Dowolny tekst:
Pierwszy rocznik [[Archiwum:Technika Parowozowa (czasopismo)|Techniki Parowozowej]] wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów. W 1927 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron Udostępniony materiał pochodzi z zasobów [http://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/publication?id=296205&tab=3 Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej] oraz zbiorów [[Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki|Jacka Fink-Finowickiego]]. == Numer 1 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg|Strona 1 Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg|Strona 2 Plik:TechnikaParow_1927_01_003.jpg|Strona 3 Plik:TechnikaParow_1927_01_004.jpg|Strona 4 Plik:TechnikaParow_1927_01_005.jpg|Strona 5 Plik:TechnikaParow_1927_01_006.jpg|Strona 6 Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg|Strona 7 Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg|Strona 8 </hovergallery> == Numer 2 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg|Strona 9 (1) Plik:TechnikaParow_1927_02_010.jpg|Strona 10 (2) Plik:TechnikaParow_1927_02_011.jpg|Strona 11 (3) Plik:TechnikaParow_1927_02_012.jpg|Strona 12 (4) Plik:TechnikaParow_1927_02_013.jpg|Strona 13 (5) Plik:TechnikaParow_1927_02_014.jpg|Strona 14 (6) Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|Strona 15 (7) Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg|Strona 16 (8) </hovergallery> == Numer 3 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg|Strona 17 (1) Plik:TechnikaParow_1927_03_018.jpg|Strona 18 (2) Plik:TechnikaParow_1927_03_019.jpg|Strona 19 (3) Plik:TechnikaParow_1927_03_020.jpg|Strona 20 (4) Plik:TechnikaParow_1927_03_021.jpg|Strona 21 (5) Plik:TechnikaParow_1927_03_022.jpg|Strona 22 (6) Plik:TechnikaParow_1927_03_023.jpg|Strona 23 (7) Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg|Strona 24 (8) </hovergallery> == Numer 4 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg|Strona 25 (1) Plik:TechnikaParow_1927_04_026.jpg|Strona 26 (2) Plik:TechnikaParow_1927_04_027.jpg|Strona 27 (3) Plik:TechnikaParow_1927_04_028.jpg|Strona 28 (4) Plik:TechnikaParow_1927_04_029.jpg|Strona 29 (5) Plik:TechnikaParow_1927_04_030.jpg|Strona 30 (6) Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg|Strona 31 (7) Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg|Strona 32 (8) </hovergallery> == Numer 5 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg|Strona 33 (1) Plik:TechnikaParow_1927_05_034.jpg|Strona 34 (2) Plik:TechnikaParow_1927_05_035.jpg|Strona 35 (3) Plik:TechnikaParow_1927_05_036.jpg|Strona 36 (4) Plik:TechnikaParow_1927_05_037.jpg|Strona 37 (5) Plik:TechnikaParow_1927_05_038.jpg|Strona 38 (6) Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|Strona 39 (7) Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|Strona 40 (8) </hovergallery> == Numer 6 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg|Strona 41 (1) Plik:TechnikaParow_1927_06_042.jpg|Strona 42 (2) Plik:TechnikaParow_1927_06_043.jpg|Strona 43 (3) Plik:TechnikaParow_1927_06_044.jpg|Strona 44 (4) Plik:TechnikaParow_1927_06_045.jpg|Strona 45 (5) Plik:TechnikaParow_1927_06_046.jpg|Strona 46 (6) Plik:TechnikaParow_1927_06_047.jpg|Strona 47 (7) Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg|Strona 48 (8) Plik:TechnikaParow_1927_06_049.jpg|Strona 49 (9) Plik:TechnikaParow_1927_06_050.jpg|Strona 50 (10) Plik:TechnikaParow_1927_06_051.jpg|Strona 51 (11) Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg|Strona 52 (12) </hovergallery> == Numer 7 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg|Strona 53 (1) Plik:TechnikaParow_1927_07_054.jpg|Strona 54 (2) Plik:TechnikaParow_1927_07_055.jpg|Strona 55 (3) Plik:TechnikaParow_1927_07_056.jpg|Strona 56 (4) Plik:TechnikaParow_1927_07_057.jpg|Strona 57 (5) Plik:TechnikaParow_1927_07_058.jpg|Strona 58 (6) Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg|Strona 59 (7) Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|Strona 60 (8) </hovergallery> == Numer 8 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg|Strona 61 (1) Plik:TechnikaParow_1927_08_062.jpg|Strona 62 (2) Plik:TechnikaParow_1927_08_063.jpg|Strona 63 (3) Plik:TechnikaParow_1927_08_064.jpg|Strona 64 (4) Plik:TechnikaParow_1927_08_065.jpg|Strona 65 (5) Plik:TechnikaParow_1927_08_066.jpg|Strona 66 (6) Plik:TechnikaParow_1927_08_067.jpg|Strona 67 (7) Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg|Strona 68 (8) </hovergallery> == Numer 9 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg|Strona 69 (1) Plik:TechnikaParow_1927_09_070.jpg|Strona 70 (2) Plik:TechnikaParow_1927_09_071.jpg|Strona 71 (3) Plik:TechnikaParow_1927_09_072.jpg|Strona 72 (4) Plik:TechnikaParow_1927_09_073.jpg|Strona 73 (5) Plik:TechnikaParow_1927_09_074.jpg|Strona 74 (6) Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg|Strona 75 (7) Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|Strona 76 (8) </hovergallery> == Numer 10 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg|Strona 77 (1) Plik:TechnikaParow_1927_10_078.jpg|Strona 78 (2) Plik:TechnikaParow_1927_10_079.jpg|Strona 79 (3) Plik:TechnikaParow_1927_10_080.jpg|Strona 80 (4) Plik:TechnikaParow_1927_10_081.jpg|Strona 81 (5) Plik:TechnikaParow_1927_10_082.jpg|Strona 82 (6) Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg|Strona 83 (7) Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg|Strona 84 (8) </hovergallery> == Numer 11 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg|Strona 85 (1) Plik:TechnikaParow_1927_11_086.jpg|Strona 86 (2) Plik:TechnikaParow_1927_11_087.jpg|Strona 87 (3) Plik:TechnikaParow_1927_11_088.jpg|Strona 88 (4) Plik:TechnikaParow_1927_11_089.jpg|Strona 89 (5) Plik:TechnikaParow_1927_11_090.jpg|Strona 90 (6) Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|Strona 91 (7) Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg|Strona 92 (8) </hovergallery> == Numer 12 == <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg|Strona 93 (1) Plik:TechnikaParow_1927_12_094.jpg|Strona 94 (2) Plik:TechnikaParow_1927_12_095.jpg|Strona 95 (3) Plik:TechnikaParow_1927_12_096.jpg|Strona 96 (4) Plik:TechnikaParow_1927_12_097.jpg|Strona 97 (5) Plik:TechnikaParow_1927_12_098.jpg|Strona 98 (6) Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg|Strona 99 (7) Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|Strona 100 (8) </hovergallery> == Spis rzeczy == {| class="wikitable sortable" ! L.p. !! Autor !! Tytuł !! Rok !! Numer !! Strona !! Ilustracje |- | 1 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg|1]] || |- | 2 || (Redaktor) || Stu lecie parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg|2]] || * |- | 3 || W. F. || O wyłączaniu hamulca parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_003.jpg|3]] || |- | 4 || A. Chmielewski || W sprawie zerwań pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg|7]] || |- | 5 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg|8]] || * |- | 6 || Inż. St. Felsz || Odparowalność opału a sprawność kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg|9]] || |- | 7 || (Redaktor) || Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_011.jpg|11]] || |- | 8 || (Redaktor) || Obecne wielkości parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_012.jpg|12]] || * |- | 9 || (Redaktor) || Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_013.jpg|13]] || |- | 10 || (Redaktor) || Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|15]] || * |- | 11 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|15]] || * |- | 12 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg|16]] || |- | 13 || Inż. Wł. Witkowski || Zwrotnice a stan parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg|17]] || |- | 14 || Inż. Roman Zakrzewski || Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_019.jpg|19]] || * |- | 15 || A. Chmielewski || O smarach do pary przegrzanej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg|24]] || |- | 16 || Inż. T. Śnieściakowski || O węglu używanym na polskich kolejach państwowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg|25]] || |- | 17 || W. F. || Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_028.jpg|28]] || |- | 18 || (Redaktor) || Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_029.jpg|29]] || * |- | 19 || Masz. T. Wiśniewski || O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_030.jpg|30]] || |- | 20 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg|31]] || |- | 22 || (Redaktor) || Zawiadomienie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg|32]] || |- | 23 || Inż. B. Hummel || Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg|33]] || |- | 24 || Inż. Wł. Krzyżanowski || Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_036.jpg|36]] || |- | 25 || (Redaktor) || Marnotrawstwo pary || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_038.jpg|38]] || * |- | 26 || Inż. Wł. Witkowski || Zadanie konkursowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|39]] || |- | 27 || (Redaktor) || Katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|39]] || * |- | 28 || Inż. S. F. || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|40]] || |- | 29 || Masz. St. Koral || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|40]] || |- | 30 || Inż. St. Felsz || Ogień jałowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg|41]] || |- | 31 || Inż. St. N. || Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_044.jpg|44]] || |- | 32 || Inż. Wł. Witkowski || Dokształcanie maszynistów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_046.jpg|46]] || * |- | 33 || A. Chmielewski || Badanie czystości kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg|48]] || |- | 34 || (Redaktor) || Rozchód pary na ogrzewanie pociągów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg|48]] || |- | 35 || (Redaktor) || Parowóz amerykański || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_049.jpg|49]] || * |- | 36 || (Redaktor) || (Rozwiązanie zadania .konkursowego) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_050.jpg|50]] || |- | 37 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg|52]] || |- | 38 || Inż. Wł. Witkowski || Działanie krzyżulca na równoleżniki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg|53]] || * |- | 39 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_056.jpg|56]] || * |- | 40 || (Redaktor) || Mechaniczne węlowanie parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_057.jpg|57]] || * |- | 41 || A. Chmielewski || Oświetlenie elektryczne na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg|59]] || |- | 42 || (Redaktor) || Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|60]] || |- | 43 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|60]] || |- | 44 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg|61]] || |- | 45 || Inż. B. Hummel || O zużywaniu się obręczy kół || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_064.jpg|64]] || * |- | 46 || (Redaktor) || Kotły parowozowe wodnorurkowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_065.jpg|65]] || * |- | 47 || Masz. St. Koral || Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg|68]] || |- | 48 || (Redaktor) || Parowóz turbinowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg|69]] || * |- | 49 || (Redaktor) || Obecne przebiegi bez zatrzymania || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_074.jpg|74]] || * |- | 50 || Inż. Wł. Witkowski || Nieszczelność obszycia kotła parowozowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg|75]] || |- | 51 || (Redaktor) || Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|76]] || * |- | 52 || Br. Cieśliński || Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|76]] || |- | 53 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg|77]] || |- | 54 || Inż. Wł. Witkowski || Nowy parowóz typu 2F1 || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_081.jpg|81]] || * |- | 55 || Masz. Jan Godlewski || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg|83]] || |- | 56 || Masz. J. Storuń || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg|84]] || |- | 57 || Inż. Wł. Witkowski || Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg|85]] || |- | 58 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_088.jpg|88]] || |- | 59 || (Redaktor) || Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_090.jpg|90]] || * |- | 60 || (Redaktor) || Praktyczne siedzenie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|91]] || * |- | 61 || A. Chmielewski || Niedomagania sygnałowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|91]] || |- | 62 || (Redaktor) || Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg|92]] || |- | 63 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg|93]] || * |- | 64 || Tomasz Jastrzębowski || O kolejach amerykańskich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_096.jpg|96]] || |- | 65 || (Redaktor) || Stal niklowa dla parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_098.jpg|98]] || * |- | 66 || A. Chmielewski || Budy parowozowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg|99]] || |- | 67 || Masz. St. Spyl || Zwiększenie siły pociągowej parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|100]] || |- | 68 || Masz. Jan Godlewski || Wymiary dysz || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|100]] || |- |} <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> Plik:TechnikaParow_1927_spis_001.jpg|Strona 1 Plik:TechnikaParow_1927_spis_002.jpg|Strona 2 Plik:TechnikaParow_1927_spis_003.jpg|Strona 3 Plik:TechnikaParow_1927_spis_004.jpg|Strona 4 </hovergallery> [[Kategoria:Technika Parowozowa (czasopismo)]]
Opis zmian:
To jest drobna zmiana Obserwuj
Anuluj