Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo): Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(→‎Spis rzeczy: tabela spisowa)
(Podmiana tabeli)
Linia 171: Linia 171:
 
! L.p. !! Autor !! Tytuł !! Rok !! Numer !! Strona !! Ilustracje
 
! L.p. !! Autor !! Tytuł !! Rok !! Numer !! Strona !! Ilustracje
 
|-
 
|-
| 1 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg 1] ||  
+
| 1 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg|1]] ||  
 
|-
 
|-
| 2 || (Redaktor) || Stu lecie parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg 2] || *
+
| 2 || (Redaktor) || Stu lecie parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg|2]] || *
 
|-
 
|-
| 3 || W. F. || O wyłączaniu hamulca parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_003.jpg 3] ||  
+
| 3 || W. F. || O wyłączaniu hamulca parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_003.jpg|3]] ||  
 
|-
 
|-
| 4 || A. Chmielewski || W sprawie zerwań pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg 7] ||  
+
| 4 || A. Chmielewski || W sprawie zerwań pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg|7]] ||  
 
|-
 
|-
| 5 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg 8] || *
+
| 5 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg|8]] || *
 
|-
 
|-
| 6 || Inż. St. Felsz || Odparowalność opału a sprawność kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg 9] ||  
+
| 6 || Inż. St. Felsz || Odparowalność opału a sprawność kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg|9]] ||  
 
|-
 
|-
| 7 || Inż. Roman Zakrzewski || Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_019.jpg 19] || *
+
| 7 || (Redaktor) || Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_011.jpg|11]] ||  
 
|-
 
|-
| 8 || (Redaktor) || Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_011.jpg 11] ||  
+
| 8 || (Redaktor) || Obecne wielkości parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_012.jpg|12]] || *
 
|-
 
|-
| 9 || (Redaktor) || Obecne wielkości parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_012.jpg 12] || *
+
| 9 || (Redaktor) || Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_013.jpg|13]] ||  
 
|-
 
|-
| 10 || (Redaktor) || Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_013.jpg 13] ||  
+
| 10 || (Redaktor) || Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|15]] || *
 
|-
 
|-
| 11 || (Redaktor) || Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg 15] || *
+
| 11 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg|15]] || *
 
|-
 
|-
| 12 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg 15] || *
+
| 12 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg|16]] ||  
 
|-
 
|-
| 13 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg 16] ||  
+
| 13 || Inż. Wł. Witkowski || Zwrotnice a stan parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg|17]] ||  
 
|-
 
|-
| 14 || Inż. Wł. Witkowski || Zwrotnice a stan parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg 17] ||  
+
| 14 || Inż. Roman Zakrzewski || Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_02_019.jpg|19]] || *
 
|-
 
|-
| 15 || A. Chmielewski || O smarach do pary przegrzanej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg 24] ||  
+
| 15 || A. Chmielewski || O smarach do pary przegrzanej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg|24]] ||  
 
|-
 
|-
| 16 || Inż. T. Śnieściakowski || O węglu używanym na polskich kolejach państwowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg 25] ||  
+
| 16 || Inż. T. Śnieściakowski || O węglu używanym na polskich kolejach państwowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg|25]] ||  
 
|-
 
|-
| 17 || W. F. || Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_028.jpg 28] ||  
+
| 17 || W. F. || Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_028.jpg|28]] ||  
 
|-
 
|-
| 18 || (Redaktor) || Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_029.jpg 29] || *
+
| 18 || (Redaktor) || Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_029.jpg|29]] || *
 
|-
 
|-
| 19 || Masz. T. Wiśniewski || O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_030.jpg 30] ||  
+
| 19 || Masz. T. Wiśniewski || O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_030.jpg|30]] ||  
 
|-
 
|-
| 20 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg 31] ||  
+
| 20 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg|31]] ||  
 
|-
 
|-
| 22 || (Redaktor) || Zawiadomienie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg 32] ||  
+
| 22 || (Redaktor) || Zawiadomienie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg|32]] ||  
 
|-
 
|-
| 23 || Inż. B. Hummel || Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg 33] ||  
+
| 23 || Inż. B. Hummel || Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg|33]] ||  
 
|-
 
|-
| 24 || Inż. Wł. Krzyżanowski || Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_036.jpg 36] ||  
+
| 24 || Inż. Wł. Krzyżanowski || Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_036.jpg|36]] ||  
 
|-
 
|-
| 25 || (Redaktor) || Marnotrawstwo pary || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_038.jpg 38] || *
+
| 25 || (Redaktor) || Marnotrawstwo pary || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_038.jpg|38]] || *
 
|-
 
|-
| 26 || Inż. Wł. Witkowski || Zadanie konkursowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg 39] ||  
+
| 26 || Inż. Wł. Witkowski || Zadanie konkursowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|39]] ||  
 
|-
 
|-
| 27 || (Redaktor) || Katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg 39] || *
+
| 27 || (Redaktor) || Katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg|39]] || *
 
|-
 
|-
| 28 || Inż. S. F. || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg 40] ||  
+
| 28 || Inż. S. F. || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|40]] ||  
 
|-
 
|-
| 29 || Masz. St. Koral || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg 40] ||  
+
| 29 || Masz. St. Koral || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg|40]] ||  
 
|-
 
|-
| 30 || Inż. St. Felsz || Ogień jałowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg 41] ||  
+
| 30 || Inż. St. Felsz || Ogień jałowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg|41]] ||  
 
|-
 
|-
| 31 || Inż. St. N. || Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_044.jpg 44] ||
+
| 31 || Inż. St. N. || Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_044.jpg|44]] ||  
 
|-
 
|-
| 32 || Inż. Wł. Witkowski || Dokształcanie maszynistów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_046.jpg 46] || *
+
| 32 || Inż. Wł. Witkowski || Dokształcanie maszynistów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_046.jpg|46]] || *
 
|-
 
|-
| 33 || A. Chmielewski || Badanie czystości kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg 48] ||  
+
| 33 || A. Chmielewski || Badanie czystości kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg|48]] ||  
 
|-
 
|-
| 34 || (Redaktor) || Rozchód pary na ogrzewanie pociągów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg 48] ||  
+
| 34 || (Redaktor) || Rozchód pary na ogrzewanie pociągów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg|48]] ||  
 
|-
 
|-
| 35 || (Redaktor) || Parowóz amerykański || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_049.jpg 49] || *
+
| 35 || (Redaktor) || Parowóz amerykański || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_049.jpg|49]] || *
 
|-
 
|-
| 36 || (Redaktor) || (Rozwiązanie zadania .konkursowego) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_050.jpg 50] ||  
+
| 36 || (Redaktor) || (Rozwiązanie zadania .konkursowego) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_050.jpg|50]] ||  
 
|-
 
|-
| 37 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg 52] ||  
+
| 37 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg|52]] ||  
 
|-
 
|-
| 38 || Inż. Wł. Witkowski || Działanie krzyżulca na równoleżniki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg 53] || *
+
| 38 || Inż. Wł. Witkowski || Działanie krzyżulca na równoleżniki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg|53]] || *
 
|-
 
|-
| 39 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_056.jpg 56] || *
+
| 39 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_056.jpg|56]] || *
 
|-
 
|-
| 40 || (Redaktor) || Mechaniczne węlowanie parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_057.jpg 57] || *
+
| 40 || (Redaktor) || Mechaniczne węlowanie parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_057.jpg|57]] || *
 
|-
 
|-
| 41 || A. Chmielewski || Oświetlenie elektryczne na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg 59] ||  
+
| 41 || A. Chmielewski || Oświetlenie elektryczne na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg|59]] ||  
 
|-
 
|-
| 42 || (Redaktor) || Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg 60] ||  
+
| 42 || (Redaktor) || Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|60]] ||  
 
|-
 
|-
| 43 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg 60] ||  
+
| 43 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg|60]] ||  
 
|-
 
|-
| 44 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg 61] ||  
+
| 44 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg|61]] ||  
 
|-
 
|-
| 45 || Inż. B. Hummel || O zużywaniu się obręczy kół || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_08_064.jpg 64] || *
+
| 45 || Inż. B. Hummel || O zużywaniu się obręczy kół || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_064.jpg|64]] || *
 
|-
 
|-
| 46 || (Redaktor) || Kotły parowozowe wodnorurkowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_08_065.jpg 65] || *
+
| 46 || (Redaktor) || Kotły parowozowe wodnorurkowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_065.jpg|65]] || *
 
|-
 
|-
| 47 || Masz. St. Koral || Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg 68] ||  
+
| 47 || Masz. St. Koral || Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg|68]] ||  
 
|-
 
|-
| 48 || (Redaktor) || Parowóz turbinowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg 69] || *
+
| 48 || (Redaktor) || Parowóz turbinowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg|69]] || *
 
|-
 
|-
| 49 || (Redaktor) || Obecne przebiegi bez zatrzymania || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_074.jpg 74] || *
+
| 49 || (Redaktor) || Obecne przebiegi bez zatrzymania || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_074.jpg|74]] || *
 
|-
 
|-
| 50 || Inż. Wł. Witkowski || Nieszczelność obszycia kotła parowozowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg 75] ||  
+
| 50 || Inż. Wł. Witkowski || Nieszczelność obszycia kotła parowozowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg|75]] ||  
 
|-
 
|-
| 51 || (Redaktor) || Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg 76] || *
+
| 51 || (Redaktor) || Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|76]] || *
 
|-
 
|-
| 52 || Br. Cieśliński || Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg 76] ||  
+
| 52 || Br. Cieśliński || Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg|76]] ||  
 
|-
 
|-
| 53 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg 77] ||  
+
| 53 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg|77]] ||  
 
|-
 
|-
| 54 || Inż. Wł. Witkowski || Nowy parowóz typu 2F1 || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_10_081.jpg 81] || *
+
| 54 || Inż. Wł. Witkowski || Nowy parowóz typu 2F1 || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_081.jpg|81]] || *
 
|-
 
|-
| 55 || Masz. Jan Godlewski || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg 83] ||  
+
| 55 || Masz. Jan Godlewski || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg|83]] ||  
 
|-
 
|-
| 56 || Masz. J. Storuń || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg 84] ||  
+
| 56 || Masz. J. Storuń || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg|84]] ||  
 
|-
 
|-
| 57 || Inż. Wł. Witkowski || Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg 85] ||  
+
| 57 || Inż. Wł. Witkowski || Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg|85]] ||  
 
|-
 
|-
| 58 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_088.jpg 88] ||  
+
| 58 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_088.jpg|88]] ||  
 
|-
 
|-
| 59 || (Redaktor) || Parowóz wodnorurkowy „John  B. Jervis” || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_090.jpg 90] || *
+
| 59 || (Redaktor) || Parowóz wodnorurkowy „John  B. Jervis” || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_090.jpg|90]] || *
 
|-
 
|-
| 60 || (Redaktor) || Praktyczne siedzenie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg 91] || *
+
| 60 || (Redaktor) || Praktyczne siedzenie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|91]] || *
 
|-
 
|-
| 61 || A. Chmielewski || Niedomagania sygnałowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg 91] ||  
+
| 61 || A. Chmielewski || Niedomagania sygnałowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg|91]] ||  
 
|-
 
|-
| 62 || (Redaktor) || Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg 92] ||  
+
| 62 || (Redaktor) || Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg|92]] ||  
 
|-
 
|-
| 63 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg 93] || *
+
| 63 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg|93]] || *
 
|-
 
|-
| 64 || Tomasz Jastrzębowski || O kolejach amerykańskich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_096.jpg 96] ||  
+
| 64 || Tomasz Jastrzębowski || O kolejach amerykańskich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_096.jpg|96]] ||  
 
|-
 
|-
| 65 || (Redaktor) || Stal niklowa dla parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_098.jpg 98] || *
+
| 65 || (Redaktor) || Stal niklowa dla parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_098.jpg|98]] || *
 
|-
 
|-
| 66 || A. Chmielewski || Budy parowozowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg 99] ||  
+
| 66 || A. Chmielewski || Budy parowozowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg|99]] ||  
 
|-
 
|-
| 67 || Masz. St. Spyl || Zwiększenie siły pociągowej parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg 100] ||
+
| 67 || Masz. St. Spyl || Zwiększenie siły pociągowej parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|100]] ||  
 
|-
 
|-
| 68 || Masz. Jan Godlewski || Wymiary dysz || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg 100] ||  
+
| 68 || Masz. Jan Godlewski || Wymiary dysz || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [[:Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg|100]] ||
 
|-
 
|-
 
|}
 
|}

Wersja z 15:00, 6 sie 2016

Pierwszy rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.

W 1927 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron

Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.

Numer 1

Numer 2

Numer 3

Numer 4

Numer 5

Numer 6

Numer 7

Numer 8

Numer 9

Numer 10

Numer 11

Numer 12

Spis rzeczy

L.p. Autor Tytuł Rok Numer Strona Ilustracje
1 (Redaktor) Od Redakcji 1927 1 1
2 (Redaktor) Stu lecie parowozu 1927 1 2 *
3 W. F. O wyłączaniu hamulca parowozu 1927 1 3
4 A. Chmielewski W sprawie zerwań pociągów osobowych 1927 1 7
5 (Redaktor) Kącik humorystyczny 1927 1 8 *
6 Inż. St. Felsz Odparowalność opału a sprawność kotła 1927 2 9
7 (Redaktor) Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej 1927 2 11
8 (Redaktor) Obecne wielkości parowozu 1927 2 12 *
9 (Redaktor) Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? 1927 2 13
10 (Redaktor) Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? 1927 2 15 *
11 (Redaktor) Kącik humorystyczny 1927 2 15 *
12 (Redaktor) Od Redakcji 1927 2 16
13 Inż. Wł. Witkowski Zwrotnice a stan parowozów 1927 3 17
14 Inż. Roman Zakrzewski Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu 1927 2 19 *
15 A. Chmielewski O smarach do pary przegrzanej 1927 3 24
16 Inż. T. Śnieściakowski O węglu używanym na polskich kolejach państwowych 1927 4 25
17 W. F. Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza 1927 4 28
18 (Redaktor) Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? 1927 4 29 *
19 Masz. T. Wiśniewski O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla 1927 4 30
20 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 4 31
22 (Redaktor) Zawiadomienie 1927 4 32
23 Inż. B. Hummel Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor 1927 5 33
24 Inż. Wł. Krzyżanowski Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego 1927 5 36
25 (Redaktor) Marnotrawstwo pary 1927 5 38 *
26 Inż. Wł. Witkowski Zadanie konkursowe 1927 5 39
27 (Redaktor) Katastrofa kolejowa 1927 5 39 *
28 Inż. S. F. O spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 5 40
29 Masz. St. Koral O spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 5 40
30 Inż. St. Felsz Ogień jałowy 1927 6 41
31 Inż. St. N. Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej 1927 6 44
32 Inż. Wł. Witkowski Dokształcanie maszynistów 1927 6 46 *
33 A. Chmielewski Badanie czystości kotłów parowozowych 1927 6 48
34 (Redaktor) Rozchód pary na ogrzewanie pociągów 1927 6 48
35 (Redaktor) Parowóz amerykański 1927 6 49 *
36 (Redaktor) (Rozwiązanie zadania .konkursowego) 1927 6 50
37 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 6 52
38 Inż. Wł. Witkowski Działanie krzyżulca na równoleżniki 1927 7 53 *
39 J. L. O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza 1927 7 56 *
40 (Redaktor) Mechaniczne węlowanie parowozów 1927 7 57 *
41 A. Chmielewski Oświetlenie elektryczne na parowozach 1927 7 59
42 (Redaktor) Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais 1927 7 60
43 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 7 60
44 J. L. O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece 1927 8 61
45 Inż. B. Hummel O zużywaniu się obręczy kół 1927 8 64 *
46 (Redaktor) Kotły parowozowe wodnorurkowe 1927 8 65 *
47 Masz. St. Koral Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych 1927 8 68
48 (Redaktor) Parowóz turbinowy 1927 9 69 *
49 (Redaktor) Obecne przebiegi bez zatrzymania 1927 9 74 *
50 Inż. Wł. Witkowski Nieszczelność obszycia kotła parowozowego 1927 9 75
51 (Redaktor) Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? 1927 9 76 *
52 Br. Cieśliński Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych 1927 9 76
53 Inż. St. Felsz Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody 1927 10 77
54 Inż. Wł. Witkowski Nowy parowóz typu 2F1 1927 10 81 *
55 Masz. Jan Godlewski Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 10 83
56 Masz. J. Storuń Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 10 84
57 Inż. Wł. Witkowski Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła 1927 11 85
58 Inż. St. Felsz Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową 1927 11 88
59 (Redaktor) Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” 1927 11 90 *
60 (Redaktor) Praktyczne siedzenie 1927 11 91 *
61 A. Chmielewski Niedomagania sygnałowe 1927 11 91
62 (Redaktor) Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich 1927 11 92
63 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych 1927 12 93 *
64 Tomasz Jastrzębowski O kolejach amerykańskich 1927 12 96
65 (Redaktor) Stal niklowa dla parowozów 1927 12 98 *
66 A. Chmielewski Budy parowozowe 1927 12 99
67 Masz. St. Spyl Zwiększenie siły pociągowej parowozu 1927 12 100
68 Masz. Jan Godlewski Wymiary dysz 1927 12 100