WLs50 973
<<< WLs50
WLs50 973
Stan: złom
Rok produkcji
1959
Producent
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu
Stan
Złom
Rok złomowania
2006
Ostatnie oznaczenie
2
Ostatni rozstaw
630 mm
Ostatnie miejsce stacjonowania
Huta "Jedność"
Kraj stacjonowania
Polska
Ostatni typ silnika
SW266
Stacjonowanie
Huta "Jedność" | 1959 | - | 2003 |
Prywatny właściciel | b/d | - | 2006 |
Rozstaw
630 mm | 1959 | - | 2006 |
Oznaczenie
2 | 1959 | - | 2006 |
Dodatkowe informacje
Numer zakładowy 2 Huty "Jedność". Zmodernizowana do standardu WLs50M3-009. Zderzaki rumuńskiego typu UNO.
Szczegółowy opis i uwagi
Numer zakładowy 2 Huty "Jedność" w Siemianowicach Śląskich. Według B. Pokropińskiego typ WLs40[1], według M. Izydorczaka WLs50[2]. W 1990 przebudowana na WLs50M3-009[3]. Kolor czerwony. Zamontowane zderzaki typu rumuńskiego UNO[2].
W 1999 roku czynna, z silnikiem SW-266[2]. Po likwidacji huty w 2003, sprzedana prywatnemu przedsiębiorcy ze Strzegomia, istniejąca w grudniu 2005, w 2006 sprzedana na złom[2].
Galeria
Źródła
- ↑ Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 157
- ↑ 2,0 2,1 2,2 2,3 Michał Izydorczak, Ostatnie lata kolei wąskotorowej Huty "Jedność". "Świat Kolei" 4/2010 s. 24-25
- ↑ Według tabeli w: Michał Izydorczak, op.cit. Według tekstu została przebudowana na WLs50M1, ale prawdopodobnie jest to błąd w artykule i chodzi o lokomotywę nr 5