Edytujesz Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 23: | Linia 23: | ||
|2. operator = [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]] | |2. operator = [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]] | ||
|2_okres_działalności = 1945 – 1992 | |2_okres_działalności = 1945 – 1992 | ||
− | |3. operator = Towarzystwo | + | |3. operator = Towarzystwo Służby Ochrony Zabytków Kolei Rybnik |
− | |3_okres_działalności = | + | |3_okres_działalności = 1994 - 2009 |
− | |4. operator = | + | |4. operator = Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Kuźni Raciborskiej|4_okres_działalności = 2009 - obecnie |
− | |4_okres_działalności = | + | |5. operator = |
− | |5. operator = | + | |5_okres_działalności = |
− | |5_okres_działalności = | + | |6. operator = |
− | |6. operator = | + | |6_okres_działalności = |
− | |6_okres_działalności = | + | |uwagi_operator = |
− | |uwagi_operator = | ||
}} | }} | ||
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | {| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | ||
Linia 42: | Linia 41: | ||
'''Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach''' - Stacja kolei wąskotorowej położona w 23 kilometrze linii Gliwice Wąskotorowe - Racibórz Markowice (Stacja Rudy jest też w km 41,100 na lini Bytom Karb Wąskotorowy - Racibórz Markowice) obecnie znajduje się we władaniu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kuźni Raciborskiej. Niegdyś była ważną stacją przeładunkową, główną lokomotywownią i wagonownią na linii. Dziś stanowi wielką atrakcję turystyczną w regionie. | '''Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach''' - Stacja kolei wąskotorowej położona w 23 kilometrze linii Gliwice Wąskotorowe - Racibórz Markowice (Stacja Rudy jest też w km 41,100 na lini Bytom Karb Wąskotorowy - Racibórz Markowice) obecnie znajduje się we władaniu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kuźni Raciborskiej. Niegdyś była ważną stacją przeładunkową, główną lokomotywownią i wagonownią na linii. Dziś stanowi wielką atrakcję turystyczną w regionie. | ||
− | [[File:Plan schematyczny Rudy 09.2023.jpg| | + | [[File:Plan schematyczny Rudy 09.2023.jpg|1100px|]] |
Linia 85: | Linia 84: | ||
− | + | ==Zdjęcia== | |
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:Wls180-15 semafor.jpg|Wls180-15 na tle semafora kształtowego w Rudach | ||
+ | Plik:Las49-3343 Stanica.jpg|Las49-3343 z pociągiem specjalnym na stacji Stanica | ||
+ | Plik:Stacja Rudy zwrotnik.jpg|Zwrotnik na stacji Rudy | ||
+ | Plik:B.Stacyjny Rudy.jpg|Budynek Stacji Rudy | ||
+ | Plik:LokoRudy2.jpg|Tory przed lokomotywownią w Rudach | ||
+ | </gallery> | ||
== Tabor == | == Tabor == | ||
Linia 96: | Linia 102: | ||
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | {| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | ||
− | ! style="width:90px" | | + | ! style="width:90px" |Nr fabr. |
− | |||
! Typ | ! Typ | ||
+ | ! Producent | ||
! Rok prod. | ! Rok prod. | ||
! Nr. Kotła | ! Nr. Kotła | ||
! Prześwit | ! Prześwit | ||
+ | ! Oznaczenie | ||
! style="width:110px"|Stan | ! style="width:110px"|Stan | ||
! class="unsortable"|Uwagi | ! class="unsortable"|Uwagi | ||
Linia 107: | Linia 114: | ||
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-02986|Las49-3343]] | | [[Tabor:Lw-02986|Las49-3343]] | ||
− | |||
| Las49 | | Las49 | ||
+ | | Chrzanów | ||
| 1954 | | 1954 | ||
| 1655/53 | | 1655/53 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | Las49-3343 | ||
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawny | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | [[Tw53/3996| | + | | [[Tw53/3996|3996]] |
− | |||
| Tw53/Pw53 | | Tw53/Pw53 | ||
− | |1955/ | + | | Chrzanów |
+ | |1955/1997/9 | ||
| 13969/54 | | 13969/54 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | Pw53-02 | ||
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat | | style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat | ||
| Przebudowany z Tw53. Tender od Px48. | | Przebudowany z Tw53. Tender od Px48. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-02988|Tw9-8]] | | [[Tabor:Lw-02988|Tw9-8]] | ||
− | |||
| Tw9 | | Tw9 | ||
+ | | AEG | ||
| 1924 | | 1924 | ||
| | | | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | Tw9-8 | ||
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat | | style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat | ||
| Na stacji znajduje się kocioł służący kiedyś do ogrzewania lokomotywowni a obecnie jest częścią muzeum multimedialnego w hali Wagonowni w Rudach. | | Na stacji znajduje się kocioł służący kiedyś do ogrzewania lokomotywowni a obecnie jest częścią muzeum multimedialnego w hali Wagonowni w Rudach. | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Tabor:Lw-02989|Borsig Bn2t]] | ||
+ | | Bn2t | ||
+ | | Borsig | ||
+ | | 1929 | ||
+ | | 12050/29 | ||
+ | | 785mm | ||
+ | | 15 | ||
+ | | style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat | ||
+ | | | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
Linia 148: | Linia 158: | ||
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | {| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | ||
− | ! style="width:90px" | | + | ! style="width:90px" |Nr fabr. |
− | ! | + | ! Typ |
! Rok prod. | ! Rok prod. | ||
! Prześwit | ! Prześwit | ||
+ | ! Oznaczenie | ||
! style="width:110px"|Stan | ! style="width:110px"|Stan | ||
! class="unsortable"|Uwagi | ! class="unsortable"|Uwagi | ||
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-00224|Lxd2-08]] | | [[Tabor:Lw-00224|Lxd2-08]] | ||
− | | | + | | Lxd2 |
| 1981 | | 1981 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
− | | style="background-color:# | + | | HP-Lxd2-08 |
+ | | style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | ||
| Lokomotywa sprowadzona z Huty Pokój. Lokomotywa nie posiada górnej lampy oraz posiada malowanie zakładowe. | | Lokomotywa sprowadzona z Huty Pokój. Lokomotywa nie posiada górnej lampy oraz posiada malowanie zakładowe. | ||
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-00098|Lxd2-354]] | | [[Tabor:Lw-00098|Lxd2-354]] | ||
− | | | + | | Lxd2 |
| 1967 | | 1967 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | Lxd2-354 | ||
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | | style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-00231|Lxd2-373]] | | [[Tabor:Lw-00231|Lxd2-373]] | ||
− | | | + | | Lxd2 |
| 1981 | | 1981 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | Lxd2-373 | ||
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | [[Tabor:Lw- | + | | [[Tabor:Lw-00370|Lyd1-150]] |
− | | | + | | Wls150 |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
| 1966 | | 1966 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | Lyd1-150 | ||
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | | style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | [[Tabor:Lw-00449| | + | | [[Tabor:Lw-00449|Wls180-15]] |
− | | | + | | Wls180 |
| 1971 | | 1971 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | Wls180-15 | ||
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | [[Tabor:Lw-00472| | + | | [[Tabor:Lw-00472|Wls180-36]] |
− | | | + | | Wls180 |
| 1972 | | 1972 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | Wls180-36 | ||
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | [[Tabor:Lw-00013| | + | | [[Tabor:Lw-00013|2Wls40-1189]] |
− | | | + | | 2WLs40 |
| 1961 | | 1961 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | 10 | ||
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | | style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | ||
| Pęknięty blok silnika | | Pęknięty blok silnika | ||
|- | |- | ||
− | | [[Tabor:Lw-00035| | + | | [[Tabor:Lw-00035|2Wls50-1836]] |
− | | | + | | 2WLs50 |
| 1970 | | 1970 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | 2WLs50-1836 | ||
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | | style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | [[Tabor:Lw-00041| | + | | [[Tabor:Lw-00041|2Wls50-2088]] |
− | | | + | | 2WLs50 |
| 1970 | | 1970 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | 2Wls50-2088 | ||
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | [[Tabor:Lw-00644| | + | | [[Tabor:Lw-00644|Wls75-38]] |
− | | | + | | Wls75 |
| 1967 | | 1967 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | Wls75-38 | ||
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | [[Tabor:Lw-00657| | + | | [[Tabor:Lw-00657|Wls75-66]] |
− | | | + | | Wls75 |
| 1971 | | 1971 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | Wls75-66 | ||
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | | style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Tabor:Lw-01301|Wmd 101]] | ||
+ | | Wmc | ||
+ | | 1959 | ||
+ | | 785mm | ||
+ | | Wmd 101 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-00617|Mbxd2-218]] | | [[Tabor:Lw-00617|Mbxd2-218]] | ||
− | | | + | | A20D-P |
| 1986 | | 1986 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
+ | | MBxd2-218 | ||
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | [[Tabor:Lw-00065| | + | | [[Tabor:Lw-00065|Wls40-372]] |
− | | | + | | WLs40 |
| 1955 | | 1955 | ||
| 600mm | | 600mm | ||
+ | | Wls40-372 | ||
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat | | style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | [[Tabor:Lw-00066| | + | | [[Tabor:Lw-00066|Wls40-377]] |
− | | | + | | WLs40 |
| 1955 | | 1955 | ||
| 600mm | | 600mm | ||
+ | | Wls40-377 | ||
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat | | style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
| | | | ||
|- | |- | ||
Linia 272: | Linia 291: | ||
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | {| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | ||
− | ! style="width:90px" |Typ | + | ! style="width:90px" |Nr fabr. |
+ | ! Typ | ||
! Zdjęcie | ! Zdjęcie | ||
! Rok prod. | ! Rok prod. | ||
Linia 282: | Linia 302: | ||
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-02987|Siemens]] | | [[Tabor:Lw-02987|Siemens]] | ||
+ | | Siemens elektrowóz | ||
| [[Plik:Siemens_Rudy.JPG|100px]] | | [[Plik:Siemens_Rudy.JPG|100px]] | ||
| 1896 | | 1896 | ||
Linia 292: | Linia 313: | ||
|} | |} | ||
− | ==== Pojazdy Specjalne ==== | + | ==== Pojazdy Specjalne ==== |
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | {| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | ||
− | ! style="width:90px" | | + | ! style="width:90px" |Nr fabr. |
! Zdjęcie | ! Zdjęcie | ||
! Rok prod. | ! Rok prod. | ||
Linia 302: | Linia 323: | ||
! class="unsortable"|Uwagi | ! class="unsortable"|Uwagi | ||
|- | |- | ||
− | + | | [[Tabor:Lw-02006|803S-01]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | [[Tabor:Lw-02006|803S]] | ||
| [[Plik:803S-01.jpg|100px]] | | [[Plik:803S-01.jpg|100px]] | ||
| 1985 | | 1985 | ||
Linia 327: | Linia 332: | ||
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-00122|Urządzenie Rotacyjne]] | | [[Tabor:Lw-00122|Urządzenie Rotacyjne]] | ||
− | | [[Plik: | + | | [[Plik:DSC02750am.JPG|100px]] |
| 1967 | | 1967 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
Linia 370: | Linia 375: | ||
| | | | ||
| 785mm | | 785mm | ||
− | | PWmd | + | | PWmd |
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | | style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | ||
| Wagon doczepny do drezyn Wmc/Wmd | | Wagon doczepny do drezyn Wmc/Wmd | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
Linia 450: | Linia 415: | ||
| Wagon doczepny FAUR<br/>Przekazany gminie Kuźnia Raciborska dn. 29.07.1994<ref>{{cytuj książkę |nazwisko = Soida | imię = Krzysztof| autor link = | tytuł = Kolej Gliwice Trynek - Rudy - Racibórz| wydawca = Emi-Press| miejsce = Łódź| rok = 1998| strony = 79| isbn = 83-904079-2-2}}</ref> | | Wagon doczepny FAUR<br/>Przekazany gminie Kuźnia Raciborska dn. 29.07.1994<ref>{{cytuj książkę |nazwisko = Soida | imię = Krzysztof| autor link = | tytuł = Kolej Gliwice Trynek - Rudy - Racibórz| wydawca = Emi-Press| miejsce = Łódź| rok = 1998| strony = 79| isbn = 83-904079-2-2}}</ref> | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxh | |
|[[Plik:BTxh 313-9.jpg|100px]] | |[[Plik:BTxh 313-9.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 458: | Linia 423: | ||
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | | Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxhp | |
|[[Plik:BTxh 314-7.jpg|100px]] | |[[Plik:BTxh 314-7.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 466: | Linia 431: | ||
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | | Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxhp | |
|[[Plik:BTxh 315-4.jpg|100px]] | |[[Plik:BTxh 315-4.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
| 785mm | | 785mm | ||
− | | | + | | BTxhp 00-320034-315-4 |
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawny | ||
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh. (sprowadzony z PKW Chorzów) | | Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh. (sprowadzony z PKW Chorzów) | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxhp | |
| [[Plik:BTxh_316-2.jpg|100px]] | | [[Plik:BTxh_316-2.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
| 785mm | | 785mm | ||
− | | | + | | BTxhp 00-320034-316-2 |
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawny | ||
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh. (sprowadzony z PKW Chorzów) | | Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh. (sprowadzony z PKW Chorzów) | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxh | |
| [[Plik:BTxh 317-0.jpg|100px]] | | [[Plik:BTxh 317-0.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 490: | Linia 455: | ||
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | | Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxh | |
| [[Plik:BTxh 318-9.jpg|100px]] | | [[Plik:BTxh 318-9.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 498: | Linia 463: | ||
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | | Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxh | |
| [[Plik:BTxh 319-6.jpg|100px]] | | [[Plik:BTxh 319-6.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 547: | Linia 512: | ||
| Wagon Kryty<br/> Fabryka Wagonów Świdnica <br/> Nr. Fab. :1811 | | Wagon Kryty<br/> Fabryka Wagonów Świdnica <br/> Nr. Fab. :1811 | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | BTxhpi |
| [[Plik:KWK K-J 03.jpg|100px]] | | [[Plik:KWK K-J 03.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 554: | Linia 519: | ||
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | | style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | ||
| Wagon Kryty "Kibel"<br/> | | Wagon Kryty "Kibel"<br/> | ||
− | -Przebudowa z węglarki Wddxh na wagon | + | -Przebudowa z węglarki Wddxh na wagon BTxhpi do obsługi lini Siemianowice Śl. Wąsk. - Bytom K. Wąsk. - Miasteczko Śl. Wąsk. <br/> |
− | -Wagon przebudowany z wagonu letniego | + | -Wagon przebudowany z wagonu letniego BTxhpi i przystosowany do warunków pracy w kopalni. Przekuty na 750mm. <br/> |
-Wagon do przewozu pracowników w KWK Kazimierz-Juliusz. <br/> | -Wagon do przewozu pracowników w KWK Kazimierz-Juliusz. <br/> | ||
-Przez jakiś czas stał w hali Huty Kościuszko. <br/> | -Przez jakiś czas stał w hali Huty Kościuszko. <br/> | ||
-11 Października 2023 roku został sprowadzony na stację w Rudach. <br/> | -11 Października 2023 roku został sprowadzony na stację w Rudach. <br/> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | BTxhpi |
| [[Plik:KWK K-J 04.jpg|100px]] | | [[Plik:KWK K-J 04.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 567: | Linia 532: | ||
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | | style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | ||
| Wagon Kryty "Kibel"<br/> | | Wagon Kryty "Kibel"<br/> | ||
− | -Przebudowa z węglarki Wddxh na wagon | + | -Przebudowa z węglarki Wddxh na wagon BTxhpi do obsługi lini Siemianowice Śl. Wąsk. - Bytom K. Wąsk. - Miasteczko Śl. Wąsk. <br/> |
− | -Wagon przebudowany z wagonu letniego | + | -Wagon przebudowany z wagonu letniego BTxhpi i przystosowany do warunków pracy w kopalni. Przekuty na 750mm. <br/> |
-Wagon do przewozu pracowników w KWK Kazimierz-Juliusz. <br/> | -Wagon do przewozu pracowników w KWK Kazimierz-Juliusz. <br/> | ||
-Przez jakiś czas stał w hali Huty Kościuszko. <br/> | -Przez jakiś czas stał w hali Huty Kościuszko. <br/> | ||
Linia 597: | Linia 562: | ||
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-03061|Wddxh]] | | [[Tabor:Lw-03061|Wddxh]] | ||
− | | [[Plik: | + | | [[Plik:Wddxh 8972-1.jpg|100px]] |
| ZNTK Stargard | | ZNTK Stargard | ||
| 1970 | | 1970 | ||
Linia 603: | Linia 568: | ||
| Wddxh 00-17 534 8972-1 | | Wddxh 00-17 534 8972-1 | ||
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawny | ||
− | | Stary nr. 53079 | + | | Stary nr. 53079 |
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-03062|Wddxh]] | | [[Tabor:Lw-03062|Wddxh]] | ||
Linia 753: | Linia 718: | ||
| [[Plik:Rdxh 4603-4 Rudy.jpg|100px]] | | [[Plik:Rdxh 4603-4 Rudy.jpg|100px]] | ||
| Zastal Zielona Góra | | Zastal Zielona Góra | ||
− | | | + | | 1959 |
| 785mm | | 785mm | ||
| Rdxh 00-15 734 4603-4 | | Rdxh 00-15 734 4603-4 | ||
Linia 778: | Linia 743: | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
− | + | === Wszystkie posterunki na linii === | |
− | == Wszystkie posterunki na linii == | ||
Wykaz stacji, post. osłonnych, post. bocznicowych, przystanków osobowych, ładowni i bocznic na linii Bytom Karb Wąsk. - Racibórz Markowice Wąsk. | Wykaz stacji, post. osłonnych, post. bocznicowych, przystanków osobowych, ładowni i bocznic na linii Bytom Karb Wąsk. - Racibórz Markowice Wąsk. | ||
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | {| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | ||
Linia 825: | Linia 789: | ||
|- | |- | ||
| 7 | | 7 | ||
− | | | + | | Nowa Hołda |
| style="text-align:right"| 15,200 | | style="text-align:right"| 15,200 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 831: | Linia 795: | ||
|- | |- | ||
| 8 | | 8 | ||
− | + | | Gliwice Wschodnie | |
| style="text-align:right"| 16,300 | | style="text-align:right"| 16,300 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 837: | Linia 801: | ||
|- | |- | ||
| 9 | | 9 | ||
− | | | + | | Ciepłownia Gliwice |
| style="text-align:right"| 16,400 | | style="text-align:right"| 16,400 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 843: | Linia 807: | ||
|- | |- | ||
| 10 | | 10 | ||
− | + | | Gliwice Wąsk. | |
| style="text-align:right"| 17,400 | | style="text-align:right"| 17,400 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 849: | Linia 813: | ||
|- | |- | ||
| 11 | | 11 | ||
− | + | | Gliwice Trynek | |
| style="text-align:right"| 19,300 | | style="text-align:right"| 19,300 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 855: | Linia 819: | ||
|- | |- | ||
| 12 | | 12 | ||
− | | | + | | Kopalnia Gliwice (przystanek osobowy) |
| style="text-align:right"| 20,100 | | style="text-align:right"| 20,100 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany | ||
Linia 861: | Linia 825: | ||
|- | |- | ||
| 13 | | 13 | ||
− | + | | Kopalnia Gliwice (post. osłonny) | |
| style="text-align:right"| 20,400 | | style="text-align:right"| 20,400 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany | ||
Linia 867: | Linia 831: | ||
|- | |- | ||
| 14 | | 14 | ||
− | + | | Bojków Wąsk. | |
| style="text-align:right"| 22,700 | | style="text-align:right"| 22,700 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 873: | Linia 837: | ||
|- | |- | ||
| 15 | | 15 | ||
− | + | | Bojków Górny. Wąsk. (przystanek osobowy) | |
| style="text-align:right"| 24,400 | | style="text-align:right"| 24,400 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany | ||
Linia 879: | Linia 843: | ||
|- | |- | ||
| 16 | | 16 | ||
− | + | | Mysia Góra Osiedle (przystanek osobowy) | |
| style="text-align:right"| 26,700 | | style="text-align:right"| 26,700 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany | ||
Linia 885: | Linia 849: | ||
|- | |- | ||
| 17 | | 17 | ||
− | | | + | | Nieborowice |
| style="text-align:right"| 28,300 | | style="text-align:right"| 28,300 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 891: | Linia 855: | ||
|- | |- | ||
| 18 | | 18 | ||
− | + | | Pilchowice Bierawka (przystanek osobowy) | |
| style="text-align:right"| 31,400 | | style="text-align:right"| 31,400 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany | ||
Linia 897: | Linia 861: | ||
|- | |- | ||
| 19 | | 19 | ||
− | | | + | | Pilchowice |
| style="text-align:right"| 32,800 | | style="text-align:right"| 32,800 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 921: | Linia 885: | ||
|- | |- | ||
| 23 | | 23 | ||
− | | [[Stodoły|Rybnik Stodoły (kiedyś przystanek/teraz stacja) | + | | [[Stodoły|Rybnik Stodoły]] (kiedyś przystanek/teraz stacja) |
| style="text-align:right"| 44,000 | | style="text-align:right"| 44,000 | ||
| style="background-color:#80FF89;" |Czynna | | style="background-color:#80FF89;" |Czynna | ||
Linia 927: | Linia 891: | ||
|- | |- | ||
| 24 | | 24 | ||
− | + | | Szymocice Wąsk. | |
| style="text-align:right"| 52,900 | | style="text-align:right"| 52,900 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 933: | Linia 897: | ||
|- | |- | ||
| 25 | | 25 | ||
− | + | | Nędza Wąsk. | |
| style="text-align:right"| 55,900 | | style="text-align:right"| 55,900 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 939: | Linia 903: | ||
|- | |- | ||
| 26 | | 26 | ||
− | | | + | | Żwirownia Babice (bocznica) |
| style="text-align:right"| 56,800 | | style="text-align:right"| 56,800 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 945: | Linia 909: | ||
|- | |- | ||
| 27 | | 27 | ||
− | | | + | | Babice |
| style="text-align:right"| 58,100 | | style="text-align:right"| 58,100 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 951: | Linia 915: | ||
|- | |- | ||
| 28 | | 28 | ||
− | + | | Markowice Raciborskie Wąsk. | |
| style="text-align:right"| 61,700 | | style="text-align:right"| 61,700 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 957: | Linia 921: | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
+ | |||
=== Bocznice === | === Bocznice === | ||
− | Linia stanowiła trzon transportu towarowego w regionie, z tego powodu posiadała kilka bocznic do różnych zakładów przemysłowych. Wykaz bocznic | + | Linia stanowiła trzon transportu towarowego w regionie, z tego powodu posiadała kilka bocznic do różnych zakładów przemysłowych. Wykaz bocznic przedstawia poniższa tabela |
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | {| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | ||
! style="width:25px" class="unsortable"|L.p. | ! style="width:25px" class="unsortable"|L.p. | ||
Linia 1026: | Linia 991: | ||
| style="text-align:right"| {{dts|||1937}} | | style="text-align:right"| {{dts|||1937}} | ||
|} | |} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Bibliografia == | == Bibliografia == |