Edytujesz Archiwum:Regulamin techniczny stacji Zgoda (1985)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 47: | Linia 47: | ||
Zgodnie z poprawkami na planie schematycznym stacji Zgoda, przed 29 stycznia 1987 roku zlikwidowano starą bocznicę do KWK Polska odgałęziającą się bezpośrednio ze stacji i wdrożono omawianą organizację ruchu. Zaznaczyć należy, że literatura jako datę likwidacji starej i rozpoczęcia obsługi nowej bocznicy podaje 30 lipca 1988 roku<ref>{{cytuj książkę |nazwisko = Soida | imię = Krzysztof | tytuł = Koleje Wąskotorowe na Górnym Śląsku, tom I | wydawca = "Śląsk" Sp. z o.o. | miejsce = Katowice | rok = 1996 | strony = 66 | isbn = 83-85831-82-7 }}</ref>. | Zgodnie z poprawkami na planie schematycznym stacji Zgoda, przed 29 stycznia 1987 roku zlikwidowano starą bocznicę do KWK Polska odgałęziającą się bezpośrednio ze stacji i wdrożono omawianą organizację ruchu. Zaznaczyć należy, że literatura jako datę likwidacji starej i rozpoczęcia obsługi nowej bocznicy podaje 30 lipca 1988 roku<ref>{{cytuj książkę |nazwisko = Soida | imię = Krzysztof | tytuł = Koleje Wąskotorowe na Górnym Śląsku, tom I | wydawca = "Śląsk" Sp. z o.o. | miejsce = Katowice | rok = 1996 | strony = 66 | isbn = 83-85831-82-7 }}</ref>. | ||
− | + | <hovergallery> | |
− | <hovergallery | ||
− | |||
− | |||
Reg-tech-zgoda-21.jpg | Reg-tech-zgoda-21.jpg | ||
Reg-tech-zgoda-22.jpg | Reg-tech-zgoda-22.jpg | ||
Linia 63: | Linia 60: | ||
Prawdopodobnie między rokiem 1988 (zamknięcie stacji dla potrzeb technicznych) a 1991 (sporządzenie dołączonego regulaminu) dokonano ograniczenia sporego niegdyś układu torowego do 2 torów oraz 3 rozjazdów, których zwrotnice nastawiane były ręcznie. Nowa numeracja torów i rozjazdów nie odpowiada wcześniejszej, widocznej na [[Archiwum:Schematy_stacji_i_bocznic_Górnośląskich_Kolei_Wąskotorowych_ze_zbiorów_Janusza_Domagalskiego|szkicu poprzedniego układu torowego]]. | Prawdopodobnie między rokiem 1988 (zamknięcie stacji dla potrzeb technicznych) a 1991 (sporządzenie dołączonego regulaminu) dokonano ograniczenia sporego niegdyś układu torowego do 2 torów oraz 3 rozjazdów, których zwrotnice nastawiane były ręcznie. Nowa numeracja torów i rozjazdów nie odpowiada wcześniejszej, widocznej na [[Archiwum:Schematy_stacji_i_bocznic_Górnośląskich_Kolei_Wąskotorowych_ze_zbiorów_Janusza_Domagalskiego|szkicu poprzedniego układu torowego]]. | ||
− | + | <hovergallery> | |
− | <hovergallery | ||
− | |||
− | |||
Reg-tech-zgoda-25.jpg | Reg-tech-zgoda-25.jpg | ||
Reg-tech-zgoda-26.jpg | Reg-tech-zgoda-26.jpg | ||
Linia 83: | Linia 77: | ||
== Tablica zależności stacji Zgoda == | == Tablica zależności stacji Zgoda == | ||
Z tablicy zależności stacji Zgoda można się dowiedzieć, że przy okazji budowy nowej bocznicy szlakowej do KWK Polska zdecydowano się na uzależnienie w zamku elektromagnetycznym klucza do wykolejnicy i zwrotnicy odgałęziającej tę bocznicę. Zamek umieszczono w szafie torowej przy rozjeździe nr 21, a wyjęcie z niego klucza możliwe było po zablokowaniu przez dyżurnego ruchu stacji Zgoda bloku dania zgody. | Z tablicy zależności stacji Zgoda można się dowiedzieć, że przy okazji budowy nowej bocznicy szlakowej do KWK Polska zdecydowano się na uzależnienie w zamku elektromagnetycznym klucza do wykolejnicy i zwrotnicy odgałęziającej tę bocznicę. Zamek umieszczono w szafie torowej przy rozjeździe nr 21, a wyjęcie z niego klucza możliwe było po zablokowaniu przez dyżurnego ruchu stacji Zgoda bloku dania zgody. | ||
− | + | <hovergallery> | |
− | + | Reg-tech-zgoda-33.jpg | |
− | + | </hovergallery> | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Okładki == | == Okładki == | ||
Linia 99: | Linia 88: | ||
[[Kategoria:Stacje i inne posterunki - plany, regulaminy]] | [[Kategoria:Stacje i inne posterunki - plany, regulaminy]] | ||
− |