Dowolny tekst:
== Wprowadzenie == [[Plik:1985-V-3-Kwidzyn-00.jpg|thumb|right|200px|okładka]] [[Plik:Ogloszenie-o-likwidacji-kwidzyn1.jpg|thumb|right|200px|ogłoszenie o likwidacji]] '''Służbowy rozkład jazdy pociągów Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej Zeszyt V/3 ważny od 1985 r. czerwca 02''' wydany został nakładem Północnej DOKP w Gdańsku. Drukiem zajęła się Drukarnia Kolejowa w Poznaniu, a nakład wyniósł 100 egzemplarzy. Poza rozkładem jazdy pociągów pasażerskich i towarowych, zeszyt zawiera również inne informacje istotne z punktu prowadzenia ruchu. Jeszcze przed wejściem w życie prezentowanego rozkładu jazdy, a dokładnie 21 maja 1985 roku wydano zarządzenie, zgodnie z którym 31 grudnia 1985 roku był ostatnim dniem funkcjonowania Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej<ref>{{cytuj książkę |nazwisko = Pokropiński | imię = Bogdan | tytuł = Koleje wąskotorowe Polski Północnej | wydawca = PNT CIBET Sp. z o.o. | miejsce = Warszawa | rok = 2000 | strony = 96 | isbn = 83-85749-26-8 }}</ref>. Na podstawie rozkładu jazdy przygotowany został wykres ruchu, na którym zaznaczono przejścia taboru. [[Plik:Kwidzyn-1985-wykresy.jpg|800px]] Opis, materiały dodatkowe oraz załączone skany oryginału z własnej kolekcji wykonał [[Użytkownik:Mariusz Herchold|Mariusz Herchold]].<br/> Załączone ogłoszenie o wstrzymaniu ruchu pociągów pochodzi z [https://www.facebook.com/KwidzynskaKolejDojazdowa/ fanpejdża "Kwidzyńska Kolej Dojazdowa"] na Facebooku. == Tablice == Na stronach od 2 do 14 zebrano tablice zawierające: * postanowienia szczególne, gdzie m.in. odniesiono się do sposobu prowadzenia ruchu na szlaku Mareza - Kwidzyn Wąsk., * skorowidz zmian i uzupełnień, którego w prezentowanym egzemplarzu nie uzupełniono, * objaśnienia znaków i skrótów, * wykaz ostrzeżeń stałych, * wykaz odcinków i miejsc niebezpiecznych ze względu na pożar, * wykaz posterunków ruchu, na których jest zabronione lub ograniczone przetaczanie wagonów odrzutem, * wykaz stacji, na których drużyna konduktorska zgłasza dyżurnemu ruchu wjazd pociągu z końcowym sygnałem, * wykaz posterunków, na których dla pociągów sygnał "Nakaz jazdy" daje kierownik pociągu, * wykaz stacji wyznaczonych do wydawania rozkazów szczególnych drużynom pociągowym, * wykaz dozwolonej ilości par wagonów załadowanych wspólnym ładunkiem, * wykaz dopuszczalnej liczby osi w pociągach mieszanych i towarowych, * wykaz dozwolonych szybkości pociągów z pługami odśnieżnymi, * wykaz pochyleń miarodajnych w ‰ do obliczania ciężaru hamującego, * wykaz procentowych norm do obliczania ciężaru hamującego w pociągu, * wykaz odległości między posterunkami, * wykaz odcinków, na których zabronione jest stosowanie podwójnej trakcji. Z danych ujętych w tablicach można się dowiedzieć, że jedynym czynnym posterunkiem, obsadzonym przez dyżurnego ruchu była stacja Mareza, która otwarta była od 5.20 do 19.10 w dni robocze oraz od 6.30 do 18.00 w dni wolne. Stacja Kwidzyn Wąsk. funkcjonowała na zasadach posterunku odstępowego telefonicznego, a stacje Rusinowo Wąsk. i Gurcz były zamknięte dla czynności technicznych. Na całej Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej obowiązywała droga hamowania 400 m, a dane techniczno-ruchowe podane zostały dla prędkości do 45 km/h, przy czym pociągi ujęte w rozkładzie miały przewidzianą prędkość maksymalną 35 km/h. <hovergallery maxhoverheight=900 maxhoverwidth=1100> Plik:1985-V-3-Kwidzyn-01.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-02.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-03.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-04.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-05.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-06.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-07.jpg </hovergallery> == Linia Mareza - Rusinowo Wąsk. == Do kursowania przewidziano 3 pary pociągów osobowych, przy czym zupełnie inny rozkład obowiązywał w dni robocze, a inny w dni wolne (nie było pociągów kursujących codziennie). Pierwszy pociąg wyjeżdżający z Marezy do Rusinowa Wąsk. w dni robocze (MM 511) zatrzymywał się tylko na wybranych przystankach osobowych. Pociągom osobowym na linii Mareza - Rusinowo Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 511 do 522. W rozkładzie ujęto również 3 pary pociągów towarowych, a każdy z nich opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągi te, zależnie od kierunku i pory, obsługiwały tylko wybrane ładownie. Pociągom towarowym na linii Mareza - Rusinowo Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 571 do 576. <hovergallery maxhoverheight=900 maxhoverwidth=1100> Plik:1985-V-3-Kwidzyn-08.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-09.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-10.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-11.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-12.jpg </hovergallery> == Linia Mareza - Gurcz == Do kursowania przewidziano 3 pary pociągów osobowych w dni robocze i 2 pary w dni wolne. Podobnie jak na linii do Rusinowa Wąsk. zupełnie inny rozkład obowiązywał w dni robocze, a inny w dni wolne (nie było pociągów kursujących codziennie). Pierwszy pociąg wyjeżdżający z Marezy do Gurcza w dni robocze (MM 523) zatrzymywał się tylko na wybranych przystankach osobowych. Pociągom osobowym na linii Mareza - Gurcz przydzielono numery z zakresu od 523 do 532. W rozkładzie ujęto również 2 pary pociągów towarowych, a każdy z nich opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągi te, zależnie od kierunku i pory, obsługiwały tylko wybrane ładownie. Pociągom towarowym na linii Mareza - Gurcz przydzielono numery z zakresu od 590 do 593. <hovergallery maxhoverheight=900 maxhoverwidth=1100> Plik:1985-V-3-Kwidzyn-13.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-14.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-15.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-16.jpg </hovergallery> == Linia Mareza - Kwidzyn Wąsk. == Na linii tej nie odbywał się ruch pasażerski, przewidziano za to do kursowania 5 par pociągów towarowych, a każdy z nich, podobnie jak na pozostałych liniach, opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągom towarowym na linii Mareza - Kwidzyn Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 577 do 586. <hovergallery maxhoverheight=900 maxhoverwidth=1100> Plik:1985-V-3-Kwidzyn-17.jpg </hovergallery> == Załączniki == W ramach załączników do rozkładu jazdy przygotowano: * wykaz obciążenia dozwolonego lokomotyw i wagonów spalinowych, * wykaz obiegu składów pociągów trakcji motorowej, * plan przewozu korespondencji służbowej, * przewóz poczty, który jednak się nie odbywał (pusta tabela), * wykaz odległości do obliczania osio-kilometrów, * wykaz stacji, na których należy dokonywać rewizji technicznej pociągów, * skorowidz pociągów, * spis rzeczy. W tej części prezentowanego rozkładu jazdy można się dowiedzieć, że przewidziano pracę wyłącznie taboru spalinowego. Pociągi pasażerskie zestawiane były z wagonu silnikowego serii [[MBd1]] i 1 wagonu serii [[1Aw]] lub [[3Aw]], przy czym dopuszczano możliwość włączenia większej liczby wagonów, w zależności od frekwencji podróżnych (decyzję o włączeniu podejmował zawiadowca). W ruchu znajdowały się 2 wagony silnikowe w dni robocze i 1 jeden wagon w dni wolne. Do prowadzenia pociągów towarowych przewidziano 1 obieg lokomotywy serii [[Lyd1]]. <hovergallery maxhoverheight=900 maxhoverwidth=1100> Plik:1985-V-3-Kwidzyn-18.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-19.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-20.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-21.jpg Plik:1985-V-3-Kwidzyn-22.jpg </hovergallery> == Ogłoszenie o zawieszeniu ruchu pociągów i zastąpieniu ich komunikacją samochodową == Niniejsze ogłoszenie nie jest związane bezpośrednio z publikowanym wyżej rozkładem jazdy, jednak ze względu na jego treść oraz fakt, że niniejszy rozkład jazdy był ostatnim w historii Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej, uznaliśmy za stosowne umieścić je w tej samej teczce, co rozkład jazdy. <br/> Na szczególną uwagę zasługuje treść ogłoszenia, jego nie tylko urzędowy, ale i osobisty charakter - długoletni zawiadowca stacji Mareza, Lech Kwiatkowski<ref>W świetle będących w naszym posiadaniu dokumentów Lech Kwiatkowski był zawiadowcą stacji już w roku 1970</ref>, nie tylko informuje podróżnych o fakcie zawieszenia ruchu pociągów, ale także, w imieniu personelu kolei, składa im życzenia zdrowia i wszelkiej pomyślności. [[Plik:Ogloszenie-o-likwidacji-kwidzyn1.jpg|center|500px|thumb]] {{Przypisy}} [[Kategoria:Rozkłady jazdy, wykazy ostrzeżeń stałych i odległości taryfowych]] [[Kategoria:Kwidzyńska Kolej Dojazdowa]]
Opis zmian:
To jest drobna zmiana Obserwuj
Anuluj