Instrukcja
DANE PODSTAWOWE
Stan *
SprawnaOdstawionaWrakZłomPomnikEksponatW trakcie remontuPrzebudowanaNieznany
Producent
Zakłady Mechaniczne "Lilpop, Rau i Loewenstein" w Warszawie
Typ *
nieznany
Numer fabryczny *
?(BKP 2)
Rok produkcji *
1934
Rok odstawienia
1991
Rok złomowania
Ostatnie oznaczenie *
MBxc1-42
Ostatni rozstaw *
600 mm
Ostatni typ silnika
S-42
Ostatnie stacjonowanie *
Parowozownia Jarocin
Kraj *
Polska
Użytkownik
Właściciel
Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej
Kolej
Zwięzłe uwagi dot. np. nietypowych rozwiązań technicznych, malowania
Szczegółowy opis
Historia wagonu po wycofaniu z eksploatacji na kolei jarocińskiej jest trudna do dokładnego udokumentowania. Od 1992 wagon był własnością Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Najpierw miał trafić na kolej wyrzyską, ale została zlikwidowana, następnie jako eksponat w muzeum w Wenecji, gdzie ostatecznie nie trafił. Później oczekiwał w Białośliwiu utworzenia ruchu turystycznego, czego również nie doczekał. Przewieziony do ZNTK Bydgoszcz (obecnie PESA Bydgoszcz), gdzie jego stan uległ znacznemu pogorszeniu. Przewieziony do Torunia celem zabezpieczenia przed korozją, aby znów wrócić do Bydgoszczy. W końcu, w 2013 roku przejęty przez Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej trafił do Parowozowni Jarocin, gdzie ma być odnowiony i być eksponatem. Dokładny aktualny stan nieznany.
HISTORIA EKSPLOATACJI
ILUSTRACJE (nieobowiązkowe)
Główne zdjęcie w artykule
Prześlij plik
ZDJĘCIA DODATKOWE
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6
Zdjęcie 7
Zdjęcie 8
Zdjęcie 9