Edytujesz Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki/Brudnopis/Technika Parowozowa (czasopismo)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | == | + | == Spis artykułów == |
− | + | Spis sporządzony na podstawie dostępnych numerów oraz rocznych "wykazów rzeczy". | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
! L.p. !! Autor !! Tytuł !! Rok !! Numer !! Strona !! Ilustracje | ! L.p. !! Autor !! Tytuł !! Rok !! Numer !! Strona !! Ilustracje | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 1 || (Redaktor) || Od Redakcji || 1927 || 1 || 1 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 2 || (Redaktor) || Stu lecie parowozu || 1927 || 1 || 2 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 3 || W. F. || O wyłączaniu hamulca parowozu || 1927 || 1 || 3 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 4 || A. Chmielewski || W sprawie zerwań pociągów osobowych || 1927 || 1 || 7 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 5 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || 1927 || 1 || 8 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 6 || Inż. St. Felsz || Odparowalność opału a sprawność kotła || 1927 || 2 || 9 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 7 || Inż. Roman Zakrzewski || Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu || 1927 || 2 || 19 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 8 || (Redaktor) || Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej || 1927 || 2 || 11 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 9 || (Redaktor) || Obecne wielkości parowozu || 1927 || 2 || 12 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 10 || (Redaktor) || Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? || 1927 || 2 || 13 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 11 || (Redaktor) || Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? || 1927 || 2 || 15 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 12 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || 1927 || 2 || 15 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 13 || (Redaktor) || Od Redakcji || 1927 || 2 || 16 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 14 || Inż. Wł. Witkowski || Zwrotnice a stan parowozów || 1927 || 3 || 17 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 15 || A. Chmielewski || O smarach do pary przegrzanej || 1927 || 3 || 24 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 16 || Inż. T. Śnieściakowski || O węglu używanym na polskich kolejach państwowych || 1927 || 4 || 25 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 17 || W. F. || Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza || 1927 || 4 || 28 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 18 || (Redaktor) || Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? || 1927 || 4 || 29 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 19 || Masz. T. Wiśniewski || O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla || 1927 || 4 || 30 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 20 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || 1927 || 4 || 31 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 22 || (Redaktor) || Zawiadomienie || 1927 || 4 || 32 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 23 || Inż. B. Hummel || Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor || 1927 || 5 || 33 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 24 || Inż. Wł. Krzyżanowski || Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego || 1927 || 5 || 36 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 25 || (Redaktor) || Marnotrawstwo pary || 1927 || 5 || 38 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 26 || Inż. Wł. Witkowski || Zadanie konkursowe || 1927 || 5 || 39 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 27 || (Redaktor) || Katastrofa kolejowa || 1927 || 5 || 39 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 28 || Inż. S. F. || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || 1927 || 5 || 40 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 29 || Masz. St. Koral || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || 1927 || 5 || 40 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 30 || Inż. St. Felsz || Ogień jałowy || 1927 || 6 || 41 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 31 || Inż. St. N. || Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej || 1927 || 6 || 44 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 32 || Inż. Wł. Witkowski || Dokształcanie maszynistów || 1927 || 6 || 46 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 33 || A. Chmielewski || Badanie czystości kotłów parowozowych || 1927 || 6 || 48 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 34 || (Redaktor) || Rozchód pary na ogrzewanie pociągów || 1927 || 6 || 48 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 35 || (Redaktor) || Parowóz amerykański || 1927 || 6 || 49 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 36 || (Redaktor) || (Rozwiązanie zadania .konkursowego) || 1927 || 6 || 50 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 37 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || 1927 || 6 || 52 || |
− | | | + | |- |
− | + | | 38 || Inż. Wł. Witkowski || Działanie krzyżulca na równoleżniki || 1927 || 7 || 53 || * | |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 39 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza || 1927 || 7 || 56 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 40 || (Redaktor) || Mechaniczne węlowanie parowozów || 1927 || 7 || 57 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 41 || A. Chmielewski || Oświetlenie elektryczne na parowozach || 1927 || 7 || 59 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 42 || (Redaktor) || Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais || 1927 || 7 || 60 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 43 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || 1927 || 7 || 60 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 44 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece || 1927 || 8 || 61 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 45 || Inż. B. Hummel || O zużywaniu się obręczy kół || 1927 || 8 || 64 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 46 || (Redaktor) || Kotły parowozowe wodnorurkowe || 1927 || 8 || 65 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 47 || Masz. St. Koral || Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych || 1927 || 8 || 68 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 48 || (Redaktor) || Parowóz turbinowy || 1927 || 9 || 69 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 49 || (Redaktor) || Obecne przebiegi bez zatrzymania || 1927 || 9 || 74 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 50 || Inż. Wł. Witkowski || Nieszczelność obszycia kotła parowozowego || 1927 || 9 || 75 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 51 || (Redaktor) || Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? || 1927 || 9 || 76 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 52 || Br. Cieśliński || Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych || 1927 || 9 || 76 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 53 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach. I Wiadomości ogólne. II Podgrzewacze wody. III Smoczki pracujące parą odlotową || 1927 || 10 || 77 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 54 || Inż. Wł. Witkowski || Nowy parowóz typu 2F1 || 1927 || 10 || 81 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 55 || Masz. Jan Godlewski || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || 1927 || 10 || 83 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 56 || Masz. J. Storuń || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || 1927 || 10 || 84 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 57 || Inż. Wł. Witkowski || Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła || 1927 || 11 || 85 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 58 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach. I Wiadomości ogólne. II Podgrzewacze wody. III Smoczki pracujące parą odlotową || 1927 || 11 || 88 || |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 59 || (Redaktor) || Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” || 1927 || 11 || 90 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 60 || (Redaktor) || Praktyczne siedzenie || 1927 || 11 || 91 || * |
− | | | + | |- |
− | |- | + | | 61 || A. Chmielewski || Niedomagania sygnałowe || 1927 || 11 || 91 || |
− | | | + | |- |
− | + | | 62 || (Redaktor) || Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich || 1927 || 11 || 92 || | |
− | + | |- | |
− | + | | 63 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych || 1927 || 12 || 93 || * | |
− | + | |- | |
− | + | | 64 || Tomasz Jastrzębowski || O kolejach amerykańskich || 1927 || 12 || 96 || | |
− | + | |- | |
− | + | | 65 || (Redaktor) || Stal niklowa dla parowozów || 1927 || 12 || 98 || * | |
− | + | |- | |
− | + | | 66 || A. Chmielewski || Budy parowozowe || 1927 || 12 || 99 || | |
− | + | |- | |
− | + | | 67 || Masz. St. Spyl || Zwiększenie siły pociągowej parowozu || 1927 || 12 || 100 || | |
− | + | |- | |
− | + | | 68 || Masz. Jan Godlewski || Wymiary dysz || 1927 || 12 || 100 || | |
− | + | |- | |
− | + | ||
− | + | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |