Dyskusja Enkol:Portal społeczności/Dział techniczny/Lista lokomotyw

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Dlaczego proponuję następujący porządek artykułów? A no chociażby ze względu na przede wszystkim podobieństwo konstrukcyjne a też i na podział literaturowy. Wystarczy powołać się na żródła:

  • WLs40 - Stalowe Szlaki nr 1/1999 (101) - artykuł o WLs40 i pochodnych jak WLs50, 2WLs40, 2WLs50, 3WLs50 oraz 4WLs50 - wszystkie posiadały wspólna listę fabryczną (ciągła numeracja bez względu na podtyp i szerokość toru)
  • WLs75 - Stalowe Szlaki nr 10-12/1996 (82-84) - artykuł o WLs75
  • V10C - Stalowe Szlaki nr 3-4/2000 (107-108) - artykuł o V10C (i nie tylko)
  • Wls150 - Stalowe Szlaki nr 1/2000 (105) - artykuł o Wls150 i 803D (oznaczanych też jako Wls180)
  • L30H
  • L45H

Taki podział powinien pozytywnie wpłynąć na wartość merytoryczną artykułów i za razem pozbyć się rozdrabniania na 2 czy więcej pod artykułów, które w 90% były by wzajemnymi klonami.

Sprawa MW-11 została roziązana artykułem Oznaczenia taboru PKP (MW-11) Jacek Fink-Finowicki (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 00:07, 26 lut 2013 (CET)

stan a kolorystyka[edytuj]

Ogólnie opisałem o co chodzi.. czyli jakieś kryteria trzeba przyjmować przy opisywaniu stanu i jakąś kolorystykę przyjąć.

Przyjąłem, że generalnie to:

  • czerwona kartka - złom
  • zółta kartka - poszło hen daleko w świat

Zaś to co zostało w kraju przybiera barwę od fioletu ku zieleni gdzie zielony jest stanem sprawności.

Oczywiście zarówno definicje przydziału do danej grupy sprawności jak i kolorystyka podlegają dyskusji, zwłaszcza, że ze mnie żaden artysta plastyk, więc jak ktoś się czuje na siłach dobrać lepsze barwy, to podmiana zajmie kilka sekund (boot jest od takich spraw) --Phinek 04:40, 23 cze 2011 (CEST)