Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Technika Parowozowa 1927 (czasopismo) | |
---|---|
Tytuł teczki | Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1927 |
Data początkowa | 1927 |
Data końcowa | 1927 |
Sygnatura teczki | AT-00038 |
Słowa kluczowe | tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy |
Pierwszy rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
W 1927 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron
Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.
Numer 1[edytuj]
Numer 2[edytuj]
Numer 3[edytuj]
Numer 4[edytuj]
Numer 5[edytuj]
Numer 6[edytuj]
Numer 7[edytuj]
Numer 8[edytuj]
Numer 9[edytuj]
Numer 10[edytuj]
Numer 11[edytuj]
Numer 12[edytuj]
Spis rzeczy[edytuj]
L.p. | Autor | Tytuł | Rok | Numer | Strona | Ilustracje |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | (Redaktor) | Od Redakcji | 1927 | 1 | 1 | |
2 | (Redaktor) | Stu lecie parowozu | 1927 | 1 | 2 | * |
3 | W. F. | O wyłączaniu hamulca parowozu | 1927 | 1 | 3 | |
4 | A. Chmielewski | W sprawie zerwań pociągów osobowych | 1927 | 1 | 7 | |
5 | (Redaktor) | Kącik humorystyczny | 1927 | 1 | 8 | * |
6 | Inż. St. Felsz | Odparowalność opału a sprawność kotła | 1927 | 2 | 9 | |
7 | (Redaktor) | Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej | 1927 | 2 | 11 | |
8 | (Redaktor) | Obecne wielkości parowozu | 1927 | 2 | 12 | * |
9 | (Redaktor) | Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? | 1927 | 2 | 13 | |
10 | (Redaktor) | Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? | 1927 | 2 | 15 | * |
11 | (Redaktor) | Kącik humorystyczny | 1927 | 2 | 15 | * |
12 | (Redaktor) | Od Redakcji | 1927 | 2 | 16 | |
13 | Inż. Wł. Witkowski | Zwrotnice a stan parowozów | 1927 | 3 | 17 | |
14 | Inż. Roman Zakrzewski | Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu | 1927 | 3 | 19 | * |
15 | A. Chmielewski | O smarach do pary przegrzanej | 1927 | 3 | 24 | |
16 | Inż. T. Śnieściakowski | O węglu używanym na polskich kolejach państwowych | 1927 | 4 | 25 | |
17 | W. F. | Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza | 1927 | 4 | 28 | |
18 | (Redaktor) | Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? | 1927 | 4 | 29 | * |
19 | Masz. T. Wiśniewski | O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla | 1927 | 4 | 30 | |
20 | (Redaktor) | Pytania i odpowiedzi | 1927 | 4 | 31 | |
22 | (Redaktor) | Zawiadomienie | 1927 | 4 | 32 | |
23 | Inż. B. Hummel | Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor | 1927 | 5 | 33 | |
24 | Inż. Wł. Krzyżanowski | Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego | 1927 | 5 | 36 | |
25 | (Redaktor) | Marnotrawstwo pary | 1927 | 5 | 38 | * |
26 | Inż. Wł. Witkowski | Zadanie konkursowe | 1927 | 5 | 39 | |
27 | (Redaktor) | Katastrofa kolejowa | 1927 | 5 | 39 | * |
28 | Inż. S. F. | O spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 5 | 40 | |
29 | Masz. St. Koral | O spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 5 | 40 | |
30 | Inż. St. Felsz | Ogień jałowy | 1927 | 6 | 41 | |
31 | Inż. St. N. | Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej | 1927 | 6 | 44 | |
32 | Inż. Wł. Witkowski | Dokształcanie maszynistów | 1927 | 6 | 46 | * |
33 | A. Chmielewski | Badanie czystości kotłów parowozowych | 1927 | 6 | 48 | |
34 | (Redaktor) | Rozchód pary na ogrzewanie pociągów | 1927 | 6 | 48 | |
35 | (Redaktor) | Parowóz amerykański | 1927 | 6 | 49 | * |
36 | (Redaktor) | (Rozwiązanie zadania .konkursowego) | 1927 | 6 | 50 | |
37 | (Redaktor) | Pytania i odpowiedzi | 1927 | 6 | 52 | |
38 | Inż. Wł. Witkowski | Działanie krzyżulca na równoleżniki | 1927 | 7 | 53 | * |
39 | J. L. | O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza | 1927 | 7 | 56 | * |
40 | (Redaktor) | Mechaniczne węlowanie parowozów | 1927 | 7 | 57 | * |
41 | A. Chmielewski | Oświetlenie elektryczne na parowozach | 1927 | 7 | 59 | |
42 | (Redaktor) | Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais | 1927 | 7 | 60 | |
43 | (Redaktor) | Pytania i odpowiedzi | 1927 | 7 | 60 | |
44 | J. L. | O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece | 1927 | 8 | 61 | |
45 | Inż. B. Hummel | O zużywaniu się obręczy kół | 1927 | 8 | 64 | * |
46 | (Redaktor) | Kotły parowozowe wodnorurkowe | 1927 | 8 | 65 | * |
47 | Masz. St. Koral | Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych | 1927 | 8 | 68 | |
48 | (Redaktor) | Parowóz turbinowy | 1927 | 9 | 69 | * |
49 | (Redaktor) | Obecne przebiegi bez zatrzymania | 1927 | 9 | 74 | * |
50 | Inż. Wł. Witkowski | Nieszczelność obszycia kotła parowozowego | 1927 | 9 | 75 | |
51 | (Redaktor) | Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? | 1927 | 9 | 76 | * |
52 | Br. Cieśliński | Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych | 1927 | 9 | 76 | |
53 | Inż. St. Felsz | Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody | 1927 | 10 | 77 | |
54 | Inż. Wł. Witkowski | Nowy parowóz typu 2F1 | 1927 | 10 | 81 | * |
55 | Masz. Jan Godlewski | Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 10 | 83 | |
56 | Masz. J. Storuń | Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 10 | 84 | |
57 | Inż. Wł. Witkowski | Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła | 1927 | 11 | 85 | |
58 | Inż. St. Felsz | Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową | 1927 | 11 | 88 | |
59 | (Redaktor) | Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” | 1927 | 11 | 90 | * |
60 | (Redaktor) | Praktyczne siedzenie | 1927 | 11 | 91 | * |
61 | A. Chmielewski | Niedomagania sygnałowe | 1927 | 11 | 91 | |
62 | (Redaktor) | Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich | 1927 | 11 | 92 | |
63 | Inż. St. Nehring | Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych | 1927 | 12 | 93 | * |
64 | Tomasz Jastrzębowski | O kolejach amerykańskich | 1927 | 12 | 96 | |
65 | (Redaktor) | Stal niklowa dla parowozów | 1927 | 12 | 98 | * |
66 | A. Chmielewski | Budy parowozowe | 1927 | 12 | 99 | |
67 | Masz. St. Spyl | Zwiększenie siły pociągowej parowozu | 1927 | 12 | 100 | |
68 | Masz. Jan Godlewski | Wymiary dysz | 1927 | 12 | 100 |