Tw53: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(korekty techczniczne)
Linia 1: Linia 1:
{| cellpadding="4" cellspacing="0" style="float:right; width:290px; margin: 0 0 1em 1em; background: #F2F2F2; border: 1px #aaa solid; border-collapse: collapse; font-size: 90%; text-align:left;"
+
{{Lokomotywa parowa infobox
|-
+
|grafika                    = [[Plik:DSC02027am.JPG|290px]]
| colspan="2" style="background-color:#AAAAFF; text-align:center; font-size:120%" | '''Tw53'''
+
|opis_zdjęcia              = Tw53-2561 (błędnie oznaczony jako 2560) na ekspozycji w skansenie w Chabówce
|-
+
|typ_lokomotywy            = Tw53
 
+
|przewoźnik                = PKP, przemysł
|{{{grafika|}}}|[[Plik:DSC02027am.JPG|290px]]
+
|oznaczenie_przewoźnika    = Tw53
 
+
|producent                  = [[Fablok Chrzanów]]
| colspan="2" ; text-align:center; font-size:120%" | Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce [[Skansen Chabówka|Chabówka]] 18.09.2010
+
|lata_budowy                = 1953 - 1954
{{Infobox wiersz dodaj
+
|liczba_egzemplarzy        = 20
|Przewoźnik
+
|rozstaw_szyn              = 750 mm, 785 mm
|[[PKP]],Przemysł
+
|długość_parowozu          = 8800 mm
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
+
|szerokość                  = 2800 mm
{{Infobox wiersz dodaj
+
|wysokość                  = 3050 mm
|Oznaczenie przewoźnika
+
|układ_osi                  = 0-5-0
|[[Tw53]]
+
|rozstaw_osi_skrajnych      =
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
+
|rozstaw_osi_sztywnych      =
{{Infobox wiersz dodaj
+
|średnica_kół_napędowych    = 790 mm
|Producent
+
|ciśnienie_pary            = 13 atm
|[[Fablok]] Chrzanów
+
|powierzchnia_rusztu        = 1,6 m<sup>2</sup>
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
+
|powierzchnia_ogrzewalna    =  
{{Infobox wiersz dodaj
+
|powierzchnia_przegrzewacza = 22 m<sup>2</sup>
|Lata budowy
+
|typ_silnika_parowego      =
|1953-1954  
+
|liczba_cylindrów          =
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
+
|średnica_cylindrów        = 450 mm
{{Infobox wiersz dodaj
+
|skok_tłoka                = 400 mm
|Liczba wyprodukowanych egzemplarzy
+
|rodzaj_rozrządu            =
|20
+
|moc_znamionowa            = 400 KM (294,2 kW)
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
+
|siła_pociągowa            =
{{Infobox wiersz dodaj
+
|prędkość_konstrukcyjna    = 30 km/h
|Rozstaw szyn
+
|masa_własna                = 32,4 t
|785 mm , 750 mm , 1000 mm,
+
|masa_służbowa              = 41,25 t
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
+
|masa_napędowa              =
{{Infobox wiersz dodaj
+
|nacisk_osi                =
|Długość parowozu
+
|zapas_węgla                = 1,6 t
|8800 mm
+
|zapas_wody                = 4 m<sup>3</sup>
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
+
|system_hamulca            =
{{Infobox wiersz dodaj
+
}}
|Szerokość
 
|2800 mm  
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|Wysokość
 
|3050 mm
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|[[Układ osi]]
 
|0-5-0
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|Średnica kół napędowych
 
|790 mm
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|[[Ciśnienie pary w kotle]]
 
|13 atm
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|[[Powierzchnia rusztu]]
 
|1,6 m<sup>2</sup>  
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|[[Powierzchnia przegrzewacza]]
 
|22 m<sup>2</sup>
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|Średnica cylindrów
 
|450 mm
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|Skok tłoka
 
|400 mm
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|[[Moc znamionowa]]
 
|400 KM (294,2 kW)
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|[[Prędkość konstrukcyjna]]
 
|30 km/h  
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|[[Masa własna]]
 
|32,4 t  
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|[[Masa służbowa]]
 
|41,25 t  
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|Zapas węgla
 
|1,6 t
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|Zapas wody
 
|4 m<sup>3</sup>
 
|kol2=style="background-color:#f8f8f8; width:150px"}}
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|[[Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego|Świadectwo typu]] 
 
|{{{swiadectwo_typu}}}
 
|kol2=style="background-color:#d8d8ff; width:150px"}}
 
|-
 
| colspan="2" style="background-color:#f8f8f8; text-align:center; font-size:x-small" | Kolor żółty
 
|-
 
|}
 
<noinclude>[[Kategoria:Infoboksy pojazdów szynowych]]</noinclude>
 
  
  
Linia 126: Linia 58:
 
Plik:P8203343.JPG|Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce [[Skansen Chabówka|Chabówka]] 20.08.2016.
 
Plik:P8203343.JPG|Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce [[Skansen Chabówka|Chabówka]] 20.08.2016.
 
Plik:Tw53-2566 (1).jpg|Tw53-2566 na terenie stacji w Rudach [[Rudy]] 25.10.2015
 
Plik:Tw53-2566 (1).jpg|Tw53-2566 na terenie stacji w Rudach [[Rudy]] 25.10.2015
Plik:Racib%C3%B3rzam.jpg|30.09.2007 | Tw53-2670 ustawiony w charakterze pomnika w Raciborzu.
+
Plik:Racib%C3%B3rzam.jpg|30.09.2007|Tw53-2670 ustawiony w charakterze pomnika w Raciborzu.
Plik:DSC02225am.JPG|30.09.2007 | Tw53-2665 jako eksponat w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
+
Plik:DSC02225am.JPG|30.09.2007|Tw53-2665 jako eksponat w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
Plik:DSC02831am2.JPG|09.08.2009 | Pw53-02 (ex. Tw53-3996 ) na terenie Zabytkowej Stacji Kolei Wąskotorowej w Rudach.
+
Plik:DSC02831am2.JPG|09.08.2009|Pw53-02 (ex. Tw53-3996 ) na terenie Zabytkowej Stacji Kolei Wąskotorowej w Rudach.
Plik:DSC02213am.JPG|30.07.2009 | Pw53-1980 (ex. Tw53-2564) jako eksponat w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
+
Plik:DSC02213am.JPG|30.07.2009|Pw53-1980 (ex. Tw53-2564) jako eksponat w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
 
</gallery>
 
</gallery>
 
{{clear}}
 
{{clear}}
Linia 175: Linia 107:
 
'''ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA'''
 
'''ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA'''
  
 
+
{{Wikipedia|Tw53}}
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
<br/>
 
<div id="Template_law" class="toccolours" style="border-width:2px 0 0 0">
 
<small>
 
Ta strona zawiera treści z Wikipedii.
 
Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą [[:pl:{{{tytuł|{{FULLPAGENAME}}}}}|{{{tytuł|{{FULLPAGENAME}}}}}]]. Lista autorów jest dostępna w
 
<span class="plainlinks">[http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title={{urlencode:{{{tytuł|{{FULLPAGENAME}}}}}}}&action=history historii strony]</span>. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji [http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0 Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach].</small>
 
</div>
 
<noinclude>
 
'''Ten szablon jest własnością publiczną.''' Sposób użycia szablonu oraz przykłady znajdują się na  [[{{TALKPAGENAME}}|stronie dyskusji]].
 
[[Kategoria:Szablony redakcyjne]]
 
</noinclude>
 

Wersja z 23:05, 27 lut 2017

Tw53
DSC02027am.JPG
Tw53-2561 (błędnie oznaczony jako 2560) na ekspozycji w skansenie w Chabówce
Przewoźnik PKP, przemysł
Oznaczenie przewoźnika Tw53
Producent Fablok Chrzanów
Lata budowy 1953 - 1954
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy 20
Rozstaw szyn 750 mm, 785 mm
Długość parowozu 8800 mm
Szerokość 2800 mm
Wysokość 3050 mm
Układ osi 0-5-0


Średnica kół napędowych 790 mm
Ciśnienie pary w kotle 13 atm
Powierzchnia rusztu 1,6 m2
Powierzchnia przegrzewacza 22 m2


Średnica cylindrów 450 mm
Skok tłoka 400 mm
Moc znamionowa 400 KM (294,2 kW)
Prędkość konstrukcyjna 30 km/h
Masa własna 32,4 t
Masa służbowa 41,25 t


Zapas węgla 1,6 t
Zapas wody 4 m3



Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.


Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:

•Tw53-2561

•Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA.

•Tw53-2565

•Tw53-2566 Oczekuje na naprawę główną

•Tw53-2570

•Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.



Nr fabr. Rok prod. Stan Prześwit Oznaczenie Aktualne lub ostatnie
miejsce stacjonowania
Uwagi
2647 1954 oczekuje NG 785 Tw53-2566 Rudy kolor żółty
3996 1954 eksponat 785 Pw53-02 Rudy ex. Tw53-3996
2570 1955 w trakcie renowacji 785 Tw53-2570 Racibórz kolor zielony . Nazywany Halinką




ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA



Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Tw53. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.