Edytujesz Użytkownik:Bohun/brudnopis

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
 +
Zestawienie lokomotyw górniczych w Polsce.
  
==GLs==
 
 
{{stacja kolejowa/sąsiednie
 
|stacja      = Oborniki Wielkopolskie
 
|linia        = {{LK-linia|354}} Poznań POD – [[Piła Główna]]
 
|kilometr    = 27,29
 
|poprzedni    = [[Oborniki Wielkopolskie Miasto]]
 
|poprzedni_km = 1,094
 
|następny    = [[Rożnowo (przystanek kolejowy)|Rożnowo]]
 
|następny_km  = 4,117
 
|inne        =
 
{{Stacja kolejowa/sąsiednie_wiersz
 
|stacja      = Oborniki Wielkopolskie
 
|linia        = {{LK-linia|381}} Oborniki Wielkopolskie – [[Wronki (stacja kolejowa)|Wronki]] (rozebrana)
 
|kilometr    = 0
 
|następny    = [[Słonawy (stacja kolejowa)|Słonawy]]
 
|następny_km = 4,548
 
}}
 
}}
 
 
==Dbr==
 
{{stacja kolejowa/sąsiednie
 
|stacja      = Rożnowo
 
|linia        = {{Linia|354}} [[Poznań POD]] – [[Piła Główna]]
 
|kilometr    =
 
|poprzedni    = [[Oborniki Wielkopolskie]]
 
|poprzedni_km = 4,117
 
|następny    = [[Parkowo (przystanek kolejowy)|Parkowo]]
 
|następny_km  = 4,504
 
}}
 
 
 
==ET22==
 
{{Lokomotywa elektryczna infobox
 
|typ_lokomotywy            = 7E, 201E, 201Ea, 201Ec, 202E, 202Ed, 103E, 201Eg, 201Eh, 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, ET22, E1000
 
|przeznaczenie_lokomotywy  = lokomotywa towarowa
 
|grafika                    = [[Plik:ET22-2044.jpg|300px]]
 
|opis_zdjęcia              = Lokomotywa ET22-2044 należąca do [[PKP Cargo]].
 
|przewoźnik                = przewoźnik prywatny, [[PKP]], [[PKP Cargo]]
 
|oznaczenie_przewoźnika    = ET22, E1000, 201E, 201Eo
 
|producent                  = [[Pafawag]]
 
|lata_budowy                = 1969 - 1989
 
|liczba_członów            = 1
 
|układ_osi                  = Co'Co'
 
|masa_służbowa              = 120 ton
 
|długość_ze_zderzakami      = 19240 mm
 
|szerokość                  = 3005 mm
 
|wysokość                  = 4486 mm
 
|średnica_kół              = 1250 mm
 
|rozstaw_szyn              = 1435 mm
 
|system_zasilania          = 3000 V DC
 
|liczba_silników            = 6
 
|typ_silników              = EE541
 
|moc_ciągła                = 3000 kW
 
|moc_godzinna              = 3120 kW
 
|maksymalna siła_pociągowa  = 216 kN
 
|stosunek_przekładni        = 79:18
 
|prędkość_konstrukcyjna    = 125 km/h
 
|sterowanie_wielokrotne    = jest
 
|system_hamulca            = Oerlikon
 
|system_ogrzewania          = elektryczne
 
|uwagi                      = W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "bykiem".
 
}}
 
201E (typ konstrukcyjny początkowo 7E, ostatecznie 201E oraz podtypy 201Ea, 201Ec/202E, 201Ed/103E, 201Eg i 201Eh, modernizacje typu 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, seria PKP ET22, seria ONCF E1000) – normalnotorowa lokomotywa towarowa elektryczna produkowana w latach 1969–1989 we Wrocławiu w fabryce [[Pafawag]] .
 
 
Łącznie wybudowano 1184 sztuki dla [[PKP]] i 23 egzemplarze dla marokańskiego przewoźnika narodowego [[ONCF]]. Lokomotywy te są eksploatowane w Polsce przez [[PKP Cargo]] i przewoźników prywatnych takich jak np. [[CTL Logistics]]. Niektóre egzemplarze należące do PKP Cargo mogą poruszać się po sieci kolejowej w Czechach i na Słowacji.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
==Lista==
 
 
[[File:SETG Mozart Doppler.jpg|300px]]
 
 
{| class="wikitable sortable"
 
{| class="wikitable sortable"
 
+
!Nr fabr.
|-
+
!Typ
!Seria
+
!Rok prod.
!Układ osi
+
!Stan
!Producent
+
!Prześwit
!Liczba wyprodukowanych sztuk
+
!Oznaczenie
!Lata budowy
+
!Stacjonuje
!Ilość zachowanych egzemplarzy
 
!Fotografia
 
|-
 
 
 
|[[LEW EL2]]
 
|Bo'Bo'
 
|VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke "Hans Beimler" Hennigsdorf
 
|b/d
 
|1952-1988
 
|37 (w Polsce)
 
|[[File:LEW EL2-07.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[43E|43E (ET05)]]
 
|Bo'Bo'
 
|Škoda
 
|b/d
 
|1960
 
|11
 
|[[Plik:ET05-R007 IMG 2407.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[EU07]]
 
|Bo'Bo'
 
|[[Pafawag]], HCP, różne ZNTK
 
|543
 
|1965-1994
 
|ponad 238
 
|[[Plik:EU07-538, Warszawa Zachodnia, 2009-09-20.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[303Ea|EU07A]]
 
|Bo'Bo'
 
|ZNTK Oleśnica
 
|3
 
|2010-2014
 
|3
 
|[[Plik:EU07A-003, Poznań Główny, 2015-03-15.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[EP07|EP07, EP07P]]
 
|Bo'Bo'
 
|różne ZNTK
 
|221
 
|1995-2003
 
|155
 
|[[File:EP07P-2002 (39199974111).jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[102E|EP08]]
 
|Bo'Bo'
 
|Pafawag
 
|15
 
|1972-1976
 
|9
 
|[[Plik:EP08-007.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[104E|EP09]]
 
|Bo'Bo'
 
|Pafawag
 
|47
 
|1986-1997
 
|46
 
|[[Plik:EP09 CMK.JPG|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[79E|130, ET11]]
 
|Bo'Bo'
 
|Škoda
 
|54
 
|1977
 
|43 w Polsce
 
|[[Plik:130 032 CDC Ostrava banske 20080602.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[12E|140, ET13-R]]
 
|Bo'Bo'
 
|Škoda
 
|3 do Polski
 
|1957 - 1958
 
|2
 
|[[Plik:Bydgoszcz Leśna ET13-R001.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[3E|3E, 3E PMPPW, 3E-100, 3E/1, 3E/1M, ET21, ET21M]]
 
|Co'Co'
 
|Pafawag
 
|658
 
|1957 - 1971
 
|około 66
 
|[[File:3E-100.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[201E|201E, 201Eo, ET22, ET22-R, ET22-1034-]]
 
|Co'Co'
 
|Pafawag
 
|1184
 
|1969 - 1989
 
|
 
|[[Plik:201E-277 (24340689707).jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[207E]]
 
|Co'Co'
 
|ZTK Rail Polska - Włosienica
 
|1
 
|2017
 
|1
 
|[[File:207E-001 PL-RAILP TRAKO Gdansk.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|689
 
|15/1980
 
|Łańcuckie Zakłady Przemysłu Spirytusowgo w Łańcucie
 
|
 
|
 
|
 
|
 
|-
 
 
 
|690
 
|8/1980
 
|Kopalnia Węgla Kamiennego „Gliwice” w Gliwicach
 
|
 
|
 
|
 
|
 
|-
 
 
 
|691
 
|12/1980
 
|Zakłady Mechaniczne „PZL-Wola” w Warszawie
 
|
 
|
 
|
 
|
 
|-
 
 
 
|692
 
|7/1980
 
|Huta Szkła „Łęknica” w Łęknicy
 
|
 
|
 
|
 
|
 
|-
 
 
 
|693
 
|13/1980
 
|Przedsiębiorstwo Obrotu Produktami Naftowymi CPN w Białymstoku
 
|
 
|
 
|
 
|
 
|-
 
 
 
|694
 
|19/1980
 
|Przedsiębiorstwo Państwowe „Żegluga Bałtycka”-Port Handlowy w Bydgoszczy
 
|
 
|
 
|
 
|
 
|-
 
 
 
|695
 
|18/1980
 
|Wytwórnia Makaronów „Różanka” we Wrocławiu
 
|
 
|
 
|
 
|
 
|-
 
 
 
|[[EU47 (E583)|EU47, E583]]
 
|Bo'Bo'
 
|Bombardier
 
|11
 
|2010-2011
 
|11
 
|[[Plik:TRAXX-P160-DC-Hetman.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[E483]]
 
|Bo'Bo'
 
|Bombardier
 
|15
 
|2011-
 
|15
 
|[[File:E483.257 w Żywcu.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[Newag Dragon|E6ACT]]
 
|Co'Co'
 
|Newag
 
|17
 
|2009-obecnie
 
|17
 
|[[File:E6ACTd-101, Warszawa Wschodnia, 2016-06-09.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[Newag Griffin|E4MSU]]
 
|Bo'Bo'
 
|Newag
 
|1
 
|2012
 
|1
 
|[[File:InnoTrans_2012_-_ZNLE_Griffin.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[Newag Griffin|E4DCUd]]
 
|Bo'Bo'
 
|Newag
 
|5
 
|2017
 
|5
 
|[[File:E4DCUd-001 5 170 071-2 DSC 5276 Bydgoszcz Gł.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[Pesa Gama|111Eb]]
 
|Bo'Bo
 
|Pesa Bydgoszcz
 
|4
 
|2014-2015
 
|4
 
|[[File:111Eb-004 DSC 5244 Bydgoszcz Gł.jpg|301px]]
 
|-
 
 
 
|[[Pesa Gama|111Ed]]
 
|Bo'Bo'
 
|Pesa Bydgoszcz
 
|5
 
|2012-obecnie
 
|5
 
|[[Plik:111ed-001.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[EU06]]
 
|Bo'Bo'
 
|English Electric
 
|20
 
|1962
 
|7
 
|[[Plik:Lokomotywa_EU06_Poznań_Główny.jpg|300px]]
 
 
|-
 
|-
 
+
|[[GLs30/?|?]]
|[[EP05]]
+
|GLs30
|Bo'Bo'
+
|?
|ZNTK Gdańsk
+
|Eksponat
|27
+
|600
|1973-1977
+
|brak oznaczeń
|2
+
|[[Skansen Górniczy "Królowa Luiza" w Zabrzu]]
|[[Plik:EP05-23.jpg|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[Vectron 170]]
 
|Bo'Bo'
 
|Siemens
 
|23
 
|2010-2015
 
|23
 
|[[Plik:VECTRON 049-8.JPG|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[71E]]
 
|Bo'Bo'
 
|Škoda
 
|16
 
|1984-1992
 
|13 (w Polsce; zachowanych 16)
 
|[[File:Lokomotywa 163-030-0.JPG|300px]]
 
|-
 
 
 
|[[59E]]
 
|Co'Co
 
|Škoda
 
|68
 
|1963-1965
 
|67
 
|[[Plik:Bydgoszcz Błonie 182 007-5.jpg|300px]]
 
 
|}
 
|}
 
==Prototypy==
 
 
{| class="wikitable sortable"
 
 
|-
 
!Seria
 
!Układ osi
 
!Producent
 
!Liczba wyprodukowanych sztuk
 
!Lata budowy
 
!Ilość zachowanych egzemplarzy
 
!Fotografia
 
|-
 
 
|[[77E|EP40]]
 
|Bo'Bo'+Bo'Bo'
 
|ZNTK Gdańsk
 
|1
 
|1990
 
|0
 
|[[File:EP40-41, Warszawa Olszynka Grochowska, 1991.jpg|300px]]
 
|-
 
 
|[[EP23]]
 
|Co'Co'
 
|Pafawag
 
|1
 
|1973
 
|1
 
|[[File:EP23-001_(25088028728).jpg|300px]]
 
|-
 
 
==Lokomotywa==
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)