Tw53: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 106: Linia 106:
  
  
Przepraszamy,Artykuł w opracowaniu. Wkrótce więcej informacji.
+
Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.
 +
 
 +
 
 +
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:
 +
Tw53-2561
 +
Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA. Przebudowany z powodu wzrastającej masy pociągów towarowych.
 +
Tw53-2565
 +
Tw53-2566
 +
Tw53-2570
 +
Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
  
  

Wersja z 17:36, 26 sty 2017

Tw53
Tw53-2566 (1).jpg Tw53-2566 na terenie stacji Rudy 25.10.2015
Przewoźnik PKP,Przemysł
Oznaczenie przewoźnika Tw53
Producent Fablok Chrzanów
Lata budowy 1953-1954
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy 20
Rozstaw szyn 785 mm , 750 mm
Długość parowozu 8800 mm
Szerokość 2800 mm
Wysokość 3050 mm
Układ osi 0-5-0
Średnica kół napędowych 790 mm
Ciśnienie pary w kotle 13 atm
Powierzchnia rusztu 1,6 m2
Powierzchnia przegrzewacza 22 m2
Średnica cylindrów 450 mm
Skok tłoka 400 mm
Moc znamionowa 400 KM (294,2 kW)
Prędkość konstrukcyjna 30 km/h
Masa własna 32,4 t
Masa służbowa 41,25 t
Zapas węgla 1,6 t
Zapas wody 4 m3
Świadectwo typu {{{swiadectwo_typu}}}
Kolor żółty


Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.


Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami: Tw53-2561 Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA. Przebudowany z powodu wzrastającej masy pociągów towarowych. Tw53-2565 Tw53-2566 Tw53-2570 Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.


















































































Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Tw53. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.

Ten szablon jest własnością publiczną. Sposób użycia szablonu oraz przykłady znajdują się na stronie dyskusji.