Krośnicka Kolej Wąskotorowa
Krośnicka Kolej Wąskotorowa to najmłodsza kolej wąskotorowa w Polsce, otwarta w maju 2013.
Trasa kolei składa się z torowiska w kształcie cyfry 8 z dwoma trójkątami torowymi. Łączna długość torowiska to niecałe 3 kilometry. Na trasie znajduję się jedna stacja główna oraz 5 mniejszych przystanków (Pałac Wierzchowice, Natura, Park, Pałac Krośnice, Stawy) Kolej ta posiada dwustanowiskową lokomotywownię. Całość torowiska została zbudowana z staroużytecznych szyn oraz przytwierdzeń szynowych przekazanych przez DSDiK pochodzących z linii Szklarska Poręba Górna- Jakuszyce. Torowisko zostało oparte na nowych podkładach dębowych. Rozstaw toru to 750mm. Kolej kursuje w sezonie letnim głownie w weekendy oraz święta. Kursy obsługują lokomotywy Px48-1907*, oraz Wls180- 7220. Znajduje się tam również lokomotywa Wls75-43 lecz nie jest ona wykorzystywana. Tabor kolei uzupełnia pięć wagonów; cztery wagony letnie (w eksploatacji są trzy), oraz wagon 1Aw sprowadzony z Milicza w maju 2021 roku. Na terenie kolei znajdują się również dwa parowozy "Las" są one wyeksponowane jako pomniki. Skład pociągu zawsze stanowią trzy wagony letnie. W 2023r. z powodu wygaśnięcia rewizji wewnętrznej kotła odstawiono do naprawy parowóz Px48-1907. Jednocześnie wysłano na naprawę P5 lokomotywę Wls180. Przedłużająca się naprawa lokomotywy spowodowała iż kolej ta nie kursowała w sezonie 2024.