TEM2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(kolejność kategorii)
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 5: Linia 5:
 
  |grafika                = [[Plik:Sm48-111.jpg|290px|SM48-111]]
 
  |grafika                = [[Plik:Sm48-111.jpg|290px|SM48-111]]
 
  |opis_zdjęcia          = Lokomotywa SM48-111 należąca do [[PKP Cargo]]
 
  |opis_zdjęcia          = Lokomotywa SM48-111 należąca do [[PKP Cargo]]
  |producent              = [[Ługanskij Tepłowozostritielnyj Zawod „Ługańsktjepłowoz“]]<br/> (ros. Луганский тепловозостроительный завод „Лугансктепловоз“) w Ługańsku,<br/> [[Brianskij Maszinostroitielnyj Zawod]]<br/> (ros. Брянский машиностроительный завод) w Briańsku
+
  |producent              = [[Ługanskij Tjepłowozostritielnyj Zawod „Ługańsktjepłowoz“]]<br/> (ros. Луганский тепловозостроительный завод „Лугансктепловоз“) w Ługańsku,<br/> [[Brianskij Maszinostroitielnyj Zawod]]<br/> (ros. Брянский машиностроительный завод) w Briańsku
 
  |lata_budowy            = 1960-1984
 
  |lata_budowy            = 1960-1984
 
  |układ_osi              = Co'Co'
 
  |układ_osi              = Co'Co'
Linia 27: Linia 27:
 
  |uwagi                  =  
 
  |uwagi                  =  
 
}}
 
}}
 +
 +
{{Rozbuduj}}
 +
'''TEM2''' (ros. TЭM2) – ciężka manewrowa lokomotywa spalinowa, eksploatowana m.in. na PKP (oznaczenie na PKP SM48), ale także przez przewoźników prywatnych w Polsce i na kolejach krajów byłego ZSRR, a także Kuby. Produkowana seryjnie od 1967 roku w Briańsku i Woroszyłowgradzie (Ługańsku) w ZSRR.
 +
 +
==Galeria==
 +
 +
[[Plik:Tamara.jpg|300px]]
 +
 +
'''Lokomotywa TEM2-051 należąca do [[Rail Polska]].'''
 +
 +
[[File:TEM2UM-764.jpg|300px]]
 +
 +
'''Zmodernizowana TEM2UM-764 należąca do firmy ADY.'''
  
 
== Źródła ==
 
== Źródła ==
Linia 37: Linia 50:
  
 
[[Kategoria:Zalążki artykułów]]
 
[[Kategoria:Zalążki artykułów]]
 +
 +
{{Wikipedia|TEM2=BMZ/ŁTZ TEM2}}

Aktualna wersja na dzień 14:25, 10 lip 2018

TEM2 (ros. ТЭМ2)
SM48-111
Lokomotywa SM48-111 należąca do PKP Cargo
Przewoźnik PKP, przemysł,
Oznaczenie przewoźnika TEM2, SM48
Producent Ługanskij Tjepłowozostritielnyj Zawod „Ługańsktjepłowoz“
(ros. Луганский тепловозостроительный завод „Лугансктепловоз“) w Ługańsku,
Brianskij Maszinostroitielnyj Zawod
(ros. Брянский машиностроительный завод) w Briańsku
Lata budowy 1960-1984
Układ osi Co'Co'
Rozstaw szyn 1435 mm, 1520 mm
Masa służbowa 116 ton + 3% (przy 2/3 zapasu paliwa i piasku)
Nacisk osi na szyny 196,2 kN
Rozstaw osi skrajnych 12800 mm
Średnica kół 1050 mm
Długość ze zderzakami 17029 mm (16970 mm - sprzęg samoczynny)
Szerokość 3120 mm
Wysokość 4654 mm
Prędkość konstrukcyjna 100 km/h
Maksymalna siła pociągowa 38000 kG
Typ silnika spalinowego PD1M
Moc znamionowa 880 kW (1200 KM)
Zapas paliwa 5400 l
Rodzaj przekładni elektryczna
System hamulca Matrosow
Sterowanie wielokrotne jest
System ogrzewania brak


TEM2 (ros. TЭM2) – ciężka manewrowa lokomotywa spalinowa, eksploatowana m.in. na PKP (oznaczenie na PKP SM48), ale także przez przewoźników prywatnych w Polsce i na kolejach krajów byłego ZSRR, a także Kuby. Produkowana seryjnie od 1967 roku w Briańsku i Woroszyłowgradzie (Ługańsku) w ZSRR.

Galeria[edytuj]

Tamara.jpg

Lokomotywa TEM2-051 należąca do Rail Polska.

TEM2UM-764.jpg

Zmodernizowana TEM2UM-764 należąca do firmy ADY.

Źródła[edytuj]



Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą TEM2. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.