Edytujesz Powierzchnia do stania
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 8: | Linia 8: | ||
Do powierzchni do stania nie wlicza się: | Do powierzchni do stania nie wlicza się: | ||
− | # rzutu [[Siedzenie (pasażerskie)|siedzeń]] (wraz z oparciami i podłokietnikami) na powierzchnię podłogi oraz obszaru 300<sup> | + | # rzutu [[Siedzenie (pasażerskie)|siedzeń]] (wraz z oparciami i podłokietnikami) na powierzchnię podłogi oraz obszaru 300<sup>1)</sup> mm (na całej szerokości siedzenia) dla stóp siedzących pasażerów, |
# rzutu [[Stolik stały|stolików stałych]], | # rzutu [[Stolik stały|stolików stałych]], | ||
# powierzchni przewidzianych dla [[Maszynista|maszynistów]] i innych człoków [[Drużyna pociągowa|drużyny pociągowej]] oraz obszarów gdzie stanie jest zabronione, | # powierzchni przewidzianych dla [[Maszynista|maszynistów]] i innych człoków [[Drużyna pociągowa|drużyny pociągowej]] oraz obszarów gdzie stanie jest zabronione, | ||
# stopni i obszarów, które są używane tylko podczas wsiadania lub wysiadania z pociągu, | # stopni i obszarów, które są używane tylko podczas wsiadania lub wysiadania z pociągu, | ||
# obszarów, z wyjątkiem schodów, które ze względu na swoje ograniczone wymiary (szerokość lub długość poniżej 300 mm) nie nadają się do stania, | # obszarów, z wyjątkiem schodów, które ze względu na swoje ograniczone wymiary (szerokość lub długość poniżej 300 mm) nie nadają się do stania, | ||
− | # obszarów, których wysokość jest mniejsza niż 1850<sup> | + | # obszarów, których wysokość jest mniejsza niż 1850<sup>2)</sup> mm; |
# obszarów toalet, umywalni itp. | # obszarów toalet, umywalni itp. | ||
− | <sup> | + | <sup>1)</sup> W przypadku, gdy doświadczenie w odniesieniu do rodzaju usługi wskazuje, że odpowiedni jest mniejszy limit głębokości dla stóp, należy zastosować tę mniejszą wartość. |
− | <sup> | + | <sup>2)</sup> W przypadku, gdy doświadczenie w odniesieniu do rodzaju usługi wskazuje, że akceptowalna jest niższa wysokość, powierzchnia do stania powinna być oparta na wykorzystaniu tych doświadczeń (patrz: np. londyńskie metro) |
== Zagęszczenie pasażerów stojących == | == Zagęszczenie pasażerów stojących == | ||
Linia 31: | Linia 31: | ||
! Przypadek !! Liczba pasażerów na m² !! Uwagi | ! Przypadek !! Liczba pasażerów na m² !! Uwagi | ||
|- | |- | ||
− | | rowspan=2 | Normalne obciążenie użytkowe dla pociągów dużych prędkości i dalekobieżnych || 0 || | + | | rowspan=2 | Normalne obciążenie użytkowe dla pociągów dużych prędkości i dalekobieżnych || 0 || dla ogólnej powierzchni do stania |
|- | |- | ||
− | | 1,25 || | + | | 1,25 || dla [[Powierzchnia gastronomiczna|powierzchni gastronomicznej]] |
|- | |- | ||
− | | Dopuszczalne obciążenie użytkowe dla pociągów dużych prędkości i dalekobieżnych || 2 - 4 || | + | | Dopuszczalne obciążenie użytkowe dla pociągów dużych prędkości i dalekobieżnych || 2 - 4 || powinno być zdefiniowane wedle doświadczeń dla danego rodzaju usługi |
|- | |- | ||
| Normalne obciążenie użytkowe dla pojazdów pasażerskich innych niż pociągi dużych prędkości lub pociągi dalekobieżne || 4 || | | Normalne obciążenie użytkowe dla pojazdów pasażerskich innych niż pociągi dużych prędkości lub pociągi dalekobieżne || 4 || | ||
|- | |- | ||
− | | Dopuszczalne obciążenie użytkowe dla pojazdów pasażerskich innych niż pociągi dużych prędkości lub pociągi dalekobieżne || 7,14 || Norma PN-EN 15663 definiuje do zagęszczenie jako 500 kg/m² pozostawiając jednak możliwość zastosowania zagęszczenia od 5 do 10 pasażerów/m² w zależności od rodzaju usługi | + | | Dopuszczalne obciążenie użytkowe dla pojazdów pasażerskich innych niż pociągi dużych prędkości lub pociągi dalekobieżne || 7,14 || Norma PN-EN 15663 definiuje do zagęszczenie jako 500 kg/m² pozostawiając jednak możliwość zastosowania zagęszczenia od 5 do 10 pasażerów/m² w zależności od rodzaju usługi |
|- | |- | ||
− | | | + | | Dla tramwajów || 5 || co wynika z przyjęcia 0,2 m² powierzchni dostępnej dla osób stojących na jedną osobę stojącą |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|} | |} | ||