Edytujesz Ls800
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lokomotywa spalinowa infobox | {{Lokomotywa spalinowa infobox | ||
|typ_lokomotywy=Ls800 (SM42) | |typ_lokomotywy=Ls800 (SM42) | ||
− | |przewoźnik=[[kolej przemysłowa|przemysł]], [[PKP | + | |przewoźnik=[[kolej przemysłowa|przemysł]], [[PKP]] |
− | |oznaczenie_przewoźnika=Ls800, SM42 | + | |oznaczenie_przewoźnika=Ls800, SM42 |
|grafika=[[Plik:SM42-2355 Lotos kolej.JPG|290px]] | |grafika=[[Plik:SM42-2355 Lotos kolej.JPG|290px]] | ||
− | |opis_zdjęcia=Lokomotywa | + | |opis_zdjęcia=Lokomotywa Ls800 |
|producent=[[Fablok]] Chrzanów | |producent=[[Fablok]] Chrzanów | ||
|lata_budowy=1965-1992 | |lata_budowy=1965-1992 | ||
Linia 24: | Linia 24: | ||
|system_hamulca=Oerlikon | |system_hamulca=Oerlikon | ||
|sterowanie_wielokrotne=jest | |sterowanie_wielokrotne=jest | ||
− | |system_ogrzewania=brak | + | |system_ogrzewania=brak |
|uwagi= | |uwagi= | ||
}} | }} | ||
+ | {{rozbuduj}} | ||
− | + | '''Ls800''' (SM42)<ref>Oznaczenie nadane na PKP</ref> - Lokomotywa zaprojektowana do obsługi ciężkich prac manewrowych, a także do prowadzenia lekkich pociągów towarowych. | |
− | '''Ls800''' (SM42)<ref>Oznaczenie nadane na PKP | ||
== Historia == | == Historia == | ||
− | Projekt lokomotywy zrodził się na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku, w Centralnym Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Taboru Kolejowego w Poznaniu, przy współpracy z Centralnym Biurem Konstrukcyjnym Silników Spalinowych w Warszawie. W głównym zamierzeniu lokomotywy te miały zastąpić parowozy w ruchu manewrowym, jednak używano je również do prowadzenia lekkich pociągów towarowych i osobowych na szlakach niezelektryfikowanych | + | Projekt lokomotywy zrodził się na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku, w Centralnym Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Taboru Kolejowego w Poznaniu, przy współpracy z Centralnym Biurem Konstrukcyjnym Silników Spalinowych w Warszawie. W głównym zamierzeniu lokomotywy te miały zastąpić parowozy w ruchu manewrowym, jednak używano je również do prowadzenia lekkich pociągów towarowych i osobowych na szlakach niezelektryfikowanych. |
== Budowa lokomotywy == | == Budowa lokomotywy == | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | (...) | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |