nieznany ?(BKP 2)
<<< nieznany
nieznany ?(BKP 2)
Stan: w trakcie remontu
Rok produkcji
1934
Producent
Zakłady Mechaniczne "Lilpop, Rau i Loewenstein" w Warszawie
Stan
W trakcie remontu
Rok odstawienia
1991
Aktualne oznaczenie
MBxc1-42
Aktualny rozstaw
600 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Parowozownia Jarocin
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
S-42
Właściciel
Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej
Stacjonowanie
Koronowo Wąskotorowe | 1934 | - | 1953 |
Witaszyce Wąskotorowe | 1953 | - | 1992 |
Zakład Taboru w Bydgoszczy | 1992 | - | 1992 |
Żnin Wąsk. | 1992 | - | ? |
Białośliwie Wąsk. | ? | - | 1998 |
ZNTK Bydgoszcz | 1998 | - | ? |
Toruń Kluczyki | ? | - | 2009 |
Zakład Taboru Bydgoszcz Główna | 2009 | - | ? |
Zakład Taboru Bydgoszcz Wschód | ? | - | 2013 |
Parowozownia Jarocin | 2013 | - | nadal |
Rozstaw
600 mm | 1934 | - | nadal |
Oznaczenie
BKP Wóz Motorowy nr 2 | 1934 | - | 1939 |
BKB Motorwagen T2 | 1939 | - | 1947 |
Mxx 042 | 1947 | - | 1949 |
Mxz 042 | 1949 | - | 1960 |
MBxc1-42 | 1960 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Historia wagonu po wycofaniu z eksploatacji na kolei jarocińskiej jest trudna do dokładnego udokumentowania. Od 1992 wagon był własnością Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Najpierw miał trafić na kolej wyrzyską, ale została zlikwidowana, następnie jako eksponat w muzeum w Wenecji, gdzie ostatecznie nie trafił. Później oczekiwał w Białośliwiu utworzenia ruchu turystycznego, czego również nie doczekał. Przewieziony do ZNTK Bydgoszcz (obecnie PESA Bydgoszcz), gdzie jego stan uległ znacznemu pogorszeniu. Przewieziony do Torunia celem zabezpieczenia przed korozją, aby znów wrócić do Bydgoszczy. W końcu, w 2013 roku przejęty przez Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej trafił do Parowozowni Jarocin, gdzie ma być odnowiony i być eksponatem. Dokładny aktualny stan nieznany.
Galeria
Źródła