Instrukcja
DANE PODSTAWOWE
Stan *
SprawnaOdstawionaWrakZłomPomnikEksponatW trakcie remontuPrzebudowanaNieznany
Producent
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu
Typ *
WLs50
Numer fabryczny *
973
Rok produkcji *
1959
Rok odstawienia
Rok złomowania
2006
Ostatnie oznaczenie *
2
Ostatni rozstaw *
630 mm
Ostatni typ silnika
SW266
Ostatnie stacjonowanie *
Huta "Jedność"
Kraj *
Polska
Użytkownik
Właściciel
Kolej
Zwięzłe uwagi dot. np. nietypowych rozwiązań technicznych, malowania
Numer zakładowy 2 Huty "Jedność". Zmodernizowana do standardu WLs50M3-009. Zderzaki rumuńskiego typu UNO.
Szczegółowy opis
Numer zakładowy 2 Huty "Jedność" w Siemianowicach Śląskich. Według B. Pokropińskiego typ WLs40<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 157</ref>, według M. Izydorczaka WLs50<ref name=jedn/>. W 1990 przebudowana na [[Tabor:Lw-03128|WLs50M3-009]]<ref>Według tabeli w: Michał Izydorczak, op.cit. Według tekstu została przebudowana na WLs50M1, ale prawdopodobnie jest to błąd w artykule i chodzi o lokomotywę nr 5</ref>. Kolor czerwony. Zamontowane zderzaki typu rumuńskiego UNO<ref name=jedn/>.<br> W 1999 roku czynna, z silnikiem SW-266<ref name=jedn/>. Po likwidacji huty w 2003, sprzedana prywatnemu przedsiębiorcy ze Strzegomia, istniejąca w grudniu 2005, w 2006 sprzedana na złom<ref name=jedn>Michał Izydorczak, ''Ostatnie lata kolei wąskotorowej Huty "Jedność"''. "Świat Kolei" 4/2010 s. 24-25</ref>.
HISTORIA EKSPLOATACJI
ILUSTRACJE (nieobowiązkowe)
Główne zdjęcie w artykule
Prześlij plik
ZDJĘCIA DODATKOWE
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6
Zdjęcie 7
Zdjęcie 8
Zdjęcie 9