Linia cukrownicza Kozienice - Piotrkowice: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (kat) |
m (Robot sformatował numer ISBN) |
||
Linia 40: | Linia 40: | ||
== Źródła == | == Źródła == | ||
− | * Robert Wójcik: ''Historia Cukrowni Garbów'', Towarzystwo Naukowe KUL, 2010, ISBN | + | * Robert Wójcik: ''Historia Cukrowni Garbów'', Towarzystwo Naukowe KUL, 2010, ISBN 8373064796, 9788373064799 |
[[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]] | [[Kategoria:Koleje wąskotorowe w Polsce]] |
Wersja z 04:00, 27 gru 2016
Linia cukrownicza Kozienice - Piotrkowice | |
' | |
Rok budowy | 1921-24 |
Cel budowy | kolej cukrownicza |
Zleceniodawca budowy | Cukrownia Garbów |
Rok rozbiórki | połowa lat '30 |
Rozstaw szyn | 600 mm
|
Linie rozebrane | Kozienice - Kuźmy |
Długość zlikwidowanych linii | ok. 12 km |
Stacje styczne z koleją normalnotorową | Kozienice (?) |
Niepubliczna kolej towarowa | |
Operatorzy | |
Nazwa Operatora | Okres działalności
|
' |
Istniejąca w okresie międzywojennym niepubliczna kolej wąskotorowa o trakcji parowej, wybudowana i eksploatowana przez Cukrownię Garbów.
Historia
Cukrownia Garbów od 1908 roku posiadała kolejkę wąskotorową o szerokości 750 mm i trakcji parowej, która na początku lat '20 była intensywnie rozbudowywana. Odcinek Kozienice - Kuźmy służył do zwożenia buraków do przystani na Wiśle, skąd były transportowane do Piotrawina i dalej - kolejką Cukrowni Opole - do Opola Lubelskiego, gdzie były przerabiane. W 1926 roku na linii eksploatowano 1 parowóz o mocy 60 KM oraz 12 wagonów o ładowności 3 tony. Kolejkę rozebrano w związku z problemami finansowymi cukrowni w latach '30.
Źródła
- Robert Wójcik: Historia Cukrowni Garbów, Towarzystwo Naukowe KUL, 2010, ISBN 8373064796, 9788373064799