Edytujesz Archiwum:Plan stacji Maciejkowice (1951)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 8: | Linia 8: | ||
== Wprowadzenie == | == Wprowadzenie == | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
Nazwy posterunków i bocznic podano w brzmieniu obowiązującym podczas sporządzania planu. | Nazwy posterunków i bocznic podano w brzmieniu obowiązującym podczas sporządzania planu. | ||
Linia 19: | Linia 14: | ||
Plan z 1951 roku przedstawia stan po przebudowie układu torowego polegającej na: | Plan z 1951 roku przedstawia stan po przebudowie układu torowego polegającej na: | ||
− | * odbudowie drugiego toru na szlaku do Pola Północnego | + | * odbudowie drugiego toru na szlaku do Pola Północnego, |
− | * zabudowaniu nowego rozjazdu nr 1a | + | * zabudowaniu nowego rozjazdu nr 1a, |
− | * wymianie rozjazdu nr 3 z lewego na prawy | + | * wymianie rozjazdu nr 3 z lewego na prawy, |
− | * korekcie położenia toru dojazdowego do bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Chorzów” | + | * korekcie położenia toru dojazdowego do bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Chorzów”, |
− | * korekcie położenia rozjazdu nr 4 | + | * korekcie położenia rozjazdu nr 4, |
− | * korekcie położenia toru 23 w okolicy połączenia z rozjazdem nr 4 | + | * korekcie położenia toru 23 w okolicy połączenia z rozjazdem nr 4, |
− | * korekcie położenia łuku między rozjazdami nr 4 i 8 ze zmianą promienia ze 140 m na 150 m | + | * korekcie położenia łuku między rozjazdami nr 4 i 8 ze zmianą promienia ze 140 m na 150 m. |
Zgodnie z tym planem, stacja [[Maciejkowice|Maciejkowice]] znajdowała się w km 11,606. Jest to pozostałość po okresie międzywojennym, kiedy granica państwa przecięła historyczną linię ze stacji [[Bytom Karb Wąsk.|Bobrek Karb Wąsk.]]. Po dobudowie odcinka z [[Huta Zygmunt|Huty Zygmunt]] do [[Pole Północne|Pola Północnego]] utworzono nową linię, która rozpoczynała się na stacji [[Ruda Wschodnia Wąsk.|Nowy Bytom Wąsk.]]. Km 11,606 (oś budynku stacyjnego) był jednocześnie km 0,000 dla pozostałych linii. | Zgodnie z tym planem, stacja [[Maciejkowice|Maciejkowice]] znajdowała się w km 11,606. Jest to pozostałość po okresie międzywojennym, kiedy granica państwa przecięła historyczną linię ze stacji [[Bytom Karb Wąsk.|Bobrek Karb Wąsk.]]. Po dobudowie odcinka z [[Huta Zygmunt|Huty Zygmunt]] do [[Pole Północne|Pola Północnego]] utworzono nową linię, która rozpoczynała się na stacji [[Ruda Wschodnia Wąsk.|Nowy Bytom Wąsk.]]. Km 11,606 (oś budynku stacyjnego) był jednocześnie km 0,000 dla pozostałych linii. | ||
Linia 105: | Linia 100: | ||
* 2 przepusty: pod rozjazdem nr 8 i pod torem na bocznicę Kopalni Węgla Kamiennego „Chorzów” Szyb „Zygmunt August” | * 2 przepusty: pod rozjazdem nr 8 i pod torem na bocznicę Kopalni Węgla Kamiennego „Chorzów” Szyb „Zygmunt August” | ||
* bliżej niezidentyfikowany „most nad koleją” w okolicy nastawni dysponującej | * bliżej niezidentyfikowany „most nad koleją” w okolicy nastawni dysponującej | ||
− | |||
− | |||
− |