Tabor:Lw-00221: Różnice pomiędzy wersjami
(ilustracja) |
m (zamienił w treści „<div style="position:relative; left:20%; text-align:center; width: 60%; border: 2px solid rgb(51, 153, 0); background-color: rgb(153, 255, 153); padding-top: 10px; padding-bottom: 5px; font-size: 150%;float:center;"> [[Specjalna:Re) |
||
Linia 71: | Linia 71: | ||
{{Clear}} | {{Clear}} | ||
<br><br><br> | <br><br><br> | ||
− | + | ||
Wersja z 04:25, 9 mar 2016
L45H 24074 | |
Rok produkcji | 1980 |
Stan | złom |
Rok złomowania | luty 2011 |
Obecne oznaczenie | Lxd2-372 |
Obecny (ostatni) typ silnika | Maybach |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785 mm | 1980
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Maciejkowice | 1980 - 1989 |
Bytom Karb Wąskotorowy | 1989 - 2011[1][2]
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
Lxd2-372 | 1980
|
' |
W roku 2002 lokomotywa została przekazana przez Dyrekcję Kolei Dojazdowych miastu Bytom na własność.
W latach 2002 - 2005 prowadziła znaczną część pociągów rozkładowych i dodatkowych uruchamianych przez SGKW. W roku 2005 w wyniku nieumiejętnej obsługi (zmiana położenia nawrotnika przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu) doznała poważnej usterki przekładni nawrotnej i w wyniku braku możliwości technicznych i finansowych niezbędnych do dokonania koniecznej naprawy została odstawiona.
W roku 2007 silnik z tej maszyny otrzymała Lxd2-352.
W roku 2011 została zastąpiona znajdującą się w znacznie lepszym stanie technicznym (sprawna przekładnia nawrotna, sprawny silnik) zakupioną od firmy handlującej złomem i sprowadzoną z Piotrkowa Trybunalskiego lokomotywą Lxd2-322, która następnie otrzymała oznaczenie Lxd2-372'.
Przypisy
- ↑ Serwis tabor.wask.pl
- ↑ Dane SGKW