Lubań (typ wagonu): Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (liczba/ilość)
 
Linia 1: Linia 1:
 
Zwyczajowa, nieoficjalna nazwa wagonów techniczno-gospodarczych, budowanych w [[ZNTK Lubań]] na podwoziach wycofanych z eksploatacji wagonów pasażerskich lub towarowych starszych typów. Budowane najczęściej na podwoziach wagonów 2 lub 3 osiowych konstrukcji pruskiej i niemieckiej, a także w niewielkiej ilości na podwoziach wagonów 4 osiowych, w tym wagonów amerykańskich, dostarczonych na [[PKP]] po I wojnie światowej. W zależności od zapotrzebowania, wyposażenia wnętrza i dodatkowych akcesoriów, pełniły różne funkcje pomocnicze na kolei - mieszkalne, warsztatowe, magazynowe, rewizji sieci trakcyjnej itd.
 
Zwyczajowa, nieoficjalna nazwa wagonów techniczno-gospodarczych, budowanych w [[ZNTK Lubań]] na podwoziach wycofanych z eksploatacji wagonów pasażerskich lub towarowych starszych typów. Budowane najczęściej na podwoziach wagonów 2 lub 3 osiowych konstrukcji pruskiej i niemieckiej, a także w niewielkiej ilości na podwoziach wagonów 4 osiowych, w tym wagonów amerykańskich, dostarczonych na [[PKP]] po I wojnie światowej. W zależności od zapotrzebowania, wyposażenia wnętrza i dodatkowych akcesoriów, pełniły różne funkcje pomocnicze na kolei - mieszkalne, warsztatowe, magazynowe, rewizji sieci trakcyjnej itd.
Pewna ilość wagonów, po wycofaniu z użytkowania, trafiła w ręce prywatne jako domki letniskowe, magazynki a nawet gołębniki. Od lat 90 częsciowo zastępowaane przez wagony gospodarcze budowane na bazie wagonów serii 401K przez Fabrykę Wagonów w Ostrowie Wklp. i [[ZNTK Łapy]]
+
Pewna liczba wagonów, po wycofaniu z użytkowania, trafiła w ręce prywatne jako domki letniskowe, magazynki a nawet gołębniki. Od lat 90 częsciowo zastępowaane przez wagony gospodarcze budowane na bazie wagonów serii 401K przez Fabrykę Wagonów w Ostrowie Wklp. i [[ZNTK Łapy]]

Aktualna wersja na dzień 05:50, 31 mar 2018

Zwyczajowa, nieoficjalna nazwa wagonów techniczno-gospodarczych, budowanych w ZNTK Lubań na podwoziach wycofanych z eksploatacji wagonów pasażerskich lub towarowych starszych typów. Budowane najczęściej na podwoziach wagonów 2 lub 3 osiowych konstrukcji pruskiej i niemieckiej, a także w niewielkiej ilości na podwoziach wagonów 4 osiowych, w tym wagonów amerykańskich, dostarczonych na PKP po I wojnie światowej. W zależności od zapotrzebowania, wyposażenia wnętrza i dodatkowych akcesoriów, pełniły różne funkcje pomocnicze na kolei - mieszkalne, warsztatowe, magazynowe, rewizji sieci trakcyjnej itd. Pewna liczba wagonów, po wycofaniu z użytkowania, trafiła w ręce prywatne jako domki letniskowe, magazynki a nawet gołębniki. Od lat 90 częsciowo zastępowaane przez wagony gospodarcze budowane na bazie wagonów serii 401K przez Fabrykę Wagonów w Ostrowie Wklp. i ZNTK Łapy