ZNTK Opole 1953 ?(154)
<<< ZNTK Opole 1953
ZNTK Opole 1953 ?(154)
Stan: złom
Rok produkcji
1935
Producent
WMD Pleszew
Stan
Złom
Rok złomowania
1968
Ostatnie oznaczenie
MBxd1-154
Ostatni rozstaw
750 mm
Ostatnie miejsce stacjonowania
Krośniewice
Kraj stacjonowania
Polska
Ostatni typ silnika
S-53
Stacjonowanie
Pleszew Miasto | 1935 | - | 1962 |
Krośniewice | 1963 | - | 1968 |
Rozstaw
750 mm | 1935 | - | 1968 |
Oznaczenie
Krotoszyńska Kolej Powiatowa nr 1 | 1935 | - | 1942 |
? | 1942 | - | 1947 |
Cx 1514 | 1947 | - | 1956 |
Bx 1514 | 1956 | - | 1959 |
Mxz 154 | 1959 | - | 1961 |
MBxc1-154 | 1961 | - | 1963 |
MBxd1-154 | 1963 | - | 1968 |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Wagon zbudowany metodą gospodarczą w warsztatach kolei krotoszyńskiej w Pleszewie, choć nadwozie wyprodukowała firma "Zagórski & Tatarski i S-ka" z Poznania. Brak dokumentacji, ale prawdopodbnie od 1942 kursował jako osobowy 3 klasy, a od 1956 - 2 klasy. W 1949 w WGW Opole przebudowany na tym 1W. W 1959 przebudowany w WMD Pleszew w ramach akcji budowy/przebudowy 17 wagonów silnikowych przez ZNTK Opole oraz WMD Pleszew i WMD Lisewo od 1953 roku. Skreślony z inwentarza 15.02.1968.
Galeria
Źródła