Edytujesz Archiwum:Plan stacji Maciejkowice (1951)

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 8: Linia 8:
  
 
== Wprowadzenie ==
 
== Wprowadzenie ==
 
 
[[Plik:Mc-1951-plan-1.jpg|Plan z 1951 roku|thumb|750px|center]]
 
 
 
  
 
Nazwy posterunków i bocznic podano w brzmieniu obowiązującym podczas sporządzania planu.
 
Nazwy posterunków i bocznic podano w brzmieniu obowiązującym podczas sporządzania planu.
Linia 19: Linia 14:
  
 
Plan z 1951 roku przedstawia stan po przebudowie układu torowego polegającej na:
 
Plan z 1951 roku przedstawia stan po przebudowie układu torowego polegającej na:
* odbudowie drugiego toru na szlaku do Pola Północnego
+
* odbudowie drugiego toru na szlaku do Pola Północnego,
* zabudowaniu nowego rozjazdu nr 1a
+
* zabudowaniu nowego rozjazdu nr 1a,
* wymianie rozjazdu nr 3 z lewego na prawy
+
* wymianie rozjazdu nr 3 z lewego na prawy,
* korekcie położenia toru dojazdowego do bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Chorzów”
+
* korekcie położenia toru dojazdowego do bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Chorzów”,
* korekcie położenia rozjazdu nr 4
+
* korekcie położenia rozjazdu nr 4,
* korekcie położenia toru 23 w okolicy połączenia z rozjazdem nr 4
+
* korekcie położenia toru 23 w okolicy połączenia z rozjazdem nr 4,
* korekcie położenia łuku między rozjazdami nr 4 i 8 ze zmianą promienia ze 140 m na 150 m
+
* korekcie położenia łuku między rozjazdami nr 4 i 8 ze zmianą promienia ze 140 m na 150 m.
  
 
Zgodnie z tym planem, stacja [[Maciejkowice|Maciejkowice]] znajdowała się w km 11,606. Jest to pozostałość po okresie międzywojennym, kiedy granica państwa przecięła historyczną linię ze stacji [[Bytom Karb Wąsk.|Bobrek Karb Wąsk.]]. Po dobudowie odcinka z [[Huta Zygmunt|Huty Zygmunt]] do [[Pole Północne|Pola Północnego]] utworzono nową linię, która rozpoczynała się na stacji [[Ruda Wschodnia Wąsk.|Nowy Bytom Wąsk.]]. Km 11,606 (oś budynku stacyjnego) był jednocześnie km 0,000 dla pozostałych linii.
 
Zgodnie z tym planem, stacja [[Maciejkowice|Maciejkowice]] znajdowała się w km 11,606. Jest to pozostałość po okresie międzywojennym, kiedy granica państwa przecięła historyczną linię ze stacji [[Bytom Karb Wąsk.|Bobrek Karb Wąsk.]]. Po dobudowie odcinka z [[Huta Zygmunt|Huty Zygmunt]] do [[Pole Północne|Pola Północnego]] utworzono nową linię, która rozpoczynała się na stacji [[Ruda Wschodnia Wąsk.|Nowy Bytom Wąsk.]]. Km 11,606 (oś budynku stacyjnego) był jednocześnie km 0,000 dla pozostałych linii.
Linia 105: Linia 100:
 
* 2 przepusty: pod rozjazdem nr 8 i pod torem na bocznicę Kopalni Węgla Kamiennego „Chorzów” Szyb „Zygmunt August”
 
* 2 przepusty: pod rozjazdem nr 8 i pod torem na bocznicę Kopalni Węgla Kamiennego „Chorzów” Szyb „Zygmunt August”
 
* bliżej niezidentyfikowany „most nad koleją” w okolicy nastawni dysponującej
 
* bliżej niezidentyfikowany „most nad koleją” w okolicy nastawni dysponującej
 
[[Kategoria:Stacje i inne posterunki - plany, regulaminy‎]]
 
[[Kategoria:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]]
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablon użyty w tym artykule: