Edytujesz Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 23: Linia 23:
 
|2. operator                                                      = [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]]
 
|2. operator                                                      = [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]]
 
|2_okres_działalności                                            = 1945 – 1992
 
|2_okres_działalności                                            = 1945 – 1992
|3. operator                                                      = Towarzystwo Miłośników Górnośląskiej Kolei Wąskotorowej
+
|3. operator                                                      = Towarzystwo Służby Ochrony Zabytków Kolei Rybnik
|3_okres_działalności                                            = 1993 - 1999
+
|3_okres_działalności                                            = 1994 - 2009
|4. operator                                                      = Katowickie Stowarzyszenie Miłośników Kolei
+
|4. operator                                                      = Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Kuźni Raciborskiej|4_okres_działalności                                            = 2009 - obecnie
|4_okres_działalności                                            = 1999 - 2009
+
|5. operator                                                      =
|5. operator                                                      = Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji  w Kuźni Raciborskiej
+
|5_okres_działalności                                            =
|5_okres_działalności                                            = 2009 - 2017
+
|6. operator                                                      =
|6. operator                                                      = Gminny Ośrodek Turystyki i Promocji w Rudach
+
|6_okres_działalności                                            =
|6_okres_działalności                                            = 2017 - nadal
+
|uwagi_operator                                                  =
|uwagi_operator                                                  =  
 
 
}}
 
}}
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
Linia 42: Linia 41:
 
'''Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach''' - Stacja kolei wąskotorowej położona w 23 kilometrze linii Gliwice Wąskotorowe - Racibórz Markowice (Stacja Rudy jest też w km 41,100 na lini Bytom Karb Wąskotorowy - Racibórz Markowice) obecnie znajduje się we władaniu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kuźni Raciborskiej. Niegdyś była ważną stacją przeładunkową, główną lokomotywownią i wagonownią na linii. Dziś stanowi wielką atrakcję turystyczną w regionie.
 
'''Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach''' - Stacja kolei wąskotorowej położona w 23 kilometrze linii Gliwice Wąskotorowe - Racibórz Markowice (Stacja Rudy jest też w km 41,100 na lini Bytom Karb Wąskotorowy - Racibórz Markowice) obecnie znajduje się we władaniu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kuźni Raciborskiej. Niegdyś była ważną stacją przeładunkową, główną lokomotywownią i wagonownią na linii. Dziś stanowi wielką atrakcję turystyczną w regionie.
  
[[File:Plan schematyczny Rudy 09.2023.jpg|950px|]]
+
[[File:Plan schematyczny Rudy 09.2023.jpg|1100px|]]
  
  
Linia 85: Linia 84:
  
  
 
+
==Zdjęcia==
 +
<gallery>
 +
Plik:Wls180-15 semafor.jpg|Wls180-15 na tle semafora kształtowego w Rudach
 +
Plik:Las49-3343 Stanica.jpg|Las49-3343 z pociągiem specjalnym na stacji Stanica
 +
Plik:Stacja Rudy zwrotnik.jpg|Zwrotnik na stacji Rudy
 +
Plik:B.Stacyjny Rudy.jpg|Budynek Stacji Rudy
 +
Plik:LokoRudy2.jpg|Tory przed lokomotywownią w Rudach
 +
</gallery>
  
 
== Tabor ==
 
== Tabor ==
Linia 96: Linia 102:
  
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
! style="width:90px" |Oznaczenie
+
! style="width:90px" |Nr fabr.
! Zdjęcie
 
 
! Typ
 
! Typ
 +
! Producent
 
! Rok prod.
 
! Rok prod.
 
! Nr. Kotła
 
! Nr. Kotła
 
! Prześwit
 
! Prześwit
 +
! Oznaczenie
 
! style="width:110px"|Stan
 
! style="width:110px"|Stan
 
! class="unsortable"|Uwagi
 
! class="unsortable"|Uwagi
Linia 107: Linia 114:
 
|-
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-02986|Las49-3343]]
 
| [[Tabor:Lw-02986|Las49-3343]]
| [[Plik:Las49-3343_Rudy.jpeg|100px]]
 
 
| Las49
 
| Las49
 +
| Chrzanów
 
| 1954
 
| 1954
 
| 1655/53
 
| 1655/53
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| Las49-3343
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny
 
|  
 
|  
 
|-
 
|-
| [[Tw53/3996|Tw53-3996 / <br/> Pw53-02]]
+
| [[Tw53/3996|3996]]
| [[Plik:Pw53-02.jpg|100px]]  
 
 
| Tw53/Pw53
 
| Tw53/Pw53
|1955/1999
+
| Chrzanów
 +
|1955/1997/9
 
| 13969/54
 
| 13969/54
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| Pw53-02
 
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat
 
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat
 
| Przebudowany z Tw53. Tender od Px48.
 
| Przebudowany z Tw53. Tender od Px48.
|-
 
 
| [[Tabor:Lw-02989|15]]
 
| [[Plik:Borsig_Rudy.jpeg|100px]]
 
| Bn2t
 
| 1929
 
| 12050/29
 
| 785mm
 
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat
 
|
 
 
|-
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-02988|Tw9-8]]
 
| [[Tabor:Lw-02988|Tw9-8]]
| [[Plik:Tw9.Rudy.jpg|100px]]
 
 
| Tw9
 
| Tw9
 +
| AEG
 
| 1924
 
| 1924
 
|  
 
|  
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| Tw9-8
 
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat
 
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat
 
| Na stacji znajduje się kocioł służący kiedyś do ogrzewania lokomotywowni a obecnie jest częścią muzeum multimedialnego w hali Wagonowni w Rudach.
 
| Na stacji znajduje się kocioł służący kiedyś do ogrzewania lokomotywowni a obecnie jest częścią muzeum multimedialnego w hali Wagonowni w Rudach.
 +
|-
 +
| [[Tabor:Lw-02989|Borsig Bn2t]]
 +
| Bn2t
 +
| Borsig
 +
| 1929
 +
| 12050/29
 +
| 785mm
 +
| 15
 +
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat
 +
|
 
|-
 
|-
 
|}
 
|}
Linia 148: Linia 158:
  
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
! style="width:90px" |Oznaczenie
+
! style="width:90px" |Nr fabr.
! Zdjęcie
+
! Typ
 
! Rok prod.
 
! Rok prod.
 
! Prześwit
 
! Prześwit
 +
! Oznaczenie
 
! style="width:110px"|Stan
 
! style="width:110px"|Stan
 
! class="unsortable"|Uwagi
 
! class="unsortable"|Uwagi
 
|-
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-00224|Lxd2-08]]
 
| [[Tabor:Lw-00224|Lxd2-08]]
| [[Plik:DSC06872am.JPG|100px]]
+
| Lxd2
 
| 1981
 
| 1981
 
| 785mm
 
| 785mm
| style="background-color:#80FFFF;" |W trakcie remontu
+
| HP-Lxd2-08
 +
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| Lokomotywa sprowadzona z Huty Pokój. Lokomotywa nie posiada górnej lampy oraz posiada malowanie zakładowe.
 
| Lokomotywa sprowadzona z Huty Pokój. Lokomotywa nie posiada górnej lampy oraz posiada malowanie zakładowe.
 
|-
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-00098|Lxd2-354]]
 
| [[Tabor:Lw-00098|Lxd2-354]]
| [[Plik:DSC05612am6.JPG|100px]]
+
| Lxd2
 
| 1967
 
| 1967
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| Lxd2-354
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
|  
 
|  
 
|-
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-00231|Lxd2-373]]
 
| [[Tabor:Lw-00231|Lxd2-373]]
| [[Plik:Lxd2-373_Rudy.jpg|100px]]
+
| Lxd2
 
| 1981
 
| 1981
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| Lxd2-373
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|  
 
|  
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-00356|Lyd1-150]]
+
| [[Tabor:Lw-00370|Lyd1-150]]
| [[Plik:IMG_20210619_142752.jpg|100px]]
+
| Wls150
| 1966
 
| 785mm
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
|
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-00370|WLs150-7225]]
 
| [[Plik:16am.jpg|100px]]
 
 
| 1966
 
| 1966
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| Lyd1-150
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
|
 
|
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-00449|WLs180-15]]
+
| [[Tabor:Lw-00449|Wls180-15]]
| [[Plik:Wls180-15-rudy-m-bachusz.jpeg|100px]]
+
| Wls180
 
| 1971
 
| 1971
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| Wls180-15
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|  
 
|  
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-00472|WLs180-36]]
+
| [[Tabor:Lw-00472|Wls180-36]]
| [[Plik:DSC0731am6.JPG|100px]]
+
| Wls180
 
| 1972
 
| 1972
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| Wls180-36
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|  
 
|  
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-00013|2WLs40-1189]]
+
| [[Tabor:Lw-00013|2Wls40-1189]]
| [[Plik:DSC05617bm.JPG|100px]]
+
| 2WLs40
 
| 1961
 
| 1961
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| 10
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| Pęknięty blok silnika
 
| Pęknięty blok silnika
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-00035|2WLs50-1836]]
+
| [[Tabor:Lw-00035|2Wls50-1836]]
| [[Plik:2Wls50-1836_Rudy.jpeg|100px]]
+
| 2WLs50
 
| 1970
 
| 1970
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| 2WLs50-1836
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
|
 
|
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-00041|2WLs50-2088]]
+
| [[Tabor:Lw-00041|2Wls50-2088]]
| [[Plik:Wąskotorówka_w_rudach_444.jpg|100px]]
+
| 2WLs50
 
| 1970
 
| 1970
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| 2Wls50-2088
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|
 
|
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-00644|WLs75-38]]
+
| [[Tabor:Lw-00644|Wls75-38]]
| [[Plik:DSC02857am.JPG|100px]]
+
| Wls75
 
| 1967
 
| 1967
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| Wls75-38
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|  
 
|  
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-00657|WLs75-66]]
+
| [[Tabor:Lw-00657|Wls75-66]]
| [[Plik:Wls75-66_Rudy.jpeg|100px]]
+
| Wls75
 
| 1971
 
| 1971
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| Wls75-66
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 +
|
 +
|-
 +
| [[Tabor:Lw-01301|Wmd 101]]
 +
| Wmc
 +
| 1959
 +
| 785mm
 +
| Wmd 101
 +
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|  
 
|  
 
|-
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-00617|Mbxd2-218]]
 
| [[Tabor:Lw-00617|Mbxd2-218]]
| [[Plik:DSC09477am.JPG|100px]]
+
| A20D-P
 
| 1986
 
| 1986
 
| 785mm
 
| 785mm
 +
| MBxd2-218
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawna
 
|  
 
|  
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-00065|WLs40-372]]
+
| [[Tabor:Lw-00065|Wls40-372]]
| [[Plik:Rudy,_WLs40_(1).JPG|100px]]
+
| WLs40
 
| 1955
 
| 1955
 
| 600mm
 
| 600mm
 +
| Wls40-372
 
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat
 
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat
 
|
 
|
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-00066|WLs40-377]]
+
| [[Tabor:Lw-00066|Wls40-377]]
| [[Plik:Wls40-377.jpg|100px]]
+
| WLs40
 
| 1955
 
| 1955
 
| 600mm
 
| 600mm
 +
| Wls40-377
 
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat
 
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat
|
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-00074|WLs40-568]]
 
| [[Plik:Wls40-568_Rudy.jpg|100px]]
 
| 1957
 
| 600mm
 
| style="background-color:#80FFFF;"  |W trakcie remontu
 
 
|
 
|
 
|-
 
|-
Linia 272: Linia 291:
  
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
! style="width:90px" |Typ
+
! style="width:90px" |Nr fabr.
 +
! Typ
 
! Zdjęcie
 
! Zdjęcie
 
! Rok prod.
 
! Rok prod.
Linia 282: Linia 302:
 
|-
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-02987|Siemens]]
 
| [[Tabor:Lw-02987|Siemens]]
 +
| Siemens elektrowóz
 
| [[Plik:Siemens_Rudy.JPG|100px]]  
 
| [[Plik:Siemens_Rudy.JPG|100px]]  
 
| 1896
 
| 1896
Linia 292: Linia 313:
 
|}
 
|}
  
==== Pojazdy Specjalne ====  
+
==== Pojazdy Specjalne ====
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
! style="width:90px" |Typ
+
! style="width:90px" |Nr fabr.
 
! Zdjęcie
 
! Zdjęcie
 
! Rok prod.
 
! Rok prod.
Linia 302: Linia 323:
 
! class="unsortable"|Uwagi
 
! class="unsortable"|Uwagi
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-01301|Wmd]]
+
| [[Tabor:Lw-02006|803S-01]]
| [[Plik:Wmd101.jpeg|100px]]
 
| 1959
 
| 785mm
 
| Wmd 101
 
| style="background-color:#80FFFF;"  |W trakcie remontu
 
|
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-03121|Doc]]
 
| [[Plik:Drezyna Doc Stanica.jpg|100px]]
 
|
 
| 785mm
 
| Doc
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny
 
| Zbudowana na podstawie drezyny Doc, obecnie posiada ławki oraz ma silnik z motoru "Mińsk"
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-02006|803S]]
 
 
| [[Plik:803S-01.jpg|100px]]  
 
| [[Plik:803S-01.jpg|100px]]  
 
| 1985
 
| 1985
Linia 327: Linia 332:
 
|-
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-00122|Urządzenie Rotacyjne]]
 
| [[Tabor:Lw-00122|Urządzenie Rotacyjne]]
| [[Plik:09am.jpg|100px]]  
+
| [[Plik:DSC02750am.JPG|100px]]  
 
| 1967
 
| 1967
 
| 785mm
 
| 785mm
Linia 370: Linia 375:
 
|  
 
|  
 
| 785mm
 
| 785mm
| PWmd 4001-8
+
| PWmd
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| Wagon doczepny do drezyn Wmc/Wmd
 
| Wagon doczepny do drezyn Wmc/Wmd
|-
 
| [[Wózek torowy]]
 
| [[Plik:Wózek torowy.jpg|100px]]
 
|
 
| 785mm
 
| Wózek torowy
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny
 
|
 
|-
 
| [[Koleba]]
 
| [[Plik:Koleba Florian.jpg|100px]]
 
|
 
| 785mm
 
| Koleba
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| Koleba sprowadzona z huty Florian w Świętochłowicach
 
|-
 
| [[Koleba]]
 
| [[Plik:Koleba_rudy.jpg|100px]]
 
|
 
| 785mm
 
| Koleba
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
|
 
|-
 
| [[Transporter]]
 
| [[Plik:Transporter1 Rudy.jpg|100px]]
 
|
 
| 785mm
 
| T
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| Transporter typu rollbock do przewozu wagonów normalnotorowych po sieci wąskotorowej.
 
|-
 
| [[Transporter]]
 
| [[Plik:Transporter2_Rudy.jpg|100px]]
 
|
 
| 785mm
 
| T
 
| style="background-color:#ff66d9;" |Eksponat
 
| Transporter typu rollbock do przewozu wagonów normalnotorowych po sieci wąskotorowej.
 
 
|-
 
|-
 
|}
 
|}
Linia 450: Linia 415:
 
| Wagon doczepny FAUR<br/>Przekazany gminie Kuźnia Raciborska dn. 29.07.1994<ref>{{cytuj książkę |nazwisko = Soida | imię = Krzysztof| autor link = | tytuł = Kolej Gliwice Trynek - Rudy - Racibórz| wydawca = Emi-Press| miejsce = Łódź| rok = 1998| strony = 79| isbn = 83-904079-2-2}}</ref>
 
| Wagon doczepny FAUR<br/>Przekazany gminie Kuźnia Raciborska dn. 29.07.1994<ref>{{cytuj książkę |nazwisko = Soida | imię = Krzysztof| autor link = | tytuł = Kolej Gliwice Trynek - Rudy - Racibórz| wydawca = Emi-Press| miejsce = Łódź| rok = 1998| strony = 79| isbn = 83-904079-2-2}}</ref>
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-03114|BTxh]]
+
| BTxh
 
|[[Plik:BTxh 313-9.jpg|100px]]  
 
|[[Plik:BTxh 313-9.jpg|100px]]  
 
|  
 
|  
Linia 458: Linia 423:
 
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh
 
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-03115|BTxhp]]
+
| BTxhp
 
|[[Plik:BTxh 314-7.jpg|100px]]  
 
|[[Plik:BTxh 314-7.jpg|100px]]  
 
|  
 
|  
Linia 466: Linia 431:
 
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh
 
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-03116|BTxhp]]
+
| BTxhp
 
|[[Plik:BTxh 315-4.jpg|100px]]  
 
|[[Plik:BTxh 315-4.jpg|100px]]  
 
|  
 
|  
 
| 785mm
 
| 785mm
| PKW BTxhp 00-320034-315-4
+
| BTxhp 00-320034-315-4
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny
 
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh. (sprowadzony z PKW Chorzów)
 
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh. (sprowadzony z PKW Chorzów)
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-03117|BTxhp]]
+
| BTxhp
 
| [[Plik:BTxh_316-2.jpg|100px]]  
 
| [[Plik:BTxh_316-2.jpg|100px]]  
 
|  
 
|  
 
| 785mm
 
| 785mm
| PKW BTxhp 00-320034-316-2
+
| BTxhp 00-320034-316-2
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny
 
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh. (sprowadzony z PKW Chorzów)
 
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh. (sprowadzony z PKW Chorzów)
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-03118|BTxh]]
+
| BTxh
 
| [[Plik:BTxh 317-0.jpg|100px]]  
 
| [[Plik:BTxh 317-0.jpg|100px]]  
 
|  
 
|  
Linia 490: Linia 455:
 
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh
 
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-03119|BTxh]]
+
| BTxh
 
| [[Plik:BTxh 318-9.jpg|100px]]  
 
| [[Plik:BTxh 318-9.jpg|100px]]  
 
|  
 
|  
Linia 498: Linia 463:
 
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh
 
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-03120|BTxh]]
+
| BTxh
 
| [[Plik:BTxh 319-6.jpg|100px]]  
 
| [[Plik:BTxh 319-6.jpg|100px]]  
 
|  
 
|  
Linia 547: Linia 512:
 
| Wagon Kryty<br/> Fabryka Wagonów Świdnica <br/> Nr. Fab. :1811
 
| Wagon Kryty<br/> Fabryka Wagonów Świdnica <br/> Nr. Fab. :1811
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-03107|BTxhp]]
+
| BTxhpi
 
| [[Plik:KWK K-J 03.jpg|100px]]  
 
| [[Plik:KWK K-J 03.jpg|100px]]  
 
|  
 
|  
Linia 554: Linia 519:
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| Wagon Kryty "Kibel"<br/>  
 
| Wagon Kryty "Kibel"<br/>  
-Przebudowa z węglarki Wddxh na wagon BTxhp do obsługi lini Siemianowice Śl. Wąsk. - Bytom K. Wąsk. - Miasteczko Śl. Wąsk. <br/>
+
-Przebudowa z węglarki Wddxh na wagon BTxhpi do obsługi lini Siemianowice Śl. Wąsk. - Bytom K. Wąsk. - Miasteczko Śl. Wąsk. <br/>
-Wagon przebudowany z wagonu letniego BTxhp i przystosowany do warunków pracy w kopalni. Przekuty na 750mm. <br/>
+
-Wagon przebudowany z wagonu letniego BTxhpi i przystosowany do warunków pracy w kopalni. Przekuty na 750mm. <br/>
 
-Wagon do przewozu pracowników w KWK Kazimierz-Juliusz. <br/>
 
-Wagon do przewozu pracowników w KWK Kazimierz-Juliusz. <br/>
 
-Przez jakiś czas stał w hali Huty Kościuszko. <br/>
 
-Przez jakiś czas stał w hali Huty Kościuszko. <br/>
 
-11 Października 2023 roku został sprowadzony na stację w Rudach. <br/>
 
-11 Października 2023 roku został sprowadzony na stację w Rudach. <br/>
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-03108|BTxhp]]
+
| BTxhpi
 
| [[Plik:KWK K-J 04.jpg|100px]]  
 
| [[Plik:KWK K-J 04.jpg|100px]]  
 
|  
 
|  
Linia 567: Linia 532:
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony
 
| Wagon Kryty "Kibel"<br/>  
 
| Wagon Kryty "Kibel"<br/>  
-Przebudowa z węglarki Wddxh na wagon BTxhp do obsługi lini Siemianowice Śl. Wąsk. - Bytom K. Wąsk. - Miasteczko Śl. Wąsk. <br/>
+
-Przebudowa z węglarki Wddxh na wagon BTxhpi do obsługi lini Siemianowice Śl. Wąsk. - Bytom K. Wąsk. - Miasteczko Śl. Wąsk. <br/>
-Wagon przebudowany z wagonu letniego BTxhp i przystosowany do warunków pracy w kopalni. Przekuty na 750mm. <br/>
+
-Wagon przebudowany z wagonu letniego BTxhpi i przystosowany do warunków pracy w kopalni. Przekuty na 750mm. <br/>
 
-Wagon do przewozu pracowników w KWK Kazimierz-Juliusz. <br/>
 
-Wagon do przewozu pracowników w KWK Kazimierz-Juliusz. <br/>
 
-Przez jakiś czas stał w hali Huty Kościuszko. <br/>
 
-Przez jakiś czas stał w hali Huty Kościuszko. <br/>
Linia 597: Linia 562:
 
|-
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-03061|Wddxh]]
 
| [[Tabor:Lw-03061|Wddxh]]
| [[Plik:Węglarka Rudy 8972-1.jpg|100px]]  
+
| [[Plik:Wddxh 8972-1.jpg|100px]]  
 
| ZNTK Stargard
 
| ZNTK Stargard
 
| 1970
 
| 1970
Linia 603: Linia 568:
 
| Wddxh 00-17 534 8972-1
 
| Wddxh 00-17 534 8972-1
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny
 
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny
| Stary nr. 53079.  <br/>  Nietypowy pomost hamulcowy, brak daszku nad jednym stopniem oraz dodatkowa poręcz na ścianie czołowej
+
| Stary nr. 53079
 
|-
 
|-
 
| [[Tabor:Lw-03062|Wddxh]]
 
| [[Tabor:Lw-03062|Wddxh]]
Linia 753: Linia 718:
 
| [[Plik:Rdxh 4603-4 Rudy.jpg|100px]]  
 
| [[Plik:Rdxh 4603-4 Rudy.jpg|100px]]  
 
| Zastal Zielona Góra
 
| Zastal Zielona Góra
| 1955
+
| 1959
 
| 785mm
 
| 785mm
 
| Rdxh 00-15 734 4603-4
 
| Rdxh 00-15 734 4603-4
Linia 778: Linia 743:
 
|-
 
|-
 
|}
 
|}
 
+
=== Wszystkie posterunki na linii ===
== Wszystkie posterunki na linii ==
 
 
Wykaz stacji, post. osłonnych, post. bocznicowych, przystanków osobowych, ładowni i bocznic na linii Bytom Karb Wąsk. - Racibórz Markowice Wąsk.
 
Wykaz stacji, post. osłonnych, post. bocznicowych, przystanków osobowych, ładowni i bocznic na linii Bytom Karb Wąsk. - Racibórz Markowice Wąsk.
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
Linia 825: Linia 789:
 
|-
 
|-
 
| 7
 
| 7
| [[Nowa Hołda]]
+
| Nowa Hołda
 
| style="text-align:right"| 15,200
 
| style="text-align:right"| 15,200
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 831: Linia 795:
 
|-
 
|-
 
| 8
 
| 8
| [[Gliwice_Wschodnie|Gliwice Wschodnie]]
+
| Gliwice Wschodnie
 
| style="text-align:right"| 16,300
 
| style="text-align:right"| 16,300
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 837: Linia 801:
 
|-
 
|-
 
| 9
 
| 9
| [[Ciepłownia Gliwice]]
+
| Ciepłownia Gliwice
 
| style="text-align:right"| 16,400
 
| style="text-align:right"| 16,400
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 843: Linia 807:
 
|-
 
|-
 
| 10
 
| 10
| [[Gliwice_Wąskotorowe|Gliwice Wąsk.]]
+
| Gliwice Wąsk.
 
| style="text-align:right"| 17,400
 
| style="text-align:right"| 17,400
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 849: Linia 813:
 
|-
 
|-
 
| 11
 
| 11
| [[Gliwice_Trynek|Gliwice Trynek]]
+
| Gliwice Trynek
 
| style="text-align:right"| 19,300
 
| style="text-align:right"| 19,300
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 855: Linia 819:
 
|-
 
|-
 
| 12
 
| 12
| [[Kopalnia Gliwice (przystanek osobowy)]]
+
| Kopalnia Gliwice (przystanek osobowy)
 
| style="text-align:right"| 20,100
 
| style="text-align:right"| 20,100
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany
Linia 861: Linia 825:
 
|-
 
|-
 
| 13
 
| 13
| [[Kopalnia_Gliwice|Kopalnia Gliwice (post. osłonny)]]
+
| Kopalnia Gliwice (post. osłonny)
 
| style="text-align:right"| 20,400
 
| style="text-align:right"| 20,400
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany
Linia 867: Linia 831:
 
|-
 
|-
 
| 14
 
| 14
| [[Bojków_Wąskotorowy|Bojków Wąsk.]]
+
| Bojków Wąsk.
 
| style="text-align:right"| 22,700
 
| style="text-align:right"| 22,700
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 873: Linia 837:
 
|-
 
|-
 
| 15
 
| 15
| [[Bojków_Górny|Bojków Górny. Wąsk. (przystanek osobowy)]]
+
| Bojków Górny. Wąsk. (przystanek osobowy)
 
| style="text-align:right"| 24,400
 
| style="text-align:right"| 24,400
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany
Linia 879: Linia 843:
 
|-
 
|-
 
| 16
 
| 16
| [[Mysia_Góra_Osiedle|Mysia Góra Osiedle (przystanek osobowy)]]
+
| Mysia Góra Osiedle (przystanek osobowy)
 
| style="text-align:right"| 26,700
 
| style="text-align:right"| 26,700
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany
Linia 885: Linia 849:
 
|-
 
|-
 
| 17
 
| 17
| [[Nieborowice|Nieborowice]]
+
| Nieborowice
 
| style="text-align:right"| 28,300
 
| style="text-align:right"| 28,300
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 891: Linia 855:
 
|-
 
|-
 
| 18
 
| 18
| [[Pilchowice_Bierawka|Pilchowice Bierawka (przystanek osobowy)]]
+
| Pilchowice Bierawka (przystanek osobowy)
 
| style="text-align:right"| 31,400
 
| style="text-align:right"| 31,400
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany
Linia 897: Linia 861:
 
|-
 
|-
 
| 19
 
| 19
| [[Pilchowice|Pilchowice]]
+
| Pilchowice
 
| style="text-align:right"| 32,800
 
| style="text-align:right"| 32,800
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 921: Linia 885:
 
|-
 
|-
 
| 23
 
| 23
| [[Stodoły|Rybnik Stodoły (kiedyś przystanek/teraz stacja)]]
+
| [[Stodoły|Rybnik Stodoły]] (kiedyś przystanek/teraz stacja)
 
| style="text-align:right"| 44,000
 
| style="text-align:right"| 44,000
 
| style="background-color:#80FF89;" |Czynna
 
| style="background-color:#80FF89;" |Czynna
Linia 927: Linia 891:
 
|-
 
|-
 
| 24
 
| 24
| [[Szymocice_Wąskotorowe|Szymocice Wąsk.]]
+
| Szymocice Wąsk.
 
| style="text-align:right"| 52,900
 
| style="text-align:right"| 52,900
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 933: Linia 897:
 
|-
 
|-
 
| 25
 
| 25
| [[Nędza_Wąskotorowa|Nędza Wąsk.]]
+
| Nędza Wąsk.
 
| style="text-align:right"| 55,900
 
| style="text-align:right"| 55,900
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 939: Linia 903:
 
|-
 
|-
 
| 26
 
| 26
| [[Żwirownia Babice (bocznica)]]
+
| Żwirownia Babice (bocznica)
 
| style="text-align:right"| 56,800
 
| style="text-align:right"| 56,800
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 945: Linia 909:
 
|-
 
|-
 
| 27
 
| 27
| [[Babice|Babice]]
+
| Babice
 
| style="text-align:right"| 58,100
 
| style="text-align:right"| 58,100
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 951: Linia 915:
 
|-
 
|-
 
| 28
 
| 28
| [[Markowice_Raciborskie_Wąskotorowe|Markowice Raciborskie Wąsk.]]
+
| Markowice Raciborskie Wąsk.
 
| style="text-align:right"| 61,700
 
| style="text-align:right"| 61,700
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
 
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana
Linia 957: Linia 921:
 
|-
 
|-
 
|}
 
|}
 +
  
 
=== Bocznice ===
 
=== Bocznice ===
Linia stanowiła trzon transportu towarowego w regionie, z tego powodu posiadała kilka bocznic do różnych zakładów przemysłowych. Wykaz bocznic (na odc. Gl. Trynek - Markowice) przedstawia poniższa tabela
+
Linia stanowiła trzon transportu towarowego w regionie, z tego powodu posiadała kilka bocznic do różnych zakładów przemysłowych. Wykaz bocznic przedstawia poniższa tabela
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
 
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left"
 
! style="width:25px" class="unsortable"|L.p.
 
! style="width:25px" class="unsortable"|L.p.
Linia 1026: Linia 991:
 
| style="text-align:right"| {{dts|||1937}}
 
| style="text-align:right"| {{dts|||1937}}
 
|}
 
|}
 
==Zdjęcia==
 
<gallery>
 
Plik:Wls180-15 semafor.jpg|Wls180-15 na tle semafora kształtowego w Rudach
 
Plik:Las49-3343 Stanica.jpg|Las49-3343 z pociągiem specjalnym na stacji Stanica
 
Plik:Stacja Rudy zwrotnik.jpg|Zwrotnik na stacji Rudy
 
Plik:B.Stacyjny Rudy.jpg|Budynek Stacji Rudy
 
Plik:LokoRudy2.jpg|Tory przed lokomotywownią w Rudach
 
</gallery>
 
 
  
 
== Bibliografia ==
 
== Bibliografia ==

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)