[Cukrownia Wróblin]] |OB | | | |kolei wąskotorowej brak |bocznica od stacji Lewin Brzeski |- |- |[[Cukrownia Września]] |PWR | | | |kolei wąskotorowej brak |bocznica od stacji Września, Września Wąskotorowa <ref>http://fotopolska.eu/Wrzesnia/b47279,Cukrownia_Wrzesnia_SA.html?f=294047-foto</ref> |- |- |[[Cukrownia Zagłoba]] |LOP |1892-1918 |750 |28 |przejęta przez cukrownię Opole Lubelskie |brak |- |- |[[Cukrownia Zakrzówek]] |LKR |1928-1948 |? |30 | |stacja stycznia odcinka izolowanego Niedrzwica, ale brak od samej cukrowni??? Wg <ref>[http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccontent?id=17077&from=FBC] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"</ref> bocznica od stacji Wilkołaz |- |- |[[Cukrownia Zbiersk]] |PKA |1916-1917, 1924-~1975 |750 |72 |pierwsze odcinki (35 km wraz ze stacją styczną z koleją normalnotorową Opatówek) upublicznione w 1917 |bocznica od stacji Zbiersk, stacja styczna z koleją normalnotorową Kucharki |- |- |[[Cukrownia Zduny]] |PKR | | | |cukrownia po wojnie wykorzystywała fragment sieci cukrowni Cielce |bocznica od stacji Zduny |- |- |[[Cukrownia Ziębice]] |DZA | | | |kolei wąskotorowej brak |bocznica od stacji Ziębice |- |- |[[Cukrownia Żnin]] |CZN |1894-1971 |600 |50 | |połączenie z Żnińską Koleją Dojazdową i PKP na stacji Żnin |- |- |[[Cukrownia Żórawina]] |DWR |1890-1966 |600 |24 | |kolejka dochodziła do stacji normalnotorowej Żórawina |- |} {{Przypisy}}'
Nowa treść strony, po modyfikacji (new_wikitext)
'W spisie jest zebrana lista cukrowni, ich własnych kolei i ich połączeń z koleją publiczną w dzisiejszych granicach Polski. Głównym opracowaniem tematu jest praca Ariela Ciechańskiego "Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010", IGiPZ PAN 2013. Długość toru - czyli całkowita długość wszystkich odcinków przez cały okres istnienia. {| class="wikitable sortable" |- ! Zakład ! Lokalizacja ! Czas działania ! Prześwit [mm] ! Długość toru ! Uwagi ! Połączenie z kolejami publicznymi |- |[[Cukrownia Baborów]] |OGL | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Baborów<ref>http://www.sbc.org.pl/dlibra/docmetadata?id=151304&from=latest</ref> |- |- |[[Cukrownia Bierutów]] |CWL |1910-1945 |600 |31 | |od stacji Bierutów |- |[[Kolej Cukrowni Borowiczki|Cukrownia Borowiczki]] |WP |1921-1971 |600 |101 | |W Płocku (od 1934) |- |- |[[Cukrownia Brześć Kujawski]] |CWL |1900-2008 |750 | |w ostatnim okresie tylko bocznica do stacji Brześć |na stacji Brześć Kujawski |- |[[Cukrownia Cedry Wielkie]] |GDA |1888-1916 |600 |25 | |stacja styczna z koleją normalną w Pszczółkach, wąska w Cedrach Wielkich (?) |- |[[Cukrownia Chełmica]] |CWL |1927-ok. 1970 |600<ref>http://750mm.pl/index.php?topic=2909.0</ref> |40 | |od 1947 w stacji Lipno |- |[[Cukrownia Chełmża]] |CTR |1908-1950 |600 |8 | |bocznica od stacji Chełmża<ref>http://www.sbc.org.pl/dlibra/docmetadata?id=151304&from=latest</ref> |- |[[Cukrownia Choceń]] |CRA |1916-1933 |750 |49 km (1928)<ref>Arkadiusz Ciechalski, Cukrownia w Choceniu</ref> |Po zamknięciu cukrowni sieć przeszła do Cukrowni Brześć Kujawski |połączenie z kolejami państwowymi na stacji Czerniewice |- |[[Cukrownia Chybie]] |SCI |1884-ok. 1918<ref>http://www.kolejcieszyn.pl/index.php?s=cukrownia</ref> |1000 |8 | |bocznica do normalnotorowej stacji Chybie |- |[[Cukrownia Ciechanów]] |WCI |1912-1915 i 1926-1955 |600<ref>http://750mm.pl/index.php?topic=4243.0</ref> |18 | |w stacji Ciechanów z torem normalnym i wąskim Mławskiej Kolei Dojazdowej |- |[[Cukrownia Cielce]] |ESI |1922-1982 |600 |29 |powiązana z cukrownią w Zbiersku i w Zdunach |stacja styczna z koleją normalnotorową w Błaszkach |- |[[Cukrownia Czersk]] |WGR | | | |dziś - część Jasińca |stacja Jasiniec Grójeckiej Kolei Dojazdowej, bocznica (?) |- |[[Cukrownia Częstocice]] |TOS | | | |brak kolei wąskotorowej |w stacji Ostrowiec Św. z torem normalnym |- |[[Cukrownia Dobre]] |CRA |1908-2002 |750 | | |połączenie z Kujawskimi Kolejami Dojazdowymi na stacji Dobre Kujawskie} |- |[[Cukrownia Dobrzelin]] |EKU |1922-1982 |600 |104<ref>https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_w%C4%85skotorowa_cukrowni_Dobrzelin</ref> | |bocznica normalnotorowa do stacji Żychlin, w Strzelcach Kujawskich (??) |- |[[Kolej Cukrowni Garbów|Cukrownia Garbów]] |LUB |1908-1974 |750 |34 | |na stacji Nałęczów |- |- |[[Cukrownia Glinojeck]] |WCI | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Raciąż |- |- |[[Cukrownia Głogów]] |DGL | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Krzepów |- |- |[[Cukrownia Gniezno]] |PGN |1883-1893 |600 |19 |w 1893 przejęta przez powiat witkowski<ref>Ariel Ciechański, Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010, IGiPZ PAN 2013</ref>, 2WLs50/1961 |Bocznica od stacji Gniezno i Gniezno Wąsk. |- |[[Cukrownia Gosławice]] |PKN |1912-1999 |600 -> 750 | | |na stacji Gosławice Wąskotorowe/normalnotorowa od stacji Konin |- |[[Cukrownia Gostyń]] |PGS | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Gostyń |- |[[Cukrownia Góra]] |DGR | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Góra |- |[[Cukrownia Gryfice]] |ZGR | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Gryfice i wąskotorowej Gryfice Cukrownia |- |[[Kolej Cukrowni Guzów|Cukrownia Guzów]] |WZY |1923-1973 |600 |14 | |Bocznica od stacji Teresin |- |[[Cukrownia Irena]] |ELC |1921-1949 |600 |55 |W Łyszkowicach, po zamknięciu cukrowni w 1949 sieć do cukrowni Leśmierz i Młynów |Stacja styczna z koleją normalnotorową w Domaniewicach |- |[[Cukrownia Izabelin]] |WCI |1922-1972 |600 |44 |W Glinojecku |Stacja styczna z koleją normalnotorową w Baboszewie |- |[[Cukrownia Janikowo]] |CIN |1888-1970 |600/1435<ref>Ariel Ciechański, Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010, IGiPZ PAN 2013</ref> |18+8 | |Bocznica od stacji Janikowo |- |- |[[Cukrownia Jawor]] |DJA | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Stary Jawor/Jawor |- |[[Cukrownia Józefów]] |WZ |1925-1947 |600 |20 |w Płochocinie |Bocznica od stacji Płochocin |- |[[Cukrownia Kętrzyn]] |NKR | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Kętrzyn i Kętrzyn Wąskotorowy |- |- |[[Cukrownia Klecina]] |DW |1907-1968 |750/800 |35 |od 1907 przejęta sieć cukrowni Krajków |bocznica od stacji Wrocław Klecina |- |- |[[Cukrownia Klemensów]] |LZA |1907-1970 |600 |52 |Z przerwą w działaniu po I wojnie |bocznica od stacji Klemensów |- |- |[[Cukrownia Kluczewo]] |ZST | | | |Kolei wąskotorowej nie było |bocznica od stacji (Stargard) Kluczewo |- |- |[[Cukrownia Kobierzyce]] |DWR |1890-1945(?) |600 |11 |już w 1938 na mapie topograficznej jako była cukrownia |bocznica od stacji Kobierzyce |- |- |[[Cukrownia Kondratowice]] |DST |1900-1945(1955) |600 |20 |linie przekazane w użytkowanie cukrowni Strzelin po 1945 |bocznica od stacji Kondratowice |- |- |[[Cukrownia Konstacja]] |EKU | | | |w Kutnie, własnej kolei wąskotorowej nie było |bocznica od stacji Kutno |- |- |[[Cukrownia Kościan]] |PKS |1906-1945 |600 |10 | |bocznica od stacji Kościan |- |- |[[Cukrownia Kowalewo]] |CGD | | | |Kolei wąskotorowej nie było |bocznica od stacji Kowalewo Pomorskie<ref>https://golub-cgd.pl/artykul/dworzec-obok-cukrowni/392329</ref> |- |- |[[Cukrownia Krajków]] |DWR |1883-1907 |800 |35 |od 1907 przejęta przez cukrownię Klecina |stacja styczna z koleją normalnotorową Żórawina |- |[[Cukrownia Krasiniec]] |WMA |1924-1980 |600/750 |10 |W ostatnim okresie tylko odcinek Krasne-Krasiniec |połączenie od stacji Krasne (czy bocznica?) |- |[[Cukrownia Krasnystaw]] |LKS | | | |Kolei wąskotorowej nie było |bocznica od stacji Krasnystaw |- |- |[[Cukrownia Kruszwica]] |CIN |1882-2003 |716/750 |~200 | |bocznica normalnotorowa od stacji Kruszwica, połączenie z kolejami kujawskim w ? |- |- |[[Cukrownia Leśmierz]] |EZG |1916-1986 |600 |114 |przejęcie linii cukrowni Młynów w ? <ref>https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_w%C4%85skotorowa_Cukrowni_Le%C5%9Bmierz</ref> |na stacji Sierpów, stacja styczna z koleją normalnotorową w Jackowicach |- |- |[[Cukrownia Lisewo]] |GMB |1894-1897 |750 |29 |Kolej wąskotorowa upubliczniona w 1897. |Bocznica od stacji Lisewo i Lisewo Wąskotorowe<ref>http://750mm.pl/index.php?topic=3847.0</ref> |- |- |[[Cukrownia Lublin]] |LU |1908-ok.1970 |600/750 |91 |przejęcie linii cukrowni Milejów, zbycie części linii na rzecz cukrowni Garbów w 1937, linie nie tworzyły jednej sieci |bocznica od stacji Lublin, także na stacji Sadurki i stacji Jaszczów |- |- |[[Cukrownia Łagiewniki]] |DDZ | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Łagiewniki Dzierżoniowskie |- |- |[[Cukrownia Łanięta]] |EKU |1922-? |600 | |Kolej wąskotorowa przejęta przez cukrownię Dobrzelin |Stacja styczna z koleją normalnotorową w Strzelcach Kujawskich |- |- |[[Cukrownia Łapy]] |BIA | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Łapy |- |- |[[Cukrownia Łubna]] |TKA | | | |w Kazimierzy Wlk, własnej kolei wąskotorowej nie było |bocznica od stacji Kazimierza Wlk. |- |- |[[Cukrownia Malbork]] |GMB | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Malbork i Malbork Wąskotorowy |- |- |[[Cukrownia Mała Wieś]] |WPL |1927-1980 |600 |63 | |stacja styczna z koleją normalnotorową w Płońsku |- |- |[[Cukrownia Małoszyn]] |DSR | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Malczyce |- |- |[[Cukrownia Maria]] |EKU | | | |W Sójkach, kolei wąskotorowej nie było |Bocznica szlakowa od linii kolejowej Kutno-Płock na mapie '44<ref>http://igrek.amzp.pl/5</ref> |- |- |[[Cukrownia Mątwy]] |CIN |1893-1945 |750 |?? |w 1945 przejęta przez cukrownię Kruszwica |bocznica od stacji normalnotorowej Mątwy |- |- |[[Cukrownia Mełno]] |CGR | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Mełno |- |- |[[Cukrownia Michałów]] |WZ |1922-1971 |750 |24 |w Lesznie |stacja styczna z koleją normalnotorową w Błoniu |- |- |[[Cukrownia Miejska Górka]] |PRA |1904-1955 |600 |16 | |bocznica od stacji Miejska Górka |- |- |[[Cukrownia Milejów]] |LLE |1908-1937 |600 |40 |Po 1937 do cukrowni Lublin |stacja styczna z koleją normalnotorową w Jaszczowie |- |- |[[Cukrownia Mircze]] |LHR |1902-1915 |? |25 |Po zamknięciu cukrowni do cukrowni Nieledew |stacja styczna z siecią Hrubieszowskiej Kolei Wąskotorowej |- |- |[[Cukrownia Młynów]] |ELE |1924-??? |600 | |Po zamknięciu cukrowni sieć przeszła do cukrowni Leśmierz/Dobrzelin |stacja styczna z koleją normalnotorową w Jackowicach |- |- |[[Cukrownia Model]] |WGS | |600 | |własna kolej fabryczna <ref>[http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccontent?id=17077&from=FBC] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"</ref> do Luszyna <ref> http://igrek.amzp.pl/4297 </ref>, część sieci cukrowni Dobrzelin <ref>Ciechański</ref> | |- |- |[[Cukrownia Nakło]] |CNA | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Nakło (normalna i wąska) |- |- |[[Cukrownia Nieledew]] |LHR |1905-1935 |600/750 |122 |Przejęła sieć cukrowni Mircze i Poturzyn, potem do cukrowni Strzyżów a następnie Werbkowice. |kilka stacji stycznych z siecią Hrubieszowskiej Kolei Wąskotorowej |- |- |[[Cukrownia Nieżychowo] |PP |???-1915 |600 | |Własnej kolei wąskotorowej brak |bocznica od stacji Nieżychowo Zakłady Przemysłowe<ref>https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Przemys%C5%82_cukrowniczy_w_zachodniej_Polsce_w_latach_1919-1939.pdf str. 13</ref> |- |- |[[Cukrownia Nowy Staw]] |GND |1893-1897 |750 |33 |Przejęcie przez Allgemeine Deutsche Kleinbahn-Gesellschaft |Bocznica od stacji Nowy Staw Wąsk. |- |- |[[Cukrownia Opalenica]] |PNT |1886-1896 |750 |18 |W 1896 kolejka przekazana Towarzystwu Kolejki Opalenickiej |Bocznica od stacji Opalenica (normalna i wąska) |- |- |[[Cukrownia Opole Lubelskie]] |LOP |1911-1970 |750 |78 |Część linii publiczna od 1918, przejęta linia cukrowni Zagłoba |Bocznica od stacji Opole Lubelskie |- |- |[[Cukrownia Ostrowite]] |CRY |1925-1992 |750 |36 |Rozebrana 2012 |Stacja styczna z koleją normalnotorową w Brodnicy |- |- |[[Cukrownia Ostrowy]] |EKU |1913-1918 |750 |49 |Upubliczniona 1918 |Bocznica od stacji Ostrowy i wąskotorowa od Ostrowy-Cukrownia |- |- |[[Cukrownia Otmuchów]] |ONY | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Otmuchów Cukrownia |- |- |[[Cukrownia Pakość]] |CIN |1880-???<ref>http://www.tpkkd.pl/historia-krosniewickiej-kolei-dojazdowej/</ref> | | |przejęta przez cukrownię w Tucznie |na stacji Pakość i na stacji Janikowo przez kolej cukrowni Janikowo??? |- |- |[[Cukrownia Pastuchów]] |DSW | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Jaworzyna Śl. |- |- |[[Cukrownia Pelplin]] |GTC |1895-1977 |750 |36 | |Bocznica od stacji Pelplin |- |- |[[Cukrownia Polska Cerekwiew]] |OK | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Polska Cerekiew |- |- |[[Cukrownia Poturzyn]] |LTM |1901-1922 |? |15 |Po 1922 do cukrowni Nieledew |port na Bugu w Kryłowie, po 1917 stacja Hrubieszowskiej Kolei Wąskotorowej w Poturzynie |- |- |[[Cukrownia Pruszcz]] |GDA |po 1920-1950 |750 |12 |Przejęta od cukrowni Sobowidz |Bocznica od stacji Pruszcz Gdański |- |- |[[Cukrownia Przeworsk]] |RPZ | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Przeworsk i Przeworsk Wąskotorowy |- |- |[[Cukrownia Pustków]] |DWR |1884-1970 |750 |27 | |Bocznica od stacji Pustków Żurawski |- |- |[[Cukrownia Racibórz]] |SRC | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Racibórz |- |- |[[Cukrownia Rejowiec]] |LCH |przed 1927 - po 1936 |600 |24<ref>https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=348344599265521&id=100022699520555</ref> |Kolej zakładowa do Kostunina wymieniona w lokalnym źródle wspominkowym <ref> Zdzisław Kalinowski Cukrownia Rejowiec wspomnienie http://kalinowski.weebly.com/artykuly.html </ref> oraz widoczna na mapie WIG z 1936<ref>http://igrek.amzp.pl/details.php?id=4543</ref> |Bocznica od stacji Rejowiec |- |- |[[Cukrownia Ropczyce]] |RRS | | | |Kolei wąskotorowej nie było |Bocznica od stacji Ropczyce |- |- |[[Cukrownia Rytwiany]] |TSZ | |600 |22,5<ref>[http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccontent?id=17077&from=FBC] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"</ref> | |Bocznica od stacji wąstkotorowej Rytwiany |- |- |[[Cukrownia Sokołów Podlaski]] |WSK | | | |Kolei wąskotorowej nie było. Dawniej Cukrownia Elżbietów |Bocznica od stacji Sokołów Podlaski |- |- |[[Cukrownia Stare Pole]] |GMB |1958-1967 |750 |30 |kolej przejęta od PKP |Bocznica od stacji Stare Pole, po przejęciu stacja styczna Malbork Kałdowo |- |- |[[Cukrownia Strzelin]] |DST | | | |Kolei wąskotorowej nie było, ale użytkowała sieć cukrowni Kondratowice w latach 1945-1955. |Bocznica szlakowa Strzelin Cukrownia |- |- |[[Cukrownia Strzelce]] |EKU | | | | |Bocznica od stacji Strzelce Kujawskie <ref>[http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccontent?id=17077&from=FBC] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"</ref>, połączenie z siecią cukrowni Dobrzelin |- |- |[[Cukrownia Strzyżów]] |LHR | | | |Kolei wąskotorowej nie było<ref>http://zamojskie.lubelskakolej.net/hkdhist.htm</ref> |Bocznica od stacji Strzyżów Hrubieszowski (wąskotorowej), bocznica od stacji Iżów <ref>http://fotopolska.eu/Cukrownia_Most_kolejowy</ref> |- |- |[[Cukrownia Szamotuły]] |PSZ | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |Bocznica od stacji Szamotuły |- |- |[[Cukrownia Szczecin]] |ZS | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |Bocznica od stacji Szczecin Gumieńce |- |- |Cukrownia Szreniawa |KPR | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |Brak połączenia z kolejami publicznymi<ref>http://maps.mapywig.org/m/Russian_and_Soviet_maps/series/084K/XXXI-7_IX.1914.jpg</ref> |- |- |[[Cukrownia Środa Wielkopolska]] |PSR | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było. |Bocznica od stacji Środa Wielkopolska i Środa Wielkopolska Wąskotorowa |- |- |[[Cukrownia Świdnica]] |DSW | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |Bocznica od stacji Pszenno |- |- |[[Cukrownia Świecie]] |CSW | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |Bocznica od stacji Świecie nad Wisłą |- |- |[[Cukrownia Ceres]] w Tczewie<ref>https://dawnytczew.pl/forum/viewtopic.php?p=31953#p31953</ref> |GTC | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |bocznica od stacji Tczew (?) |- |- |[[Cukrownia Tczew]] |GTC | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |bocznica od stacji Tczew (?) |- |- |[[Cukrownia Świecie]] |CSW | | | |Kolei wąskotorowej nie było. |Bocznica od stacji Świecie nad Wisłą |- |- |[[Cukrownia Tomczyn]] |EKU | |600 | | |połączenie z siecią cukrowni Dobrzelin |- |- |[[Cukrownia Trawniki]] |LSW | | | |własnej kolei wąskotorowej nie było |bocznica od stacji Trawniki (?) |- |- |[[Cukrownia Tuczno]] |CIN |1882-2003 |900/750 |140 | |bocznica normalnotorowa od stacji Jaksice |- |- |[[Cukrownia Unisław]] |CCH | | | |Artykuł z ŚK 10/2017 wspomina o 2 km kolejki, takoż Gazeta Cukrownicza <ref>[http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccontent?id=17077&from=FBC] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"</ref> |bocznica normalnotorowa od stacji Unisław |- |- |[[Cukrownia Werbkowice]] |LHR | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było |bocznica normalnotorowa od stacji Werbkowice, bocznica od stacji Werbkowice Wąskotorowe |- |- |[[Cukrownia Wieluń]] |EWI | | | |Kolei wąskotorowej nie było |bocznica normalnotorowa od stacji Wieluń Dąbrowa |- |- |[[Cukrownia Wierzchosławice]] |CIN |?-? |750 | |Po zamknięciu przejęta przez cukrownię Tuczno |Bocznica normalnotorowa od stacji Wierzchosławice (?) |- |- |[[Cukrownia Witaszyce]] |PJA | | | |Własnej kolei wąskotorowej nie było. |bocznica od stacji Witaszyce i od stacji Witaszyce Wąskotorowe |- |- |[[Cukrownia Włostów]] |TOP |1916-1992 |600/750 |35 | |najpierw Iwaniska, potem Jachimowice - punkty styczne z koleją jędrzejowską |- |- |[[Cukrownia Wożuczyn]] |LTM |1913-~1919 |750 |12 |upubliczniona po I WŚ |po upublicznieniu bocznica od stacji Wożuczyn |- |- |[[Cukrownia Wrocław]] |DW | | | |kolei wąskotorowej brak |bocznica od stacji Wrocław Sołtysowice |- |- |[[Cukrownia Wróblin |OB | | | |kolei wąskotorowej brak |bocznica od stacji Lewin Brzeski |- |- |[[Cukrownia Wróblin]] |OB | | | |kolei wąskotorowej brak |bocznica od stacji Lewin Brzeski |- |- |[[Cukrownia Września]] |PWR | | | |kolei wąskotorowej brak |bocznica od stacji Września, Września Wąskotorowa <ref>http://fotopolska.eu/Wrzesnia/b47279,Cukrownia_Wrzesnia_SA.html?f=294047-foto</ref> |- |- |[[Cukrownia Zagłoba]] |LOP |1892-1918 |750 |28 |przejęta przez cukrownię Opole Lubelskie |brak |- |- |[[Cukrownia Zakrzówek]] |LKR |1928-1948 |? |30 | |stacja stycznia odcinka izolowanego Niedrzwica, ale brak od samej cukrowni??? Wg <ref>[http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccontent?id=17077&from=FBC] Spis cukrowni Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa 1926; Wydanie "Gazety Cukrowniczej"</ref> bocznica od stacji Wilkołaz |- |- |[[Cukrownia Zbiersk]] |PKA |1916-1917, 1924-~1975 |750 |72 |pierwsze odcinki (35 km wraz ze stacją styczną z koleją normalnotorową Opatówek) upublicznione w 1917 |bocznica od stacji Zbiersk, stacja styczna z koleją normalnotorową Kucharki |- |- |[[Cukrownia Zduny]] |PKR | | | |cukrownia po wojnie wykorzystywała fragment sieci cukrowni Cielce |bocznica od stacji Zduny |- |- |[[Cukrownia Ziębice]] |DZA | | | |kolei wąskotorowej brak |bocznica od stacji Ziębice |- |- |[[Cukrownia Żnin]] |CZN |1894-1971 |600 |50 | |połączenie z Żnińską Koleją Dojazdową i PKP na stacji Żnin |- |- |[[Cukrownia Żórawina]] |DWR |1890-1966 |600 |24 | |kolejka dochodziła do stacji normalnotorowej Żórawina |- |} {{Przypisy}}'
Diff wszystkich zmian dokonanych podczas edycji (edit_diff)
'@@ -365,4 +365,14 @@ | |bocznica od stacji Kościan +|- + +|- +|[[Cukrownia Kowalewo]] +|CGD +| +| +| +|Kolei wąskotorowej nie było +|bocznica od stacji Kowalewo Pomorskie<ref>https://golub-cgd.pl/artykul/dworzec-obok-cukrowni/392329</ref> |- @@ -616,4 +626,14 @@ |Przejęła sieć cukrowni Mircze i Poturzyn, potem do cukrowni Strzyżów a następnie Werbkowice. |kilka stacji stycznych z siecią Hrubieszowskiej Kolei Wąskotorowej +|- + +|- +|[[Cukrownia Nieżychowo] +|PP +|???-1915 +|600 +| +|Własnej kolei wąskotorowej brak +|bocznica od stacji Nieżychowo Zakłady Przemysłowe<ref>https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Przemys%C5%82_cukrowniczy_w_zachodniej_Polsce_w_latach_1919-1939.pdf str. 13</ref> |- @@ -897,4 +917,34 @@ |Kolei wąskotorowej nie było. |Bocznica od stacji Pszenno +|- + +|- +|[[Cukrownia Świecie]] +|CSW +| +| +| +|Kolei wąskotorowej nie było. +|Bocznica od stacji Świecie nad Wisłą +|- + +|- +|[[Cukrownia Ceres]] w Tczewie<ref>https://dawnytczew.pl/forum/viewtopic.php?p=31953#p31953</ref> +|GTC +| +| +| +|Kolei wąskotorowej nie było. +|bocznica od stacji Tczew (?) +|- + +|- +|[[Cukrownia Tczew]] +|GTC +| +| +| +|Kolei wąskotorowej nie było. +|bocznica od stacji Tczew (?) |- '
Stary rozmiar strony (old_size)
17632
Linie dodane podczas edycji (added_lines)
[ 0 => '|-', 1 => '', 2 => '|-', 3 => '|[[Cukrownia Kowalewo]]', 4 => '|CGD', 5 => '|', 6 => '|', 7 => '|', 8 => '|Kolei wąskotorowej nie było', 9 => '|bocznica od stacji Kowalewo Pomorskie<ref>https://golub-cgd.pl/artykul/dworzec-obok-cukrowni/392329</ref>', 10 => '|-', 11 => '', 12 => '|-', 13 => '|[[Cukrownia Nieżychowo]', 14 => '|PP', 15 => '|???-1915', 16 => '|600', 17 => '|', 18 => '|Własnej kolei wąskotorowej brak', 19 => '|bocznica od stacji Nieżychowo Zakłady Przemysłowe<ref>https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Przemys%C5%82_cukrowniczy_w_zachodniej_Polsce_w_latach_1919-1939.pdf str. 13</ref>', 20 => '|-', 21 => '', 22 => '|-', 23 => '|[[Cukrownia Świecie]]', 24 => '|CSW', 25 => '|', 26 => '|', 27 => '|', 28 => '|Kolei wąskotorowej nie było.', 29 => '|Bocznica od stacji Świecie nad Wisłą', 30 => '|-', 31 => '', 32 => '|-', 33 => '|[[Cukrownia Ceres]] w Tczewie<ref>https://dawnytczew.pl/forum/viewtopic.php?p=31953#p31953</ref>', 34 => '|GTC', 35 => '|', 36 => '|', 37 => '|', 38 => '|Kolei wąskotorowej nie było.', 39 => '|bocznica od stacji Tczew (?)', 40 => '|-', 41 => '', 42 => '|-', 43 => '|[[Cukrownia Tczew]]', 44 => '|GTC', 45 => '|', 46 => '|', 47 => '|', 48 => '|Kolei wąskotorowej nie było.', 49 => '|bocznica od stacji Tczew (?)' ]
Linie usunięte podczas edycji (removed_lines)
[]
Unixowy znacznik czasu „timestamp” dla zmiany (timestamp)
1584280242