Edytujesz WLs40
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 15: | Linia 15: | ||
|rozstaw_osi_skrajnych = 1000 mm | |rozstaw_osi_skrajnych = 1000 mm | ||
|średnica_kół = 550 mm | |średnica_kół = 550 mm | ||
− | |rozstaw_szyn = 550mm, 600mm, 750mm, 785mm, 900mm, 1040mm oraz niestandardowe prześwity od 470mm do 800mm | + | |rozstaw_szyn = 550mm, 600mm, 750mm, 785mm, 900mm, 1040mm oraz niestandardowe prześwity górnicze od 470mm do 800mm |
|zapas_paliwa = 136 l | |zapas_paliwa = 136 l | ||
|typ_silnika = S64L***, S324HL**** | |typ_silnika = S64L***, S324HL**** | ||
Linia 42: | Linia 42: | ||
== Eksploatacja == | == Eksploatacja == | ||
− | Lokomotywy rodziny WLs40 używane były głównie na kolejach przemysłowych i leśnych. Nieliczne ( | + | Lokomotywy rodziny WLs40 używane były głównie na kolejach przemysłowych i leśnych. Nieliczne (10 WLs40 i 10 WLs50) używane były przez [[PKP]]<ref name=pokr/>, gdzie otrzymały numery w serii Ld1, oznaczającej dwuosiowe lokomotywy z silnikiem diesla i [[przekładnia mechaniczna|przekładnią mechaniczną]]. Na eksport zbudowano dwanaście egzemplarzy WLs40 dla Korei Północnej, trzy WLs50 dla Egiptu oraz dwie WLs50 dla jakiegoś kraju socjalistycznego. Obecnie lokomotywy tego typu stanowią podstawowy środek transportu na większości polskich kolei wąskotorowych o szerokości toru 600mm. |
== Modernizacja == | == Modernizacja == | ||
W 1989 roku ZNTSiS w Brzesku opracowało trzy warianty modernizacji M1, M2 i M3. Zmodernizowana wersja posiada nową, bardziej kanciastą obudowę z zamkniętą budką maszynisty. Zastosowano nowy silnik SW266/L1 (o mocy 50 KM). W wersji M3 zastosowano ponadto nową hydrokinetyczną przekładnię PH1-330.1. | W 1989 roku ZNTSiS w Brzesku opracowało trzy warianty modernizacji M1, M2 i M3. Zmodernizowana wersja posiada nową, bardziej kanciastą obudowę z zamkniętą budką maszynisty. Zastosowano nowy silnik SW266/L1 (o mocy 50 KM). W wersji M3 zastosowano ponadto nową hydrokinetyczną przekładnię PH1-330.1. | ||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
+ | Plik:WLs50M1-4.jpg|Lokomotywa WLs50M1-6. | ||
+ | </gallery> | ||
{{clear}} | {{clear}} | ||
− | == | + | == Lista lokomotyw (niepełna) == |
− | |||
− | [[ | + | {{#ask:[[Lw typ fabryczny::~*WLs40*]] OR [[Lw typ fabryczny::~*WLs50*]] | limit = 250 |
− | + | |?Lw numer seryjny | |
− | [[ | + | |?Lw rok produkcji |
− | + | |?Lw stan | |
− | + | |?Lw ostatni rozstaw | |
− | + | |?Lw ostatni typ silnika | |
− | + | |?Lw ostatnie oznaczenie | |
− | + | |?Lw ostatnie stacjonowanie | |
− | + | |?Lw uwagi | |
− | + | |?Lw numer seryjny | |
− | + | |?Lw strona | |
− | + | |?Lw typ fabryczny | |
− | + | |sort=Lw rok produkcji, Lw numer seryjny | |
− | + | |format=template | |
− | + | |template=Lw tabela | |
− | + | |introtemplate=Lw tabela nagłówek | |
− | + | | outrotemplate=Lw tabela stop | |
+ | |link=all | ||
+ | |headers=show | ||
+ | |searchlabel=… dalsze wyniki | ||
+ | |class=sortable wikitable smwtable | ||
+ | }} | ||
== Przypisy == | == Przypisy == | ||
Linia 74: | Linia 81: | ||
== Zobacz też == | == Zobacz też == | ||
− | [[ | + | [[Wlp50]] - lokomotywa o podobnej mocy |
<br/> | <br/> |